Saab 9000 sēdināšana


User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Saab 9000 sēdināšana

Post by edijs »

Apspriežamais jautājums - padalāmies pieredze, ko nu kurš ir darījis savam 9000`am, lai padarītu to cietāku un/vai zemāku. Gan pērkot jau sēdinātas atsperes, gan zāģējot esošās, kopā ar kādiem amortizatoriem tas štellēts virsū, utt.

Pats būtībā esmu jau nobriedis iegādāties sēdinātās atsperes un likt tās uz Koni amīšiem (jau transports no Stoholmas aizrunāts :) ). Pakaļējie Koni jau ir, meklēju, kur nopirkt atsevišķi priekšējos. Var jau būt, ka saņemšos beigās arī nopirkt jaunu visu Koni komplektu. Tikmēr sarkanās, sēdinātās atsperes tad kādu brīdi padzīvos uz tiem pašiem Koni un priekšā uz KYB Excel-G gāziniekiem.

Katrā ziņā - kamēr tas viss ir procesā, var paeksperimentēt ar esošajiem resursiem. Kā nekā - man ir viens Aero atsperu komplekts un trīs komplekti no 2.3T, tik pat daudz arī amortizatori iekrājušies (neviens nepērk, heh). Tad nu var atļauties šo to pafleksēt, žēl nav.

Tātad par apzāģēšanu. Sākumā par priekšējām atsperēm. Internetā atrodams ir dažnedažāds info par to, cik nu kurš vijumus ir no standarta atsperēm nogriezis un kādi ir rezultāti. Viens 1/2 vijuma, cits 3/4, retāk pilnu vienu vijumu. Bet retais norāda, kādas atsperes tieši griezis.

Konkrēts piemērs tepat no savējiem - nogriezts vijums, bet esot maaaķenīt par augstu tomēr. Kā teica Nils - jāgriež droši pusotru vai pat divus un ta jau manīs. :D Katrā ziņā - ar vienu vijumu nekas būtiski nemainoties. Ok, bet tas attiecās uz standarta atsperēm. Es tomēr esmu nosliecies apšņikāt Aero atsperes, tās tomēr cietākas skaitoties. Lūk bilde - blakus Aero atspere un standarta no 92.gada 2.3T:

Image

Kā redzam, Aero atspere jau pati par sevi izskatās par vijumu zemāka kā standarta atspere. Uzliktā stāvoklī gan (pēc netā sazvejojamā info) Aero esot vien par centimetru zemāks par parastu 9000`šo. Taču jebkurā gadījuma - zemāka par standarta ir un viena vijuma noņemšana varētu radīt lielāku efektu, kā standarta atsperei. Tātad vairāk par vienu vijumu pirmajā piegājienā tomēr neriskēšu griezt, tas nu ir skaidrs. Atpakaļ nepielīmēsi, kā sacīt jāsaka.

Un te nu lūk ir pirmais aktuālais jautājums - varbūt tomēr sākumā griezt nost mazāk par vijumu? Ticēt interneta ļaudīm, ka ar 3/4 ir gana labi? Ej nu saproti, kas nu kuram ir gana labi.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by KoreFun »

Kkā man tomēr līdz galam nav skaidrs, priekš kam tad ir visādas sēdinātas, cietākas atsperes, ja daži zāģē nost vijumus, liek cietākus amīšus un braukā laimīgi.. Nē nu skaidrs, ka nogriezt pāris vijumus ir daudz lētāk nekā pirkt sēdinātās atsperes, bet nu tomēr..:huh:

P.S. starp citu vijumu skaits abām atsperēm, uz bildes, ir vienāds :P
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by edijs »

Vijumu skaits vienāds. Es jau saku, ka vienkārši tā vizuāli Aero atspere izskatās aptuveni tā, kā parastā ar vienu nogrieztu vijumu. Protams, es saprotu, ka tā jau nevar mērīt.

Bet par to, kāpēc vajadzīgas visādas sēdinātās atsperes.. Esmu salasījies visvisādu informāciju netā, galva sprāgst pušu no tā visa. Grūti saprast, kam tad īsti ticēt, viedokļi dalās. Skaidrs, ka atsperu zāģēšanas aktīvākie noliedzēji bieži vien ir kaut kā saistīti ar sēdināto atsperu tirgotājiem. Tāpat ir skaidrs, ka tā atsperu un amortizatoru sistēma tomēr ir baigā zinātne - tur nav tik vienkārši, ka apzāģējam un tik rullējam. Pat sēdinātās atsperes nevar ar jebkuriem amīšiem likt kopā, tāpat arī otrādi, utt. Visam apakšā smalki aprēķini. Attiecīgi tāda pašrocīgā apzāģēšana tiešām vairāk ir tāds eksperiments - vai nu sanāk viss normāli (ja nepārcenšas), vai arī tiek iegūts lēkājošs auto, sasisti amortizatori, utt.

Bet es sliecos domāt, ka pareizākais risinājums sēdināšanai tomēr ir pirkt jau standartā zemākas un cietākas atsperes ar pareizo vijumu skaitu, piemeklēt atbilstošus amortizatorus. Tāda zāģēšana un kaut kādu amortizatoru piekombinēšana (kā manā gadījumā ar tiem kyb excel-g) tāda māžošanās vien sanāk. Vairāk kā eksperiments. Var jau būt, ka rezultāts var sanākt visnotaļ labs, bet neticu, ka tas būs identisks speciāli sakombinētam atsperu/amīšu komplektam. Lētaks gan, par to nav šaubu. (Uz doto brīdi mani ieguldījumi - atsperu savilcēji, pirkti Latgalītē, 20 lati.)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by Nauris_t16 »

Tātad - zāģēšana pamatā ir veids, kā iegūt sev vēlamo augstumu, tiesa, atkarīgs arī ko tu zāģē. Jo zāģē reizēm arī super duper krutās atsperes, tikai tāpēc, ka viņas ir veidotas puslīdz universāli, lai 100% modeļa īpašnieki viņas varētu uzlikt neko nesalaužot. Pietrimmēt atsperes sev tīkamam augstumam nav nekas traks, ka tikai ir ciešams izejmateriāls. Es pagaidām esmu apmierināts ar savu apzāgēto rezultātu, jo zinu, ka ja pasūtītu sēdinātās, es viņas tāpat dabūtu apzāģēt, lai iegūtu sev tīkamu augstumu. Tiesa jā, viņas būtu jaunas, svaigas un nenogurušas. Ehh, gan jau, ka drīz :D


Kā arī ne vienmēr pirktas būs labākas :D Piemērs. Kursabiedrs nopirka priekš E36 komplektu, kur atsperes nenospriegotas bija tikpat augstas cik oriģinālās, tikai ar mazāku vijumu skaitu. Atspere ir tip sēdināta tikai uz tā rēķina, ka viņa vairāk saspiežas un ir reāli mīkstāka :D 2 vijumi nost no oriģinālajām un pavisam cita lieta, divreiz cietāka braukšana :) Eksperiments.


Gustavam noņēmām no priekšas 1 veselu vijumu, gan jau, ka tur ir aero piekare. Rezultātā augstums no pamanāmi džipiska parvērtās par neuzkrītoši normālu, ja nemaldos, bija kādi 3 cm nost. Reāli, jo vairāk vijumi un jo tuvāk tie viens pie otra kopā, jo vairāk var ņemt, lai iegūtu to pašu rezultātu kā mazvijumu atsperei. Tikai vot es tā arī neiebraucu par 9k, jo man vēljoprojām liekas, ka, lai atspere pareizi sēdētu uz atbalstiem, varēja ņemt nost tikai veselus vijumus. Jo savādāk viņa sanāk par 180* pagriezta, kas boja Caster'u.


Man gan no 900 aero piekares, gan no 99 stock ir pa vienam vijumam nost, arī tikai tāpēc, lai neizskatītos džipiski :)
900aero clubsport #8
User avatar
chippy
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4018
Joined: Mon Apr 28, 2008 2:51 pm
Location: Âgenskalns

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by chippy »

Edij, kam domāti tie atsperu savilcēji? Uzstādīšanas palīginstruments?
Image
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by edijs »

Arī noņemšanas palīginstruments. :) Bez tiem var sanākt arī tā, ka paliek bez zobiem. Atceros, ka reiz Sierrai gan liku atsperes virsū bez savilcējiem - ar tādu trijstūra veida smagā auto piekabes āķi saspiedu, ar drāti sasēju, tad liku virsū amortizatoriem. Izspruka ne vienreiz vien, labi, ka viss beidzās veiksmīgi. Katrā ziņā - labi savilcēji ir vajadzīga manta šim procesam. Pataustīju dzīvē tos lētākos variantus - nē, paldies, uzticamības sajūtu neradīja.

Tikko nobeidzu savus graizīšanas darbus priekšējām atsperēm. Otrā pusē jau tas gāja kā pa sviestu, roka piešauta. Beigās nogriezu veselu vijumu - izdomāju, ka varbūt tiešām pareizāk ir griezt veselu, nevis kaut kādu daļu, lai nemainās atsperes novietojums. Lai gan.. vai tas, ka tur augša nedaudz citādāk būtu, kaut ko mainītu - varbūt arī nē. Apakša jau paliktu tai pašā stāvoklī. Bet nu likās, ka vairāk par vijumu tur nebūtu prātīgi griezt - tad amortizatora augšējā stāvoklī atspere nebūtu nospriegota. Nedomāju, ka ir prātīgi to atstāt vaļīgu. :)

Par rezultātiem šobrīd grūti spriest. Pirmā brīdī sabijos, ka esmu uztaisījis kartingu - ne sūda nešūpojas, ciets kā krams. :D Tad izbraucu līkumu, nedaudz ļenganāks palika. Grūti spriest, kādu artavu uzlabojumam deva tieši atsperes un kādu tie KYB excel-g amīši (pirms tam bija vecie, kas Aero stokā nākuši). Bet vismaz no braukšanas viedokļa ir riktīgi labi - vadāmība krietni uzlabojusies, ir cietāks un stingrāks, vairs tā neļurkājās. Tai pat laikā galīgi nevarētu teikt, ka ir pa cietu un klab zobi. Ir tieši tā, kā es klusi cerēju.

Varbūt intereses pēc pamēģināšu kādu no standarta atsperu komplektiem apgraizīt. Kādus divus vijumus nost un palūrēt, kā izskatās. Pēc tam varēs šo sēdināto komplektu no manis iegādāties par demokrātisku ciparu (varu arī uzstādīt).

Tagad jāizdomā, ko darīt ar pakaļu. Kādā secībā tur skrūvēt vaļā visu, utt. Un cik vijumus tur šņikāt.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Walcha
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 167
Joined: Thu Apr 10, 2008 12:21 pm
Location: Piebalga/Cesis

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by Walcha »

nu nezinu par to graiziishanu. reku bilde ar standarta 9k un seedinaato atsperi. peec cietiibas liidziigas, sarkanaa nav uubercieta (tika paarbaudiitas darbiibaa uz auto nevis spaidot ar rokaam :P ). secinaajums? -gribi seedinaat, peerc vien kaartiigas atsperes, bet ja tieshaam ir kaudze amiishu un atsperu -tad var eksperimenteet. ja nu kas, man veel jaabuut kaut kur vienam sarkano atsperu komplektam :silly:
Image
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by elmo »

Var sēdināt un cietināt cik grib, tāpat 333 trasē nekad nevadīsies tik labi kā Alfa. :)
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by Yukki »

Tāks, pilnīgi nezinu, kuda padatsja - vieni saka, jāsēdina, lai var asfaltu graizīt, otri saka, jāliftē un jāliek kartera aizsargs, lai esmu grants pavēlnieks:silly: . Rezultātā nedaru neko, bet braucu gan pa 333 asfaltu, gan iauto pa granti, bet protams, nekur nevinnēju, jo saprotu, ka viena lieta neder visām.
Atvainojos par offtopiku, bet Jūs tiešām esat dulli, ka spējat pie esošās bedrainās un sniegainās situācijas LV ceļos un neceļos domāt par sēdināšanu, zemprofila riepām utml štellēm.;)
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by Nils »

Es par to vadāmību esmu tādā kaifā, ka man jau galvā plānojas tuvākā gada laikā visur salikt poly bukses.
Un profils no 55 ļoti prasās uz 50.
Jā, ir cieti, jo īpaši priekša, bedres reizēm arī sakostiem zobiem, bet šis nav vienīgais auto. Bet šoseja un puslīdz labi, līkumoti ceļi pavelk.
Starpcitu pa granti nebraucu vispār, ne ar airi, ne ar Ansi, nu neturās man ne viens, ne otrs uz tāda seguma.
Ansim gan ar steigu prasās nomainīt pakaļējās atsperes, bet tās diezin vai tiks sēdinātas, jo plānojās pārvietoties ar auto pa ziemu. Ar airi par to var sākt lēnām aizmirst. :laugh:
Saab 900 Turbo '81
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by edijs »

Yukki: es ar sēdināto vāģi negrasos par ziemu gāzt. :) Lai ziemā izkļūtu no vietas, kur dzīvoju, pat drīzāk būtu standarta 9k nedaudz jāpadara augstāks, lai vieglāk kupenas rakt, kur nu vēl ar sēdinātu mēģināt kaut kur tikt.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by KoreFun »

Nils wrote:Un profils no 55 ļoti prasās uz 50.
Jā, ir cieti, jo īpaši priekša, bedres reizēm arī sakostiem zobiem, bet šis nav vienīgais auto.
A man ir ko piedāvāt un profils tieši 50 :evil: Vienīgi riepas ir ļoti mīkstas, nez, vai Tev patiks.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by Nils »

KoreFun wrote:
Nils wrote:Un profils no 55 ļoti prasās uz 50.
Jā, ir cieti, jo īpaši priekša, bedres reizēm arī sakostiem zobiem, bet šis nav vienīgais auto.
A man ir ko piedāvāt un profils tieši 50 :evil: Vienīgi riepas ir ļoti mīkstas, nez, vai Tev patiks.
Nu, mīkstas jau manuprāt nozīmē labāku saķeri, ne? Bet tavu riepu cena man pašlaik ne pa kabatai. Nē, pareizāk būtu teikt, ka iesākumā gribu sadarīt visas pārējās ieplānotās lietas un tikai tad domāt par drošību un to kā to visu novadīt uz ceļa. :P
Bet esošās riepas vēl ir ok. :)
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by Nauris_t16 »

Ar 205/40 vadāmība ir super, vispār neko labāku pagaidām nevar vēlēties. :) Tagad sapratu, ka 225/45 ir reāli baloni, kur būtu jāpūš iekšā kādi 3bar, lai pie ceļa turētos :D
900aero clubsport #8
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by KoreFun »

Tev jāpamēģina pabraukt ar manējo :D
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Post Reply