Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude


Post Reply
User avatar
Vilums
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 86
Joined: Wed Mar 28, 2012 10:42 am

Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilums » Wed Nov 06, 2019 10:04 am

Sveiciens! Kā un kas norāda uz BPC/APC devēja bojājumu? Kādas ir iespējas to diagnosticēt garāžā?
Paldies!

User avatar
Brand
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 663
Joined: Wed May 07, 2014 10:37 pm
Location: Ogre/Rīga

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Brand » Wed Nov 06, 2019 3:45 pm

divkontaktu el.magn.solenoids- piemet pie aķīša. ja nedzirdi "klik" piemetot, tad beigts.
ja dzird, tad pamēģini vel papūst visās 3 vak.trubās.
kādu, piemetot, pie aķīša, aiztaisīs ciet, neatceros kuru tieši.
SellParts
+37128710049


9-5 '02 B235R /sold
9-5 '07 B235R /sold
9-3 '08 Z19DTH+

User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 409
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by rzmzr » Wed Nov 06, 2019 5:05 pm

Ar multimetru vari notestēt pretestību no vidējās uz ārējām kājām.
Ja pareizi atceros, T7 solenoīdam jābūt ap 8 ohmiem.

Pie reizes paskaties, vai vakuuma trubas kārtīgi turas klāt, nevis ļengani.

Kāpēc aizdomas, ka tieši solenoīds?
Saabiem boosta problēmas raisa viss pēc kārtas:

1. Vakuuma trubas
2. Vienvirziena vārsti uz vakuuma trubām
3. Sveces
4. MAF's/APC
5. DI

Pieņemu, ka 98 gada 9-5 EVAP'am vēl nav troiņiks pie APC. Ja tomēr ir, var mēģināt "bolt-mod".
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Procesā :twisted:
2002 E39 530d AT

User avatar
Vilums
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 86
Joined: Wed Mar 28, 2012 10:42 am

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilums » Wed Nov 06, 2019 9:14 pm

Paldies par atbildēm. Bolt mode neko nedeva, tātad ar vienvirziena vārstiem viss kārtībā. Noņēmu no APC westgeita trubu, iepūta tā, ka truba no droseles noleca nost, tad nu arī prātoju, ka pie vainas ir tieši APC salenoids, jo, manuprat, atvienojot vestgeita trubiņu no salenoīda, turba pūš uz visu jaudu. Labojiet, ja kļūdos.

User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 409
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by rzmzr » Thu Nov 07, 2019 9:33 am

Ar bolt-modu nevar pārbaudīt pārējos vakuuma vārstus :)
Viens ir pie droseles, viens ir uz kartera ventilācijas, kas iet uz kobru, un viens ir evapam. Jebkuram vārstam esot defektīvam, var būt problēmas lielākā, vai mazākā mērā.

Vakuuma trubiņas mainītas, gan resnās, gan tievās?
Sveces svaigas? Saab rekomendējošais intervāls ir 10k.
MAF var mēģināt ļoti viegli pamazgāt ar klīneri/karburatoru tīrītāju, bet tur gan uzreiz vajag viegli izpūst, lai neveidojas nogulsnes uz elementiem.
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Procesā :twisted:
2002 E39 530d AT

User avatar
Vilums
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 86
Joined: Wed Mar 28, 2012 10:42 am

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilums » Thu Nov 07, 2019 7:40 pm

Klau, ja tas APC vārsts pie ieslēgtas aizdedzes klusiņām tikšķ, vai tas ir ok? Un vēl, noņemot no kontaktiem, pūšot pa R trubiņu, pie kontaktiem pūšās gaiss ārā, tas arī ir ok?

User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2644
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilcins » Thu Nov 07, 2019 10:04 pm

Jauns ap 45 eiro, vai tiešām ir jazile, lietots labs 10 eiro. Šitam ieliek ar kuvaldu un izmet ārā

User avatar
saab21
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by saab21 » Fri Nov 08, 2019 3:23 pm

Vilcins wrote:
Thu Nov 07, 2019 10:04 pm
Jauns ap 45 eiro, vai tiešām ir jazile, lietots labs 10 eiro. Šitam ieliek ar kuvaldu un izmet ārā
Tikko vienu pirku, ja nemaldos 43 eur :D
Bet nu cilvēkam patīk ņemties pūst trubiņās :whistle::whistle:
SAAB 9³ SW 1.9 Biturbo Aero MT
SAAB 9000 2.0t Amethyst Violet Powered by KoreFunStg1.5
SAAB 9³ OG Convertible 1999 2.0 in b234R process
EX SAAB 9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis ~>250Hp; ~365Nm
EX SAAB 9³ SW 2008 1.9 Tid MT Stg1

User avatar
Vilums
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 86
Joined: Wed Mar 28, 2012 10:42 am

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilums » Fri Nov 08, 2019 11:31 pm

Patīk ņemties, nepatīk pūst trubiņās, nopirku jaunu - ņemšos tālāk :oops:

User avatar
hofmaks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1540
Joined: Mon Dec 01, 2008 5:15 am

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by hofmaks » Fri Nov 08, 2019 11:35 pm

Un hop,vaina nav viņā :twisted:
http://www.sensonpaint.lv
29940215
LV

Saab 9-5 2000 2.3t aero TD04HL-16T , B234i camshafts,lightweight flywheel powered by Jancis :D

User avatar
saab21
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by saab21 » Sat Nov 09, 2019 12:02 am

hofmaks wrote:
Fri Nov 08, 2019 11:35 pm
Un hop,vaina nav viņā :twisted:
Nekas, jauns ir jauns un lieks atvilktnē nekad nav par skādi. :naughty:
SAAB 9³ SW 1.9 Biturbo Aero MT
SAAB 9000 2.0t Amethyst Violet Powered by KoreFunStg1.5
SAAB 9³ OG Convertible 1999 2.0 in b234R process
EX SAAB 9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis ~>250Hp; ~365Nm
EX SAAB 9³ SW 2008 1.9 Tid MT Stg1

User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7614
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by KoreFun » Sat Nov 09, 2019 12:03 am

Manas zināšanas T7 ir gana švakas, bet liekas, ka APC vārsts T7 vadībā diezgan reti ir pati problēma. Parasti viss kas apkārt vnk čakarē prātu T7 vadībai un smadzene, sargājot motoru, samazina arī spiedienu, kā izpildmehānisms kalpo kāreiz APC vārsts.
Varbūt jāsāk ar galveno parametru nolasīšanu?

P.S. pie reizes vēl viens jautājums par APC - cik kritiski ir, ka pūšot R izvadā gaiss nāk pa spraudni, pie nosacījuma, ka auto brauc ar stock Aero softu. Mreq sakrīt ar Mair, bet Amul ir minusā apmēram 450 vienības. Vai tā gaisa aiziešana atmosfērā var būt pie vainas?
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE LPT Vert

Post Reply