Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Vai šīs sprauslas savā starpā ir savietojamas uz 9k ar 5.5?
Lucas black/blue injectors (9135120) = 286g C7H16 @ 3bar /60s => 376 ml/min @3bar
(dažās vietās gan figurē cipars 391cc/min @ 3Bar)
Bosch red -431 (T5) = 260g C7H16 @ 3bar / 60s => 342 ml/min @3bar
Pašlaik ir Bosch sarkanās (Trionic 5.5), bet ir ienākušās Lucas zilās (Trionic 5.2). Nedomāju iegūt kaut kādu baigo jaudas pieaugumu, bet cik noprotu, sarkanās sprauslas pie maniem vasaras settingiem strādā uz ražības robežas, respektīvi patstāvīgā slodzē. Varbūt ar zilajām nebūs tik liela slodze? Bet to vai teorētiski/praktiski būs kaut kādas jaudas izmaiņas, arī labprāt uzzinātu.
Un kā tas nākas, ka 93.gada Aero bija ar ražīgākām sprauslām, nekā visi pārējie Aero pēc 93. gada?
Lucas black/blue injectors (9135120) = 286g C7H16 @ 3bar /60s => 376 ml/min @3bar
(dažās vietās gan figurē cipars 391cc/min @ 3Bar)
Bosch red -431 (T5) = 260g C7H16 @ 3bar / 60s => 342 ml/min @3bar
Pašlaik ir Bosch sarkanās (Trionic 5.5), bet ir ienākušās Lucas zilās (Trionic 5.2). Nedomāju iegūt kaut kādu baigo jaudas pieaugumu, bet cik noprotu, sarkanās sprauslas pie maniem vasaras settingiem strādā uz ražības robežas, respektīvi patstāvīgā slodzē. Varbūt ar zilajām nebūs tik liela slodze? Bet to vai teorētiski/praktiski būs kaut kādas jaudas izmaiņas, arī labprāt uzzinātu.
Un kā tas nākas, ka 93.gada Aero bija ar ražīgākām sprauslām, nekā visi pārējie Aero pēc 93. gada?
Saab 900 Turbo '81
- Nauris_t16
- Forums - otrās mājas
- Posts: 3419
- Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
- Location: Pārdaugava
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Zinu tikai to, ka Lucas un Bosch degvielas sistēmas strādā ar dažādām pretestībām un to inžektori parasti savā starpā nav apmaināmi. Kā tas notiek trionic gadījumā, nezinu.Nils wrote:Vai šīs sprauslas savā starpā ir savietojamas uz 9k ar 5.5?
Lucas black/blue injectors (9135120) = 286g C7H16 @ 3bar /60s => 376 ml/min @3bar
(dažās vietās gan figurē cipars 391cc/min @ 3Bar)
Bosch red -431 (T5) = 260g C7H16 @ 3bar / 60s => 342 ml/min @3bar
Pašlaik ir Bosch sarkanās (Trionic 5.5), bet ir ienākušās Lucas zilās (Trionic 5.2). Nedomāju iegūt kaut kādu baigo jaudas pieaugumu, bet cik noprotu, sarkanās sprauslas pie maniem vasaras settingiem strādā uz ražības robežas, respektīvi patstāvīgā slodzē. Varbūt ar zilajām nebūs tik liela slodze? Bet to vai teorētiski/praktiski būs kaut kādas jaudas izmaiņas, arī labprāt uzzinātu.
Un kā tas nākas, ka 93.gada Aero bija ar ražīgākām sprauslām, nekā visi pārējie Aero pēc 93. gada?
900aero clubsport #8
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Nil, es ceru, ka Tu netaisies mainīt sprauslas neieliekot ražīgāku sūkni? Vai Tev parādījās lieka virzuļgrupa?:P
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
?
Kāpēc man vajag ražīgāku sūkni? Standarta sūknis tak gana labi tur manu jaudu. Un sprausla jau pūtīs tik cik kompis liks, ne jau pēkšņi dedzinās virzuļus.
Pie kam iet runa par tikai mazliet ražīgākām sprauslām, kas standartā nākušas tādam pašam Aero (tikai 93.gada), ne jau kaut kādām Siemens 630cc un pie noteikuma, ka mape netiek mainīta.
Un tas arī nenozīmē, ka tagad dēļ sprauslām griezīšu vairāk jaudas, tieši otrādi, tas domāts nelielai rezervei, lai nekautu sarkanās sprauslas pie lielākas slodzes un zilās strādātu brīvāk.
Es kaut ko nepareizi esmu sapratis? Princips taču līdzīgs kā ar citām lietām, ražīgāka turbīna, vieglāka izplūde utt. Jo vairāk rezerves, jo vieglāk auto strādā.
Kāpēc man vajag ražīgāku sūkni? Standarta sūknis tak gana labi tur manu jaudu. Un sprausla jau pūtīs tik cik kompis liks, ne jau pēkšņi dedzinās virzuļus.
Pie kam iet runa par tikai mazliet ražīgākām sprauslām, kas standartā nākušas tādam pašam Aero (tikai 93.gada), ne jau kaut kādām Siemens 630cc un pie noteikuma, ka mape netiek mainīta.
Un tas arī nenozīmē, ka tagad dēļ sprauslām griezīšu vairāk jaudas, tieši otrādi, tas domāts nelielai rezervei, lai nekautu sarkanās sprauslas pie lielākas slodzes un zilās strādātu brīvāk.
Es kaut ko nepareizi esmu sapratis? Princips taču līdzīgs kā ar citām lietām, ražīgāka turbīna, vieglāka izplūde utt. Jo vairāk rezerves, jo vieglāk auto strādā.
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Nil... Ja mājās ūdensvadā nav spiediena, liec kādu krānu galā gribi, vairāk ūdens no tā netecēs. Un - pat ja uzliksi resnāku krānu, vienalga ūdens vairāk netecēs. ;) Un neba tagad, kad tur tāpat nekas prātīgs netek, griezīsi krānu pa pusei ciet, jo šams var izdomāt nokauties...
Nu - cerams Tu mani saprati.
Pie kam - sūkņa ražība ir daudz svarīgāks faktors par sprauslu ražību. Sūknim jābūt TIK ražīgam, lai paspētu radīt pietiekoši lielu caurplūdi caur degvielas reiku un degviela viņā nepaspētu uzsilt.
Nu - cerams Tu mani saprati.
Pie kam - sūkņa ražība ir daudz svarīgāks faktors par sprauslu ražību. Sūknim jābūt TIK ražīgam, lai paspētu radīt pietiekoši lielu caurplūdi caur degvielas reiku un degviela viņā nepaspētu uzsilt.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Grūti bija uztvert, bet ceru, ka sapratu. Tātad, vajag ražīgāku sūkni pagrabā, tikai tad būs jēgas no "krutāka" krāna?
Respektīvi, tagad bez mapes izmaiņām būs 0 izmaiņu.
Ja griezīšu mapi vēl vairāk (ko es pagaidām neplānoju), pietrūks sūknim ražība? Ja tā, tad cik lielai jaudai pietiek ar standarta sūkni?
Bet par sprauslu saderību? :dry: Nauris nav 100% drošs...
Respektīvi, tagad bez mapes izmaiņām būs 0 izmaiņu.
Ja griezīšu mapi vēl vairāk (ko es pagaidām neplānoju), pietrūks sūknim ražība? Ja tā, tad cik lielai jaudai pietiek ar standarta sūkni?
Bet par sprauslu saderību? :dry: Nauris nav 100% drošs...
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Par saderībām neko nezinu. Nav nācies eksperimentēt.
Un jautājums, cik lielai jaudai pietiek, ir relatīvs. Sūkņa ražībai jāpārsniedz sprauslu summārā caurplūde, resp, sūknim pat pie max sprauslu atvēruma ilguma ir jāuztur tie paši ~ 3bar sistēmā. Bet ja gribi aptuvenus datus, tad priekš 300Zs jaudas uz 4 cil, sūkņa ražībai jābūt ~ 1.5 litri minūtē
Un jautājums, cik lielai jaudai pietiek, ir relatīvs. Sūkņa ražībai jāpārsniedz sprauslu summārā caurplūde, resp, sūknim pat pie max sprauslu atvēruma ilguma ir jāuztur tie paši ~ 3bar sistēmā. Bet ja gribi aptuvenus datus, tad priekš 300Zs jaudas uz 4 cil, sūkņa ražībai jābūt ~ 1.5 litri minūtē
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Sāku skatīties, kādas sprauslas šobrīd Hiršā iekšā un kādas rezervē. Jau sabijos, ka esmu savas 93.gada Aero sprauslas pārdevis, bet nē, skatos pēc numuriem, ka tieši Nila minētās Lucas arī šobrīd stāv uz Hiršmobīļa. Googlējot pēc koda, lasu, ka tādas pašas nākušas visiem 93.gada CSE (gluži tāpat kā garā kārba u.c. fīčas).
Un te nu es sāku domāt, kā tur ar to sūkņa ražības attiecību pret sprauslām sanāk.. Ja nemaldos, tad šobrīd man iekšā ir no Scantech pirktais sūknis. Jāpameklē, kāda ražojuma īsti šis ir (var jau gan būt, ka scantech dažādus tirgojis), un ar kādiem parametriem. Un ja nu mazāk ražīgs par tā gada oriģinālo? (Te gan vēl jāpagooglē, vai sūkņiem bija kādas atšķirības, gadiem ejot.) Jautājums pa lielam ir tāds - vai, runājot Arnija vārdiem, man (t.i. Hiršam) nav liels krāns un mazs pūslis, kā rezultātā pie lielākiem apgriezieniem joprojām vērojama tāda kā noraustīšanās, gluži vai kā degvielai aptrūkstoties.
Update. Runājot par lieliem krāniem un maziem pūšļiem - ja jau Maptuna Stage4 ir 465cc sprauslas un nekādas izmaiņas sūknī, tad jau sanāk, ka Nils mierīgi var likt tās Lucas sprauslas un nebūs ne vainas.
Un te nu es sāku domāt, kā tur ar to sūkņa ražības attiecību pret sprauslām sanāk.. Ja nemaldos, tad šobrīd man iekšā ir no Scantech pirktais sūknis. Jāpameklē, kāda ražojuma īsti šis ir (var jau gan būt, ka scantech dažādus tirgojis), un ar kādiem parametriem. Un ja nu mazāk ražīgs par tā gada oriģinālo? (Te gan vēl jāpagooglē, vai sūkņiem bija kādas atšķirības, gadiem ejot.) Jautājums pa lielam ir tāds - vai, runājot Arnija vārdiem, man (t.i. Hiršam) nav liels krāns un mazs pūslis, kā rezultātā pie lielākiem apgriezieniem joprojām vērojama tāda kā noraustīšanās, gluži vai kā degvielai aptrūkstoties.
Update. Runājot par lieliem krāniem un maziem pūšļiem - ja jau Maptuna Stage4 ir 465cc sprauslas un nekādas izmaiņas sūknī, tad jau sanāk, ka Nils mierīgi var likt tās Lucas sprauslas un nebūs ne vainas.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Edij... Ar sūkni ir tā, ka, ja tu izdomā iespiest grīdā, tad degvielas spiediena regulators saņem lielāku retinājumu un attiecīgi paaugstina spiedienu sistēmā, bet šai spiediena starpībai jāpieaug MOMENTĀ. Šeit arī ir svarīga sūkņa ražība. Ja sūknis nespēj nokompensēt šo radušos starpību, tad braucējs sajūt tādu kā motora aizrīšanos. Krieviski "proval" un tikai tad motors ar aizturi aiziet.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Kā jau Ārnijs saka, pirms sākt burties ap sprauslām, derētu noskaidrot, vai esošais sūknis jau nav pensijas vecumā un spēj nodrošināt papīros paredzēto ražību. Ar labu oriģinālo sūkni priekš Stg3 pietiek ar atliektiem galiem.
Un eksotiskas sprauslas bez programmas izmaiņām likt nevajag. Punkts.
Un eksotiskas sprauslas bez programmas izmaiņām likt nevajag. Punkts.
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Vai mēs nevarētu kādreiz uztaisīt ēnu dienas? Es labprāt paelpotu pakausī visiem saviem sensejiem, Jānim, Normundam, Ārnijam, Zigim, Naurim un Nīgrajam. :laugh:
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
MOMO
Šodien veiksmīgā barterī tiku pie ilgi kārotās stūres, noteikti uzlikšu un patestēšu kā rokās jūtās trīs spieķu sporta stūre, nekad tāda nav bijusi, visu mūžu esmu turējies pie četriem spieķiem.
Līdz ar to pastāv iespēja, ka no maniem krājumiem būs pieejama ļoti svaiga 9k pēdējo gadu (9-5 tipa) stūre vai gandrīz tikpat svaiga 93. gada 9k Aero stūre, jo Ansim plānojās likt 900og turbo stūri ar "turbo" uzrakstiņu.
Bildes: http://foto2.inbox.lv/tj1987/Sture/Picture-026.jpg
Zināšanai, kāds pēdējā laikā ir kaut kur devis pārvilkt stūri? Cenas? Atsauksmes? Kvalitāte? Uz sitienu nevajag, bet labprāt apzinātu variantus.
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
35 lati, kvalitāte perfekta, materiāli kādi gribi.
Numuru kad savajadzēsies dod ziņu, jo negribu lai viņam spam zvani divos naktī sākās :laugh:
Numuru kad savajadzēsies dod ziņu, jo negribu lai viņam spam zvani divos naktī sākās :laugh:
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Gadījumā nav tas no bmwpowera? Esot labas atsauksmes.
Saab 900 Turbo '81
Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]
Tas pats!
Nākošnedēļ šūs man un tiko atdeva čoma leksusa stūri
Nākošnedēļ šūs man un tiko atdeva čoma leksusa stūri