INTSAAB 2017 Vācija

INTSAAB 2017 ( International SAAB Club meeting ) šogad notika no 4.-6. augustam Vācijas pilsētā Dinslakenā (Dinslaken). Latviju tajā pārstāvēja 3 SAAB kluba ekipāžas, kopā ar 5 rūdītiem un pieredzējušiem SAAB pasākumu ap-ceļotājiem.

Ceļojums aizsākās agrā pirmdienas, 31.jūlija rītā, stāvvietā netālu no Ķekavas apļa. Te sapulcējās visas trīs mūsu ekipāžas:  Edgars ar savu svaigi pārbūvēto klasisko 900-to turbinātoru, Normunds ar brūno 96-tā rallija vecmāmiņu un Inesis ar savu uzticamo ceļošanas kompanjonu – zilo SAAB 99. Pirmās dienas plāns – pietuvoties iespējami tuvu Polijas – Vācijas robežai. Par mērķi bijām izvēlējušies Torzimu (Torzym), Polijas pusē. 1175 km distance pirmajai ceļojuma dienai 3 SAAB kompānijai likās ierasts attālums un šķita ka tas noteikti nav nekāds ekstremāls izaicinājums ne lidmašīnām, ne to pilotiem. 

Līdz pirmdienas vidum viss ritēja pēc plāna – gan raiti pieveiktie kilometri, gan pusdienas jau daudziem zināmā Polijas ceļmalas krogā ABRO, kurā šoreiz tikām apkalpoti latviešu valodā. Bizness kā zināms mēdz radīt brīnumus . Tālākais ceļš līdz Varšavai izvērtēs daudz lēnāks nekā plānots – netālu no Lomžas ceļu remonta sastrēgumā gadījās pavadīt vairāk nekā pusstundu, kuras laikā saule mūsu auto salonus padarīja līdzīgus somu saunai. Pirmās dienas maratona otrā puse paliks atmiņā ar pamatīgu sastrēgumu uz Varšavas – Berlīnes bāņa. Rezultātā tai vietā, lai tiktu līdz Torzimai, nācās meklēt naktsmājas netālu no Poznaņas. Un gluži kā parasti – tas arī veiksmīgi mums kopīgi izdevās. Plānoto 1175 km vietā nobraucām tikai ap 950 km. Šo atkāpi no plāna kompensējam ar jauku vakara pavadīšanu un poļu alus degustāciju.

1.augusta plāns - 850 km pārbrauciens un vakarā pievienoties Vācijas 1.SAAB kluba rīkotai Ziemeļu pre-tour saimei Vācijas ciematā Krummessē (Krummesse) netālu no Lībekas. Ātrs brauciens apkārt Berlīnei un darbiņš paveikts. Iepazīšanās ar rīkotāju komandu un pārējiem pre-tour dalībniekiem, ieturētas draudzīgas vakariņas ļoti omulīgas senlaicīgas Vācijas mazpilsētas viesnīcas restorānā, kurā, kā vēlāk izrādījās, saimniekoja mr. itālis.

Nākamajā dienā kopīgi apmeklējām vācu inženieru radītu brīnumu - kuģu slūžas un liftu uz viena no Elbas kanāliem Šarnebekā (Scharnebeck), un pavadījām daļu dienas vienā no ļoti skaistām Hanzas savienības pilsētām – Līneburgā (Lueneburg), izbaudot tās vecpilsētas šarmu. Diena noslēdzās Valsrodē (Walsrode) ar tiešām gastronomiski izcilām vakariņām viesnīcas Forellenhof restorānā. Šefpavārs šeit saņēma pamatīgas ovācijas un alus kausi ik pa laikam tika pacelti par viņa veselību. Tas nu atturīgajiem vāciešiem galīgi nav raksturīgi. Laikam pie vainas bija pirms tam mums novadītā ekskursija blakus viesnīcai esošajā alus darītavā Schnuckenbraeu. Ja SAABi ir novietoti naktsguļai, tad vietējais brūvējums tiek arī kārtīgi degustēts un beigās no brūža viesiem atzīts par labu esam.

3.augustā pre-tour organizatori bija sarūpējuši ekskursiju privātā Porsche muzejā ar nosaukumu “der kleine Lemgoer”, kurā ekskursiju novadīja pats muzeja īpašnieks. Izcils muzejs ar lieliskiem eksponātiem un gids ... , nē draugi, tas jau ir atsevišķs stāsts. Nākošais šīs dienas pozitīvais pārsteigums mūs sagaidīja Bīlefeldē (Bielefeld), kur tika apmeklēts ‘iestādījums’ ar nosaukumu Lenkwerk, kurā zem viena atjaunota vecas rūpnīcas korpusa jumta mitinājās dažādi ar klasiskajiem automobiļiem saistīti uzņēmumi, kuri kopā ar vietējo kafejnīcu veidoja kaut ko līdzīgu īstai ‘benzīngalvu svētnīcai’. Ja ar to vēl ir par maz, tad turpat vari vērt vaļā vienas no sānu durvīm un dodies iekšā Vācijas ‘Hārļu’ rūpnīcā aplūkot arī jaunākos moto šedevrus. Vakars noslēdzās Minsterē ar kopīgām brīvdabas vakariņām, kurās mums piebiedrojās Minsteres SAAB kopienas pārstāvji. 

Piektdienā apmeklējām Minsteres vecpilsētu un devāmies jau uz paša INTSAAB 2017 norises vietu Dinslakenā. Pasākums norises vieta bija izraudzīta pilsētas hipodroma teritorijā, kurā joprojām ik pa laikam tiek rīkotas zirgu pajūgu skriešanās sacensības. Ļoti zibenīgi reģistrējāmies (vācu Ordnung darbojas!), daži uzslēja teltis (hipodroma vidū uz zāliena), daži devās iekārtoties viesnīcās. Tikmēr hipodroms lēnām pildījās ar dažādu modeļu SAABiem, kurus steidzāmies gan aplūkot, gan arī iemūžināt. Plkst. 19.00 hipodroma derību slēgšanas zālē sākās pasākuma atklāšanas vakariņas, kurās viss atkal saskaņā ar ‘Ordnung’ – organizēti tika paēdināti un padzirdīti ap 600 (!) pasākuma dalībnieku.

Sestdienas, 5.augusta pasākuma rīts sākās ar pamatīgām lietus gāzēm vairāku stundu garumā. Hipodroma skrejceļš lēnām pārvērtās kaļķainā dubļu vannā. Tomēr dalībniekiem nebija lemts mirkt lietū, jo organizatori bija sarūpējuši 3 dažādus ekskursiju maršrutus, slaveno Nordšleifi ieskaitot, un ja vēl ar to bija par maz, vai tieši otrādi – nebija degsmes pievērsties maršrutam pāris simtu kilometru garumā (Vācijā uz autobāņiem tas pat ir aizraujoši !!!), varēja doties uz Eiropā lielāko iepirkšanās centru Oberhauzenē (Oberhausen), kas bija vien 12 km attālumā no pasākuma norises vietas. Interesanti gan - vai tā bija tikai nejaušība vien ?!!! Pasākuma dalībniekiem atgriežoties pasākuma vietā, SAAB ekspozīcija protams bija pamainījusies un atkal ķērāmies klāt pie vēl neredzēto SAABu  bildēšanas. Ik pa laikam ienirām arī rezerves detaļu un aksesuāru tirdziņā. Kamēr vieni brauca prom,  citi dalībnieki ieradās no jauna – SAABu sastāvs pasākuma norises vietā pastāvīgi mainījās. Kā šādos pasākumos ir ierasts, notika arī SAAB automobiļu vērtēšanas konkurss. Te savu darbu darīja organizatoru izveidota žūrija ar Simo Lampinen priekšgalā, kura vērtēja sabraukušos SAABus vairākās nominācijās. Vēlā vakarā hipodroma derību slēgšanas zālē sākās pasākuma svinīgās vakariņas, kurās atkal viss bija saskaņā ar Ordnung . Pēc ieturēšanās un slāpju remdēšanas Simo Lampinen uzņēmās balvu dalīšanu. Īpašās SAAB balvas saņēma visvecākā (1955.gada 92) un visjaunākā (2012.gada 9-5 SC) SAABu īpašnieki. Tika sveikti auto īpašnieki no Spānijas un Norvēģijas ziemeļiem, kā lielāko attālumu veikušie savos SAAB automobiļos, kā arī Izraēlas SAAB kluba vadītājs, kas šoreiz gan bija pārvarējis vislielāko attālumu līdz pasākuma vietai sēžot lidmašīnas pasažiera krēslā. Skaistumkonkursā balvas saņēma uzvarētāji daudz nominācijās, katrs savā modeļu grupā. Balvas tika arī piešķirtas dažiem ļoti īpašiem SAABiem, kā vienam no trijiem (?) palikušajiem Sonett I, klasiskam 900-tajam ar pilnīgu oriģinālu un izcilā stāvoklī esošu Toppola (ar visiem oriģinālajiem aksesuāriem), kā arī brīnumainam klasiskajam c900 četru ( !!! )  durvju cabrio no Nīderlandes. Tādu gan ne Latvijas, ne Vācijas TUV cauri skatei gan nelaistu. Tehniski lieliski izveidots auto, bet estētiskais baudījuma vērtējums var radīt diskusijas, tomēr lai tas paliek katram atsķirīgs. Nobeigumā viesu SAAB klubu apsveikumi organizatoriem, kur noslēdzošais Edgara uzaicinājums nākamgad apmeklēt INTSAAB 2018 pasākumu Latvijā izpelnījās pat zāles ovācijas.

Svētdienas rītā norisinājās SAAB klubu vadītāju un pārstāvju sapulce, kurā sniedzām plašāku informāciju par nākamā gada pasākumu. Tāpat tika apzināts INTSAAB rīkošanas grafiks turpmākajiem gadiem, kurš šobrīd izskatās šādi:

2018. – Latvija, Sigulda

2019. – Nīderlande

2020. – Dānija,

2021. – Somija

2022. – Luksemburga

2023. – Apvienotā Karaliste

2024. – vēl nav zināms un 

2025. – Šveice.

Nobeigumā vēl ātri uzmests skatiens SAAB auto tirgum, kurā www.saabworld.nl pārstāvji bija arī izstādījuši pārdošanā vairākus klasiskos SAABus, tai skaitā vienu ārkārtīgi retu eksemplāru – c900 flatfront cabrio pelēkbrūnā krāsā. Pusdienlaikā uzsākām mājupceļu, lai līdz vakaram paspētu nokļūt pēc iespējas tālāk Polijas vidienē, kur pārlaist nakti un nākamās dienas vakarā jau atgriezties Rīgā. Šī plāna sadaļa tad arī tika veiksmīgi īstenota.

Nobeigumā liels prieks par to, ka tehnika bija rūpīgi iepriekš sagatavota, visu 3.800 km garo maršrutu tā turējās braši un ne reizi mūs nepievīla, lai arī bieži vien uz autobāņiem nevarējām atturēties no lielā kārdinājuma iespiest gāzes pedāli grīdā un bieži lietojām Vācijas ātrgaitas šoseju kreiso malējo joslu par lielu izbrīnu citiem braucējiem. Tāpat mūsu lielu atzinību ir pelnījuši INTSAAB 2017 organizatori, kuri veiksmīgi noorganizēja šo pasākumu; pasākumu ar lielu dalībnieku un SAAB automobiļu skaitu. Tīri emocionāli atmiņā gan visvairāk paliks nevis pats INTSAAB 2017, bet gan tā pre-tour, kuras laikā mēs iepazināmies ar daudziem jaukiem īstiem SAABu faniem un lieliski kopā pavadījām laiku.

Nākamgad mūsu kārta uzņemt pasaules SAAB mīļotājus Latvijā, bet pēc tam, 2019.gadā – noteikti pošamies uz Nīderlandi!

 

Ar sveicieniem,

Jūsu

SAAB klubs 

 


Joomla Gallery makes it better. Balbooa.com

INTSAAB 2017 Vācija

Cars and Coffee Finland 2017

Tā kā Latvijā pasākumumus rīko tika saabu bandas vai traktoristi (saab dīzeļi...), tad aizdevāmies uz Somiju kur ir cieņā īsti klasiski saabi. Somijas saab klubs katru pavasari maijā beigās vai jūnija sākumā (šogad 25. maijā) rīko veco saabu pasākumu (somiem vecie ir  divciparu 92, 93, līdz 99 un 90, klasiskie 900 viņiem vecie vēl neskaitās), kura būtība ir ļoti vienkārša - nekādas programmas, visi sabrauc izrāda savus auto, dzer kafiju un vienkārši ietusē. Ir arī detaļu tirdziņš un laukums kur tiek likti visi pārējie SAABi (sākot ar klasisko 900, līdz jaunajam 9-5). Arī vieta izvēlēta ļoti laba - Somijas dzelzceļa muzejs, Hyvinkaa, apmēram 50 km no Helsinkiem. (ja kas , arī muzejs ir apskates vērts !!!)

Viss ļoti vienkārši, relaksēti, kā jau Somijā. Vienvārdsakot, bija riktīgi labais brauciens.

p.S. uz ceļiem gan Somijā SAABus vairs neredz, diemžēl. Tādēļ mūsu 900 CD patīkami  izcēlās un somi mums regulāri  uzsmaidīja un veltīja komplimentus.

Normunds un Māris 


Joomla Gallery makes it better. Balbooa.com

Cars and Coffee Finland 2017

Atskats uz SAAB & VOLVO GRAND MEET 2016 Ķēdaiņos

Atsaucāmies Lietuvas SAAB kluba uzaicinājumam un 16.04.2016 SAAB klubs trīs ekipāžu sastāvā (kopā ar trīs Latvijas VOLVO ekipāžām) apmeklēja SAAB & VOLVO GRAND MEET Ķēdaiņos. Kā jau izriet no paša pasākuma nosaukuma, šis pasākums bija kopīgs gan SAAB, gan VOLVO automobiļu īpašniekiem. Pasākums noritēja Ķēdaiņu lidlaukā, un šī vieta acīmredzot nebija izvēlēta nejauši – pasākuma dalībnieku skaits bija iespaidīgs – to varēja skaitīt simtos, turklāt paralēli citos lidlauka nostūros norisinājās arī citi ar auto saistīti pasākumi.

Pasākuma organizatori atļāvās to dēvēt par starptautisku pasākumu, jo to apmeklēja ne tikai Lietuvas, Latvijas, Igaunijas, bet arī Krievijas un Baltkrievijas ekipāžas.

Pasākuma programma sastāvēja paralēli no sacensībām slalomā, dragreisā un skaistumkonkursos, kur izvēlējās gan skaistāko auto, gan skaistākos diskus.

Pasākuma dalībnieku autoparks pamatā sastāvēja no pēdējos 5-15 gados ražotiem SAAB un VOLVO – 9-3og, 9-3ss/sc, 9-5og un S/V/70, 850, XC90, c30. Tāpat bija arī viens 9-5ng, kā arī pilnīgi svaigais jaunās paaudzes XC90. Klasiskais 900-tais SAAB bija tikai viens (un tas pats no Latvijas), tāpat bija tikai viens 9000-ais. Tikpat trūcīgi bija ar klasiskajiem VOLVO – tikai viens Amazon, daži no 340/360 sērijas, viens no 240/260 sērijas, pārītis 480-to, pārītis 940-to vagonu (bet ļoti iespaidīgu).

Slaloms sastāvēja no ar konusiem izzīmētas trases – bija tikai norādīts, pa kuru pusi konusiem ir jāizbrauc (trajektorijas pēc paša izvēles, ņemot vērā pieejamo vietas daudzumu), kā arī bija izveidoti pāris šauru „vārtu”, kuri daudziem radīja pamatīgas problēmas (par konusa apgāšanu sods +3 sekundes). Uzvarēja šajā disciplīnā Lietuvas pārstāvis ar „praktiski standarta” 900ng 2.0T (arī draudīga paskata 940 turbo to nepārspēja), bet vienīgais Latvijas pārstāvis slalomā – c900 – tam netika tuvāk par 4 sekundēm. Dragreisa klašu dalījums šī raksta autoram gan tā arī netapa skaidrs – kā varēja noprast, tika nodalīti tikai dīzeļi un benzīnnieki un tad pēc kvalifikācijas braucieniem tika veidoti pāri. Nekādi brīnumi nenotika un dragreisa disciplīnā uzvarēja VOLVO S60R AWD, kaut arī nopietnu konkurenci tam izrādīja priekšpiedziņas VOLVO C70 R un Baltkrievijas viesis ar savu VOLVO 850 R. Jāatzīmē, ka vienā no skaistumkonkursiem – par skaistāko auto – vietu uz goda pjedestāla izpelnījās arī Latvijas ekipāža ar c900.

Ņemot vērā lielo dalībnieku skaitu, jāsecina, ka organizācija bija diezgan labā līmenī – arī drošības pasākumi slaloma un dragreisa sacensību laikā bija adekvāti. Par laimi visiem dalībniekiem, šajā dienā nelija, vienīgi vējš gan plosījās uz nebēdu visu dienu.

Pasākuma nobeigumā daži desmiti SAABu un daži VOLVO tika sarindoti tā, lai no augšas atgādinātu SAAB reaktīvā iznīcinātāja aprises, un tas viss arī tika sabildēts no lidmašīnas augstumiem.

 

Nobeigumā jāsaka, ka pasākums kopumā bija izdevies, vienīgi žēl, ka Latvijas SAAB kopiena bija tik mazā skaitā pārstāvēta. Tas tikai nozīmē, ka ir jāsasparojas uz nākamo gadu – mēs noteikti brauksim atkal!


Joomla Gallery makes it better. Balbooa.com

Atskats uz SAAB & VOLVO GRAND MEET 2016 Ķēdaiņos