Pirmā reģistrācija, nobraukums un tehniskā apskate:
- Pirmās reģistrācijas datums (šveicē) 11.06.2002.
- Latvijā reģistrēta 17.06.2008. Ar 153 558 km
- Esmu vienīgais auto īpašnieks latvijā (tehniski 2008.-2014. gadam īpašnieks bija līzings, bet pēc līzinga izmaksāšanas īpašnieks esmu es). Pirms manis auto bija vēl viens īpašnieks šveicē. Tātad kopā divi īpašnieki.
- Pēdējā tehniskajā apskatē 0 punkti (teicamā tehniskā stāvoklī). Visus gadus bijuši 0 punkti vai 1 punkts par kādu nenozīmīgu lietu.
- Nākošās tehniskās apskates datums: 17.08.2016
- Faktiskais nobraukums 24.04.2016. 209 522 km
- Latvijā kopā šo nepilno astoņu gadu laikā ir nobraukti 55964 km. Tātad vidēji gadā nedaudz zem 7000 km.
- Nobraukumu ir iespējams pārbaudīt e-csdd ievadot auto VIN numuru: YS3DF58H422021568
- 2.0 litru benzīna motors ar turbīnu un 205 zs, 5500 rpm un 310 ņūtoniem. Šobrīd esošie 205 zs ir ļoti patīkami un praktiski - īpaši ērti un droši veikt apsteigšanas manevrus, jo uzrāviens ir zibenīgs un paātrinājums būs ievērojams arī lielā ātrumā.
- Orģinālais motora tips ir b204l, taču motors ir čipots pie orģinālā dīlera arteh ar stock programmatūru (205zs un 310 ņūtoni), tādējādi faktiski motors tuvojas modeļa tipam b205r, kas ir nevis se, bet gan aero, jo viss pārējais izņemot turbīnu abiem ir identisks.
- Nākotnē motora programmatūru ir iespējams droši čipot līdz 245 zs.
- Ietas visas apkopes pēc grāmatas. To laikā mainītas eļļas, bremžu diski, bremžu kluči, bremžu caurules, gaisa masas mērītājs, amortizatori, kartera ventilācijas kits un vēl ļoti daudz citas lietas, lai uzturētu ideālā stāvokli.
- Jauns izpūtēja klusinātājs, kas paredzēts aero modelim.
- Mainīta motora ķēde.
- Restaurēta turbīna.
- 16” lietie diski ar uzmontētām vasaras riepām. Tā kā auto ir jubilejas modelis, tad ir īpaši lietie diski, kas attēlo turbīnas. Auto ir paredzēts ekspluatēt arī ar 17 collu diskiem.
- Labākā automātiskā kārba, ar kuru jebkad esmu braucis - pārslēdzas ātri un precīzi - nav aiztures, kas ir tik ļoti tipiski automātiskajām kārbām. Patiešām bauda braukt - izcilā ātrumkārba noteikti ir viens no galvenajiem šīs mašīnas plusiem.
- Vēl, ātrumkārbai ir normālais, sporta (saturieties) un ziemas (bijis ļoti noderīgs) režīms. Plus vēl standarta pārslēgšanās režīmi. Visbeidzot, kārbai ir 4 ātrumi.
- Auto salonā nav smēķēts.
- Pelēks pusādas salons perfektā stāvoklī. Pusāda ir ļoti praktiska gan vasarā, gan ziemā.
- Ādas elementi ir visur, arī uz durvīm un ātrumkārbas.
- Tā kā auto ir jubilejas modelis, tad salona krēslos muguras rajonā neuzkrītoši iegravēts uzraksts turbo.
- Apsildāmie priekšējie krēsli.
- Divi paklājiņu komplekti - viens komplekts ar orģinālajiem saab mīkstajiem paklājiņiem, otrs ar gumijas paklājiņiem, kas paredzēti konkrēti šim modelim.
- Ļoti ietilpīgs bagāžnieks ar rezerves riteni un pieliekamu āķi piekabēm. Ietilpība galvenokārt pateicoties hatchback konstrukcijai. Var mierīgi pārvadāt mēbeles, lielu ledusskapi, utt.
- Orģinālais bagāžnieka sānu tīkls - aiz tā var novietot, piemēram, iepirkumu maisus.
- Tumši pelēks karbona instrumentu panelis - nav baigi uzkrītošs, tāpēc arī ļoti patīk - minimālisma stilā.
- Panelī visas lampiņas darbojas, nomainītas.
- Panelī ir iebūvēts izbīdāms glāžu turētājs.
- Panelī rāda cik km vēl varēs nobraukt ar esošo degvielas daudzumu, kā arī rāda vidējo benzīna patēriņu, ievadot attālumu rāda laiku, kurā tas tiks sasniegts ņemot vērā vidējo ātrumu, ir pat iebūvēts modinātājs, utt.
- Panelī ir slavenā saab nakts režīma poga, kas izslēgs visas lampiņas, lai var pilnībā koncentrēties ceļam naktī.
- Saab orģinālās audio sistēma ar radio, cd un sešām tumbām, kas skan perfekti - esmu ļoti prasīgs pret audio sistēmu un es joprojām nevienā mašīnā neesmu dzirdējis tik perfektu audio skaņu (t. Sk. Bass ir perfekts).
- Aux austiņu ieeja - pirms kādiem 5 gadiem iegādājos asv speciāli taisītu cd changer emulatoru (audio troll), kas saglabājot nevainojamu skaņas kvalitāti audio sistēmai ļauj pievienot jebkuru skaņas avotu ar austiņu vadu.
- Bluetooth handsfree (arī skaņas kvalitāte perfekta) - var izmantot lai strīmotu mūziku no telefona/planšetes/da tora caur bluetooth vai arī telefonā handsfree režīmā runātu veikt telefona sarunas (ir speciāla zvanu pacelšanas poga ar iebūvētu mikrofonu). Bluetooth darbojas ar praktiski visiem mūsdienu ios un android viedtālruņiem. Pats esmu lietojis ar iphone 4s, 5 un 6.
- Ir telefona turētājs ar iebūvētu telefona lādētāju - abus var viegli noņemt.
- Iphone usb-30 pin un iphone usb-lightning vads līdzi.
- Usb ports iekārtu lādēšanai (darbojas tikai tad, kad aizdedzes atslēga pagriezta).
- Automātiskā klimata kontrole un kondicionieris.
- Papildus apgaismojums durvju apakšās un zem kājām salona priekšā (detaļas ņemtas no saab 9-5 - izskatās pilnībā kā būtu no rūpnīcas. Salons uzreiz izskatās glaunāk, kā arī ir daudz praktiskāk, jo, kad atver ārdurvis, tad zeme ir apgaismota, tādējādi nebūs nejauši jāiekāpj peļķē.
- Speciāla salona poga antenas uzbīdīšanai/nobīdīšan ai. Orģināli antena uzbīdās uz augšu tad, kad ieslēdz audio sistēmu - arī tad ja negrib klausīties radio, bet tikai aux vai cd. Tāpēc pie oficiālā dīlera vienas tukšās pogas vietā tika ievietota orģināla poga, ar kuru var uzbīdīt/nobīdīt antenu jebkurā brīdī neatkarīgi no tā vai audio sistēma ir ieslēgta vai izslēgta.
- Ir abas aizdedzes atslēgas ar iebūvētām orģinālajām signalizācijas pultīm, kas darbina orģinālo signalizāciju.
- Ir kruīza kontrole.
- Abs un traction control system.
- Jauni priekšējie lukturi.
- Ir priekšējie miglas lukturi.
- Vislaik ir liets 98 benzīns (zinu, ka nav līdz galam racionāli, taču mašīna tika maksimāli saudzēta - saskaņā ar orģinālo rokasgrāmatu droši var liet sākot ar 95 benzīnu).
- Patēriņš viennozīmīgi atkarīgs no tā kā brauc. Uz šosejas braucot mierīgi ar 100km/h patēriņš būs nedaudz virs 7 l/100km. Pilsētā braucot mierīgi patēriņš būs nedaudz virs 11l/100km. Protams, ja vislaik spiedīs grīdā, tad vajag rēķināties ar patēriņa pieaugumu vismaz 30%. Kā jau minēju - ir iespējams braukt taupīgi, kas mani ļoti apmierināja.
- Fotogrāfijas ir no laika, kad šo auto pirku, taču vizuāli mašīna jau tāda pati vien ir.
- Jauns priekšējais vējstikls (veco nomainīju, jo bija saskrāpēts no akmentiņu skrambām). Tagad ir perfekta redzamība.
- Visi četri durvju stikli ir elektroniski regulējami.
- Stikli nav tonēti.
- Logu slotiņas priekšā un aizmugurē mūsdienīgās viengabalainās bosch aerotwin.
- Auto ir lietots, tāpēc ir šādas tādas viegli izpulējamas švīkas virsbūvē - gan uz kapota, gan durvīm. Ir arī sīkas akmentiņu nospiedumi uz virsbūves.
- Jauna haizivs antenas aste uz jumta.
- Jauni bagāžnieka durvju pacēlēj-amortizatori (tos mainot durvis aizcirtās un bagāžnieka durvju kreisajā pusē ir neliels ielocījums, taču to noteikti var sataisīt).
- Spoguļi un aizmugurējais stikls ir apsildāmi (ļoti noderīgi ziemā).
- Viena lieta, kas visrbūvē ir mainījusies un nav redzama bildēs, ir tā, ka ir uzstādīts orģināls melns aero (nejaukt ar viggen) spoileris, kas lieliski uzlabo auto izskatu. Aero spoileri ir reta parādība - to speciāli sūtīju no Zviedrijas.
- Cena - 2150€.
- Transportlīdzekļa nodoklis par 2016.gadu jau ir apmaksāts.
- Lai uzzinātu vairāk un/vai sarunātu izmēģinājuma braucienu rīgā, droši rakstiet.
- Sludinājumu izdzēsīšu tikai tad, kad automašīna būs pārdota.