atkal par klimu
-
- Jauniņais
- Posts: 12
- Joined: Tue Apr 15, 2008 3:57 pm
- Location: Rîga
atkal par klimu
lieta tāda, ka iedarbinot motoru pēc īsām apstāšanās pauzēm klima nevis silda, bet brītiņu apdomājot (kādas 10-15 sek) sāk lēnām dzesēt salonu. ACC paliek noregulēts jau kā no rīta uz apm 20-21, bet šim liekas, ka paliek baigi karsts un sāk lēnām pūst vēsu gaisu no āra. Šī parādība ir jau sena. Vēl nesen ACC pārpratumu pati laboja pēc minūtēm 15-20, saprotot, ka iekša tomēr ir auksts un jāsāk sildīt. Bet pēdējā laikā tā vairs nenotiek. Ja mašīna pastāv tā riktīgi, kamēr atdziest, tad nekādu pretenziju.
Vai kādam ir ideja, ar ko sākt, ko tīrīt vai mainīt?
Vai kādam ir ideja, ar ko sākt, ko tīrīt vai mainīt?
Re:atkal par klimu
Vainīgs, drošvien, temperatūras mērītājs, mazais ventilātoriņš zem sēdekļu apsildes pogām.riktīgs losis wrote:lieta tāda, ka iedarbinot motoru pēc īsām apstāšanās pauzēm klima nevis silda, bet brītiņu apdomājot (kādas 10-15 sek) sāk lēnām dzesēt salonu. ACC paliek noregulēts jau kā no rīta uz apm 20-21, bet šim liekas, ka paliek baigi karsts un sāk lēnām pūst vēsu gaisu no āra. Šī parādība ir jau sena. Vēl nesen ACC pārpratumu pati laboja pēc minūtēm 15-20, saprotot, ka iekša tomēr ir auksts un jāsāk sildīt. Bet pēdējā laikā tā vairs nenotiek. Ja mašīna pastāv tā riktīgi, kamēr atdziest, tad nekādu pretenziju.
Vai kādam ir ideja, ar ko sākt, ko tīrīt vai mainīt?
Var mēģināt iesākuma iztīrīt, ja nepalīdz, jāmeklē jauns.
Saab 900 Turbo '81
Re:atkal par klimu
Āra temperatūru rāda normāli? Tas arī ietekmē ko tur pūš. Ja jā, tad iztīri salona termometru, ja tam griežas propelers un neizdod nekādas nevajadzīgas skaņas, tad neiesaku to eļļot, vienkārši nopūt nost putekļus.
Re:atkal par klimu
Kad izņēmu savu iepriekšējo salona temp. mērītaju, biju mazliet pārsteigts, kad Ārnijs teica, ka viens no mana itāļa iepriekšējiem saimniekiem ir bijis datortehniķis. :laugh:
Orģinālā ventilatora vietā ar silikonam līdzīgu vielu bija piestiprināts maziņš datora cooleris. :laugh:
Savu funkciju kādu laiku bija kalpojis godam, lai gan ar pečku, nopērkot šito Saab, nocīnījos ne pa jokam, mainīju gan sakusušo štekeri [kas esot slimība] akvārijā pie tā pečkas devēja [dzeltens klucis], gan pašu dzelteno kluci dabūju mainīt, jo pečka pūšanas jaudu regulēja pati pēc saviem ieskatiem. :laugh:
Vēl uz vasaru jāsaved kondiška kārtībā, tad tas mezgls būs 100% ok. :)
Orģinālā ventilatora vietā ar silikonam līdzīgu vielu bija piestiprināts maziņš datora cooleris. :laugh:
Savu funkciju kādu laiku bija kalpojis godam, lai gan ar pečku, nopērkot šito Saab, nocīnījos ne pa jokam, mainīju gan sakusušo štekeri [kas esot slimība] akvārijā pie tā pečkas devēja [dzeltens klucis], gan pašu dzelteno kluci dabūju mainīt, jo pečka pūšanas jaudu regulēja pati pēc saviem ieskatiem. :laugh:
Vēl uz vasaru jāsaved kondiška kārtībā, tad tas mezgls būs 100% ok. :)
Saab 900 Turbo '81
Re:atkal par klimu
man arī jautājums par klimu, proti, man itkā viss strādā, salonā temperatūra normāla, bet pati klima izdala dīvainas skaņas, brīžiem itkā kkas burbuļotu, un vispār pati par sevi ir ļoti skaļa. Moš kāds zin kur labāk griezties, jo vikingos man noplēsīs pēdējo ādu...? auto ir 900se.
Re:atkal par klimu
Kas ir ar to domāts? ACC bloks salonā? Nedomāju gan, ka tas varētu rādīt tādas skaņas...skuuris wrote:man arī jautājums par klimu, proti, man itkā viss strādā, salonā temperatūra normāla, bet pati klima izdala dīvainas skaņas, brīžiem itkā kkas burbuļotu, un vispār pati par sevi ir ļoti skaļa. Moš kāds zin kur labāk griezties, jo vikingos man noplēsīs pēdējo ādu...? auto ir 900se.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:atkal par klimu
nuja, skaņas dzirdamas salonā, tāda kā burbuļošana, kad izslēdz klimu ārā, viss klusi un smuki, kā ieslēdz, tā sākas....nevar būt kāds gaisa burbulis sistēmā vai kas tamlīdzīgs?
Re: atkal par klimu
Jautaajums: "Kaadai aptuveni jaabuut pretestiibai 9K 1992, salona temperatuuras deveejam (abos virzienos)?" Paldies jau ieprieksj! Taalaak lasiit nav obigaati
Manaa gadiijumaa abos gadiijumos taa ir ap 12KOhm, kas, iespeejams, izskataas peec citu deveejaa iemonteeto elementu pretestiibas. Meeriits ar digitaalo multimetru. Paarbaudiits gan uz dzimto, gan uz, no skumiiga shrotmobiilja njemtu, aizvietotaaju. Elements vizuaali atgaadina kkaadu specifisku diodi, bet, taa kaa nepaarzinu apziimeejumus, tad, varbuut kkas cits (NTC rezistors?)
Staasts 99% tas pats, kas citiem: 1992 CD, bezturbo, ACC2 (visticamaak, jo raada tikai kljuudu skaitu, ne kodu). Visi kondicioniera komponenti izraveeti/atpogaati. Liidz shim klimata kontrole straadaja bez raizeem. Iestaajoties aukstam/mitram laikam silda tikai pie temp. iestatiijuma "HI - high". Iedarbinot puush no visa speeka, tomeer, ventilators, kaut leeniigi, tomeer, pakljaujas manuaalai reguleeshanai.
Peec sheit lasiitaa un nozares expertu teiktaa, visticamaak vaina arii buus piemineetajaa deveejaa. Tomeer vecam vaagjim negribas pirkt jaunu mezglu par 70+ Eur - liidz ar to, ja zinaatu ko, tad nomainiitu tikai pashu elementu. Varbuut kaadam padoms kas tas ir?
Par ACC - pakljaujas "reset", ljaujas "programmeeties", kaa arii ir iespeejams to kalibreet (uzraada vienu "1" kljuudu) - taa kaa visi klapiishu motori straadaa, tad visticamaak noraada uz deveeju, vai kko no neesosha AC. Veel pratoju, ka varbuut ACC2 bloks nomiriijis un vairs nesaprot, ko tam deveejs suuta. Ja zinaatu ka augstaak piemineetaa pretestiiba ir OK, tad vareetu arii pazjobelee parakaaties peec kaada cita ACC bloka. (Varbuut "mix. air temp." sensors - vien nezinu kaa to paarbaudiit?)
Pagaidaam vieniigais rezultaats no visaam darbiibaam ir no jauna izdegushas lampinjas instrumentu panelii
Veelreiz paldies!
Manaa gadiijumaa abos gadiijumos taa ir ap 12KOhm, kas, iespeejams, izskataas peec citu deveejaa iemonteeto elementu pretestiibas. Meeriits ar digitaalo multimetru. Paarbaudiits gan uz dzimto, gan uz, no skumiiga shrotmobiilja njemtu, aizvietotaaju. Elements vizuaali atgaadina kkaadu specifisku diodi, bet, taa kaa nepaarzinu apziimeejumus, tad, varbuut kkas cits (NTC rezistors?)
Staasts 99% tas pats, kas citiem: 1992 CD, bezturbo, ACC2 (visticamaak, jo raada tikai kljuudu skaitu, ne kodu). Visi kondicioniera komponenti izraveeti/atpogaati. Liidz shim klimata kontrole straadaja bez raizeem. Iestaajoties aukstam/mitram laikam silda tikai pie temp. iestatiijuma "HI - high". Iedarbinot puush no visa speeka, tomeer, ventilators, kaut leeniigi, tomeer, pakljaujas manuaalai reguleeshanai.
Peec sheit lasiitaa un nozares expertu teiktaa, visticamaak vaina arii buus piemineetajaa deveejaa. Tomeer vecam vaagjim negribas pirkt jaunu mezglu par 70+ Eur - liidz ar to, ja zinaatu ko, tad nomainiitu tikai pashu elementu. Varbuut kaadam padoms kas tas ir?
Par ACC - pakljaujas "reset", ljaujas "programmeeties", kaa arii ir iespeejams to kalibreet (uzraada vienu "1" kljuudu) - taa kaa visi klapiishu motori straadaa, tad visticamaak noraada uz deveeju, vai kko no neesosha AC. Veel pratoju, ka varbuut ACC2 bloks nomiriijis un vairs nesaprot, ko tam deveejs suuta. Ja zinaatu ka augstaak piemineetaa pretestiiba ir OK, tad vareetu arii pazjobelee parakaaties peec kaada cita ACC bloka. (Varbuut "mix. air temp." sensors - vien nezinu kaa to paarbaudiit?)
Pagaidaam vieniigais rezultaats no visaam darbiibaam ir no jauna izdegushas lampinjas instrumentu panelii
Veelreiz paldies!
Last edited by ifka on Tue Oct 31, 2017 9:38 am, edited 1 time in total.
Re: atkal par klimu
PM
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re: atkal par klimu
Paldies Arnijam par PM.
Tikaam noskaidrots, ka tas, ko domaaju par diodi esam, tomeer ir NTC rezistors (thermistors). Eju paarbaudiit ar feenu
Tikaam noskaidrots, ka tas, ko domaaju par diodi esam, tomeer ir NTC rezistors (thermistors). Eju paarbaudiit ar feenu
Re: atkal par klimu
Salona temp deveejs paarbaudiits.
Atdzeseejot liidz ca. 5 graadi pretestiiba kaapj lidz apm. 15K, sildot liidz ca. 50 graadi kriitas liidz 1K, bet paartraucot ietekmi aatri atgriezjas uz 12K. Liidz ar to var secinaat, ka NTC straadaa, bet, protams, nav zinaams vai straadaa paredzeetajaa tam pretestiibu intervaalaa. Motorinjs, piemirsu piebilst, darbojas. Gan ar mazu troksniiti, bet gaisa pluuusmu rada skjietami pietiekoshu.
Sanjeemu arii padomu par aareejaas temp. sensoru. Incanti, ka veel pirms meenesha uz to blenzu un praatoju - vai tas, ka neatrodas kur tam jaabuut, bet karaajas gaisaa, iestiprinaats tuveejaa vadu saiskjii ar savilceeju, ir dariits ar gudru zinju?
Kkaa jaasanjemas, lai atkal raaptos zem vaagja, njemtu nost paneljus un skatitos ir kontakts vai nav (jaameegjina sameerit no ACCII puses - vai vispaar zvanaas). Ak jaa, aara temperatuuru raada atbilstoshu - taatad vismaz kaut kaa darbojas - varbut arii "off the range"?
Tikmeer, varbuut kaads foruma biedrs no programmetaaju saimes, var ieteikt interfeisu un kaadu app., lai tam elektroruukjim diskreeti digitaalaa formaa paveestiitu, ka gadiijumaa, ja neliks mani mieraa, taps palaists briviibaa caur domnas skursteni. Konjaks no manis par taadu ieriicibu
Atdzeseejot liidz ca. 5 graadi pretestiiba kaapj lidz apm. 15K, sildot liidz ca. 50 graadi kriitas liidz 1K, bet paartraucot ietekmi aatri atgriezjas uz 12K. Liidz ar to var secinaat, ka NTC straadaa, bet, protams, nav zinaams vai straadaa paredzeetajaa tam pretestiibu intervaalaa. Motorinjs, piemirsu piebilst, darbojas. Gan ar mazu troksniiti, bet gaisa pluuusmu rada skjietami pietiekoshu.
Sanjeemu arii padomu par aareejaas temp. sensoru. Incanti, ka veel pirms meenesha uz to blenzu un praatoju - vai tas, ka neatrodas kur tam jaabuut, bet karaajas gaisaa, iestiprinaats tuveejaa vadu saiskjii ar savilceeju, ir dariits ar gudru zinju?
Kkaa jaasanjemas, lai atkal raaptos zem vaagja, njemtu nost paneljus un skatitos ir kontakts vai nav (jaameegjina sameerit no ACCII puses - vai vispaar zvanaas). Ak jaa, aara temperatuuru raada atbilstoshu - taatad vismaz kaut kaa darbojas - varbut arii "off the range"?
Tikmeer, varbuut kaads foruma biedrs no programmetaaju saimes, var ieteikt interfeisu un kaadu app., lai tam elektroruukjim diskreeti digitaalaa formaa paveestiitu, ka gadiijumaa, ja neliks mani mieraa, taps palaists briviibaa caur domnas skursteni. Konjaks no manis par taadu ieriicibu
Re: atkal par klimu
Nomainot ACCII bloku siltums parastais atgriezaas. Izdegushaas lampinjas nomainiit nav gruuti.
Skjiet kkaa paaraak vienkaarshi. Jaapaveero dinamikaa, vai pozitiivais rezultaats tomeer nav iipashi rafineeta elektroruukja njirgaashanas par amatieri ziemas apstaakljos.
Skjiet kkaa paaraak vienkaarshi. Jaapaveero dinamikaa, vai pozitiivais rezultaats tomeer nav iipashi rafineeta elektroruukja njirgaashanas par amatieri ziemas apstaakljos.
-
- Eksperts, ne tehniskais
- Posts: 128
- Joined: Thu Feb 04, 2016 12:23 am
- Location: Salaspils-Ogre-Riga - Somija (Keuruu)
Re: atkal par klimu
Sveiki
Manam SAABam ari ar klimu ir problemas
Peckas stiprumu nevar noregulet ka vina puss uz max ta ari pus, temperatura neregulejas
Kad autonu paspidzina tad nak tads siltaks gaiss, bet tgd esot somija un ara pie -12 gradiem braucot tads remdens nak
Tas mazais ventilators kas ir zem benku apsildes, gaudo ka traks to saprotu ka ir jamaina nost, un ara t daciks ari jamaina jo reizem met err vai ari pie -8 intensivas brauksanas sak radit ara t -32
Bet vai tas varetu but pie vainas ka klimai nevar t regulet? Un peckas stuprumu?
Autins - 9000 aero 93 gads
Manam SAABam ari ar klimu ir problemas
Peckas stiprumu nevar noregulet ka vina puss uz max ta ari pus, temperatura neregulejas
Kad autonu paspidzina tad nak tads siltaks gaiss, bet tgd esot somija un ara pie -12 gradiem braucot tads remdens nak
Tas mazais ventilators kas ir zem benku apsildes, gaudo ka traks to saprotu ka ir jamaina nost, un ara t daciks ari jamaina jo reizem met err vai ari pie -8 intensivas brauksanas sak radit ara t -32
Bet vai tas varetu but pie vainas ka klimai nevar t regulet? Un peckas stuprumu?
Autins - 9000 aero 93 gads
SAAB 9000 aero powered with E85 bioethanol + stg1 chip
SAAB 9-3 aero
SAAB 9-3 aero
- Highlander
- Forums - otrās mājas
- Posts: 1264
- Joined: Sat Dec 05, 2015 1:06 pm
Re: atkal par klimu
Tikko atbildeju par ara temp. Deveju nezinu ka 9k SAABiem, bet no ara temp.deveja ir atkariga pareiza klimas darbosanas.
Sac ar to-nomaini (parbaudi visu provodku pie reizes)
Sac ar to-nomaini (parbaudi visu provodku pie reizes)
SAAB 9-5 Wagon, 2,2 TiD, 2002. PĀRDOTS
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA
SAAB 9-5 Wagon, 1,9 TiD, 2006. STAGE 2, DeCat, EGR off, Swirl flaps off, DPF off, 215hp 470nm PĀRDOTS
SAAB BANDA