SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā


kurmis
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 23
Joined: Tue Apr 07, 2015 10:43 am

SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by kurmis »

Sveiciens SAABistiem!

Ievads.

Forumā esmu jauns, bet ar SAAB ir bijusi darīšana. 2003.-2006. biju SAAB 9000CSE 2.3T, manuāla kārba 1996.gada ražojuma īpašnieks. Pirku Alfa Motors, remontēju turpat. Auto bija patīkams lietošanā un bija grūti pārkāpt uz jaunu auto, kas tika piešķirts kā dienesta auto, neskatoties, ka SAAB bija 10 gadi, bet dienesta auto bija jauns. Laika gaitā sapratu, ka auto bijis dauzīts, krāsots, bet pārdevējs to bija savedis labā kārtībā. Jāremontē bija šis un tas reizi divos mēnešos, kas nav ok, bet dārgākā lieta bija uz svecēm spraužams daikts - nezinu kā to sauc, kas it kā ir ok, jo nelūza lielie mezgli.

Iztirzājums.

Tagad, tuvojoties pusmūža krīzei :lol: , ir doma iegādāties kabrioletu un viens no variantiem ir SAAB 9-3. Skatos uz pirmajiem 9-3 līdz 2003.gadam, ar automātu un benzīna motoru.
Jautājumi ir vairāki:
1) vai kādam ir konkrēta pieredza ar šo kabrio? Jumta specifika (troksnis, caurtecēšana, mehānisms)
2) vai 9-3 1998.-2003. modelim ir kādas specifiskas, klasiskas kaites?
3) kāda situācija tagad ir ar rezerves daļām, kad rūpnīca ir pakūpējusi?
4) vai AERO versija ir varāk problemātiska, tas ir, reti un dārgi dabūjamas detaļas utt?

Nobeigums.

Alfa Motors tagad tirgo divus eksemplārus, bet nezinu vai otrreiz vajag tur iepirkties. Uzreiz var redzēt, ka dauzīti un taisīti, kā arī pastāvējuši kādu laiku. Gribu nedauzītu ar nobraukumu ap 100tk km, lai redzama vēsture utt. Manuprāt, adekvāta vēlme.

Varbūt šeit forumā ir kāds uzticams SAAB dzinējs no aizrobežu valstīm?
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by lawyer »

Apsveicu ar "pusmūža krīzi" :lol:

1) Ir, ja neierakstīs šeit, uzraksti PM lietotājam Kabrio - viņš jau ilgstoši braukā ar 9-3og (1998-2003) kabri!

2) 9-3og šajā gadījumā būs tās pašas kaites, kas visiem Saabiem ar Saab benzīnmotoriem - jau Tevis pieminētais "uz svecēm spraužamais daikts" jeb DI (tiešās aizdedzes) kasete, kas šad-tad mēdz nosprāgt, pēdējo gadu modeļiem ar T7 vadību mēdz niķoties elektroniskā drosele, kāds devējs (gaisa masas mērītājs, kloķenes apgriezienu devējs) mēdz atņirgties, regulāri jāremontē ir rocene dēļ tizlās konstrukcijas. Bet tas pa lielam viss, laikam :think:

3) Ar rezerves daļām šķiet nav nekādu problēmu. Vienīgi, nezinu, kā ir ar specifiskām kabra detaļām, bet to var uzjautāt arteh.lv!

4) Aero pa lielam ir tāds pats kā SE, ir tikai Viggen krēsli un bamperi/moldingi, dzinējam cits ECU, amortizatori un atsperes arī laikam citas. Sūdīgi būs, ja pats nošķilsi un vajadzēs tos Viggen loriņus sadabūt - tie gan ir reti un dārgi. Tieši tam, kas Alfa Motorā tirgojas, var redzēt, ka trūkst slieksnī tas puļķis. Ja arī to varēja dabūt, maksāja tas jauns, šķiet, neadekvāti dārgi...

Protams, Tava vēlme pēc 100k km nobraukuma un nedauzīta auto ir adekvāta kabra gadījumā, tikai šādai vēlmei būs attiecīga cena ;)

suchen.mobile.de/auto/saab-9-3-benzin-c ... mp;lang=de

P.S. Nevēlies šādu Saab cabrio? :roll:

suchen.mobile.de/auto-inserat/saab-900s ... amp;noec=1
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
kurmis
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 23
Joined: Tue Apr 07, 2015 10:43 am

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by kurmis »

Atvēlētais budžets ir līdz 5tk EUR. Par 7-8tk EUR jau pieslēdzas citi konkurenti ar prognozējamāku uzturēšanas nākotni un detaļu pieejamību.
User avatar
donalds_dax
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 100
Joined: Mon Mar 03, 2008 8:43 am

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by donalds_dax »

Man pašam nav bijis 9-3 kabrio, lai gan sen atpakaļ mēģināju vienu tādu nosolīt ebay.com (droši vien labi ir, ka nesanāca - kas zina, ko beigās dabūtu). Toties man ir bijuši divi pirmās paaudzes 9-3, viens no tiem aero (esmu tā laimīgais īpašnieks joprojām). Kopumā nevaru neko sliktu par tiem teikt, nekādu īpašu problēmu man ar tiem nav bijis. Tas gan, protams, lielā mērā pateicoties iepriekšējo īpašnieku rūpēm. Dārgākā remonta pozīcija pirmajam no maniem 9-3 bija ķēdes maiņa, otrajam to jau bija nomainījis iepriekšējais īpašnieks. Katrā ziņā 9-3 uzturēšana ir man izmaksājusi stipri lētāk nekā mana 9-5 aero uzturēšana.

Iegādes opcijas Tavās cenas robežās droši vien nav daudz (bet nepārproti, EUR 5000 manuprāt ir adekvāts budžets 13-15 gadus veca auto iegādei) - droši vien skaties LV, EE un LT (ar pēdējo uzmanīgi, protams). DE, SE un citās Vakareiropas valstīs 9-3 kabrio būs stipri dārgāki. Varu padalīties pieredzē, ka pirmo 9-3 nopirku no aeropolis.lt. Pieredze izrādījās laba, lai arī pārdevējs bija no LT. Protams, kā saka, past performance is no future guarantee. Toreiz viņi pat atveda noskatīto 9-3 uz Rīgu, tā ka varēju to pārbaudīt vietējā servisā (toreiz vēl Vikingos). Skatos, ka viņiem pašlaik ir viens 9-3 aero kabrio.
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by Arnijs »

kurmis wrote:Atvēlētais budžets ir līdz 5tk EUR. Par 7-8tk EUR jau pieslēdzas citi konkurenti ar prognozējamāku uzturēšanas nākotni un detaļu pieejamību.
Par 5k varētu trāpīties ejošs eksemplārs ar +/- 150tk noskrējienu un paredzamajiem ieguldījumiem ap 2k Eur. Katrā ziņā - ne tāds, kam nekas nebūs jādara un ar noskrējienu zem 100tk (ja vien nav bijis sists) Tiesa - šajās naudās var patrāpīties kāds paplikākas komplektācijas eksemplārs, bet kabri jau nu vajadzētu vismaz Aero komplektācijas, savādāk pārāk maz prieka tikai no braukājoša jumta.
Par rezerves daļām... Ar visu, kas attiecas uz bremzēm, ritošo, motoru,tad problēmu nav. Bēdīgāk būs ar specifiskajām virsbūves detaļām, bet par tām jājautā atsevišķi. Situācija apgādē neuzlabojas (un arī neuzlabosies), bet gluži bezcerīga arī nav. Rūpnīcas noliktavā vēl ir pietiekoši daudz visa kā.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
kurmis
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 23
Joined: Tue Apr 07, 2015 10:43 am

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by kurmis »

Kas tad būtu šie paredzamie izdevumi 2tk EUR apmērā, kas ir astranomiska summa tik vecam auto?
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by Arnijs »

kurmis wrote:Kas tad būtu šie paredzamie izdevumi 2tk EUR apmērā, kas ir astranomiska summa tik vecam auto?
Un kādam auto 2k nav astronomiska summa? Summa par jaunām detaļām taču nemainās, vai auto ir 2 vai 20 gadi, pie kam darba izmaksas vecākiem auto tikai pieaug.
Domāju, ka 150tk noskrējušam SAAB kabrim, kā likums būtu jāierēķina ķēdes maiņa, kam var pieplusoties ūdenssūknis, siksna, ruļļi, spriegotājs, tad droši vien atradīsies arī ritošajā pozīcijas, diezgan droši - bremžu diski, kluči, iespējams - svaigs riepu komplekts, pilna apkope, smukumlietiņas, kā nolupušās emblēmas, bamperu piekrāsošana un tmldz. Iespējams, kādas tikai kabrim specifiskās lietiņas (kas nebūt nemaksā lēti) Protams, ka summa var variēties, bet vidējais 2k nebūt nav no fantastikas plauktiņa paņemts. Ja vēl tam piepluso ar laiku iespējamo DI, TB un turbīnas atteikumu, tad salasīsies arī visi 3,5k. Ar šo nedomāju baidīt ar iespējamajām uzturēšanas izmaksām (uzturēt kāreiz ir lēti, ja viss ir savests kārtībā), bet gan domāju, ka zem 5k sameklēt 9-3 kabri, kas būs noskrējis zem 100k un kam nebūs zemūdens akmeņu, ir nereālāk, nekā ieguldīt 2k padzīvojušā eksemplārā.
Mani vairāk atbaidītu ārēji perfekts, ar mazu noskrējienu, par lētu naudu auto, nekā lēts ar godīgi apzinātām problēmām, kas ir taisāmas.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Kabrio
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 454
Joined: Wed Jan 16, 2008 12:29 pm

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by Kabrio »

Sveicināts Kurmis,

ir pieredze ar 9-3 OG cabrio ar AT un 113 kw benzīna dzinēju un T5 vadību (sarkanais DI bloks) un, jāsaka, ka vērtēju to, kā ļoti labu :) vasarā būs 9 gadi un vairāk kā 150k km kopābūšanas. Kopš 2011. gan pa ziemu un darbam vairāk izmantoju 9-3 OG hatch dīzeli, bet tas ir cits stāsts. Protams, ka apkārtējās vides dzirdamība ir labāka, kā slēgta tipa mašīnā, bet jāsaka, ka, salīdzinot ar dīzeli, šķiet klusu :D braukšana ar nolaistu jumtu vispār bauda. (karstā vasaras dienā, Rīgas centrā, sastrēgumā neskaitās). Salīdzinot ar MB SLK jāsaka, ka virsbūve šķiet ļenganāka (netraucē, bet tāda sajūta). Manam eksemplāram pie ļoti liela lietus daudzuma braucot mazliet pil uz kreisā ceļa, bet tas parādījās pēc tam, kad kaut kādi huligāni Ģertrūdes ielā bija pastaigājuši pa jumtu (pēc pēdām redzēju, iekrituši nebija, bet bija jāloka atpakaļ). Par jumta mehānismu nevaru daudz komentēt - atāķēju no loga, paturu pogu 10 - 15 sekundes un jumts ir bagāžniekā vai tas pats reversā. Darbojas arī lēnām braucot. Ja kādi specifiski jautājumi, droši jautā! Šķiet, ka pārējo te jau izrunāja.
kurmis
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 23
Joined: Tue Apr 07, 2015 10:43 am

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by kurmis »

Tā kā ikdienā pēdējos 10 gadus esmu lietojis salīdzinoši jaunas mašīnas, ne vecākas par 5 gadiem un kopis tikai oficiālos servisos, rūpējoties gan par sevi, gan domājot par tālākpārdošanas vērtību, tad ir utopiska vēlme nopirkt līdzīgu auto, kurš ir attiecīgi uzturēts.
Parasti standarta scenārijs ir, ka pēdējais ieraksts servisa grāmatiņā ir veikts, kad auto ir dzīvojis Vācijā, bet šķērsojot tās robežu, visas rūpes ir izbeigušās. Kad auto jau sāk jukt pa daļām, tad tas sāk meklēt otro saimnieku iekš LV. Tad protams 2tk EUR ieguldījums ir saprotams, jo tev ir vienā reizē jānosedz izmaksas, ko pirmais LV saimnieks nav veicis vairāku gadu garumā. Lūk tāds scenārijs mani neinteresē, jo labāk pat dauzīts (zinot kur un cik), bet ar skaidru uzturēšanas/ apkopju vēsturi.
User avatar
Kabrio
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 454
Joined: Wed Jan 16, 2008 12:29 pm

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by Kabrio »

Retos gadījumos 15 gadus senai mašīnai ir skaidra uzturēšanas/ apkopju vēsture, un, ja ir, tad tā arī attiecīgi maksā.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by lawyer »

kurmis wrote:Tā kā ikdienā pēdējos 10 gadus esmu lietojis salīdzinoši jaunas mašīnas, ne vecākas par 5 gadiem un kopis tikai oficiālos servisos, rūpējoties gan par sevi, gan domājot par tālākpārdošanas vērtību, tad ir utopiska vēlme nopirkt līdzīgu auto, kurš ir attiecīgi uzturēts.
Parasti standarta scenārijs ir, ka pēdējais ieraksts servisa grāmatiņā ir veikts, kad auto ir dzīvojis Vācijā, bet šķērsojot tās robežu, visas rūpes ir izbeigušās. Kad auto jau sāk jukt pa daļām, tad tas sāk meklēt otro saimnieku iekš LV. Tad protams 2tk EUR ieguldījums ir saprotams, jo tev ir vienā reizē jānosedz izmaksas, ko pirmais LV saimnieks nav veicis vairāku gadu garumā. Lūk tāds scenārijs mani neinteresē, jo labāk pat dauzīts (zinot kur un cik), bet ar skaidru uzturēšanas/ apkopju vēsturi.
Aizmirsti! Autiņam pa 5k EUR padsmit gadu vecumā nebūs detalizētas apkopju vēstures līdz pat pēdējai reālajai apkopei/remontam :roll: Tādus var gan atrast, bet to cenas ir pavisam citā kategorijā un tie bieži vien ir kādas ekskluzīvākas modifikācijas, piemēram, Viggen vai tjūningoti, piemēram, iekš Hirsch 8)

Arnija minēto 2k EUR ieguldījums pie padsmitgadīga Saab kabra iegādes nav nekas sevišķs, turklāt šādā vīzē Tu zināsi, kas un kad ir darīts ;)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by elmo »

Tak nav problēmas! Man Rumbulā teica, ja vajag grāmatiņu - uztaisīsim! ;)
User avatar
rechijs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 397
Joined: Wed Aug 29, 2012 11:40 am
Location: Ogre

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by rechijs »

elmo wrote:Tak nav problēmas! Man Rumbulā teica, ja vajag grāmatiņu - uztaisīsim! ;)
Jā, grāmatiņas visiem ir...
un katru reizi (10 gadus) ieraksti tiek veikti ar vienu un to pašu pildspalvu vienā rokrakstā :D
kurmis
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 23
Joined: Tue Apr 07, 2015 10:43 am

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by kurmis »

Manā izpratnē auto, kuram uzreiz ir jāiegulda 2tk EUR ir lūznis, un apgalvot pretējo ir diezgan grūti. Kā jau teicu tas nozīmē, ka auto ir ekpsluatēts bez atbilstošas uzturēšanas vairākus gadus - tātad lūznis.
Tā kā meklēju sev hobija/vasaras auto, tad gribu labu eksemplāru, ko lietot 5 un varbūt vairāk gadus, bet kā jau katrs pircējs negribu pārmaksāt.

Vakar uzmetu acis LT auto piedāvājumam - pilnīga medus maize... Spīd un laistās, zemas cenas utt. Saturs jau skaidrs, bet nav skaidrs, kā viņi to auto savāc, saglabājot tādas cenas???
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re: SAAB 9-3 kabrioleta izvēles priekšā

Post by ZingZeng »

Negribētos gluži tam piekrist, jo Eiropā pamatā auto atdod tirdziecībā, kad beigusies garantija vai arī kad ir gaidāmas lielās apkopes. SAAB gadījumā kaut vai minētās ķēdes maiņa. Pie mums tas jau nav lēti, bet cik tas ir ES, varu tikai iedomāties.

Savulaik nopirku 5 gadīgu 9-3SE ar 2 mēnešu garantiju no ASV un tāpat ieliku tajā uzreiz 200Ls, jo vajadzēja nomainīt eļļu, trūka viens plastmasas aizsargs zem motora un bija nelieli elektriskie gļuki. Tagad parasti, kad nopērku auto, uzreiz veicu tam pilnu apkopi un lieku jaunas riepas. Pēdējam 9-5 1.9TID, kas bija 6 gadus vecs un tiešām izcili saglabāts, bez riepām viss salasījās uz kādiem 500Ls, bet vismaz to izdarot varu jau pats droši sekot visiem servisa intervāliem.

Gribi to vai nē, bet ar lielākas vai mazākas investīcijas būs visos gadījumos, ja esi čakls, vismaz daļu darbu vari veikt pats un ietaupīt.
Post Reply