Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude


User avatar
Vilums
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 95
Joined: Wed Mar 28, 2012 10:42 am

Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilums »

Sveiciens! Kā un kas norāda uz BPC/APC devēja bojājumu? Kādas ir iespējas to diagnosticēt garāžā?
Paldies!
User avatar
Brand
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 690
Joined: Wed May 07, 2014 10:37 pm
Location: Ogre/Rīga

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Brand »

divkontaktu el.magn.solenoids- piemet pie aķīša. ja nedzirdi "klik" piemetot, tad beigts.
ja dzird, tad pamēģini vel papūst visās 3 vak.trubās.
kādu, piemetot, pie aķīša, aiztaisīs ciet, neatceros kuru tieši.
SellParts
+37128710049


9-5 '02 B235R /sold
9-5 '07 B235R /sold
9-3 '08 Z19DTH+
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by rzmzr »

Ar multimetru vari notestēt pretestību no vidējās uz ārējām kājām.
Ja pareizi atceros, T7 solenoīdam jābūt ap 8 ohmiem.

Pie reizes paskaties, vai vakuuma trubas kārtīgi turas klāt, nevis ļengani.

Kāpēc aizdomas, ka tieši solenoīds?
Saabiem boosta problēmas raisa viss pēc kārtas:

1. Vakuuma trubas
2. Vienvirziena vārsti uz vakuuma trubām
3. Sveces
4. MAF's/APC
5. DI

Pieņemu, ka 98 gada 9-5 EVAP'am vēl nav troiņiks pie APC. Ja tomēr ir, var mēģināt "bolt-mod".
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
Vilums
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 95
Joined: Wed Mar 28, 2012 10:42 am

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilums »

Paldies par atbildēm. Bolt mode neko nedeva, tātad ar vienvirziena vārstiem viss kārtībā. Noņēmu no APC westgeita trubu, iepūta tā, ka truba no droseles noleca nost, tad nu arī prātoju, ka pie vainas ir tieši APC salenoids, jo, manuprat, atvienojot vestgeita trubiņu no salenoīda, turba pūš uz visu jaudu. Labojiet, ja kļūdos.
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by rzmzr »

Ar bolt-modu nevar pārbaudīt pārējos vakuuma vārstus :)
Viens ir pie droseles, viens ir uz kartera ventilācijas, kas iet uz kobru, un viens ir evapam. Jebkuram vārstam esot defektīvam, var būt problēmas lielākā, vai mazākā mērā.

Vakuuma trubiņas mainītas, gan resnās, gan tievās?
Sveces svaigas? Saab rekomendējošais intervāls ir 10k.
MAF var mēģināt ļoti viegli pamazgāt ar klīneri/karburatoru tīrītāju, bet tur gan uzreiz vajag viegli izpūst, lai neveidojas nogulsnes uz elementiem.
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
Vilums
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 95
Joined: Wed Mar 28, 2012 10:42 am

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilums »

Klau, ja tas APC vārsts pie ieslēgtas aizdedzes klusiņām tikšķ, vai tas ir ok? Un vēl, noņemot no kontaktiem, pūšot pa R trubiņu, pie kontaktiem pūšās gaiss ārā, tas arī ir ok?
User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2737
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilcins »

Jauns ap 45 eiro, vai tiešām ir jazile, lietots labs 10 eiro. Šitam ieliek ar kuvaldu un izmet ārā
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by saab21 »

Vilcins wrote: Thu Nov 07, 2019 10:04 pm Jauns ap 45 eiro, vai tiešām ir jazile, lietots labs 10 eiro. Šitam ieliek ar kuvaldu un izmet ārā
Tikko vienu pirku, ja nemaldos 43 eur :D
Bet nu cilvēkam patīk ņemties pūst trubiņās :whistle::whistle:
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
Vilums
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 95
Joined: Wed Mar 28, 2012 10:42 am

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilums »

Patīk ņemties, nepatīk pūst trubiņās, nopirku jaunu - ņemšos tālāk :oops:
User avatar
hofmaks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1744
Joined: Mon Dec 01, 2008 5:15 am

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by hofmaks »

Un hop,vaina nav viņā :twisted:
http://www.sensonpaint.lv
29940215
LV

Saab 9-5 2000 2.3t aero TD04HL-16T , B234i camshafts,3.5bar fuel pressure,lightweight flywheel,ecm soft powered by Jancis :D
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by saab21 »

hofmaks wrote: Fri Nov 08, 2019 11:35 pm Un hop,vaina nav viņā :twisted:
Nekas, jauns ir jauns un lieks atvilktnē nekad nav par skādi. :naughty:
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by KoreFun »

Manas zināšanas T7 ir gana švakas, bet liekas, ka APC vārsts T7 vadībā diezgan reti ir pati problēma. Parasti viss kas apkārt vnk čakarē prātu T7 vadībai un smadzene, sargājot motoru, samazina arī spiedienu, kā izpildmehānisms kalpo kāreiz APC vārsts.
Varbūt jāsāk ar galveno parametru nolasīšanu?

P.S. pie reizes vēl viens jautājums par APC - cik kritiski ir, ka pūšot R izvadā gaiss nāk pa spraudni, pie nosacījuma, ka auto brauc ar stock Aero softu. Mreq sakrīt ar Mair, bet Amul ir minusā apmēram 450 vienības. Vai tā gaisa aiziešana atmosfērā var būt pie vainas?
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Vilums
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 95
Joined: Wed Mar 28, 2012 10:42 am

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Vilums »

Sveiciens! tad nu jautājums par DI kaseti. Noņēmu to nost un atklāju, ka plastmasas korpusā ir plaisa, cik palasījos netā, tad tā ir daudziem bijis... Bet, bažas radīja tas, ka pati kasete ir nedaudz eļļaina savienojuma vietās. Vai tas var liecināt, ka kasetei kaput un vai tas tieši var atsaukties uz to, ka motoram nav jūtama turbīnas jauda. Novērojums, ka ik pa laikam (ļoti reti) motors braucot noraustās, nekādi Cheki nedeg, mierīgi braucot auto didina kā atmosfērnieks. Ja kādam ir līdzīga pieredze, paldies jau iepriekš!
User avatar
Brand
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 690
Joined: Wed May 07, 2014 10:37 pm
Location: Ogre/Rīga

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by Brand »

var atsaukties
SellParts
+37128710049


9-5 '02 B235R /sold
9-5 '07 B235R /sold
9-3 '08 Z19DTH+
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Saab 9-5 1998 BPC devēja pārbaude

Post by saab21 »

Vilums wrote: Wed Nov 27, 2019 1:43 pm Sveiciens! tad nu jautājums par DI kaseti. Noņēmu to nost un atklāju, ka plastmasas korpusā ir plaisa, cik palasījos netā, tad tā ir daudziem bijis... Bet, bažas radīja tas, ka pati kasete ir nedaudz eļļaina savienojuma vietās. Vai tas var liecināt, ka kasetei kaput un vai tas tieši var atsaukties uz to, ka motoram nav jūtama turbīnas jauda. Novērojums, ka ik pa laikam (ļoti reti) motors braucot noraustās, nekādi Cheki nedeg, mierīgi braucot auto didina kā atmosfērnieks. Ja kādam ir līdzīga pieredze, paldies jau iepriekš!

Protams, ka var atsaukties, jo tā eļļa ne jau primāri dzesē kasetes komponentes, bet ir īpašs elektrolīts, kurā plūstot jonu strāvām (skraidot joniem un elektroniem starp elektrodiem), tiek novērstas dzinēja detonācijas. Gan jau zinošāki cilvēki tos procesus izstāstīs pareizāk nevis kā es, bet princips ir tāds ka tas šķidrums kasetē pilda detonācijas devēja lomu, un ja tas ir iztecējis, tad tu nevari izvairīties no detonācijām pie lielākas jaudas. Pieļauju, ka T7 to jaudu tev met nost jo: vai nu konstatē detonācijas (un tāpēc slēdz iekšā kaut kādu safe mode), vai arī saprot ka tas šķidrums,kas detonācijas novērš ir iztecējis. To Tev arī gan jau kāds T7 speciālists izstāstīts precīzāk kā es.
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
Post Reply