Highlandera SAAB 9-5 1,9 TiD, jeb VECTOR wagontraktors

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
Post Reply
User avatar
Highlander
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1264
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm

Highlandera SAAB 9-5 1,9 TiD, jeb VECTOR wagontraktors

Post by Highlander »

Tākā, te jau kādu laiku atpakaļ, kāds bija teicis: "Ka netikai, klasiskā SAABa uzcelšana, var saukties par projektu" Bet droši var teikt, ka jebkura autoīpašnieka mobīlis, ir sava veida mazs, vai liels projekts. Tāpēc šajā rudenīgajā dienā, nolēmu uzcept nelielu rakstiņu par savu Wagon traktoru.
Sākumā, kāpēc tieši SAAB? Tiesības esmu ieguvis 2014. gada kautkāda jūnijā, kā pirmo mašīnu, man atdeva sievas tēvs, lai mācos normāli braukt un lai nebūtu žēl, ja to apskādēšu. Tā bija Renault Lauguna 1. versija. 99. gada ražojums, 1,8 RXT benzīna dzinējs ar manuālo kārbu. Autiņs nīkuligs un rijīgs :D Vienu dienu, nolēmu iekārtoties citā darba vietā, kur darba autiņš bija 2,3T bendžas SAAB 9-5 wagons...bet ar tomātu...Ar tomātu nebiju nekad mūžā braucis, tāpēc krustojumā, sajuka mazliet darbības un noplacināju vienam AUDIkam sānu :D šoks bija tas, ka SAABam nekas pilnībā nenotika!!! Jau tad, baudot uzrāvienu un komfortu, iemīlējos tajā auto! Tajā darba vietā, nostrādāju veselas 9h un kad nākamajā dienā, atgriezu SAABu, teicu, ka sirdsapziņa neļauj man turpināt strādāt tur :D Tā nu nedaudz laiks pagāja un sapratu, ka veco Hreni ir jāmaina, jo remonts 3 reizes pārsniedz auto vērtību, lai izietu TA. Piedevām, sieva uzrādīja testu ar 2 strīpiņām un sapratu, ka jāmeklē kaut kas lielāks, par hetčbeku :D un te man atausa atmiņa par bordo krāsas Wagonu, ar kuru komfortabli pārvietojos tās 2 stundas, jaunajā darba vietā :D
Budžets bija nospraust 2,5K Eiro šekeļu...palasot info par SAAB 9-5, nobijos no lielā degvielas patēriņa! Bet tad uzgāju uz info par dīzeļ SAABiem...cilvēks kurš savā laika bija braucis ar 900NG, bija ieteicis, meklēt 9-3 ar 1,9 Tid dzinēju, bet tas neiekļāvās manā budžetā. Tāpēc SSkā, tika salikt filtrs-dīzelis, manuālā kārba, universālis... uzreiz atmetu 3,0 Tid, jo pirmais, ko internetā izlasīju, bija lielais čakars ar tiem dzinējiem...pretendentu skaits strauji samazinājās.
Tā nu pirmais variants dzīvoja Jelgavā, aizbraucot ar Hreni uz Jelču, stāveja tumši pelēks 2004. gada wagons, par nieka 1600 EUR! Viss bija super, tikai izrādās TA nav ieta 2 gadus iekš LV, jo pēdējos 2 gadus braukts pa Zviedriju, bija smagi ieplaisājis vējstikls, trūka viens miglenieks un kad izmaucām test drive, sapratām, ka bremzē tikai labā puse :) pārdevējam teicu, lai saved visu kārtība (pārdevējs bija servisa īpašnieks), nomaksā nodokli, iziet TA un es viņam būtu gatavs samaksāt par 1k vairāk. Atbilde bija: "Ej na...j!"pī pī pī...
Otrs variants bija tāds pats traktors, tikai 9-3...vizuāli ļoti labā stāvoklī, bet kad izbraucu aplīti, sapratu, ka tur drīz viss būs pagalam :) un odometrs 2011. gadā jau bija 400k pāri, uz vietas redzēju bija knapi 210k :D
Te sagruzījies, uzzvanīju pašam neinteresantākajam sludinājumam : Pārdodu SAAB 9-5, labā stāvoklī...
Uzzvanīju, onka bija ar mieru piebraukt pats pie manis un atrādīt savu preci. Te pie mājas piebrauca mans nākamais auto! :) Skaļi tarkšķošs, spaiņa krāsā, plats un garšs...uhh iepatikās uzreiz, pie sevis nodomāju, kaut šitam viss tehniski būtu OK. Izbraucu pa savu rajonu aplīti (atcerējos atkal to bordo krāsas SAABu) un sapratu ka ir itkā ņemams. Nākamajā dienā, sarunāju labu draugu, lai atbrauc līdzi uzmest jau zinošāka cilvēka aci un teikt savu verdiktu :) Pēc viņa pārbaudes, dzirdēju "Jā" vārdu, var droši ņemt. Cena 2,4 K, ne kapeiku mazāk, jo nācās viņu izpirkt no kredītfirmas asajiem nagiem :D man pilnvara rokā un aidā uz CSDD formēt man pirmo, manu personīgo autiņu!!! Biju ļoti priecīgs-ādas salons, lūkā, Harman Kardon skaņu sistēma, kondiška (beidzot) aizmugurē spoileris, lielais bagāns, parkošanās sensors un citas extras, kas man pēc Hreno likās gluži vai limuzīns :D kad Vilciņš manu SAABu pirmo reizi ieraudzīja, uzdeva jautājumu : "Vai zviedriem izbeidzās benzīnu dzinēji, ka AERO pakā ielika dīzeļa dzinēju?!":) tāpēc arī nosaucu topiku par "Traktoru AERO pakā"
Nu kad jau sāku braukt ar savu jauno autiņu, sāku plānot ko lai viņam iegulda iekšā :D Pie sev labi pazīstama auto krāsotāja, nocinkoju un pārkrāsoju visu pakaļu-spārni, jo uz tiem sāka parādīties maziņi ruslaniņi, bagānu vāku un nedaudz sliekšņus. Pirms tam nomainīti visi filtri un ielieta iekšā laba motoreļļa, piedevām-nomainīts labais zaldātiņš. TA ar pirmo neizgāju :D Jo pirms tam pielaidu pilnu bāku ar soljaru un pa bākas augšu tecēja āra sula! Plus vēl aizmugurē, bija atskrūvēta vidējā drošības josta. Degvielas sūknim bija nomaukusies trubi;na, tas arī bija iemesls soljaras ienākšanai salona un tecēšanai ārā pa bākas augšu. TA izgāju ar otro reizi. No ebaya pasūtīju priekšējo un pakaļējo emblēmu. Priekšā baigi gribējās veco SAAB/SCANIA emblēmu :) aizmugurē jaunā parauga logo. Pirms TA vēl paspējis biju nopirkt jaunas kalošas, jo pirmajā diena braucot ar vecajām, kaut kur stipri sagriezu riepu :) bail pat braukt bija, ka tik neuziet gaisā :D
Tad nu rakājoties pa internetu, uzgāju šim saitam un iestājos sektā-Latvijas SAAB klubs. Samaksājot biedra naudu, tiku arī pie uzlīmītes ko uzlīmēju sev aizmugurē un jau lepns braukāju pa Rīgas ielām :) Pirmajā gadā, paspēju no tonēt aizmugurē akvāriju un noķert pirmo CEL :( Nereklamēšu kantori kas sākās uz burta "A" :) veicu diagnostiku-ieplūdes spiediena devējs. Nu ko, gaid'īju algu un braucu to nomainīt. CEL pazuda, Limp mode vairs neslēdzās iekšā! No sīkumiem, vēl bija nomainīts pakaļējā sētnieka motoriņš, salabots šofera loga pacēlāja mehānisms un bargajā ziemā, nomainīts aķīts. Kā arī pirms šīs vasaras, iepirkts jauns BEHR kondensātors un uzpildīta kondiška. Iemācījos arī priekšā un aizmugurē lampiņas nomainīt un drausmīgi sekot līdzi mašīnas tīrībai!!! Tā man ir slimība... Nu jau mazliet vairāk par gadu ir nobraukts ar savu Wagonu, pēc vairāk kā nedēļas būs jāiet TA. Plānos to ir iziet ar 1 vieninieku "nenozīmīga korozija, nesošajās konstrukcijās" pārējo vēlos savest kārtībā. Pa šo laiku, esmu jau bijis ar savu SAABu 2 reizes uz Lietuvu, viena no tām reizēm bija SAAB un VOLVO Grand meet Ķedaiņos. Tur jautri pavadīju laiku, pagonkojot slalomā un pamielojot acis uz citiem zviedru autmobīļiem, to skaitā arī uz Lawyer klasiku ;)
Pa visu šo laiku, nekad neesmu nožēlojis, ka nopirku 9-5 Wagonu-pat ņemot vērā to, ka viņš ir nīkulīgākais no viesiem tās paaudzes SAABiem, mani apmierina arī tas pats. Vismaz nav jā uztraucās par DI kasetēm, boosta meklējumiem un citiem niķiem, kas metās virsū benz'īna un apgāzētajiem SAABiem :) Ja vien tikai 2.2 Vectras dzinējs būtu ekonomiskās, pilna laime būtu garantēta! Paldies ka izlasījāt manu garo domrakstu :) pielikumā ielikšu arī kādu bildi. Par sekojošiem remontiem un jautājumiem, varētu arī rakstīt tālāk šeit. Plānos vēl ir daudz, ko izdarīt, bet tam gan laiks, gan finanses neļauj pieslēgties ar pilnu atdevi. Noteikti centīšos savu Wagonu uzturēt pie dzīvības vismaz līdz 2018. gadam, kad Rīgā notiks Intsaab 2018!!!
Attachments
Izmazgāts un slapjš
Izmazgāts un slapjš
Mainot kondiškas radiatoru...
Mainot kondiškas radiatoru...
Lietuviešu fotogrāfa bilde no GM Ķedainos
Lietuviešu fotogrāfa bilde no GM Ķedainos
SAABa selfijs uz citu SAABu un VOLVO fona :)
SAABa selfijs uz citu SAABu un VOLVO fona :)
Last edited by Highlander on Sat Aug 04, 2018 1:16 pm, edited 3 times in total.
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
User avatar
Gac
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 975
Joined: Fri Jan 18, 2008 2:26 am

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by Gac »

"Ja vien tikai 2.2 Vectras dzinējs būtu ekonomiskās..."

Tu skaties, vai tev drīzāk kaut kas ar auto nav ne tā. Man bija Vectra ar to dzinēju. Vidējais patēriņš bija apm. 6.5 litri. Pilsēta ap 8, šoseja - 4.5-5. Normāli braucot. Es to par neekonomisku nesauktu.
SAAB Sonett III; 96; 99 2d (1973); 900OG Cabrio; 900OG Sesan; 900 NG V6; 9000 5d (1984); 9-5 (1998); 9-5 (vilkatis); 9-5 Combi (vilkatis), 9-3 SC (2005.), 9-3 Cabrio (2005.), URSAAB 92001... 1/43 mērogā. :mrgreen: Un feisliftētais 9-5 Airis 1/1 mērogā.
User avatar
Highlander
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1264
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by Highlander »

Gac wrote:"Ja vien tikai 2.2 Vectras dzinējs būtu ekonomiskās..."

Tu skaties, vai tev drīzāk kaut kas ar auto nav ne tā. Man bija Vectra ar to dzinēju. Vidējais patēriņš bija apm. 6.5 litri. Pilsēta ap 8, šoseja - 4.5-5. Normāli braucot. Es to par neekonomisku nesauktu.
Nezinu, ko zviedri sadarīja ar to Vectras dzinēju, bet nu man patēriņš kā pēc papīriem-pilsēta ap 9-10l/100km ārpus pilsētas ap 6-7l/100km tas ja nesēņojot brauc, bet aktīvi.
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
User avatar
intervall
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 476
Joined: Sun Jan 03, 2016 4:47 am
Location: Pļaviņas

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by intervall »

Arī tas pats, pilsēta 9-12l, ārpus 6.5-7.8l.
Braucu ļoti dinamiski, ja sēņotu, būtu par kādiem 2l mazāk.
Čomam ir zafirai šāds dzinējs, tikai ar savādākām sprauslām, tam 5.9 l vidējais. Šis arī brīnijās, ka man ir krietni savadāks.
User avatar
Highlander
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1264
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by Highlander »

intervall wrote:Arī tas pats, pilsēta 9-12l, ārpus 6.5-7.8l.
Braucu ļoti dinamiski, ja sēņotu, būtu par kādiem 2l mazāk.
Čomam ir zafirai šāds dzinējs, tikai ar savādākām sprauslām, tam 5.9 l vidējais. Šis arī brīnijās, ka man ir krietni savadāks.
Ziema visi 12l var uzlekt pa pilsetu un vasara, ja kondishka uz pilnu klapi. Laikam jau ta SAABa buda ir smaga, ka tas paterins lielaks paliek? :) Lawyer ar savu 9-3 vibratoru, pa shoseju bija nodzinis lidz 4.5l (ja pareizi atceros)
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by lawyer »

Patēriņš adekvāts, manuprāt, it īpaši Rīgā, tas tomēr nav common rail :geek: Tas auto tomēr ir daudz smagāks par Vectru un 9-3og, turklāt, riepas un diski neatbilstoši var negatīvi ietekmēt patēriņu, par bio piedevu dīzelim vasarā nemaz nerunājot - tā šķiet dod stabilus 0,5L klāt uz 100km :think:

Es patēriņu zem 5l (laikam 4,9 bija) uz 100km dabūju, braucot ar ziemas dīzeli uz 95km/h kruīzā ar 185/65 15 collu ripuļiem :mrgreen:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Highlander
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1264
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by Highlander »

Es ar saviem 16niekiem, braucot kruiza pa shoseju uz kadi 110km/h biju dabujis 4.8L...tas bija rekords :D bet pirms izbraucu uz shosejas, noresetoju skaititaju :)
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by elmo »

Tad jau sanāk, ka šitais rij tikpat kā man sievas bobiks ar visu pilnpiedziņu!
User avatar
Highlander
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1264
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by Highlander »

elmo wrote:Tad jau sanāk, ka šitais rij tikpat kā man sievas bobiks ar visu pilnpiedziņu!
Nu ta laikam sanak! :) apetite vinam ir tomer. Uz dietas nesezh ipashi.
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by lawyer »

BMW 3.0d ir jaunākas paaudzes dzinējs ar common rail, turklāt pavisam citā cenu kategorijā :roll:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Highlander
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1264
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by Highlander »

Skaidrs, ka jaunie autini rij mazak. Problema 2.2TiD...shodien laikam dzinejam jau sak auksts palikt :) nekadi nevaru sanemties un aizbraukt uz Vestienes ielu, palugt Arnij onkulim, lai uzliek traktoram pogu. Savadak musu klimatu josla, kamer normalu aukstumu sagaidisi, nomocisies no ritiem piestarteties :)
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
User avatar
intervall
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 476
Joined: Sun Jan 03, 2016 4:47 am
Location: Pļaviņas

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by intervall »

Kāds Tev aķis?
Man gan atkal pagaidām tādu problēmu nav. Un viena kvēlsvece ir defektīva. Lec no pusapgrieziena.
User avatar
Highlander
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1264
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by Highlander »

Akis samera svaigs. Likts vel shogad, galigi jauns. Ciparus neatceros no galvas. Arteha nemu, pec Arnija padoma. Vot svecites nomainit beidzot ari taka vajadzetu. :)
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
User avatar
intervall
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 476
Joined: Sun Jan 03, 2016 4:47 am
Location: Pļaviņas

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by intervall »

Vot varbūt tie cipari pie vainas, mans vecais grieza ilgāk kā nesen iegādātais 100Ah/900A senators.
User avatar
Highlander
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1264
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm

Re: SAAB 9-5 2.2 Tid Wagon, 2002.g "traktors AERO paketē"

Post by Highlander »

intervall wrote:Vot varbūt tie cipari pie vainas, mans vecais grieza ilgāk kā nesen iegādātais 100Ah/900A senators.
Atbraukshu uz darbu pastishos uz cipariem. Ziema jau grieza ok. Kad kvelsveces lampina iedegas. Tagad bez lampinas shvakak pielec.
Attachments
Atravu kapotu valja-tads briesmonis tur dzivo...
Atravu kapotu valja-tads briesmonis tur dzivo...
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
Post Reply