Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
User avatar
tierman
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 52
Joined: Sun Nov 11, 2018 9:42 am

Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by tierman »

Laba diena!
Līdz projektam te patālu, bet, tā kā dotais auto nav īsti tikai "4 riteņi zem pēcpuses līdz izkrīti cauri grīdai" un šis tas tiek un tiks apčubināts un, varbūt, uzlabots, tad lai top raksts par piemiņu autiņam.

Tā kā bija apnicis braukāt apkārt darba izsniegtajā drandoļetā, kuram katru soli (lasīt- ātrumu un lokāciju) redz priekšniecība, tika lēni pieņemts lēmums, ka derētu, pēc ilgiem laikiem, sagādāt pašam savu kumeļu. Pamata nosacījumi bija: gāzes balons dakatkas vietā, sedans vai universālis, kaut kas, kam bleķi nav papīra biezumā, vēlams automāts, vēlams, lai nav kauns sabiedrībā, un tas viss ietilptu +-1000 EUR cenā. Skaidrs, ka prātīgu SAAB par tādu cenu dabūt nevar. Tāpēc es paņēmu SAAB par tādu cenu! :D

Numuri aizkrāsoti, jo paranoja :roll:
IMG_20181119_122711.jpg
IMG_20181119_122700.jpg
IMG_20181119_122650.jpg
IMG_20181119_122642.jpg
Tātad, darīšana ir ar 1998. gada SAAB 9-5 SE, kurš ātri tika iesaukts par Sunīti (no kriev.: SAAB = sobačka). Lēmums par šī auto iegādi tika pieņemts, jo iepriekš esmu bijis SAAB 900SE NG īpašnieks, kurš, lai arī bija pirkts par 300 EUR, lai nobrauktu 6 mēnešus un nodotu lūzņos, tomēr radīja visnotaļ patīkamu priekšstatu par īpatnējo braucamo. Tā likvidācijas brīdī tika pieņemts iekšējais solījums sev, ka kaut kad vēl būšu SAAB īpašnieks.
Zem pārsega vēl samērā klusi griežas 2.0 turbo dzinējs (357 000km norbaukums! :dance: ), kuru baro E95 un 4gen LPG , kurš, savukārt, ievieš kustību ar 4 ātrumu automātisko kārbu. No bonusiem pirkšanas brīdī ir - visi četri jauni bremžu diski un kluči, ar, pēc skata, jaunām skavām un kārtībā savestiem supportiem; svaiga eļļas un filtru maiņa, ko pierādīja servisa kvīts, uzlīme durvju ailē un fakts, ka eļļa tiešām izskatās svaiga; ziemas riepu komplekts bagažniekā, pasvaiga kasete ar piebildi: "ja tur kaut kas, momentā zvani, samainīs tev viņu, ir garantija"; Tehniskās apskates uzlīme līdz maijam.

Rūsa, protams, ir, taču pagaidām izdevies atrast tikai virspusēju, ja neskaita palielus burbuļus durvju apakšās un, iespējams, zem krāsas jau ir caurums motora pārsega priekšmalā. Tā kā šīs detaļas nav nesošā virsbūve, pagaidām īpaši neiespringstu.
Ātrumkārba strādā gandrīz ideāli, bez sitieniem, taču ir neliela vibrācija , liekas, 4. robā, braucot 95+ km/h. Naivi ceru uz motora spilveniem, bet sliktākajā gadījumā vienkārši samainīt kārbu pret tādu pašu.
Gāze reizēm grib noslāpēt motoru, pārslēdzoties, taču iepriekšējais īpašnieks arī godīgi pateica, ka nav vedis uz apkopi pusotru gadu.
Piekare visumā klusa, tomēr mazliet ļodzīga un liekas, ka amortizatori vairs nav tik svaigi :lol:
Salons ļoti labā stāvoklī 20 gadus vecam auto. Sēdekļi veseli, āda, protams, nedaudz plaisā. No spuldzītēm nedeg tikai CLEAR pogas apgaismojums, un klimas ekrāns, uzsilstot, neskaidri rāda temperatūru. Grīdas paklājs vadītāja pusē izrauts no viena stiprinājuma.
IMG_20181119_122733.jpg
Uz doto brīdi ir nobraukti pirmie 1000km, jauktā režīmā. Gaita patīkama, patēriņs neskaitās, jo gāze, ērts bez gala un visā visumā pagaidām esmu apmierināts ar pirkumu.

Bet , tā kā šī ir projektu sadaļa, tad nedaudz par izdarīto un plānoto:
Ir paspēts:
  • nomainīta kaut kādu vakuma trubiņu. Godīgi, nezinu, kādu tieši, kaut kas starp turbo un ieplūdi, izskatījās saplaisājusi, pa rokai bija donors Mitsu Galant izskatā.
  • abi miglas lukturi neturējās savā vietā, bija vienkārši izlekuši/izrauti. Kreisais iestiprināts, labais nē. Kāpēc? Jo lietus sāka līt!
  • lukturu slotiņas negribēja lāgā kustēties, tāpēc uz doto brīdi atvienoti motoriņi.
  • izmazgāti dubļi no visām šķirbām mašīnas apakšā.
  • braukts un kaifots :mrgreen:
Ko gribas paspēt:
  • Salabot/nomainīt pečkas ventilatoru, kas zem logu tīrītājiem. Rūc un trīc, jūtas radniecība ar lidmašīnu. SAAB :D
  • Ielodēt AUX ieeju rūpnīcas galvā. Nemīlu aftermarketu. Ja nu vienīgi ir kāds zināms, labs, 2-din varinats, kas sadzīvo ar stūres pogām un info displeju.
  • Salabot lukturu slotiņas, bet tas vairāk siltajam laikam. No 900 pieredzes, salā viņas iesalst un salūzt pavisam.
  • Apčubināt esošo rūsu uz termiņu +-2 gadi, pēc kā varbūt piemērīt purnu no facelift (kam bamperis nāk kopā ar resti).
  • Skatīties, kā ir ar motoru/kārbu- ja turpinās dzīvot, tad sakopt šo pašu. Ja liksies, ka mirst, ieķert līdzīgu, apkopt un likt vietā.
  • Aizvest uz apkopi gāzes iekārtu.
  • Rodoties iespējai/galiem, sadabūt apsildāmus sēdekļus un iebūvēt. Viss atkarīgs no tā, cik ļoti negribēsies ārdīt salonu.
  • Iemontēt parking sensorus. It kā diža vajadzība nav, bet tomēr pierasts jau viņus lietot mūsdienās.
  • braukt!
Kopumā, nekādu plānu swapot ieksā 2.3, manuālās kārbas, īpaši sēdināt vai meklēt 18" diskus, pagaidām nav. Auto, ņemot vērā vecumu, stāvokli, un komplektāciju, ir pat ļoti labs savai cenai. Salīdzinot ar diviem citiem 9-5, kurus izmēģināju - šis nesmird pēc gāzes, kārba nesalauž mugurkaulu, liekot draivā, nesmird pēc veciem cilvēkiem, negrab un, pats galvenais- uz krāsas grūti redzēt rūsu :D:shock:

Tālāka nākotne rādīs- ja ļoti iepatiksies, tiks skatīti jaunāka gada AERO universāļi, kurā tad arī būtu vērts vairāk ieguldīt.
Tumzaļš VOLVO V40 1.9 turbo ->
Tumzaļš SAAB 900SE 2.0 ->
Tumzaļš MITSUBISHI GALANT 2.5 v6 ->
Tumzaļš SAAB 9-5SE 2.0t...
...kaut kas tai krāsā ir...
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by edijs »

Izskatās un izklausās visnotaļ adekvāti priekš kiloeuro! :clap:
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by Arnijs »

Posta autoram cepums! Jaunajiem forumistiem vajadzētu pamācīties, kādam jāizskatās sākotnējam postam :clap:
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by lawyer »

Es arī 2015.gada septembrī nopirku 9-5 '98 2.0t AT sedanu pa kiloeuro, un sieva ar to pārvietojas joprojām, pēc pirmā gada gan tika ieguldīti kādi kilo+euro, bet, ņemot vērā tā sākotnējo cenu, tas bija tikai loģiski 8)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
tierman
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 52
Joined: Sun Nov 11, 2018 9:42 am

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by tierman »

Principā arī rēķinos, ka uzturēšanai labā stāvoklī būs jāiegulda vēl tik pat, bet, kā jau minēju, dotajā brīdī skatos un klausos, vai neizleks kaut kas nopietni defektīvs. Pārdzīvos ziemu, ja bundža tiešām turpinās izskatīties dzīva, tad varbūt vērts uz tās kaut ko likt klāt. Tā kā auto dzīvo Liepājā, pats darba dienās Rīgā, un braukā tik nedēļas nogalēs, tad ticu, ka varētu pat izdzīvot, pieņemot, ka pirms katras nolikšanas tiek nomazgāta sāls.
Tumzaļš VOLVO V40 1.9 turbo ->
Tumzaļš SAAB 900SE 2.0 ->
Tumzaļš MITSUBISHI GALANT 2.5 v6 ->
Tumzaļš SAAB 9-5SE 2.0t...
...kaut kas tai krāsā ir...
User avatar
hofmaks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1744
Joined: Mon Dec 01, 2008 5:15 am

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by hofmaks »

:clap: tā turpināt!
http://www.sensonpaint.lv
29940215
LV

Saab 9-5 2000 2.3t aero TD04HL-16T , B234i camshafts,3.5bar fuel pressure,lightweight flywheel,ecm soft powered by Jancis :D
User avatar
tierman
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 52
Joined: Sun Nov 11, 2018 9:42 am

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by tierman »

Aiz loga -1 un patīkams pārsteigums - automātiskā spoguļu apsilde. Vienkārši tupa nezināju, ka SAAB tā dara.
IMG_20181120_091424.jpg
IMG_20181120_091410.jpg
Tumzaļš VOLVO V40 1.9 turbo ->
Tumzaļš SAAB 900SE 2.0 ->
Tumzaļš MITSUBISHI GALANT 2.5 v6 ->
Tumzaļš SAAB 9-5SE 2.0t...
...kaut kas tai krāsā ir...
User avatar
martinnos
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 425
Joined: Fri Nov 21, 2014 12:59 pm
Location: Rīga, Pļavnieki

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by martinnos »

Vispār jau automātiski (ja ir tas ieslēgts) ieslēdzas pie +5 un zemāk grādiem :)
SAAB 9-5 Aero 2006
User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by Jurģis »

A kā tad to ''ieslēdz''?
9-5 Aero AT stage sleeper
User avatar
tierman
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 52
Joined: Sun Nov 11, 2018 9:42 am

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by tierman »

Jurģis wrote: Tue Nov 20, 2018 10:50 am A kā tad to ''ieslēdz''?
Pieņemu, ka kopā ar vai nu pakaļējā loga apsildi, vai priekšējā. Attiecīgi arī tie man jau automātiski ieslēdzās šorīt. Cik dzirdēts, ar Tech II iespējams salikt zilus brīnumus klimata kontrolei, dažādus režīmus etc.
Tumzaļš VOLVO V40 1.9 turbo ->
Tumzaļš SAAB 900SE 2.0 ->
Tumzaļš MITSUBISHI GALANT 2.5 v6 ->
Tumzaļš SAAB 9-5SE 2.0t...
...kaut kas tai krāsā ir...
User avatar
Highlander
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1264
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by Highlander »

Tech2 ka default ta ir jau salikta funkcija. Var saprogrammet, ka vien sirds velas. Ja manuali gribi ieslegt, tad pareizi pateici-ar pakaleja loga silditaju sledzas ieksha.
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
User avatar
saabmats
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 249
Joined: Fri Feb 05, 2016 7:54 pm
Location: Liepāja

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by saabmats »

tierman wrote: Tue Nov 20, 2018 9:17 am Aiz loga -1 un patīkams pārsteigums - automātiskā spoguļu apsilde. Vienkārši tupa nezināju, ka SAAB tā dara.
IMG_20181120_091424.jpgIMG_20181120_091410.jpg
Man arī tā bija,bet atslēdzu,ne jau vienmēr pie -1,spoguļi jasilda.
User avatar
tierman
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 52
Joined: Sun Nov 11, 2018 9:42 am

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by tierman »

saabmats wrote: Tue Nov 20, 2018 6:20 pm
tierman wrote: Tue Nov 20, 2018 9:17 am Aiz loga -1 un patīkams pārsteigums - automātiskā spoguļu apsilde. Vienkārši tupa nezināju, ka SAAB tā dara.
IMG_20181120_091424.jpgIMG_20181120_091410.jpg
Man arī tā bija,bet atslēdzu,ne jau vienmēr pie -1,spoguļi jasilda.
Nedomāju, ka pēc tā ir vajadzība. Nesilda jau ar +30 grādiem, tik pāris grādu virs nulles. No e46 laikiem arī pamanīju, ka silda pats, piedevām vienmēr - vienkārši uztur temperatūru. Pamanīju tā, ka ap +5 grādiem žāvē spoguli. Varbūt vienīgi akb veselīgāk, ja atslēdz tādu.
Tumzaļš VOLVO V40 1.9 turbo ->
Tumzaļš SAAB 900SE 2.0 ->
Tumzaļš MITSUBISHI GALANT 2.5 v6 ->
Tumzaļš SAAB 9-5SE 2.0t...
...kaut kas tai krāsā ir...
User avatar
martinnos
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 425
Joined: Fri Nov 21, 2014 12:59 pm
Location: Rīga, Pļavnieki

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by martinnos »

Jurģis wrote: Tue Nov 20, 2018 10:50 am A kā tad to ''ieslēdz''?
Manuālī (lietotāja rokasgrāmatā) jāieskatās. Atkarībā no gada/modeļa var pāris lietas saprogrammēt. Piemēram, arī sēdekļu apsildi automātiski :) Un tas viss bez Tech2.
SAAB 9-5 Aero 2006
User avatar
tierman
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 52
Joined: Sun Nov 11, 2018 9:42 am

Re: Mež-zaļais sunītis(SAAB 9-5 2.0t)

Post by tierman »

Jautājums: vai manējais ņems pretī šitādu un viss strādās (stūres pogas, piemēram)?
IMG_20181121_205857.jpg
Tumzaļš VOLVO V40 1.9 turbo ->
Tumzaļš SAAB 900SE 2.0 ->
Tumzaļš MITSUBISHI GALANT 2.5 v6 ->
Tumzaļš SAAB 9-5SE 2.0t...
...kaut kas tai krāsā ir...
Post Reply