Aero ķipa veras, bet...


User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Arnijs »

Jurģis wrote:Braukšanas stils ir primitīvs - pedālis grīdā :)
Gaidiet ciemos!
Pret pedāli grīdā zāļu nav :(
Ir jāsaprot, ka strauji iedodot pedāli grīdā, parametru pieprasījumi momentā nav sasniedzami un auto patiesībā mokās, nevis paātrinās. To var izdarīt tikai elektromobilis, nevis iekšdedzes dzinējs. Daudz labākus rezultātus auto parādīs, ja pedāli spiež dozēti, reizē ar paātrinājumu.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Jurģis »

Pirmo reizi mūžā sastopos ar tādu turbo auto, kuram ir normāli, ka dodot grīdā, tas attīsta mazāk pilnu jaudu, nekā gāzējot pakāpeniski. Pie tam, mašīnai ar normālu ECU un pilnu elektronisko šprici. Es vēl saprastu, ja tas būtu pusdzīvs karburatornieks ar nepareizu regulējumu.

Šādu argumentu man ir grūti pieņemt, jo tādējādi nāktos atzīt, ka turbo saab pēc definīcijas ir inženieriski vājāks un ar trūkumiem, ja salīdzina ar līdzīgas turbojaudas/tilpuma citām markām (vienalga, volvo, audi, subaru, u.c.)

Vispārējas skaidrības labad atkārtošu, ka es runāju nevis par vienmērīgu procentuālu jaudas zudumu vai turbolāgu, bet raustīšanos/pulsēšanu, piemēram, pie agresīvākas apdzīšanas. Un arī - vienreiz noraustās, citreiz identiskos apstākļos - nenoraustās. Ej nu tiec gudrs.

Bet nav vairs vērts runāt par māti un meitu. Jārunā un jāmeklē blusas klātienē.
9-5 Aero AT stage sleeper
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Arnijs »

Nu raustīšanās/pulsēšana pie pedāļa grīdā, jau būs kaut kādā ziņā defekts. Es biju domājis vnk lielāku neatsaucību, strauji iedodot grīdā pret to, ja pedāli dozē.
Bet pedāļa strauja došana grīdā (īpaši uzreiz no pašām rpm apakšām) līdz atdurei pret prasmīgi dozētu gāzes pedāļa darbināšanu, ir neefektīvāka dajebkuram auto. Vai tas būtu Subaru, vai Volvo, vai BMW.Ar ECU, ne ECU - pilnīgi poff. Sadegšanu rada divu fizikālu vielu, degvielas/gaisa attiecība. ECU ir tikai palīglīdzeklis precīzākai darbībai pēc noklusējuma, jo pilnīgi to pašu var panakt ar ideāli regulētu karburatoru un aizdedzi. (cita lieta, ka to ir fiziski ļoti grūti panākt) Pamēģini un pārliecināsies, ka tas tā ir. Neviena auto dzinējs slodzē nespēj iegriezties momentā. Tam vajag laiku. Vienalga, vai tās ir piecas, vai piecpadsmit sekundes līdz 100. Un tāpēc ar pedāli vienkārši ir jārada pietiekoša pieprasījuma apsteidze, kas rada daudz optimālākus parametrus nekā "pedal to metal".
Un nav pilnīgi nekāda šķirba, vai tas ir uber super turbo, vai parasts karburatornieks. Ne pa velti pēdējiem ražotajiem karburatorniekiem otro kameru vēra vaļā ar dzinēja radīto retinājumu, jo tas bija optimālāk, nekā beztolkā liet degkamerās degvielu, kura tur nespēj sadegt.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Jurģis »

Saprotu, par ko Tu runā.

Mans bēdas stāsts ir drusku cits.
1. Mans ''pedal to metal'' ir pie apdzīšanām, sākot no ~80-110kmh uz augšu
2. Man ir automāts, kurš ''pedal to metal'' gadījumā tomēr gana ātri panāk optimālākos apgriezienus, lai nebūtu tie zemie rpm, pie kuriem ir tā neefektīvā pumpēšana.
9-5 Aero AT stage sleeper
User avatar
Brand
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 690
Joined: Wed May 07, 2014 10:37 pm
Location: Ogre/Rīga

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Brand »

nu es arī tjipa esmu savedis kārtībā vakuumu, vārstiņus vienvirziena.

gāze man nav sūdīga uzlikta. tāda, kas spēj pavilkt ~300zs

nesen ciemojos arī ArTEH un meistari pateica, ka vaina pie tā, ka reizēm boost neiet līdz turienei, kur jābūt ir dēļ gāzes regulējama. notiek nekontrolēta sadegšana - detonācija. protams, es pateicu, Armanda kungam, kas auto atdeva, ka gāzi liku pie cilvēka, ka saprot, ko dara, kā tas arī ir. mājās (uz Ogri) braucu uz e98. nebija jaudas zudumu, neraustījās utt.. vēl pāris dienas pabraucu uz e98 un sapratu, ka uz pencīna tiešām auto iet kā standarta auto jāiet.

aizbraucot mājās padomāju, kas varētu būt pie vainas- 15k km nemainītie gāzes filtri? nesliktās (9eur gabalā) platīna-irīdija bosch sveces? varbūt tiešām regulējums?

šonedēļ uzlikšu BCPR7ES-11 un nomainīšu gāzei filtrus un pieslēgs pie lpg kompja :)

ko es varu ieteikt - nodzēs adaptācijas un pabrauc tikai uz e98 :)
SellParts
+37128710049


9-5 '02 B235R /sold
9-5 '07 B235R /sold
9-3 '08 Z19DTH+
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by elmo »

Klau, Tev tas krateklis ir uz gāzes vai uz benzīna!? Nav tā ka viņš tev tupa lieso ierauj uz gāzes?
Godīgi sakot manam gāze arī ilgi čakarēja prātu, kamēr visu saveda kārtībā. Ta reduktors jokus taisīja, ta brīžam kāda sprausla palika vaļā.
Varu novēlēt tikai apbruņoties ar pacietību!
User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Jurģis »

Gāzes iekārta manam ir uzstādīta sūdīga. Iepriekšējais saimnieks nav apzinājies, ko dara, skrāpējot uz to naudu. Un par nekvalitatīvām gaitas īpašībām ar gāzi pat neuzdrošinos iepīkstēties.

Es šajā gadījumā runāju tikai par braukšanu ar benzīnu. Leju tikai 98., bet auto tāpat rīstās. Ne traki. Raustās tikai pie max boost. Bet pats boost, cik nu pēc dačika var vērot, izskatās plusmīnus stabils.

Oks, paprovēšu vēlreiz sadzēst adaptācijas un pagāzt tīri uz pencīna. Pēc pēdējās adaptācijas dzēšanas diezgan ātri pārslēdzos atpakaļ uz gāzi. Mož tas arī visu čakarē.

Bet kaut kur dziļi mugurkaulā mana intuīcija saka, ka arī DI kasete sāk prasīties pēc nomaiņas...

Pacietība vēl ir. Bet jūsu morālais atbalsts arī noteikti spēcina, par ko paldies! 8-)
9-5 Aero AT stage sleeper
User avatar
hofmaks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1744
Joined: Mon Dec 01, 2008 5:15 am

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by hofmaks »

Iepriekš man arī bija lētā gāzes iekārta. Problēmas vajāja katru dienu. Pēc chiptuninga nācās nomainīt to. Lai cik jocīgi tas būtu,gazinieka ieteikums-shark 1500(līdz 200 hp) un lpg tech vadība,kas strādā tā pat kā dzinēja vadības bloks pie dažādām slodzēm. Plusi-nekādu kalibraciju,iet tāpat kā ar e98,apkopes atgādinājums(signāli uz pogas). Mīnusi-vēl nav parādījušies.
http://www.sensonpaint.lv
29940215
LV

Saab 9-5 2000 2.3t aero TD04HL-16T , B234i camshafts,3.5bar fuel pressure,lightweight flywheel,ecm soft powered by Jancis :D
User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Jurģis »

Nodzēsu adaptācijas.

Nezinu, priecāties vai raudāt (jo mož tomēr gāzes iekārta nav pie vainas).
- Ar benzīnu vairs virs 3.5krpm nepieraustās
-Ar gāzi arī vairs nepieraustās.

Bet...gan ar benzīnu, gan gāzi joprojām pieraustās pie zemākiem apgriezniemiem.
Piemēram, gan ar 4. gan ar 5. ātrumu manuālajā režīmā no 2krpm - 3.5krpm, turot grīdā.
9-5 Aero AT stage sleeper
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Arnijs »

Varbūt pamēģini tomēr galīgi neturēt grīdā, kamēr uzņem līdz tiem 3.5tk? Un paskaties, kā ir tad..
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Jurģis »

Mistika turpinās.

Šajā pat dienā vizinājos atpakaļ no Cēsīm. Tādā pat testa režīmā (manuāli, automātiski, grīdā, negrīdā, sport, ne-sport). Un viss labi. Neraustījās ne ar gāzi(kas ļoti pārsteidz ar tik necilu gāzes iekārtu), ne ar benzīnu.

Vienīgās divas atšķirības, uz ko deduktīvi varētu pievērst uzmanību:
1. Pa dienu, turpceļā, kad vēl pieraustījās, bija 28 grādi. Atpakaļceļā - 19.
2. Šorīt pēc ECU restarta bākā 'jau bija cita tirgotāja gāze. Pagaidām tirgotāju vārdus neminēšu.

Atliek tikai turpināt pavizināties un testēt.
Bet fakts, ka blusa kaut kur ir.
9-5 Aero AT stage sleeper
User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2737
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Vilcins »

Saabs jau ir pats kā liela blusa :D
Šeit postejot , iet, neiet, raustās, neraustās. Labāk tev viņš nesāks iet, tici man, ir kautkas jādara, jāmeklē tam visam cēlonis. :whistle:
User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Jurģis »

''Nomierināji'' :mrgreen:

Tur jau tā blusa, ka ej nu saproti, ko tālāk darīt.

Dodu citiem kaut ko darīt, testēt - saka, patestē vēl pats.

Kad pats testēju, saki - vajaga kaut ko darīt.

Nu, tad ko man īsti darīt šajā apburtajā aplī? :)
9-5 Aero AT stage sleeper
User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2737
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Vilcins »

Nomaini APC varstu, arteha maksā ap 45 eiro. Izklausas kad samejais čakarē orķestri.
Bet lai būtu 100%aiznemies no kāda cita pamejginat.
User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: Aero ķipa veras, bet...

Post by Jurģis »

Tas bija pats pirmais solis, kas jau pie Arteh ir sadarīts.
Uzlabojums ir manāms, bet joprojām ir nākamās blusas, ko meklēt.
9-5 Aero AT stage sleeper
Post Reply