• Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R ~300hp project from 2019 - Page 3
Page 3 of 8

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sun Jul 07, 2019 12:46 pm
by saab21
Donors:

Šī darba daļa, laikam bija visapnicīgākā un nogurdinošākā. Tā kā motoram būs vajadzīga vadība un visa apkare, pēc vairāku mēnešu meklējumiem, beidzot tika atrasts donors ar turbo T5 dvižaku. Donors šeit jau labi pazīstams gan Ralfam, gan Henrija brālim, gan Romānam un gan jau vēl citiem. Autiņam, kad iegādājos vēl mēnesi bija TA, kuras laikā arī pavizinājos un tad šamējais arī tika izjaukts un sagriezts. Pēc mēneša vizināšanās pat palika žēl jaukt ārā, jo gāja tiešām labi, bet nu griešanas procesā konstatējām, ka nabags bija tā izpuvis grīdas daļā ka tolmets jau viņu sen gaidīja. Un vispār tā auto griešana bija lielākā kļūda, vajadzēja vienkārši veselu nodot un miers, jo reāli pazaudēta un nočakarēta vesela sestdiena no manas dzīves. Nezinu ko es biju vispār domājis, ideja bija izjaukt visu hadeni, ar domu ka kaut kas noderēs bet nu 98% no visa tika samests piekabē un aizvests uz tolmetu (tak loģiski jau vajadzēja to paredzēt :doh: ) Jā un liels paldies Vilkam par izdevīgo piekabes nomu un zāģi :roll:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sun Jul 07, 2019 12:52 pm
by saab21
Te var redzēt smuki izņemtu provodku un motor telpas.

Bet nu lielais čakars sāksies, kad būs jāšķetina šis lielais kamols ar vadiem, kuru kad pilnībā izņēma no auto, knapi varēja panest. Jo nu diez vai līdz pašreizējam Motronic ecu blokam pienāk visi nepieciešamie vadi kas vajadzīgi priekš Trionic bloka. Bet nu ja tā būs, tad tā būs vēl viena fortūna, jo godīgi sakot neesmu pat sācis literatūrās pētīt cik traki būs, kad pienāks laiks,tad domās un skatīsies :think::think: .

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sun Jul 07, 2019 1:14 pm
by saab21
Un tam visam pa vidu nepārtraukti ir rūpīga detaļu info un izdevīgāko cenu meklēšana, jo tā kā daudz vienībām SAAB OEM detaļu ražotāji ir kosmiski pacēluši cenu (piemēram, OEM ķēžu komplekts no aptuveniem 200 eur līdz par 500 un pat 600 eur :o:o ) bija jāzondē viss internets, kur ir kādas noliktavas ar veco cenu detaļu krājumiem. Un tā arī sanāca, kaut tika pasūtīts no Anglijas, kaut kas no Vācijas, kaut kas no Zviedrijas, bet nu protams daudz kas arī tepat Latvijā :) bet nu atrasts tika viss, ko prasījās jaunu, pat Kartera skrūves tika nopirktas oem jaunas :D .

Te lūk kāda bilde pirms bloka salikšanas procesa. Šī laikam uz doto brīdi ir bijis patīkamākais moments no visa procesa :D

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sun Jul 07, 2019 1:17 pm
by saab21
Un te būs kāda bilde jau ar saliktu bloku.

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sun Jul 07, 2019 1:24 pm
by saab21
Ja iet runa par balansa vārpstām, tad jā tās tika atvienotas, eļļošanas kanāli aizlieti ciet, bet nu pašas vārpstas ar vāciņiem un vecajiem zobratiem atstāju iekšā. Vienīgi no zobratiem tika norauti, nezinu kā pareizi nosaukt, tie ķēdes mierinātāj gredzeni, jo likās, ka tie varētu izdvest ļoti pretīgu, zvadzošu skaņu no motora, jo kad tu krati to zobratu, viņš arī žvadzēja kā tāds zvaniņš :whistle:

P.S. Ja kādam vajag jaunu OEM balansa ķēdes komplektu ar visiem spriegotājiem un zobratiem, droši prasiet, man viens ir :):)

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sun Jul 07, 2019 1:28 pm
by saab21
Bija arī interesanti pārsteigumi, piemēram ar galvas skrūvēm :D nopirku komplektu, atplēsu vaļā un pus skrūvēs vītne, tā kā ar cirvi sacirsta. Nu neko braucu uz veikalu mainīt atpakaļ. veikalnieks atnes otru komplektu, atveram vaļā un tur pus skrūvēm arī tas pats :D. beigās no dieviem komplektiem vienu veselu salasījām :ugeek:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sun Jul 07, 2019 1:45 pm
by saab21
Principā uz doto brīdi jānomazgā un jāsatīra visi alumīnija kankari, kas skrūvējas pie motora,vēl jāsagaida pāris sīkumi un motors būs gatavs ieswapošanai un šī mēneša beigās ir plānots kabrim veco motoru celt ārā. :roll:

Ir arī daudz kas sapirkts un pasūtīts papildus (jauns Viggen sajūgs, jauna DI kasete, DO88 interkūleris, visādas poli bukses, ķegas ar tām, kaut kādas silikona caurules, dačiki, salasīti un sastrūkaloti/pulveroti visi četri lielie (308 priekša un 300 aizmugure) suporti, TD04 turbīna, kurai būs nelieli pilnveidojumi un daudz citi patīkami sīkumi un lielumi :dance: ), bet par to visu vēlāk, kad būs pienākusi to kārta :):)

Un protams liels paldies manam brālēnam, kas ir uzņēmies man šitajā visā brīvprātīgi palīdzēt :clap::clap: un visiem daudzajiem te labi zināmiem cilvēkiem/biedriem, kas snieguši tik daudz konsultācijas, kontaktus un padomus (neskatoties uz to, ka dažreiz tie tiek prasīti arī svētdienas vakarā ap pusdesmitiem :D ) bez kuriem es pat pusi no šī visa neizdarītu :clap::clap::clap::clap: Jūs esat labākie!!! :dance:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sun Jul 07, 2019 1:57 pm
by saab21
Ja iet runa par pašu auto uz doto brīdi, tad maijā tas tika izvilkts no garāžas, nomainīti tie atjaunotie hidrocilindri, uzlikti retu retie un pie tam restaurēti Super Aero diski uz piecām skrūvēm un jau kādi pāris tūkstoši nobraukti ikdienā pa darbadienām (kad nav jāved rati un visa bērna iedzīve), jo 9000 visu šo laiku ir pie krāsu dakteriem uz pavisam nopietnām operācijām :D
Vēl varu pieminēt ka šīs nedēļas sākumā izieta TA pa nullēm :)

Par pārejo tad jau kaut kad ierakstīšu

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sun Jul 07, 2019 5:29 pm
by Aigars
Šito otrdien tehniskajā pamanīju :) Un pēc tam arī Arteh :)

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Wed Jul 17, 2019 2:20 pm
by saab21
Sakrāsots un ļoti amatieriski uzpulēts alumīnija gabals :)

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Wed Jul 17, 2019 2:23 pm
by saab21
Un liels paldies Hofmakam par aukstā gliemezīša apvirpošanu :wink:

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sat Apr 11, 2020 10:39 pm
by saab21
Priecīgas Lieldienas visiem :wink:
Sen nav nekas rakstīts, un tā kā rakstāmā un rādāmā ir sakrājies ļoti daudz, tad jāmēģina, kaut kas paturpināt, kamēr viss nav pašam aizmirsies. :)

Ceru, ka kāds arī uzzinās kaut ko jaunu jo zinu, ka daudzi jau tāpat pa lielam +/- ir lietas kursā pa izdarīto 🙂

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sat Apr 11, 2020 10:44 pm
by saab21
Alumīnija detaļas, jeb, kā Vilks teiktu: alumīnija kankari (izpildes laiks, kaut kāds Jūlijs, pagājušais gads)

Lai tas viss gala rezultāts būtu kaut cik skatāms, izlēmu ka vajadzētu, kaut kā dabūt nost oksīdu un notīrīt to kaudzi ar alumīnija kankariem, kas skrūvējas pie dzinēja.
Apmēram šādi, tā alumīnija kaudze izskatījās, kad sākumā sametu kaudzē.

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sat Apr 11, 2020 10:56 pm
by saab21
Tā kā lielākā daļa no tiem kankariem nebūs redzami, tad īpaši naudu tērēt uz to sakopšanu negribējās + pašam jau sen mocīja zinātkāre, kā ar to sasodīto alumīniju tikt galā, t.i. dabūt tīru + lai neveidojas jaunas oksīdu kārtas. :geek:
Tā kā ir iespēja tikt pie dažādiem līdzekļiem kas satur lielu daudzumu dažnedažādas skābes vai sārmus un vēl visādus kodīgus draņķus, tad nu saprāta koncentrācijās šķaidot ar ūdeni (nu tādās koncentrācijās, lai nesāk ēst pašus kankarus :D ) sāku tos alumīnijus berzt.
Ņemoties veselu vakaru no vietas, sapratu, ka vislabāk alumīniju tīra ortofosforskābes+ peroksīda šķīdums, un to vēlāk noskalojot ar tīru ūdeni, alumīnija virskārta vairs arī neoksidējas baltā pulverī.

un apmēram šādi tie kankari izskatījās pēc maniem eksperimentiem.

Re: Convertible 9³ OG, born in year 1999, B234R project in 2019

Posted: Sat Apr 11, 2020 10:59 pm
by saab21
Lūk var ļoti labi redzēt, kā ar nelielu piepūli vecās, nesmukās piekares sviras izskatījās, kā jaunas.