Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R ~300hp project from 2019
Posted: Tue Aug 07, 2018 12:38 am
Dienā kad braucu skatīties šo auto, sāka jau mākties domas: "Priekš kam? Kur es viņu likšu? Ko es darīšu ar trešo auto? Nu labi, jāņem tikai tādā gadījumā, ja stāvoklis būs tiešām labs!" Bet pēc darījuma, nobraucot jau pirmos 50 km pa šoseju karstā, saulainā dienā, sapratu, ka lēmums tika izdarīt pareizais, jo smaids bija līdz ausīm.
Tātad pirms neilga laika iegādājos 9-3 og kabrioletu kurš nesen ir atceļojis no Vācijas, jo doma par auto bez jumta vasarā, galvā sēdēja jau sen. Uz pirmā acu uzmetiena stāvoklis priekš gandrīz 20 gadus veca auto (ražots 1999.gadā bet nopirkts un piereģistrēts pirmo reizi 2002. gadā) izskatījās pat vairāk kā labs, un pagaidām domas par stāvokli nav mainījušās
Vizuāli dažas iespiestas buktes, nodilušas emblēmas, kopts, nesaplēsts salons un vienīgā vieta kur atradu rūsas aizmetni bija apakšā rezerves riteņa bunduļa apvidā (to drīzumā apkarosim, lai neiet plašumā) un pēc nesenās padziļinātās izpētes, principā vairāk rūsas virsbūvē neatradu. Arī tipiskajās motortelpas vietās, kur 9-3 og pazinēju vārdiem sakot, rūsa ir parasti,šim nav ne smakas. Vienu vārdu sakot, izskatās, ka auto visas 19 ziemas tiešām ir stāvējis sausumā un nezina kas ir sniegs ar sāli.
Par hadeni īsi un konkrēti: nekas negrab, nečīkst, ļoti mīksts. Un tie prastie R16 manuprāt tam auto arī piestāv, un lai cik man te piedāvātu izdevīgus darījumus, domāju, ka diski kādu laiku arī netiks mainīti.
No salona aprīkojuma (nekā jau tur principā nav ) arī viss strādā un neviena lampiņa panelī nav izdegusi, pat kondicionieris šancē, sākumā itkā likās ka nepūš gaisu vidus ventilācijas lūkās, bet izrādās, ka vaina bija salona filtrā , Vienīgais kam varētu piekasīties, šofera spogulis neregulējas uz sāniem (regulējas tikai vertikāli) un ACC displējā kreisajā augšējā stūrī temperatūras cipariem pazuduši pāris pikseļi. Lai gan izzīlēt temperatūru var, jauna šleife jau sagādāta (Paldies Henrijam ). Vēl pie trūkumiem var pieminēt izbeigušos bagāžnieka amīšus (ļoti smagi atvērt to vāku), bet jaunajiem jau šonedēļ jābūt klāt (paldies Arteh )
Par kļūdam. Tech neko neuzrādīja, bet īsti jau laikam nav ko tur uzrādīt .
Nu un runājot par motoru, tad tur laikam es nevienu īpaši nevarēšu pārsteigt jo dvēselīte ir bez gliemeža: B204i Motroniks . Protams ka ar turbo, itsevišķi pelēko sedanu, tur nav pat jēgas salīdzināt, Bet tomēr tajos 130 atmosfēriskajos zirgspēkos kaut kas romantiski sportisks ir . Pirmkārt tie garie robi un vienmērīgais paātrinājums bez tā turbīnas "*isaka" (ja nemaldos max. grieze bija pie 4.3k rpm), kombinācijā ar to skaņu (jā, papildus labajam stāvoklim ir diezgan pasvaigs izpūtējs visā garumā, kas laikam stockā ir domāts, kādai jaudīgākai versijai jo tonis ir patīkami zems un nedaudz skaļāks, kā manuprāt vajadzētu būt) Ir sajūta, ka brauc ar kādu vismaz vēl padsmit gadus vecāku "kjipa sporta" karburatoru .
Otrkārt šim auto (nu vismaz pagaidām) nekādu gliemezi arī neprasās, jo tas patīkami nomierina no ikdienas trakās steigas un skriešanas: nolaid jumtu, viegls džeziņš pa skaļruņiem, elkonīts uz durvīm un saulenes uz acīm . Ar Jawu, kad brauc, tad arī divīti neprasās. Kaut kāda romantika tur ir. Un treškārt, praktiskā puse: atkrīt standarta Saabista galvas sāpes: Turbīna un DI kasetes
Pati motortelpa arī izskatās ļoti labi, lielākā daļa trubiņas jaunas, motora apkare (stūres pastiprinātājs, Acc kompresors, u.c) vismaz vizuāli izskatās kā nesen mainīta. Un prieks ka uz visādiem mazajiem loriņiem, kas ir nomaīnīts ir rakstīts SAAB, pat visi filtri biji OEM SAAB. Motors griežas klusi un ķēde negrab,lai gan nobraukums pāri 290k km un ķēdes izstiepums jau 17mm, bet pēc konsultācijas par vecajiem B204, un ņemot vērā, ka tur zirgi ir pat uz pusi mazāk, kā dažam labam no šejienes, un trases režīmā diez vai tiks braukts + gada drēgnajos mēnešos, auto vispār nebrauks, tad ar ķēdes maiņu nesteigšos īpaši. Un kas zina, kas vispār būs tālāk, te jau daž labs piedāvāja pareizo motora swapu.
Bet galvenais jau laikam ir jumts: Lokās, hidraulika strādā, nav caurs, lai gan roka jau bija jāpieliek. Pirmkārt, spainis silikona gumijās un spainis wd40 mehānismos . Bija arī iemeties pelējums no ārpuses, ko ar karcheri un šampūnu izmazgāt pats nevarēju. Bet tur jāsaka liels paldies Caroscar.lv par rūpīgi padarīto darbu un pelējuma likvidāciju Bija arī jāpapildina hidraulikā eļļas līmenis un jāatgaiso tā. Ja sākumā tas locījās ar nelielu troksni un pašās beigās noslēdzās uz kādiem 98%, tad pēc apkopes sāka strādāt pavisam klusi un noslēdzas uz visiem 100% (vakardienas lielā negaisa ugunskristības arī izturēja )
Ir nobraukti pirmie 2k km un prieks nav pazudis . Par izdarīto, bez jumta apkopes, ir nomainīta eļļa, visi četri filtri, elektriskās antenas stabs/remkomplekts (vecais bija aizlauzts, līdz ar to līdz galam nevilkās iekšā), novērstas visas (tā vismaz uz doto brīdi liekas)
eļļas noplūdes (nomainīta vārsta vāka blīve un caurule no transmijas šķidruma bačoka līdz reikai, kura vēl bija viena no retajām, kas tur nebija mainīta un jau bija caura) un uzlikti/pielīmēti visādi loriņi, kas kaut kur bija pazuduši (Paldies Arteh un Korefunam). Un paldies Aināram par Griffina stūri lai gan vecā stūre nebija nodilusi, tomēr pie tā paneļa un ātruma kloķa, manuprāt, Griffina stūre izskatās daudz labāk.
Tuvākas lietas, kas būs jāizdara: jānomaina bremzes (bremžu diski diezgan padiluši), un vēlētos nomainīt skaļruņus, jo gribās nedaudz dzidrāku un dziļāku skanējumu.
Un kopsummā ir interesanti, jo ar OG pirms tam nav bijis nekāda sakara, tāpēc būs ko jaunu pamācīties
Tātad pirms neilga laika iegādājos 9-3 og kabrioletu kurš nesen ir atceļojis no Vācijas, jo doma par auto bez jumta vasarā, galvā sēdēja jau sen. Uz pirmā acu uzmetiena stāvoklis priekš gandrīz 20 gadus veca auto (ražots 1999.gadā bet nopirkts un piereģistrēts pirmo reizi 2002. gadā) izskatījās pat vairāk kā labs, un pagaidām domas par stāvokli nav mainījušās
Vizuāli dažas iespiestas buktes, nodilušas emblēmas, kopts, nesaplēsts salons un vienīgā vieta kur atradu rūsas aizmetni bija apakšā rezerves riteņa bunduļa apvidā (to drīzumā apkarosim, lai neiet plašumā) un pēc nesenās padziļinātās izpētes, principā vairāk rūsas virsbūvē neatradu. Arī tipiskajās motortelpas vietās, kur 9-3 og pazinēju vārdiem sakot, rūsa ir parasti,šim nav ne smakas. Vienu vārdu sakot, izskatās, ka auto visas 19 ziemas tiešām ir stāvējis sausumā un nezina kas ir sniegs ar sāli.
Par hadeni īsi un konkrēti: nekas negrab, nečīkst, ļoti mīksts. Un tie prastie R16 manuprāt tam auto arī piestāv, un lai cik man te piedāvātu izdevīgus darījumus, domāju, ka diski kādu laiku arī netiks mainīti.
No salona aprīkojuma (nekā jau tur principā nav ) arī viss strādā un neviena lampiņa panelī nav izdegusi, pat kondicionieris šancē, sākumā itkā likās ka nepūš gaisu vidus ventilācijas lūkās, bet izrādās, ka vaina bija salona filtrā , Vienīgais kam varētu piekasīties, šofera spogulis neregulējas uz sāniem (regulējas tikai vertikāli) un ACC displējā kreisajā augšējā stūrī temperatūras cipariem pazuduši pāris pikseļi. Lai gan izzīlēt temperatūru var, jauna šleife jau sagādāta (Paldies Henrijam ). Vēl pie trūkumiem var pieminēt izbeigušos bagāžnieka amīšus (ļoti smagi atvērt to vāku), bet jaunajiem jau šonedēļ jābūt klāt (paldies Arteh )
Par kļūdam. Tech neko neuzrādīja, bet īsti jau laikam nav ko tur uzrādīt .
Nu un runājot par motoru, tad tur laikam es nevienu īpaši nevarēšu pārsteigt jo dvēselīte ir bez gliemeža: B204i Motroniks . Protams ka ar turbo, itsevišķi pelēko sedanu, tur nav pat jēgas salīdzināt, Bet tomēr tajos 130 atmosfēriskajos zirgspēkos kaut kas romantiski sportisks ir . Pirmkārt tie garie robi un vienmērīgais paātrinājums bez tā turbīnas "*isaka" (ja nemaldos max. grieze bija pie 4.3k rpm), kombinācijā ar to skaņu (jā, papildus labajam stāvoklim ir diezgan pasvaigs izpūtējs visā garumā, kas laikam stockā ir domāts, kādai jaudīgākai versijai jo tonis ir patīkami zems un nedaudz skaļāks, kā manuprāt vajadzētu būt) Ir sajūta, ka brauc ar kādu vismaz vēl padsmit gadus vecāku "kjipa sporta" karburatoru .
Otrkārt šim auto (nu vismaz pagaidām) nekādu gliemezi arī neprasās, jo tas patīkami nomierina no ikdienas trakās steigas un skriešanas: nolaid jumtu, viegls džeziņš pa skaļruņiem, elkonīts uz durvīm un saulenes uz acīm . Ar Jawu, kad brauc, tad arī divīti neprasās. Kaut kāda romantika tur ir. Un treškārt, praktiskā puse: atkrīt standarta Saabista galvas sāpes: Turbīna un DI kasetes
Pati motortelpa arī izskatās ļoti labi, lielākā daļa trubiņas jaunas, motora apkare (stūres pastiprinātājs, Acc kompresors, u.c) vismaz vizuāli izskatās kā nesen mainīta. Un prieks ka uz visādiem mazajiem loriņiem, kas ir nomaīnīts ir rakstīts SAAB, pat visi filtri biji OEM SAAB. Motors griežas klusi un ķēde negrab,lai gan nobraukums pāri 290k km un ķēdes izstiepums jau 17mm, bet pēc konsultācijas par vecajiem B204, un ņemot vērā, ka tur zirgi ir pat uz pusi mazāk, kā dažam labam no šejienes, un trases režīmā diez vai tiks braukts + gada drēgnajos mēnešos, auto vispār nebrauks, tad ar ķēdes maiņu nesteigšos īpaši. Un kas zina, kas vispār būs tālāk, te jau daž labs piedāvāja pareizo motora swapu.
Bet galvenais jau laikam ir jumts: Lokās, hidraulika strādā, nav caurs, lai gan roka jau bija jāpieliek. Pirmkārt, spainis silikona gumijās un spainis wd40 mehānismos . Bija arī iemeties pelējums no ārpuses, ko ar karcheri un šampūnu izmazgāt pats nevarēju. Bet tur jāsaka liels paldies Caroscar.lv par rūpīgi padarīto darbu un pelējuma likvidāciju Bija arī jāpapildina hidraulikā eļļas līmenis un jāatgaiso tā. Ja sākumā tas locījās ar nelielu troksni un pašās beigās noslēdzās uz kādiem 98%, tad pēc apkopes sāka strādāt pavisam klusi un noslēdzas uz visiem 100% (vakardienas lielā negaisa ugunskristības arī izturēja )
Ir nobraukti pirmie 2k km un prieks nav pazudis . Par izdarīto, bez jumta apkopes, ir nomainīta eļļa, visi četri filtri, elektriskās antenas stabs/remkomplekts (vecais bija aizlauzts, līdz ar to līdz galam nevilkās iekšā), novērstas visas (tā vismaz uz doto brīdi liekas)
eļļas noplūdes (nomainīta vārsta vāka blīve un caurule no transmijas šķidruma bačoka līdz reikai, kura vēl bija viena no retajām, kas tur nebija mainīta un jau bija caura) un uzlikti/pielīmēti visādi loriņi, kas kaut kur bija pazuduši (Paldies Arteh un Korefunam). Un paldies Aināram par Griffina stūri lai gan vecā stūre nebija nodilusi, tomēr pie tā paneļa un ātruma kloķa, manuprāt, Griffina stūre izskatās daudz labāk.
Tuvākas lietas, kas būs jāizdara: jānomaina bremzes (bremžu diski diezgan padiluši), un vēlētos nomainīt skaļruņus, jo gribās nedaudz dzidrāku un dziļāku skanējumu.
Un kopsummā ir interesanti, jo ar OG pirms tam nav bijis nekāda sakara, tāpēc būs ko jaunu pamācīties