SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by Gregers »

Nils wrote:Kā jūs spējat izjust tās 1l patēriņa svārstības tik pārliecināti? Tiešām vienādos laikos, ātrumos, vienādas satiksmes intensitātes, temperatūras un citos ietekmējošos faktoros braucat pilnīgi identiski?
1litru var dabūt nost arī ar domu spēku, nemaz nerunājot par to, kas notiek, ja maina braukšanas stilu.
Par pašu 3"DP, efektam ir jābūt, savādāk nemaz nedrīkst. :)
Ja vēl "atvieglināsi" atlikušo posmu līdz dibengalam, būsi apmierināts par visiem 100!
Kad es uzliku 3" visā garumā, tiesa bez 3"DP, momentā jutu to, ka mašīna "elpo" daudz vieglāk un tahometrs pārvietojās vēl mazliet ātrāk. Un pie kaut kādiem steidžiem/lielākiem spiedieniem to jūt vēl izteiktāk.
Vienīgais par ko man ir škrobe, ka tu vēl neesi uzlicis TD04 un to, ka visu būvē uz tomāta, kur to visu nemaz pilnvērtīgi nevar izbaudīt, tiešām nevar un jau laicīgi brīdinu, ka tu mani nepārliecināsi par pretējo. :P
Nu patēriņa izmaiņas es jūtu uzreiz, jo braucu ļoti vienādi dienu no dienas da i vispār sekoju radijumiem, jo pēc viniem var spriest kā jūtās auto kopumā.
Par pilno 3" dikti saubos, jo teorētiski pilnais variants dos pieaugumu tikai augšās, bet apakšas padzēsīs un tas nav good. Plus protams arī skaņas jautajums- pāreja uz 3" DP padarija auto klusaku, tulīt uzlikšu brīvaku pedējo bunduli un dabūšu klāt nedaudz zemo bubinātoru, uzliekot pilno garumu figviņzin ko dabūšu, resp ja patiks kā skan ar 3" DP un topošo pēdējo bunduli tad neko vairak neaiztikšu izplūdē, bet ķeršos klāt ieplūdei un piekarei.
TD04 vel īsti neredzu iemeslu likt, jo kā runā viņam esot lielāka bedre, kura nav nekāds ieguvums, bet gan mīnuss ja runa iet par spiedieniem līdz 1.1-1.2.
Par automātu mēs jau pļāpājām :laugh: toties es savas 0-100 6sek varu štancēt kā rūpnīcā skrūves-9 no 10 reizēm būs vienādi ideālas, bet Tavam labas rokas kloķim katrs starts kā pagadās :P
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by Nauris_t16 »

Gregers wrote: Par pilno 3" dikti saubos, jo teorētiski pilnais variants dos pieaugumu tikai augšās, bet apakšas padzēsīs un tas nav good.
Kas to ir teicis?
900aero clubsport #8
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by edijs »

Es ar gribēju jautāt šo pašu... Par pieaugumu tikai augšās es vēl saprastu, bet kāpēc lai apakšas paliktu sūdīgākas?

Par automātu vienmērīgo rāvienu jāpiekrīt Uģim - savā ziņā ir patīkami, ka, lai kādos apstākļos ieber grīdā, pārējo tomāts sadara pa savam, kamēr ar manuālo sanāk reizēm kaut ko nopūderēt. :) (jā, līkas rokas.. khem) Un ikdienas pārvietošanās pa pilsētu ar ņipru 9k un automātisko kārbu noteikti ir visnotaļ, kā teiktu Vwfans, baudāma. :) Ja vien būtu tā kārba pieejama ar pieciem robiem vai arī, ja ceturtais nebūtu tik īss, tad pilnīgi noteikti liktu savam melnajam airim tomātu esošās īsās kārbas vietā. Patēriņš vairs nesatrauc, kopš ir iespēja ieviest gāzi. Taču, ņemot vērā, ka nedzīvoju pilsētā un gana daudz pārvietojos pa lielceļiem, es ar 3k+ rpm ikdienā gluži vienkārši nespēju braukt.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by Gregers »

Khm...ar 9k automātu 100 km/h ir aptuvveni 2350 rpm.
Par 3" pasēžam hondistos, subaristos utt un nonakam pie jūras info par izplūdes gazu temperatūru krisšanos(hello Armand un Nīgrais:) ) par virpuļu veidošanos liela tilpuma trubas utt.
Turbai jau visp ir nepieciešams pretspiediens lai iegrieztos kad atgāzu ir maz, bet 3" pretspiedienu samazina kā rezultatā palielinās turbo bedre(šo tagad jūtu no rīta, ka turbo bedre lai arī ātrāk beidzas bet straujāk, ne tik pakāpeniski).
Galu galā 3" ir smagakas- iegūstam 1% jaudas, bet ziedojam 1,5% svara pārvadāšanai kgan šis jau ir tīri statistisks fakts nevis sajūtams un aktuāls.
Ja es esmu visu saskaitijis pareizi tad vajadzētu būt arī kkādai saistībai zemos rpm ar to, ka lielāka tilpuma trubā atdzisušas atgāzes ir lēnākas (hello Arnij) un tādēļ arī inerce tām ir mazāka!
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by elmo »

Gaisu pievada pa salmiņu un domā ka ārā nāks viesuļvētra!:-)
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by edijs »

Pretspiediens ir vajadzīgs, par to nav šaubu. Bet tajā dafiga-grādu leņķī, kas nāk tūlīt aiz turbas jau sanāk normāla pretestība. Un arī tālāk tak seko šādi tādi līkumu, bunduļi - nesanāk jau gluži pa taisno. Pēc 3" hirša izplūdes uzlikšanas es jutu tikai un vienīgi pozitīvas izmaiņas. Protams, te sava nozīme ir arī bunduļiem - ja uzliek pieticīga diametra bunduļus, kuriem spīd cauri gaisma un troksnis ir pa visu pagastu, tad ticu, ka pretspiediens var būt par īsu.

Par bedres lielumu gan varētu piekrist, izskatās, kā pēc 3" downpipe un 3" turpinājuma uzlikšanas tiešām ir dziļāka. Bet pie tā pierod.. un, kad tiek sasniegta bedres mala, tad no motora sprāgst ārā pats nelabais. :D

Par kārbu - uz 100kmh pēc spido varbūt arī ir kaut kas maķenīt zem 2.5k rpm. Bet mans ikdienas ātrums, braucot ar garo kārbu, turas tuvāk 120kmh uz spido (robeža bezpunktu zonai :D ). Un tā sanāk braukt ne tik vien tāpēc, ka patiktu braukt maķenīt ātrāk, kā pieklātos, bet arī tāpēc, ka foršāk ir turēt tuvāk 2.5k rpm, nevis 2k - gluži vienkārši labāka vilkme. Tak nebraukšu pa šoseju ar ceturto robu uz 95kmh. Un šī lieta ir ļoti atkarīga no kārbas garuma - ar to savu jauno melno Aero mans vidējais ātrums ir mazāks, pieskaņots vidējai kārbai. Ar to man prasās kruizēt drīzāk ar 100kmh uz spido, nevis 110-115, jo 3k rpm jau sāk izdot ausij netīkamas skaņas. :) Vārdu sakot - gan jau ka es iemācītos sadzīvot ar tomāta pēdējā roba garumu visnotaļ labi, arī retāk tiktu stādināts no zaļo draugu puses, taču tas ir ar noteikumu, ja tas būtu mans vienīgais auto. Savukārt, ja vienu dienu brauc ar garo kārbu un tad nākamā dienā gāz ar īso, tad diez kas nav - ir sajūta, ka baigi moci motoru uz pārlieku augstiem apgriezieniem.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by Nauris_t16 »

Jā, dzinējam vajag izplūdes pretspiedienu, lai tas pareizi strādātu. Tāpēc atmosfērniekiem ir rūpīgi jāapdomā izplūdes pirmā daļa (zirnekļa diametri, daļu garumi, utt - pamatīgi maina dzinēja vilkmes raksturlielumus). Aiz zirnekļa - galvenais nenošaut greizi ar pārāk lielu diametru un pārāk maziem rezonatoriem. Jā, rezonatoriem, jo ar tiem pilnīgi pietiek, lai radītu to nolāpīto pretspiedienu.

Turpretī ar turbo motoriem ir nedaudz savādāk. Turbokompresors rada dzinējam nepieciešamo izplūdes pretspiedienu. Tad kāda H pēc, lai vēl izpūtējā tiktu saliktas papildu pretestības? :D Lai radītu jau tā noslogotajam dzinējam vēl pretestību? Ja nav bail, var pamēģināt atvienot izpūtēju no DP un atvilkt. Atšķirība ir, tikai jāatceras, ka var nodedzināt mašīnu ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger#Turbo_lag

Negribi turbo-lag? Liec anti-lag sistēmu :P

http://www.youtube.com/watch?v=jaF2op-J0Zo

Kur teikts, ka tukšgaitā nevar sapumpēt spiedienu? Un, cik zinu, tad launch control neiebāž kartupeli izpūtējā, lai liktu turbokompresoram ražot spiedienu.

Turbokompresors ražo spiedienu ieplūdē, jo izplūde griež turbīnas lāpstiņas. Jo ātrāk griežas turbīna, jo ātrāk griežas kompresors un jo lielāks spiediens tiek sapumpēts. Ja izplūde nav maksimāli brīva, turbīna nespēj pietiekami veikli iegriezties un nesasniedz savu maksimālo griešanās ātrumu, jo ir tak pretspiediens!

http://www.youtube.com/watch?v=rT_ljDbg ... ature=plcp

Uzskates materiāls ir B202, kas jā, iespējams griežas pats par sevi vieglāk, jo nav balansiervārpstu. Bet nedomāju, ka tas tik daduz ko maina.


PRIECĪGUS LĪGO SVĒTKUS!
900aero clubsport #8
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by Gregers »

Pipe Sizing

We've seen quiet a few "experienced" racers tell people that a bigger exhaust is a better exhaust. Hahaha… NOT.

As discussed earlier, exhaust gas is hot. And we'd like to keep it hot throughout the exhaust system. Why? The answer is simple. Cold air is dense air, and dense air is heavy air. We don't want our engine to be pushing a heavy mass of exhaust gas out of the tailpipe. An extremely large exhaust pipe will cause a slow exhaust flow, which will in turn give the gas plenty of time to cool off en route. Overlarge piping will also allow our exhaust pulses to achieve a higher level of entropy, which will take all of our header tuning and throw it out the window, as pulses will not have the same tendency to line up as they would in a smaller pipe. Coating the entire exhaust system with an insulative material, such as header wrap or a ceramic thermal barrier coating reduces this effect somewhat, but unless you have lots of cash burning a hole in your pocket, is probably not worth the expense on a street driven car.

Slinkums tūlkot :)
Ja nesanāk izlasīt tad var šo jatājumu uzdot jebkuram fizikas skolotājam.
Kgan protams jebkādas izmaiņas ieplūdē un izplūdē ir tikai duršana ar pirkstu debesīs. Kā ir sobrīd man patīk, bunduli principā gribu uzlikt tikai akustiski eksperimentālos nolūkos un ja būs negatīvas sekas varēšu viegli atgriezties šībrīža variantā.
Vot ja kādam būtu 9k automāts ar 3" pilna garumā un viņš piekristu paeksperimentēt uzliekot manu downpipe un bunduli+ iemest manu vadības programmu... mmm tas būtu lieliski!
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by Arnijs »

Uģi... Šitas viss penteris ir vairāk par atmosfēriskajiem motoriem, kuriem ļoti svarīgi ir gan diametru, gan garuma, gan izvietojuma aprēķini, jo ir jāiegūst papildu vilkme, nevis pretestība.
Turbomotoriem būs stipri vienkāršāk. Turbīna jau pati par sevi ir slāpētājs un šeit svarīgākais ir trāpīt uz pareizo diametru, lai lieki neradītu turbīnai papildus pretestību un arī - lai nevajadzīgi nepalielinātu izplūdes gāzu apjomu. Līdz 300Zs tas varētu būt apmēram 3`downpipe un 2.5-2,75` pārējā izplūde
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by Gregers »

Arnijs wrote:Uģi... Šitas viss penteris ir vairāk par atmosfēriskajiem motoriem, kuriem ļoti svarīgi ir gan diametru, gan garuma, gan izvietojuma aprēķini, jo ir jāiegūst papildu vilkme, nevis pretestība.
Turbomotoriem būs stipri vienkāršāk. Turbīna jau pati par sevi ir slāpētājs un šeit svarīgākais ir trāpīt uz pareizo diametru, lai lieki neradītu turbīnai papildus pretestību un arī - lai nevajadzīgi nepalielinātu izplūdes gāzu apjomu. Līdz 300Zs tas varētu būt apmēram 3`downpipe un 2.5-2,75` pārējā izplūde
Hmm...ok, tatad tomēr jāmaina no šībrīža 2,25" un 2,5"?
Ko darīt ar vidējo bunduli brīdī kad mainīsies diametri, ir kāds kluss aizstājējs oriģinālam? Toč negribu braukt ar pa simts metriem rēcošu auto kā tāds muļķis :)
Tavam pelēkajam no kādiem elementiem sastāv izplūde?

edit: Atcerējos- simona divi bunduļi un 3"(?) pilnā garumā.
Pareizi?
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by KoreFun »

Downpipe :)
Image
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by KoreFun »

Nesanāca:P
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by KoreFun »

Image
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by KoreFun »

Galvenākais meistars :P
Image
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Silver
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 724
Joined: Fri Mar 15, 2013 12:22 am

Re: SAAB 9000 Hot, jeb kkads brīdis no saaba dzīves

Post by Silver »

Kādu nedēļu bija manīts SS.lv pa 2200 Ls, vairs neredz. Nevar būt, ka kāds jau ir nopircis.
9-5 Silver Aero 2001 for sale
9-5 Silver Griffin
Post Reply