lawyer wrote:Kur vispār CSDD, reģistrējot auto, ņem jaudas, dzinēja tilpuma un pilnas masas rādītājus? :huh:
P.S. Manējam pēc šādas sistēmas nodoklis sanāk identisks kā šajā gadā - LVL 75.00 :D
a tu ieliki ķeksi, ka auto reģistrēts pirms 2005. gada?
man sanāk 90 Ls, tātad par 15 Ls vairāk, kā iepriekš, lai gan šito stulbo ideju par to, ka vecam autiņam jāmaksā vairāk, es nesaprotu. Es ar savu 98'gada 2.0L T esmu ekoloģiskāks, nekā kkāds jaunais Gecs vai Golf ar 1.4 L nemotoru, wtf?!
vispār jau interesants tas kalkulators.
pieņemsim, ka šāda masas, gada, jaudas, tilpuma kombinācija Saab ir iespējama un ņemam Saab 9-5 Aero, 2020kg (īsti gan nezinu, cik airis sver, bet tam te laikam nav lielas nozīmes), 230ZS, 2.3L pirms un pēc 2005. gada:
Tieši tā. Tāpēc, manuprāt, pēc jaudas un motora tilpuma vispār nebūtu jāskatās. Masu vēl jā - ja nu tomēr par ceļu segumu domājam. Jo ideja tak ir, lai tas būtu progresīvais nodoklis, respektīvi lai biezāki ļaudis maksā vairāk. Bet pēc šīs sistēmas gluži tā viss nesanāk - plus mīnus vienādi maksās gan vecs, sagrabējis 9000ais, gan salīdzinoši svaigs 9-5. Ok, varbūt saabiem arī tas nav tik izteikti. Bet es jau powerī rakstīju salīdzinājumu starp e34 veco piekto bembuli 90to gadu, kurš vidēji nemaksā virs štukas latu un trīs gadus vecu e60, kurš maksā vismaz padsmit štukas latu. Un kur taisnība, ka nodoklis praktiski vienāds?
Man šķiet, ka, ja jau grib progresīvo, tad normāls variants būtu ņemt zināmu procentu no vidējās tirgus cenas. Tad teiksim manam vecajam šrotam ir kaut kāds visnotaļ demokrātisks cipars, 9-5 maķenīt vairāk, bet kaijānis tiešām maksā reizes 30 vairāk par mani. Gluži vienkārši tāpēc, ka viņš to var atļauties, bet es maksāju to, ko varu atļauties es.
Un tad jau pirmajā redakcijā ar to 2005.gadu bija korektāk.. No vienas puses neloģiski, nu kādā sakarā no kaut kāda gada kaut kas citādāk? Bet tad vismaz netika iekļauti veci vojādžeri un četrlitrīgi jeepi, ar ko laukos braukā. Un ko tagad onkulim laukos darīt - tirgot nost savu labi kopto apvidus auto? Nevienam šamo nevajag, ja reiz nodokļi kāpj. Onkulim jāmaksā 300ls vai arī jābrauc bez TA. Un tas pats attiecās uz trīslitrīgiem ģimenes auto vojādžeriem, teiksim ar gāzi. Nu kā lai cilvēks pārvieto sevi, sievu un trīs bērnus un vēl vienam sīkajam ratus un visiem paiku piknikam? Kopš pats esmu tētis, es saprotu, ka kādu dienu man arī varētu savajadzēties pēc lielāka auto. Aizmugurē diviem sīkajiem sēdeklīši, priekšā sieva blakus, bagāžniekā vienam sīkajam, mazākajam rati. Pārējās parpalas jāštuko kā sabāzt starp sīkajiem un pie ratiem bagāžniekā. Iztikt var. Līdz brīdim, kad piesakās trešais sīcis un ģimene grib visi kopā kaut kur aizbraukt pie dabas ar teltīm un grillu. Nerunājot par vēl kāda cilvēka paķeršanu līdzi (teiksim ome, kurai pašai nav auto). Būtu paredzētas kaut kādas atlaides uz konkrētiem gadījumiem (t.i. ģimenes, lauku auto pendžam, utt), tad nebūtu iemesla ķert kreņķi.
Haaaa, es tikko tik atcerējos - man tak Aero motors stāv iekš bundžas, kas reģistrēta kā neAero un tikai 200 lopi! :D Tātad par jaudu man nebūs 60ls, bet tikai 36! Vēl priekš pilnas laimes varētu ielikt bundžā ar 2.0 bezturbo stoka motoru. :D
Aa, un vēl kas. Mums tak reku ģimenes autoparkā ir arī viens bembulis, e90tais. Tirgus vērtība uz doto brīdi nu pat ļoooti kritiski pieejot štukas 15 latos vēl ir. Respektīvi - 15 reizes vairāk kā Saabam plus mīnuss. Bet nodoklis mazāks redz, jo 2.0 motors, dīzelis ar nieka 164 zirdziņiem. Kur taisnība? Šis ceļu mazāk bojā? Nē. Protams, es tikai priecājos, ka šim nav pat ne divreiz lielāks nodoklsi kā saabam, bet nu, ja pieejam loģiski un progresīvi - dārgākam auto būtu jābūt lielākam nodoklim.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Vai nav forši? Likumprojekts tā kā steidzams, tā vismaz rakstīts klāt. Bet čaļi izdomā iet uz tirdziņu un pasludina sēdei pārtraukumu līdz pirmdienas 9:00. Velti es sēdēju pēdējo stundu pie kompja, gaidot, ko tad izlems. Sivēni.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
edijs wrote:Vai nav forši? Likumprojekts tā kā steidzams, tā vismaz rakstīts klāt. Bet čaļi izdomā iet uz tirdziņu un pasludina sēdei pārtraukumu līdz pirmdienas 9:00. Velti es sēdēju pēdējo stundu pie kompja, gaidot, ko tad izlems. Sivēni.
A ko viņiem...tāpat jau viss izlemts, kafiju dzerot moš vēl pa kādu rubli paaugstinās.
Te man atmiņā nāk mana radinieka(mežabrāļa) izgājiens Madonas pašpārvaldē, neilgi pirms otrā pasules kara.
Ieejam, ar kāju atsperam durvis, un visus pēc kārtas smuki "kniukts", lieta darīta un atpakaļ mežā. Sagaidam Vāciešus un kļūstam par apakšpulkvedi.
Cita risinājuma nav.