SAAB Kluba Vēsture

Saab kluba pirmie 7 darbības gadi. 1998.-2004.

1998.gads.

8.marts.

Tiek dibināta sabiedriskā organizācija „Saab klubs”. 12 dalībnieki , vēsturiskā vieta – „Tornado” pirts Rīgā. Pirmā kopīgā “pacelšanās” no Rumbulas skrejceļa.

Tas “Saab kluba ducis” bija: Kintija Veisa, Māris Bērziņš, Uģis Bērziņš, Mārtiņš Gataviņs, Normunds Kārkliņš, Normunds Kalvāns, Uldis Riekstiņš, Aigars Roze, Elmo Saļms, Raivo Saļms, Jānis Šnepste un Normunds Vilnis.

11.aprīlis.

„Lieldienu autobrauciens”. Maršruts Rīga – Sigulda – Zvārdes iezis – Amatas ieleja – Rīga. 25 ģimeņu un draugu ekipāžas. Jauks laiks, jauni draugi, pikniks un volejbols. Saabiem atklājas pirmie tehniskie niķi.

30.,31. maijs.

“Usma 98”. Atpūtas bāze „Vectīrukši” Ventspils rajonā. Dienas orientēšanās brauciens Rīga – Smārde – Tukums – Lauciena – Talsi – Spāre - Vectīrukši. Kopējais garums 157 km, 12 kontrolpunkti. Uzvar visi. Nakts orientēšanās brauciens 21 km garumā ar 4 kontrolpunktiem pilnīgā tumsā, izbaudot pielijušu meža celiņu burvību, visām 22 ekipāžām beidzās ar laimīgu finiša sasniegšanu. Rīta rosme profesionālas treneres vadībā bija nedaudz par agru. Kompensācijā burvīgs laiks, silts ūdens un daudz jaunu draugu.

11.,12. jūlijs.

Autobrauciens „Gaiziņš”. Divas neaizmirstamas, lietainas dienas. Kangaru kalni, Cesvaines pils, Latvijas lauku ceļi un celiņi, lauku pirts un jauki pavadīts laiks Saab draugu lokā. Atceļā ūdens straumes veļas pāri lielceļiem.

5.,6. septembris.

„Igates pils rallijs 1998”. Norises vieta Limbažu rajona Vidrižu pagastā. Gan dienas ( 25 km, 3 KP ), gan nakts orientēšanās sacensībās ( 36 km , 4 KP ) sekmīgi piedalās 22 ekipāžas . Daudz uztraukumu organizatoriem, bet programma vienaldzīgu neatstāj nevienu.

13.novembris.

Saab kluba bilžu vakars, klubs „Elbruss”, Rīgā. Arī neliela ekskursija Saab vēsturē un diskusijas par to, kam bija pirmais Saab Latvijā.

12.decembris.

„Saab S – Lidotava” Biķerniekos. Rīts šeit sākas ar lielu novēlošanos, jo sniega sega par nakti bija sasnigusi teju puse metrs. Ātrumsacensības notika kartinga aplī un iesildīšanās Meistarības aplī. 21 Saab , 2 Audi, VW , Nissan un Jeep cīnījās godam . Saab braucēji priecājās par Raivo sasniegto 3.vietu (Saab 9-3) un Kaspara 4. vietu (Saab 99 !!!) , jo 1. un 2. vietu izcīnīja Viesturs ar pilnpiedziņas Audi un Ģirts ar VW.

1999. gads.

13.,14. februāris.

Divu dienu kalnu slēpošanas tūre Igaunijas dienvidos ar pusnakts „Parūku balli” un jauku ekskursiju programmu. Kūrorta viesi vakarā nedaudz ir spiesti “pielabot savu pasākuma norises programmu”.

8. marts.

Saab kluba 1 gada jubilejas svinības noritēja Vecrīgas pazemē mielojoties ar fantastisku Dzimšanas dienas torti.

3.aprīlis.

Saab kluba Lieldienu brauciens. Rīga – Tukums – Jaunmoku pils – Pūre – Kandavas kuršu pilskalns – Sabile – Pedvāle – Abavas rumba – Stende – Talsi – Lauciena – Dursupe – Plieņciems – Ragaciems – Ķemeri – Rīga. Kopējais maršruta garums 260 km. Jauka aprīļa saulīte , daudz jaunu dalībnieku, bērniem prieks ripinot olas brauciena starplaikos , 19 „lidmašīnas”, kuras vairs neniķojas un Aigara teicama organizēšana.

13. – 18. aprīlis.

Līdzdalība izstādē „Auto 99”. Īpaši aizraujošs un radošs bija pats sagatavošanās process, kad pēdējā vakarā tika realizētas brīnumainas idejas. Un ideja izstieptās rokās, sēžot Uģa auto pārvest reģipša plātnes “nav zemē metama”. Saab kluba komanda arī to var.

29.,30. maijs.

„Burtnieki 99”. Atpūtas bāzē „Ezerpriedes” Burtnieku pagastā bija ieradušās 29 Saab braucēju komandas un vēl 5 citu marku pārstāvji, lai kopīgi atpūstos un mērotos spēkiem 3 disciplīnās : dienas atjautības braucienā, nakts rallijā un vēl arī veiklības braucienā. Māris, kā organizators, par pasākuma naglu bija izraudzījis nakts orientēšanās braucienu, kur 30 km distance bija jāveic 35 minūtēs un jāatrod vēl 4 kontrolpunkti pilnīgā tumsā. Pēc tāda uzdevuma jau nu vienaldzīgo vairs nebija.

31. jūlijs, 1. augusts.

„Vaidava 99”. Pasākuma, ar neiztrūkstošo nakts orientēšanās un dienas veiklības braucienu, organizēšana šoreiz bija Ginta un viņa Vaidavas draugu pārziņā. Viss bija izdevies nevainojami . Šķietami vienkārši izveidotā nakts trase 43 km garumā visus 17 automobiļus krietni vien spēja maldināt pareizā ceļa meklējumos un tikai uzvarētājs finišu sasniedz paredzētajās 54 minūtēs. Uzvar Māris un Iveta ar savu uzticamo sarkano Saab 96. Figūru braukšanas sacensībās citam Saab 96 sīvā cīņā nākas 0,5 sekundi zaudēt Jānim, kas visus Saab`us pieveic ar Chrysler Neon`u., trešo vietu izcīna Kaspars ar Saab 99. Populārākais pasākuma auto - 9000 modelis.

20.,21.,22. augusts.

Saab klubs piedalījās izstādē „Auto Exotica 1999”. Pēdējo priekšdarbu posms pirms Gada pasākuma, labs komandas darbs ar mūsu prezidenti priekšgalā.

4.,5. septembris.

„Igates pils Rallijs `99”. 44 auto sastājās rindā pils pagalmā . Pasākuma organizators Uldis bija iecerējis nakts sacensību dalībniekiem pamatīgi uzkarsēt emocijas . Šīs bija sacensības, kurās patiesībā noskaidroja labākā stūrmaņa posteni. Starp pretendentiem - 26 daiļā dzimuma pārstāves un 4 drosmīgi puikas. Uzvarēja Valters ar Ģirtu , kuri 61 km garo distanci ar 7 kontrolpunktiem veic ar mazākajiem soda punktiem . Labākā Saab ekipāža Arnis un Aiga bija otrā.

Veiklības brauciens norisinājās pils pagalmā un tajā startēja 9 dāmas un 39 kungi. Vīru cīņās te nu gāja vaļā principiāls mačs starp četriem autosporta aprindās redzētiem vīriem : Elmo , Didzi , Ģirtu un Normundu , kuriem pretim stājās Leen no Nīderlandes Saab kluba. Uzvarēja Saab 900, otrajā vietā – 9000, trešais – 9-5, ceturtais BMW 630CS un mūsu viesis - piektais ( Saab 900 ).

2000. gads.

5. februāris.

Ledus sacensības „Kalnciems – 2000”. Globāls sniega un ledus trūkums gan Latvijā , gan arī vecajā „Brīvkalnu” ziemas trasē. Klasisko 900 Turbo acīmredzams pārsvars koku ieskautajā trasē un rezultātu tabulā, kuriem seko 9-5, tomēr daiļā dzimuma pārstāvēm labākos rezultātus rāda Kintija ar 9-3.

18. marts.

Kluba 2 gadu jubilejas svinības un pilnsapulce „Millenium” atpūtas kompleksā Baldonē. Atskaites par padarīto un ieceres nākotnes plāniem iesākās pie galdiem un beidzās lielajā baseinā.

29., 30. aprīlis.

Uzņēmām Lietuvas Saab klubu. Kopīgas ekskursijas uz Līgatnes dabas parku un Siguldu. Draudzīgs pikniks Gaujas krastā un starpvalstu sacensības veiklības braucienos. Tomēr labākie Lietuvas kluba pilotētie auto - melnais   9-5 aero un 9000 bija spiesti atzīt Latvijas klasisko Saab pārākumu figūrbraukšanā. Mēs rīkojam, nevaram tad nu pie sevis zaudēt. Kopīgas vakariņas Siguldā un apņemšanās arī turpmāk rīkot kopīgus pasākumus.

3., 4. jūnijs.

Brauciens uz Lietuvu apraudzīt Lietuvas Saab klubu. Ja vaicāsit tiem, kas tur piedalījās, par iespaidiem, visi kā viens ievilks krūtīs gaisu un … plaši smaidīs. Gleznainas ielejas, zirgu izjādes, basketbola un tenisa turnīrs, pirts un danči līdz rītam. Tikai kaut kas nebija ar to gaisa balona “kuģošanu”.

8.,9. jūlijs.

Somijas Saab kluba uzņemšana. Pentti uz Latviju atved sev līdz garu Somijas Saab kluba auto karavānu, daudz dāvanu un Latvijā vēl neredzētus modeļus. Jūrmalas jaukās tikšanās nobeigumā figūrbraukšanas mači kartodromā, un skaista somu Saab 97 Sonett III uzvara. Laikam visi somi ir dzimuši sacīkšu braucēji lai ar ko tie arī nebrauktu.

6. – 13. augusts.

Latvijas Saab kluba 25 biedru „Skandināvijas Tūre”. Sākumā uz Tallinu, tad ar prāmi uz Stokholmu. Tālāk Zviedrijas aviācijas muzejs Linkopingā un Saab rūpnīcas muzejs Trollhatenā, ekskursija Saab rūpnīcā. Gēteborgas atrakciju parks bērniem un ... pieaugušajiem bērniem. Hamleta pils Helsingorā un launags Kopenhāgenā. Plaša ekskursiju programma un gandrīz nekādu aizķeršanos ... ar naktsmītnēm. Jauno tiltu no Kopenhāgenas uz Malmo šķērsojām kā vieni no pirmajiem Latvijas pārstāvjiem, jo kā gan savādāk robežsargi tik rūpīgi pētītu pases un ne tikai... īpaši jau tiem Latvijas Saab automobiļiem, kuri brauca aiz Normunda.

19., 20. augusts.

Piedalījāmies izstādē „Auto Exotica 2000” Skonto hallē. Pateicoties Kintijai un viņas darba spējām varam gozēties prožektoru gaismā un eksportēt savu Saab –isko dzīves veidu.

8.,9.,10. septembris

Bilžu vakars „Rušona – 2000”.Aglonas pagasts , Rušona ezera krastmala.

Pelnīta atpūta pēc labi padarīta darba.

31.decembris, 1.janvāris.

Saab kluba Jaunais gads Talsu ledus hallē. Viens klubs, viens autobuss, viens svētku galds un viens ledus visiem, tiem kas prot un kas tikai mācās. Dažiem sāpīgi. Īsts, latviski runājošs un bērnus baidošs, Joulupukki. Bet kopumā jaukas atmiņas par jauku laiku kopā ar draugiem un lustīgs mājupceļš. No šī brīža anekdotes “par baseiniem” klubā ir tabu.

2001. gads.

3. februāris.

3 gadu jubilejas svinības un kluba pilnsapulce Baldones atpūtas centrā „Millenium”. Patīk mums tas lielais baseins, neko tur nepadarīsi.

25. februāris.

Ledus braukšanas aktivitātes jaunajā „Brīvkalnu” trasē. Tās beidzas visiem veiksmīgi, izņemot vienam 900 , kurš zaudē luktura stiklu, un 9000 kurš iegūst šķību savērsumu. Vai vainīgas ir ziemas riepas ? Varbūt „blīve” ? !!!

15. aprīlis.

Saab Lieldienas. Bieza sniega sega klāja ne tikai laukus, bet arī ceļus par kuriem ne bez grūtībām virzījās Saab kolona uz Valkas rajona „Ķempēniem”. Pasākums ar ziemas peldēm. Tikai drosmīgākajiem.

7.,8.,9. jūnijs.

Pasaules Saab klubu festivāls Somijā. Pirmie pārsteigumi mūs sagaidīja jau Tallinas ostā, bet pārvarējuši īslaicīgās neveiksmes Helsinkos visi turpinām ceļu uz Uusikaupunki. Pēc Valmet Automotive rūpnīcas apmeklējuma ( ražoja sportiskākos Saab ) devāmies uz Nokia reģionu. Šeit notikās aizraujošs un notikumiem bagāts (Dānijas kluba biedram) orientēšanās brauciens, Saab 2001. gada skaistākā auto noteikšana, daudz ekskursiju un garas naktis sarunās ar jauniem draugiem, īpaši no Anglijas un Holandes. No 238 pasākumā pārstāvētajiem auto, 5 auto bija no Latvijas. Jā, mūsu Jānim 3.vieta, 9000-šo auto grupā, skaistumkonkursā un orientēšanās braucienā mūsu labākajām ekipāžām 9. un 10. vieta.

7.,8. jūlijs.

Lietuvas tūre. Ar smaidu jāatceras, kā uz Palangu devāmies caur … Skaistkalni. Nekas. Labs un samērā ātrs brauciens Lietuvas Saab kluba biedru pavadībā. Palangā piedalījāmies pilsētas svētkos un mūsu kolonu braši caur pilsētu vadīja policijas eskorts līdz pat Šventojai, kur līksmība ilga krietni pāri pusnaktij. Pēcāk gan daži no mums ātri nozuda ziemeļu virzienā, lai svētdienas pēcpusdienā atkal satiktos Jūrkalnē.

25. decembris.

Ledus sacīkstes „Brīvkalnos”. Ziemassvētku noskaņu lieliski var papildināt pāris nobraukti ledus apļi kontrolētā sānslīdē slēgtā trasē un ar mīkstu sniegu.

2002. gads.

22.,23.,24. februāris.

Somijas Saab kluba ziemas tikšanās un ledus braukšanas pasākums. Latvijas Saab komanda veiksmīgi iekaroja Tamperes ledus trases Nokian riepu izmēģinājumu centrā, apskatīja vairākus auto muzejus, apmeklēja delfināriju, plunčājās baseinos un kopīgi ar somu draugiem lieliski pavadīja laiku. Īpašs Paldies Vesam par lielisku programmu un nevainojamu organizāciju.

6. aprīlis.

Kluba pilnsapulce. Lai satiktos un klātienē vienotos par gada pasākumiem.

5.,6.,7. jūlijs

Rallijs Šlokenbeka. Somijas Saab klubs uz Ineša veidoto pasākumu ierodas kuplā skaitā. Orientēšanās trase ir izveidota asprātīgi un ar 10 papildus uzdevumiem, kuri kopā veido galvenā uzdevuma šifra atslēgu. Inesis pēcāk var smaidīt – viss izdevās godam.

2.,3.,4. augusts.

Starptautiskā Saab klubu tikšanās Beļģijā. Latviju pārstāvēja Kintija, Līga un Martti kopā ar diviem ļoti uzticamiem “tumši zaļajiem” ... speciālajiem.

2003. gads.

5. janvāris.

Brīvkalni. Apbrīnojami, kā ir pieaugusi pasākumu dalībnieku meistarība. Protams, ja nepārcenšas skatītāju priekšā.

8. marts.

Saab kluba 5. gadu jubilejas svinības Siguldā. Fantastisks pasākumu dalībnieku eskorts no Rīgas robežas līdz Siguldai. Pirmās apaļās svinības bija noorganizētas godam. Gunta Skrastiņa grupas priekšnesumi, kluba pasākumos uzņemtās filmas, un piemiņas veltes kluba dibinātājiem.

6.,7.,8. jūnijs.

Somijas Saab kluba vasaras mītiņš Porvoo. Bez daudz jauniem draugiem un aizraujošā orientāšanās brauciena, prātā nāk “Lielās T Superdūmu” veltījums no Antona 9000 CSE visiem Helsinku un piekrastes pilsētu iedzīvotājiem.

9.,10. augusts.

Rallijs Sēlija. „Troļļu gājiens Sēlijā 2003” bija Arņa un Kristapa pirmais veidotais pasākums. Un tā neko. Ja pasākums dod gandarījumu arī pašiem rīkotājiem, tad noteikti redzēsim arī nākotnē šo puišu rīkotos pasākumus.

27., 28. septembris.

Lietuvas Saab klubs Rīgā. Bez komentāriem...

18. oktobris.

„Zviedru cīņas” 333 trasē. Latvijas Volvo klubs met mums izaicinājumu. Varbūt viņiem nav bailes, vai varbūt ir pārliecināti par saviem spēkiem. Lai kādi arī nebūtu rezultāti, paldies Guntim par labo pasākuma organizāciju.

2004. gads.

9.,10.,11.jūlijs.

“Saab Ēvele 2004”. Piektdienas vakarā dalībniekus padara nervozus tiesnešu pārceltais nakts orientēšanās brauciena starts. 22 km un 13 kontrolpunkti. Stenogrammu tulkošana Somijas un Krievijas ekipāžām. Noslēpies kontrolpunkta tiesneša 96-tais aiz malkas grēdas ceļmalā. Pilnīgi negaidīta Gata un Semjona ( Krievija ) uzvara. Inesis un Beatrise tikai nedaudz atpaliek un ir labākie starp klasiskajiem Saab. Arī Somijas ekipāža Kalevi – Terhi - Pentti veiksmīgi tiek galā ar nakts melnumu. Pēcāk spraigas diskusijas “vienas ekipāžas ietvaros” un svētku uguņošana. Neiztrūkstošas garās brokastis un 65 km garš dienas orientēšanās brauciens ar daudz viltīgi paslēptiem kontrolpunktiem un pamatīgu lietusgāzi finišējot. Ceļi slideni un Ēriks īsi pirms finiša maina tukšo riepu “ar ģimenes locekļu uzņemtu laika kontroli”. Olafs ar īstām rallija riepām veic garāku dienas rallija distanci 116 km un finišā Valts ir tāds klusāks. Pēc rezultātu paziņošanas Ainārs un Ingus var uzgavilēt. Arī Saab daiļā dzimuma pārstāvēm ir veicies labi. Īpaši Ilzēm, Madarai, Mārai, Solvitai un Ingai. Daudz saules svētdienā, foreļu dīķi un jaukas atmiņas.

18.,19. septembris.

Rudens Latgales tūre. Ritas un Jāņa organizēts tūrisma brauciens apskatot Daugavpils puses skaistākās un ievērojamākās vietas profesionāla gida vadībā. Daugavpils cietoksnis, Daugavas loki, auto cīņas lidlaukā un daudz, daudz kā vēl. Nē, nē auto cīņas nebija gida vadībā... Paldies, Rita un Jāni,

mēs brauksim atkal.  

28.novembris.

“Brīvkalnu Novembris 2004” . Sezonas iesildīšanās mači ar aktīvu Volvo kluba līdzdalību. Antons, auto “saforsējis”, rokas iesildījis mērojot ceļu no Daugavpils, rāda izcilu sniegumu trasē. Kristaps, Raivo un Ēriks ar nav viegli uzvarami. Neatpaliek Inesis ar 900 turbo klasiku un vēl automātu, kas būtu ja riepām būtu vēl arī naglas... . Arnis kopā ar Gunti veiksmīgi “nodiriģē” starta-finiša parādi. Aizmugures piedziņas virtuozi – Egils un Māris. Priecēja kuplais dalībnieku no 45 dalībniekiem 6 ir daiļā dzimuma pārstāves. Dace, Ieva un Zinta ir ātrākās. Pie ugunskura nostiprinās draudzība zviedru auto klubu starpā. Bojājumu un cietušo nav.

7. decembris.

“Brīvkalnu Novembris 2004” visu dalībnieku apbalvošana “E & S Auto” Saab autosalonā. Divas Saab , divas Volvo un pa vienai daiļā dzimuma un ne-zviedru ieskaites grupas ar saviem čempioniem. Bez zaudētājiem.

11. decembris.

Saab Ziemassvētki. “Plāni dzīvē mainās”. Pēc šāda scenārija notika Saab Ziemassvētku svinības Rīgā , “Lambetvoka” krodziņā.

Saab kluba dzīve turpinās, kā būs ar turpmāko hronoloģiju vēl nav īsti zināms. Gribētos lai saglabājas pasākumu hronoloģija pilnā apmērā, jo aprakstīt kluba vienas vai triju dienu notikumus dažos teikumos nav viegli. Lasi – intriģējoši.

Vēl tikai pavisam īsi gribēju piebilst, ka

  • Minētais pārskats nepretendē uz vienīgo patiesību.
  • Autors visos pasākumos nav piedalījies.
  • Personu vārdi nav izdomāti.
  • Klubs atvainojas, ja kādreiz nav izdevies kā iecerēts.
  • Pirmo vietu skaits sacensībās ir ierobežots.
  • ... un turpina to darīt arī tagad

2006.gada 5. septembrī

Saab kluba vēsturnieka lomā iejutās,
Normunds Kalvāns
 
 

Notikumi

No upcoming event!