Balansa vārpstu jautājums!!!


Post Reply
User avatar
saab21
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 362
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by saab21 » Tue Jan 15, 2019 3:56 pm

Laba diena visiem b2*4/b2*5 Saab vīlētājiem. :roll:
Pirms vēl nav iegādāts jauns pilnais motora ķēžu komplekts ir ļoti aktuāls jautājums par balansa vārpstām savam b234 projektam.
Raut ārā tās netaisos, vēlos atstāt (par to varam pat nediskutēt) . BET jautājums kādas atstāt? :think::think::think: b234 motora vai tomēr ielikt b235 motora. vārpstu nomaiņas plānu iemesls:
1) Finansiālais: OEM ķēdes komplekts priekš b234 mūsdienās ir palicis stipri dārgāks par b235 komplektu (tā kā tiek un tiks pirkts daudz visādi citi mezgli, kas maksā tik cik tas maksā, tad ieekonomēt ~100 eur uz ķēžu komplektu, ko iztērēt citu detaļu iegādē, būtu tīri patīkami)
2)Lietderīgais:būs/nebūs uzlabojumi? Tas ir vai būs panākts daļējs efekts, ko iegūst parasti, vārpstas amputējot vispār,jo b235 vārpstas ir svarā vieglākas (jo b235 virzuļi protams ir stipri vieglāki par b234).
Šīs drēbes lietpratēji saka,ka nekāda efekta, motora apgriezienu "uzturēšanā" nebūs, un būšu dabūjis TIKAI defektu: lielākas motora vibrācijas, bez jebkāda papildus efekta. BET.... kā ir zināms, pēdējā Saab 9000 ražošanas gadā (tas ir 1998) b234 motorus ražoja jau ar b235 balansa vārpstām, bet virzuļi joprojām bija vecie, labie, smagie b234 (varbūt es tomēr kļūdos un 1998 gadā jau visas motora iekšas bija no b235, lai gan detaļu katalogi rāda ka nē). Un ja es nekur nekļūdos,tad sanāk ka tādu kombināciju jau ir likuši arī rūpnīcā. :think:

Varbūt tomēr šeit ir kāds, kuram ir tāda kombinācija dzīvē (b234 virzuļi + b235 balansa vārpstas) un varētu padalīties vai ir kāda atšķirība (ja ir, tad laba vai slikta) vai arī nav, jo ja pat nav nekādas atšķirības, tad cenas ziņā izdevīgāk iebāzt b235 vārpstas (vārpstu izmaksas neskaitām, jo ir pieejamas gan vienas, gan otras)
SUBARU BP 245HP
SAAB 9000 2.0t Amethyst Violet Powered by KoreFunStg1.5
SAAB 9³ OG Convertible 1999 2.0 in b234R process
EX SAAB 9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis ~>250Hp; ~365Nm pārdots
EX SAAB 9³ SW 2008 1.9 Tid MT Stg1 pārdots

User avatar
hofmaks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1384
Joined: Mon Dec 01, 2008 5:15 am

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by hofmaks » Tue Jan 15, 2019 10:31 pm

Ja ņemt vērā tīri fiziku,tad - ja virzuļu grupa ir 234,tad arī balansierim būtu jābūt smagākam. Kāpēc? Jā motors iegriezīsies uz sekundi vēlāk,bet pie lieliem apgriezieniem viņam būs vilkme,gaita un pārmetot robus nebūs apgriezienu kritums,kas dos priekšrocību- uzturēt max jaudu noteiktā apgriezienu diapazonā.
Savukārt ņemot 235 vāles - vinnēsi to sekundi uzņemot ātrumu,bet pie pārslēgšanās būs lielāks kritums,kurš atkal būs jāiegūst!
Bez vālēm - motors kā trimmeris. Uzņem ātri,inerci notur spararats,bet uzskatu,ka mīnuss ir nesporta režīmā braucot - pietrūkst tās inerces,lai iegrieztu. Vairāk efektīvs būs sportojot uz lieliem apgriezieniem!
http://www.sensonpaint.lv
29940215
LV

Saab 9-5 2000 2.3t aero TD04HL-16T , B234i camshafts,lightweight flywheel powered by Jancis :D

User avatar
hofmaks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1384
Joined: Mon Dec 01, 2008 5:15 am

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by hofmaks » Tue Jan 15, 2019 10:53 pm

http://www.sensonpaint.lv
29940215
LV

Saab 9-5 2000 2.3t aero TD04HL-16T , B234i camshafts,lightweight flywheel powered by Jancis :D

User avatar
saab21
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 362
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by saab21 » Thu Jan 17, 2019 1:15 pm

Njaaa, laikam būs jāatstāj tās pašas b234 vārpstas (žēl tikai, ka nesanāk ne no viena dzirdēt pieredzi dzīvē kā ir b234 virzuļi + vieglās vārpstas) . :think:
Un laikam labāk būs jādomā par spararata apvirpošanu. Dzirdēju, ka atsauksmes no Tevis, Hofmak, par tādu darbību ir ļoti pozitīvas. :)
SUBARU BP 245HP
SAAB 9000 2.0t Amethyst Violet Powered by KoreFunStg1.5
SAAB 9³ OG Convertible 1999 2.0 in b234R process
EX SAAB 9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis ~>250Hp; ~365Nm pārdots
EX SAAB 9³ SW 2008 1.9 Tid MT Stg1 pārdots

vasils
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 4:46 am
Location: Bauska

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by vasils » Thu Jan 17, 2019 1:54 pm

Man ir b234 ar b235 varpstam. Neredzu nekādas izmaiņas. 9-5 vārpstas pirku arteh, jo kad 234ajam mainīju ķēdes komplektu man jaunie zobrati nederēja uz vecajām varpstam. Arnijs man toreiz izskaidroja, ka man kaut kāds pārējas gada motors, precīzi vairs neatceros. Piedāvāja variantu uzlikt 235 vārpstas. Uzliku un braucu. Baigais spridzeklis nepalika. Ja pirksi ķēdes komplektu, tad skaties par komplektā jaunajiem zobratiem un varpstam, lai der.
Man nederēja. Viss pārējais gan štimē.
Šķiet problēma bija 93 un 94 gada modeļiem. 93 gada nāk laikam arī mazās vārpstas, tāpēc mainīju. Bet tas bija kādi 5 gadi atpakaļ, neatceros.
Lai veicas.

User avatar
hofmaks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1384
Joined: Mon Dec 01, 2008 5:15 am

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by hofmaks » Thu Jan 17, 2019 8:35 pm

Varētu jau arī veikt šādu interesantu salikumu - 235 balansieri + nedaudz atvieglot klaņus un protams nosvērt ,lai svars visiem 4 ir vienāds. Spararatu atvieglināt,jā ,bet tikai nedrīkst pārspīlēt,jo tad efekts būs pretējs.
Teorētiski - viss no 234 + izsvarota virzuļu grupa + vieglāks spararats ,varētu iegūt labu dinamiku!
http://www.sensonpaint.lv
29940215
LV

Saab 9-5 2000 2.3t aero TD04HL-16T , B234i camshafts,lightweight flywheel powered by Jancis :D

User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7528
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by KoreFun » Thu Jan 17, 2019 8:55 pm

Šaubos, ka kāds gribēs atvieglot B234 klaņus :D
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE LPT Vert

User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 352
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by rzmzr » Fri Jan 18, 2019 9:04 am

WannabeTrollēns, virpojot B234 virzuļus, pie reizes arī izvēra, jāsaka, ka rūpnīcā viņi ir svērti uz aci :mrgreen: Tāds pats stāsts, visticamāk, ir arī ar B234 klaņiem.
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Procesā :twisted:

User avatar
hofmaks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1384
Joined: Mon Dec 01, 2008 5:15 am

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by hofmaks » Fri Jan 18, 2019 9:31 am

http://www.sensonpaint.lv
29940215
LV

Saab 9-5 2000 2.3t aero TD04HL-16T , B234i camshafts,lightweight flywheel powered by Jancis :D

User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by Jurģis » Fri Jan 18, 2019 11:21 am

Es varu padalīties savā pieredzē un pārdomās.

Man ir 9-5 ir standarta balansieri, bet ''atvienoti''.

1) Var būt placebo, bet šķiet, ka tomēr drusku asāks tas auto palika.

2) Pēc balansieru atvienošanas absolūti nesajutu kaut kādas lielākas vibrācijas. Šitie musari tak vairs nav un nekad nebūs jauni. Spilnveni, bukses, u.c. nolietojumi dod savu pienesumu vibrācijai ar vai bez balansieriem. Es pat drīzāk sliektos domāt, ka simons izplūde dod vairāk vibrācijas, nekā balansieri - off :D

3) Dažs te izsaka viedokli, ka niekošanās ar balansieriem padara auto ''neasāku'', jo ātrāk krīt apgriezieni, utt. Es neoponēju. Bet :)...
Pat ja tā ir, tad manā gadījumā, ar AT kārbu, tas ir pofig. Otrkārt - spararata atvieglināšana sniedz stipri vien līdzīgus plusus un mīnusus.
9-5 Aero AT stage sleeper

User avatar
saab21
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 362
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by saab21 » Fri Jan 18, 2019 12:52 pm

Man liekas, Tas ka ir AT arī pasaka to ka tu principā nekādu apgriezienu kritumu nejūti.
SUBARU BP 245HP
SAAB 9000 2.0t Amethyst Violet Powered by KoreFunStg1.5
SAAB 9³ OG Convertible 1999 2.0 in b234R process
EX SAAB 9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis ~>250Hp; ~365Nm pārdots
EX SAAB 9³ SW 2008 1.9 Tid MT Stg1 pārdots

User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2563
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: Balansa vārpstu jautājums!!!

Post by Vilcins » Sat Jan 19, 2019 9:11 pm

Nav ko te gudri dirst, ja nav nekāds defekts balansa valēm tad viņas vajag atstāt.

Post Reply