Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)


User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by Arnijs »

lawyer wrote: Fri Aug 16, 2019 2:56 pm Man ir viena kārba rezervē, kurai ir citas problēmas nekā esošajai, šķiet, ka leca ārā no pirmā ātruma tai. Principā meistars LV varētu salikt no tādām divām vienu kārtīgu? :think:
To neviens nevar garantēt, cik laba kārba ilgtermiņā sanāk no divām lietotām, bet - ja vajadzīgās detaļas ir veselas, tad no divām viena darbotiesspējīga sanāk. Lielākā problēma ir sinhronizatori (parasti ar pamatīgu nodilumu), bet salikt labāko, kas ir katrai, uz vienu kārbu, nav problēmu.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by defektivais »

-
Last edited by defektivais on Thu Aug 29, 2019 9:14 am, edited 1 time in total.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
Ora
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 73
Joined: Tue Jan 26, 2016 12:34 pm

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by Ora »

Kādu brīdi atpakaļ Saab planet bija rakstiņš par OG ātrumkārbām!
https://www.saabplanet.com/the-new-deve ... ab-99-900/
Pieminēts arī bija autors.
http://www.köpsläp.nu/
Iespējams ir vērts painteresēties.
SAAB og900S Aero Convertible
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by Nauris_t16 »

Ora wrote: Tue Aug 20, 2019 9:23 am Kādu brīdi atpakaļ Saab planet bija rakstiņš par OG ātrumkārbām!
https://www.saabplanet.com/the-new-deve ... ab-99-900/
Pieminēts arī bija autors.
http://www.köpsläp.nu/
Iespējams ir vērts painteresēties.
Tas gan nav raksts par kārbām, bet tikai par primārajiem zobratiem, kas ir pilnīgi atsevišķa, ārēja ātrumkārbas daļa.

Jā, Type8 ; 8.5 un 8.8 ir šausmīgi patīkama lieta, kas pazemina apgriezienus pie konkrētiem km/h - tāpat kā mainīt pašas kārbas galveno pāri uz garāku (ar mazāku attiecību). Tā ir viena no šo ātrumkārbu priekšrocībām, ka, lai nomainītu pārnesumattiecību, nav nepieciešams vilkt ārā reduktoru un mainīt galveno pāri, bet gan tikai noskrūvēt priekšējo vāku un samainīt 2 zobratus. Tiesa, priekš LV es neteiktu, ka ar type7, kas ir man, būtu par īsu. Tieši otrādi, pie 110km/h ir 3k rpm, kas tieši ir perfektais diapazons momentānam "throttle response" un full boost tiek sapūsts ļoti ātri - teorētiski, nav jāslēdzas, lai viektu lielāko daļu apdzīšanu.
900aero clubsport #8
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by Nauris_t16 »

defektivais wrote: Tue Aug 20, 2019 9:22 am Arī jautājums par kārbām, tik automātiem. Pēdējās dienās parādījusies problēma, ka pie auksta motora nepārslēdzas uz otro ātrumu, var zāģēt kaut līdz 4k, nelīdz arī ielikšana pozīcijā 2. Gaitā pārslēdzot uz N un tad uz D otrais ātrums parādas un pēc tam nepazūd arī pēc auto apstādināšanas.
Vēl novēroju, ka arī uz 3šo ātrumu pārslēdzas nedaudz vēlāk nekā iepriekš, 2.5k vietā tie ir 3k. Šim automātam pastāv kaut kādas regulēšans iespējas, vai arī var jau pamazām meklēt citu kārbu?
p.s. Eļļa ir mainīta pirms 5k un līmenis ar nav nokrities. Pabiju arī arteh, bet tur ar šāda gada automātu nav uz tu.
Tev salasīt manual swap? :D Varu pat piedāvāt ar 4pakāpju chillcast
900aero clubsport #8
User avatar
Ora
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 73
Joined: Tue Jan 26, 2016 12:34 pm

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by Ora »

Nauris_t16 wrote: Tue Aug 20, 2019 9:35 am
Ora wrote: Tue Aug 20, 2019 9:23 am Kādu brīdi atpakaļ Saab planet bija rakstiņš par OG ātrumkārbām!
https://www.saabplanet.com/the-new-deve ... ab-99-900/
Pieminēts arī bija autors.
http://www.köpsläp.nu/
Iespējams ir vērts painteresēties.
Tas gan nav raksts par kārbām, bet tikai par primārajiem zobratiem, kas ir pilnīgi atsevišķa, ārēja ātrumkārbas daļa.

Jā, Type8 ; 8.5 un 8.8 ir šausmīgi patīkama lieta, kas pazemina apgriezienus pie konkrētiem km/h - tāpat kā mainīt pašas kārbas galveno pāri uz garāku (ar mazāku attiecību). Tā ir viena no šo ātrumkārbu priekšrocībām, ka, lai nomainītu pārnesumattiecību, nav nepieciešams vilkt ārā reduktoru un mainīt galveno pāri, bet gan tikai noskrūvēt priekšējo vāku un samainīt 2 zobratus. Tiesa, priekš LV es neteiktu, ka ar type7, kas ir man, būtu par īsu. Tieši otrādi, pie 110km/h ir 3k rpm, kas tieši ir perfektais diapazons momentānam "throttle response" un full boost tiek sapūsts ļoti ātri - teorētiski, nav jāslēdzas, lai viektu lielāko daļu apdzīšanu.
Vairāk biju domājis cilvēkus, kuri ar saab kārbām nodarbojas profesionāli un iespējams būtu pieejamas nepieciešamās rezeves daļas!
SAAB og900S Aero Convertible
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by defektivais »

-
Last edited by defektivais on Thu Aug 29, 2019 9:14 am, edited 1 time in total.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by Nauris_t16 »

Ora wrote: Tue Aug 20, 2019 9:50 am
Nauris_t16 wrote: Tue Aug 20, 2019 9:35 am
Ora wrote: Tue Aug 20, 2019 9:23 am Kādu brīdi atpakaļ Saab planet bija rakstiņš par OG ātrumkārbām!
https://www.saabplanet.com/the-new-deve ... ab-99-900/
Pieminēts arī bija autors.
http://www.köpsläp.nu/
Iespējams ir vērts painteresēties.
Tas gan nav raksts par kārbām, bet tikai par primārajiem zobratiem, kas ir pilnīgi atsevišķa, ārēja ātrumkārbas daļa.

Jā, Type8 ; 8.5 un 8.8 ir šausmīgi patīkama lieta, kas pazemina apgriezienus pie konkrētiem km/h - tāpat kā mainīt pašas kārbas galveno pāri uz garāku (ar mazāku attiecību). Tā ir viena no šo ātrumkārbu priekšrocībām, ka, lai nomainītu pārnesumattiecību, nav nepieciešams vilkt ārā reduktoru un mainīt galveno pāri, bet gan tikai noskrūvēt priekšējo vāku un samainīt 2 zobratus. Tiesa, priekš LV es neteiktu, ka ar type7, kas ir man, būtu par īsu. Tieši otrādi, pie 110km/h ir 3k rpm, kas tieši ir perfektais diapazons momentānam "throttle response" un full boost tiek sapūsts ļoti ātri - teorētiski, nav jāslēdzas, lai viektu lielāko daļu apdzīšanu.
Vairāk biju domājis cilvēkus, kuri ar saab kārbām nodarbojas profesionāli un iespējams būtu pieejamas nepieciešamās rezeves daļas!

Jorgens pavisam noteikti ir Eiropas 900 kārbu The Guy. Domāju, ka mierīgi var vērsties pie viņa ar jebkādu jautājumu, vai tās būtu rezerves daļas vai vesela sporta kārbas uzbūvēšana. Es lietoju viņa short shift jau 11 gadus, tikai tagad sāk parādīties maza luftīte ābolā.
900aero clubsport #8
User avatar
ifka
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 469
Joined: Thu Aug 27, 2009 12:14 pm
Location: Ādaži

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by ifka »

defektivais wrote: Tue Aug 20, 2019 9:22 am Pēdējās dienās parādījusies problēma, ka pie auksta motora nepārslēdzas uz otro ātrumu, var zāģēt kaut līdz 4k, nelīdz arī ielikšana pozīcijā 2. Gaitā pārslēdzot uz N un tad uz D otrais ātrums parādas un pēc tam nepazūd arī pēc auto apstādināšanas.
Vēl novēroju, ka arī uz 3šo ātrumu pārslēdzas nedaudz vēlāk nekā iepriekš, 2.5k vietā tie ir 3k. Šim automātam pastāv kaut kādas regulēšans iespējas, vai arī var jau pamazām meklēt citu kārbu?
p.s. Eļļa ir mainīta pirms 5k un līmenis ar nav nokrities. Pabiju arī arteh, bet tur ar šāda gada automātu nav uz tu.
Baidos, ka lietotāja limenī vienīgā iespējamā regulēšana ir kickdown trosei un arī tad ar zinātāja apņēmību :)

Pavēro, kas notiek braucot cieši jestrāk. Ja dusmīgāk spiežot gāzes pedāli slēgšanās notiek labāk, tad, iespējams, ir apgrūtināta šķidrumu plūsma kārbas slēdžu/komutācijas nodalījumā - šamās ir 100% analogās kārbas - nekāds elektronikas - viss uz meh./spiediena loģiku. Varbūt svaigā eļļa ir izskalojusi kādu kriksi, kas nu neļauj kādam virzulim/atsperei nevainojami pārvietoties.

Automātiskās kārbas rūpnieciski remontē Cēsīs, bet OG Saab aprindās tam nav atbalsta. Piezvanot ir gatavi, bet uzreiz nosacījums - jāpasūta pilnais remkomplekts, kas, ja OG900 vēl pieejams (ZF3HP15 - tads ir kārbas nosaukums), tad , noteikti nav lēts. Turklāt ņem pretim tikai kārbu - bez auto ;)

Arnijs zinātu ieteikt vienu kantori Rīgā, kas ar tām (vecajām autonmātkarbām) ņemoties (nu vismaz ar 9K bija gatavi dažus gadus atpakaļ).

Jebkurā gadījuma jāreķinas, ka, lai tiktu pie kārbas jāņem ārā dzinējs - tātad vienā darbnīcā paliks auto ar izceltu dzinēju, bet otrā būs kārba.

Labā ziņa (cik nu esmu sagrābstījies pa forumiem) ir, ka nopietnās problēmas, ja tādas ir, kārbai parādas tieši uzsilstot.
User avatar
Ora
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 73
Joined: Tue Jan 26, 2016 12:34 pm

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by Ora »

Jorgens pavisam noteikti ir Eiropas 900 kārbu The Guy. Domāju, ka mierīgi var vērsties pie viņa ar jebkādu jautājumu, vai tās būtu rezerves daļas vai vesela sporta kārbas uzbūvēšana. Es lietoju viņa short shift jau 11 gadus, tikai tagad sāk parādīties maza luftīte ābolā.
[/quote]

c900 FF 4d racing edition jauna sporta kārba būtu pašā laikā! :D
SAAB og900S Aero Convertible
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by defektivais »

Kāda būt pareizā sliekšņu uzliku atjaunošana, lai nepazustu orģinālais reljefs/paterns? Rūpnīcā tur gadījumā nav līmēta plēve?
Attachments
slieksni.png
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
ZZ_ZingZeng
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 294
Joined: Thu Apr 07, 2016 10:30 am

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by ZZ_ZingZeng »

O ... kad cēlu savu ex 99cc man arī radās šis pats jautājums. Atbildi neatradu, tikai smuki notīrīju un atstāju kā bija.
Tikai SAAB lietotājs kopš 1993.g.
Desmitais SAABs, pirmais dīzelis - 9-5 1.9TID vagons.
Pirms tam: 99GL Combi Coupe, 99GL, og900T, og900t, 900SPG, 2x9000aero, 9-3SE HOT, 9-5t vagons.
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by Nauris_t16 »

Tur ir drīzāk ne plēve, bet uzkausēta plastmasa, kas nereāli grūti nāk nost. Vienam 900ajam pielīdzināju atlupušos gabalus un tie tika nopūsti ar melnu raptoru aka truck bed liner. Izskatījās ne-oem, bet arī nebija nolupuši. Plēvi diez vai sanāks pielasīt ar tādu faktūru, vinils (dermantīns) būs tuvāk, bet diez vai es gribētu sev dermantīnu uz sliekšņiem, viegli ieplēst. Jebkurā gadījumā, viss sākas ar pamata padarīšanu gludu, bez asām kantēm.
900aero clubsport #8
User avatar
Ora
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 73
Joined: Tue Jan 26, 2016 12:34 pm

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by Ora »

Jautājums zinošajiem. Sakarā ar etanola dalas palielināšanu 95 markas degvielai, ka tā atsauksies uz mana c900 LPT dzinēja darbibu? Vai labāk pāriet uz 98, kur nav etanola piejaukums? Ikdienā braucu ar Audi dīzeli un benzīnu lietoju tikai dārza tehnikai. :D
SAAB og900S Aero Convertible
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Post by Arnijs »

Ora wrote: Mon May 11, 2020 4:16 pm Jautājums zinošajiem. Sakarā ar etanola dalas palielināšanu 95 markas degvielai, ka tā atsauksies uz mana c900 LPT dzinēja darbibu? Vai labāk pāriet uz 98, kur nav etanola piejaukums? Ikdienā braucu ar Audi dīzeli un benzīnu lietoju tikai dārza tehnikai. :D
Man liekas, ka visi klasiķi jau defaultā brauc uz 98tā.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Post Reply