Saab 9000 sēdināšana


User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by edijs »

Kas to būtu domājis, ka mājas apstākļos bez pacēlāja tomēr nebūs tik vienkārši nomainīt pakaļējās atsperes un amortizatorus... Pirmkārt, amortizatora apakšējā skrūve tiek viegli nenāk. Uz zemes guļot arī netiek tik labi klāt - uz pacēlāja būtu vieglāk. Mēģināšu fleksēt un likt citas skrūves. Lai gan arī fleksim tur tā štruntīgi ar vietu.

Arī atsperes izzvejot ārā nav tik vienkārši, kā tiku domājis un lasījis. Varbūt lētākie atsperu savilcēji (un mazākie) tur ieriktētos, bet tie, ko es bez naudas žēlošanas pirku, tur diez ko labi iekšā nelien. Gribējās darīt tā, ka paceļ auto, tad ar otru domkratu paspiež uz augšu plauktu, saspiestai atsperei uzliek virsū savilcēju un tad, atlaižot plauktu, atspere iznāktu ārā. Bet ne velna, tur to savilcēju tik viegli neuzlikt! Un siet ar stiepli arī negribu - tā es darīju savulaik Sierrai mainot atsperes un otreiz negribu. Pa zobiem nedabūju, bet nu stieple pāris reizes plīsa. Varētu jau arī laist vaļā pakaļējo plauktu, tad jau arī atsperi viegli izzvejotu. Bet neizskatās, ka arī to plaukta skrūvi es tik viegli atdabūšu vaļā. :(

Skaidrs ir tas, ka mājās vajag pacēlāju. Ja nu kādam kaut kur pa ausu galam kādreiz sanāk dzirdēt, ka tiek demontēts kāds palietots eksemplārs par demokrātiskām naudām (t.i. 300-400 lati), tad es runāju smago transportu un braucu pakaļ. Par uzstādīšanu domāšu pēc tam.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by gustavs »

Tik nez cik tāds 300-400ls vērts pacēlājs ir drošs. Ka nesanāk plakans Edijs - tfu,tfu,tfū :woohoo: !

Vai varbūt tomēr drošak ir bedre :) !
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by Nils »

Vot riktīgi neatceros kā mēs manas aizmugurējās atsperes mainījām, bet ar aizmuguri gāja krietni ātrāk un vieglāk, nekā ar priekšu.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
chippy
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4018
Joined: Mon Apr 28, 2008 2:51 pm
Location: Âgenskalns

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by chippy »

300-400 latu pacēlājs..
4x Image


2x Image
Image
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by elmo »

Tas tak pa dārgo!:laugh:
Te ir lētāks variants:
Image
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by Arnijs »

edijs wrote:Kas to būtu domājis, ka mājas apstākļos bez pacēlāja tomēr nebūs tik vienkārši nomainīt pakaļējās atsperes un amortizatorus... Pirmkārt, amortizatora apakšējā skrūve tiek viegli nenāk. Uz zemes guļot arī netiek tik labi klāt - uz pacēlāja būtu vieglāk. Mēģināšu fleksēt un likt citas skrūves. Lai gan arī fleksim tur tā štruntīgi ar vietu.
Atsperes nomainīt ir elementāri. Paceļ aizmuguri un noskrūvē plauktu pieturošās 2 skrūves un izvelk atbrīvoto atsperi ārā. Ar amortiņiem ies stipri vien sarežģītāk. Vienkāršākais ir fleksis pa abām pusēm, noņemt amīti no auto un pēc tam uz precīza atbalsta jāmēģina izsist skrūvi no bukses serdes. Citādāk nesanāks, jo neesmu redzējis nevienu padsmitgadīgu 9k amīti, kam skrūve iznāktu tāpat vien.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by edijs »

Tā, atsperes aizmugurē nomainīju uz apgraizītām Aero atsperēm. Tiešām ļoti vienkārši. Vienīgā aizķeršanās - dabūt to plaukta skrūvi pēc tam atpakaļ, bet tur tā viltīgi no apakšas jāiebāž kāda truba, jāpaspiež plaukts uz priekšu un skrūve viegli ieiet vietā.

Sākumā nogriezu vienu vijumu. Tad secināju, ka nekādas jēgas, joprojām džipiski augstu. Nogriezu vēl pusvijumu - un laikam maķenīt pārcentos. :D Vajadzēja ceturtdaļu papildus griezt, necirstu acīs tas sēdinājums. Bet, kas izdarīts, izdarīts.. Teorētiski jau varētu paņemt no Nila citas Aero atsperes un atkārtot procedūru, taču nu jau apradu. Braukšanas komforts pa pirmo!

Vienīgi.. nolaižot zemē pakaļu, nedaudz pacēlās priekša (ar vienu noņemtu vijumu). Šodien noņēmu vēl ceturtdaļu, pabraukāju - nē, tomēr vajag vēl. Ja reiz šis atsperu komplekts sabeigts, tad ko tur vairs.. un aidā vēl ceturtdaļu nost, kopā tāpat kā aizmugurē - pusotrs vijums nost. Vairāk tur nav kur griezt. :D

Rezultāts (es gan ticu, ka priekša vēl nedaudz iesēdīsies):

Image
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by SAABaeroist »

edijs vai tev palika oriģinalie amortiņi :dry: Nepastav tada iespeja ka ar oriģinalie amortiņiem tev var izsit cauri ja tiksis kada nelabveliga bedre :unsure:
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Saab 9000 sēdināšana

Post by edijs »

Aizmugurē Koni (tiesa, vēl nav uzlikti, bet tas tuvākā laikā), priekšā KYB Excel-G gāzinieki. Tiem KYB gan nav ne vainas, tik tiešām patīk, kā šie uzvedās, ja salīdzina ar oriģinālajiem, taču tāpat ir plāns priekšā uzlikt Koni.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Post Reply