No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by Yukki »

Būšu moderns, man būs savs topiks, kur pēc lawyer pieprasījuma izstāstīšu kā nobraucu līdz kautkam TĀDAM :shock: !

Objekts ir 2008.gada SAAB 9-3 1.9 TTiD, melns, universāls, manuālis no Francijas

Vislaik braucu ar benzīnu, bet kļūstot vecākam sapratu, ka pārāk daudz naudas nokūpinu bezjēdzīgi, visam dzīvē vairs nepietiek, tāpēc ģimenes galvenais aero lidotājs ar visiem saviem 222 Zs tika uzsēdināts uz gāzes diētas. Auto turpināja priecēt ar pietiekamu jaudas rezervi, arī naudiņās gāzes iekārtas ieguldījums atmaksājās pēc nepilna gada, bet dzīvē klāt nāca iespēja vairāk laika pavadīt DUS meklējumos un apmeklējumos, jo ar vienu "bāku" var nolidot tikai ~300-350km. Pie tam gāze pie starta un uzpildes mēdz smirdēt un sievietes to uzpildīt negrib. Uz "dārgo" benzīnu pārsēsties atpakaļ ir pagrūti, savukārt, elektromašīnas, lai arī ar zvērīgi labu uzrāvienu, nobraukumu sola vēl strespilnāki niecīgāku, nerunājot par auto iegādei nepieciešamajiem nereālajiem līdzekļiem :Tesla_es_nāku:.

Lai arī SAAB lietotājiem patīk būt savādākiem, paskatoties apkārt saproti, ka ļoti daudz cilvēku lieto smirdīgos tīzeļus un daudzi no tiem nezkāpēc pat ir dedzīgi dīzeļu fani. Nolēmām ģimenē pamēģināt. Sākām meklēt 9-3 universāli par max 4000€, bet izbraucot ar pāris eksemplāriem, sagribējās modelīti ar smuko purnu un neaktīvie meklējumi rezultējās nekur, jo nekas pats rokās nebrauca. Ja neskaita bildēs apsmadzeņoto gazificēto 9-7X, kura emocionālo iegādi atturēja racionāli apsvērumi par uzturēšanu, kā arī Arteh-am atrādītu vienu normālu un patiesībā ņemamu itāļu 1.9 TID, kuram uzrādītie 180k km acīmredzami neatbilda īstenībai.

Vienpiektdien SAABclub lapā kāds apjautājās par tepat es-es-ā atrodamu 9-3 TTiD par €5.5k. Sorre, vecīt, ar to sākas šīs stāsts:). Pateicoties tam izlasīju drusku vairāk par 9-3 Aero TTiD un 9-3 X pilnpiedziņu brīnumiem, bet tā kā tie parasti ir dārgi un jāmeklē ilgi, tad pēc darba devos uz placi apskatīt minēto franču importa auto. Nezkāpēc biju gaidījis Parīzes šaurajās ieliņās apbružātu eksemplāru, bet tumsā viss, ieskaitot salonu, izskatījās normāli. Testa brauciens arī kopumā patika, lai arī saprast neko nespēju – dīzelis ar 2 turbīnām, pa sniegotu pilsētu kustējās normāli, pārāk skaļi negrabēja un nesmirdēja. Tā kā Vestienas ielas servismeņi brīvdienas atzīmē laicīgi, sarunājām sestdien atrādīties manis izvēlētā servisā, nu, patiesībā, vienīgajā, kas vispār bija gatavs tuvējā apkārtnē paņemt uzreiz. Sestdienas rītā tikām līdz ...degvielas stacijai. Izbeidzās tarkšķis:D Bet labi, ka līdzi bija bērni, kopīgi piepūtām vaigus un iestūmām auto Nestē. Degvielas uzpilde neprasīja daudz laika, apmēram pēc 20 minūtēm, kad bija paplēsts salona apšuvums, meklējot neesošu degvielas tvertnes atvēršanas cilpu, vāciņš tika atlauzts (piesprūdis atvēršanas motora puļķis) un zupa iepilināta tīzelistiem pietiekamā minimālā apjomā, un auto pēc pazāģēšanas atkal ierūcās. Sākums labs!
Servisā „Ar Vārdu” (kuru neminēšu), auto tika novērtēts ar atzīmi „zašibisj, labais, ņem ciet!”, -elektroniskas kļūdas bija izdzēstas, savukārt, ritošajā drusku grabēja tikai aizmugurējās buksītes. Pa ceļam uz placi SAAB servisa pārstāvis telefoniski ieteica pirmdien pielauzt otru servisa pārstāvi uz ārpusrindas diagnostiku, drošībai, tā sacīt. Brīnumainā kārtā viņš piekrita, un arī plača pārstāvis izrādījās lāga zellis, kas par 100€ drošības naudu, ļāva man iztērēt vēl 2h laika un naudiņas atkārtotai diagnostikai.
Arteh diagnostika, atšķirībā no sestdienas universālā servisa, pierakstīja puslapu ar defektiem un ieteicamiem darbiem, kam pēc rūpīgas izvērtēšanas es pa fikso pierakstīju klāt otru puslapu, novērtējot visu kopā ar „+1000€ un būs normāli”! Lēmums tapa diezgan ātri un vakarā jau priecājos, braucot mājās ar jauno tarkšķi, neaizmirstot pa ceļam rezervēt sev rindu servisā! Bet tā kā nakts ir gara, tad apdomājoties un pa dienu sekmīgi iegūstot valsts tehnisko apskati, pierakstījās pilna arī trešā puslapa, kas tika iesniegta Arteh-ā, lai čaļi var sagatavoties un nav uz servisu jāvizinās atkārtoti. Rezultātā pieraksts uz servisu ievērojami pārbīdījās, un auto iegūlās manā garāžā.

Ne bez ievērojamām pūlēm samainīju aizmugurējās stabilizatora bukses, tā arī nesaprotot, kā tas 9-3 ir jādara pareizi, jo līdz šim, šķiet, SAAB 9000, tas man neprasīja tādu laika un mātesvārdu patēriņu. Daļēji pie vainas, protams, bija man iešķiebtās nepareizās bukses, -uz 18mm stabilizatora stieņa uzbāzt 17mm bukses nebija viegli! Apakšā apstrādāju rūsu, beigās uzsmērējot Teroson vasku. Samainīju visus 3 filtrus, ceturto atstājot servisam pie eļļas maiņas. Iespēju un savas izpratnes robežās sakārtoju motortelpu un apraustītos motorvākus, kas tāpat servisā bija jāatkārto, jo izrādījās, ka daļa vadu un ieplūdes sistēma ir nesaprotami savandīta. Iemesls, iespējams, bija servisgrāmatiņā atrastais Mazkakiškes servisa numurs, kas liecināja, ka auto, pa ceļam no Francijas, ir izgājis „sagatavošanu tirdzniecībai” kaimiņzemes laukos. Neliels mierinājums bija bardačokā atrastās pavadzīmes, pēc kurām varēja spriest, ka konkrētais VIN spranču servisos ir atzīmējies regulāri, un uzrādītie 140k km ir ticami.
DPF rādīja 100% pilnu un vienīgie šosejas braucieni neko jaunu kā vien „Limited performance” kļūdu uz paneļa, nespēja izraut. Lai cik dīvaini nešķistu, bet partikulārā filtra reģenerāciju man izdevās piestartēt vakarā uz Salu tilta/ Krasta ielas, pat sajutu diezgan kodīgu smaku salonā.
Auto ieguļoties servisā, tika nolemts, ka manas ģimenes braukšanas stilam atbilstoši būs DPF vēl negriezt, jo kamēr tas strādā, tas spēs tīrīties pats arī pilsētas braucienos. Jāteic diezgan padebīla uzbūve un process - filtra deģenerācija. Ja pareizi sapratu, tad ar ieplānoto ieplūdes vārstu lāpstiņu amputāciju arī negāja viegli, jo viena jau bija kautkur pazudusi, -cerams, ka tā nevirinās kautkur pa motoru, bet centīgais Gediminas to savulaik ir atradis. Auto, protams, tika saprātīgi uzlabota smadzeņu darbība, -redzēs, kā tas dzīvē atsauksies uz braukšanas baudu un naudu, bet jāteic, ka neskatoties uz to, ka sākumā auto ar aizdusu strēba ap 14l/100km, es neteiktu, ka būtu sūdzējies par dinamikas nepietiekamību. Tagad, ziemā, pilsētā rāda zem 8.8l. Ne mazu lomu drošvien spēlē riepas, kas izrādījās jaunas NordFrost3, tikai... nevis Gislaved, bet Winter Tact, kam ar kādreiz slaveno zviedru modeli ir tikai kopīgs zīmējums, bet diezvai īpašības, jo tās ir kautkādas turku-vācu varkas. :shock:
Kā jau minēts, LT „apkope” un LV tehniskās pielaides talons uz gadu joprojām nepārliecināja, auto tika samainīta eļļa, sveces, agregātsiksna ar ruļļiem, zobsiksna ar dzeses sūkni, aizmugurējo atsperu atboiņiki, savests kārtībā ieplūdes kolektors un loriņi ap to, sulojošais pusass blīvslēgs, gļukojošais APC vārsts (Limited performance), neoriģinālais ģeneratora sprieguma regulators (ģenerators un akumulators Francijā mainīts 2x 2 pēdējos gados, meta nepietiekamas lādēšanas kļūdu), pielāgota jostu „bļaustīšanās”, durvju atvēršanās un logu aizvēršanās. Tā kā sen jau sapņoju par autonomo apsildi, šim auto tika ievilkta 220V DEFA apsilde(salons+kartera bloka sildīšana). Pamēģinājis diemžēl neesmu, bet ņemot vērā, ka tas viss 200€ vietā beigās nostājās vismaz 2x dārgāk, tad citiem pagaidām neraujos ieteikt. Redzēs vispār, cik ērti to visu būs lietot, jo vēl jānopērk vienkāršs taimeris un pagarinātājs, lai vispār tas brīnums tiktu pie 220V, -komplektā esošais elektrības striķis ir daudzkārt par īsu un garāks maksā ~70€ (hei, 1.5mm vads ar specifisku galu, normāli?). Līdz šim nevienam auto nav bijusi autonomā apsilde, bet nākošam gan gribētos ar pulti kā pie cilvēkiem:).

Lieki teikt, ka visi iepriekš plānotie budžeti šim auto ir ievērojami pārtērēti, ieguldītā puse no auto vērtības ir tā paplosījusi ģimenes budžetu, ka tam turpmākos 100 000km pienāktos dzīvot bez eļļas maiņas. Kvēpu pasaules pārstāvji gan bilda kautko par vārstu, sūkņu un citiem tīzelistus priecējošiem elementiem. :twisted:

Bet vēl pat nav tikts līdz tumšajiem logiem, apsildāmajiem beņķiem, smukiem vasaras diskiem ar riepām, sudrabotām (a la aero) miglinieku uzlikām, aero pakaļai ar uz āru izvadītiem 2 stobru galiem, atjaunotam navigācijas DVD, piekrāsotām franču ielās apdauzītajām daļām (spogulis, jumts, lūpa) un citiem sīkumiem.
Ja kāds neapžēlosies par mani un neatbrīvos no 9-5 aero ar gāzi (sorre, drusku reklāmas:)), kas cita starpā stipri apgrūtina 3 auto kopdzīvošanu pagalmā, tad traktors dzīvos bez šīm ekstrām, tā lūk!


Image

Brauks sieva, turpinājums sekos!
Last edited by Yukki on Wed Dec 07, 2016 10:26 am, edited 1 time in total.
User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2737
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by Vilcins »

Peikusu lasot :mrgreen:
Bet auto trapijis īstā saimnieka rokās :clap:
User avatar
OSC
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 627
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:20 am
Location: Planet Earth

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by OSC »

Jātonē! Man čaļi pie Vef tilta ātri uztaisīja un samaksāju arī lēti.
Yukki, uzskrienamies? :)
Ex Saab 9-3 1.9 TID stage4+ dyno printout
294 HP
613 NM

Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, logu tonēšana, pirmspārdošanas sagatavošana
Facebook un Instagram: caroscar.lv
User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2737
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by Vilcins »

Ar kājām 17 00 pa čakeni uz centru un atpakaļ :mrgreen:
User avatar
Highlander
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1264
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by Highlander »

Sveiciens traktoristu pulka!!! :D
Ka ir sajutas (ieksha sezhot) pec 9-5 plashumiem? Nav taka mazliet pa shauru taja 9-3???
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
User avatar
ifka
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 469
Joined: Thu Aug 27, 2009 12:14 pm
Location: Ādaži

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by ifka »

Yukki, netaisnojies. Just drive :)
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by Yukki »

Jāteic, ka mani nepamet sajūta, ka 9-3 tomēr ir klasi zemāks auto kā 9-5. Visa salona apdare un arī apakša kautkā izskatās sabūvēta "lētāk", salons ir ciets, uzgrabošs. Starp citu visklusākais no visiem maniem auto ir vecais, labais 9000!
Par auto lielumu, salīdzinot ar 9-5 pagaidām grūti spriest, pēc izjūtām ir mazāks, beņķi jāpabīda, dalot vietu ar sīču kājām, bet pagaidām izskatās, ka vietas pietiek.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by lawyer »

Bet tā jau arī ir, ka 9-3 ir domāts kā "klasi zemāks" auto. Vienīgi, vai vilkacis būtu uzskatāms par "klasi augstāku" auto (9-5ng noteikti)? Pirmo gadu 9-5 visādā ziņā - gan izmēros, gan izmantotajos materiālos un koncepcijā (pirmajiem gadiem dīzeļu nav vispār) :think:

Bet Tu gan esi drosmīgs - pamēģināji vienu STS (lpg) un tagad izdomāji pamēģināt, kā ir sadzīvot ar citu STS (dīzeli) :mrgreen:

P.S. 9k šorīt tāds galīgi bēdīgs Tavā sētā stāvēja :shifty:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by Yukki »

Приехали!
Limited performance is back!
Bessī! :evil:
User avatar
Gripen
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 682
Joined: Tue Feb 24, 2009 2:42 am
Location: Riga, Latvia

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by Gripen »

Varbūt drīzāk par to jādomā kā par economy performance? :geek: Starp citu, daži cipargalvas šos dīzeļus (vismaz agrīnos gados ir redzēts) cipšojot maina limited performances griezi uz identisku normālai. Ja kaut kas saiet grīstē, panelis bļauj, bet vismaz brauc kā cilvēks..
9-3 B207R ArTEH Performance Edition
9-7X Vortec I6 ArTEH Tank Edition
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by edijs »

Šķiet, ja kāds apsver domu pirkt Kristapa 9-5, tad jādara to aši, pirms viņš nav totāli izbesījies par ķīseļauto. :D
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Gripen
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 682
Joined: Tue Feb 24, 2009 2:42 am
Location: Riga, Latvia

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by Gripen »

edijs wrote:Šķiet, ja kāds apsver domu pirkt Kristapa 9-5, tad jādara to aši, pirms viņš nav totāli izbesījies par ķīseļauto. :D
Vai arī jāpiedāvā dempinga cenas par viņa ķīseli.
9-3 B207R ArTEH Performance Edition
9-7X Vortec I6 ArTEH Tank Edition
User avatar
OSC
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 627
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:20 am
Location: Planet Earth

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by OSC »

Yukki wrote:Приехали!
Limited performance is back!
Bessī! :evil:

Atsevišķs topics par limited performance, varbūt ir kas prātīgs: http://www.saabclub.su/forum/index.php? ... nce.41518/
Ex Saab 9-3 1.9 TID stage4+ dyno printout
294 HP
613 NM

Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, logu tonēšana, pirmspārdošanas sagatavošana
Facebook un Instagram: caroscar.lv
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by Yukki »

Salimitējās,kad vienīgos savus 5km pamēģināja lietot sieva. Izgāzu, knapi kustēja, pārstartēju vēlreiz un viss pazuda. Veras atkal normāli un nelamājas. Gribēšu redzēt kļūdu sarakstu un secinājumus no tā, ne interneta diagnostiku, protams. Njā, vispār liek aizdomāties vai ar šādu auto var kustēt 2000km prom no mājām

Pilsētas 3 dienas 7.7l uz 100, km, bet Rīga - Cēsis vidējo vēl pazemināja, protams.
Radio ķer sūdīgi, reāli Siguldā bija tikai Radio7 pieejams, pārējiem tinās pāri:( Filtri, antena?
Basi būtu ciešami, ja negrabētu kaut kas kautkur apšuvumā.
Volume poga jājauc ārā, brīžiem negrib klausīt.
Aukstais ādas beņķis pēc slēpošanas - 5C sux, domāju, ka sēdekļa apsildi nāksies iespringt, hmm.
Toties nodauzīto spoguļa korpusu un vilkšanas āķa vāciņu ar n-to reizi izdevās nopūst (krita nost no krāsošanas statīva :oops: ) un iestellēt vietās:)
Ps kad tas taršķis stāv un sildās, kamēr pārģērbies pēc slēpošanas, saproti, kāpēc Eifeļtornis to negrib redzēt, - gāze un benzīns, kad auto ir kārtībā, tā nesmird :D
User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: No benzīna caur gāzi uz Kvēpu pasauli: 9-3 TTiD

Post by Jurģis »

Kā manā parakstā redzams, lietoju gan penzgāzi, gan ttid.

9-3 in general komfortā un kvalitātē ir astras līmenī.
Bet man antena ķer, harman kardon ar oriģinālo subi salonu negrabina.
Patēriņš...neesmu sajūsmā, bet adekvāts ttid jaudai.

Jaudas gļuku, tfu tfu tfu nav. Izgriezts dpf, egr off.

Purkšķinot tukšgaitā pagalmā ziemā, es teiktu, ka pat smird mazāk nekā citi dīzeļi, bet var būt tāpēc, ka divi izplūdes gali.

Bet, kas tiešām liekas lēti, ir tas, ka dīzeļmotors ārpusē klausoties ir skaļš.
Bet sievai patīk ļoti :)

Es tikmēr mīcu ar veco labo 9-5 gļukmobīli, ik pa laikam meklējot boostu :p
Un kāpēc? Jo šiem auto ir dvēsele, un, esmu lietojis ļoti daudz dažādus auto, arī padārga gala, bet komforts par 9-5 cenu, ir ļoti adekvāts.
9-5 Aero AT stage sleeper
Post Reply