Problēmas ar eļļu
Re:Problēmas ar eļļu
:D
Kad es nopirku savējo un mīcījos tikai pa Rīgu, man arī ēda eļļu normāli - ~1l/1000km... Vikingos visas vietas izlodāja - nekur ārā netekot... Atliekot vien skatīties iekšpusē - virzuļu gredzeni u.tml. lietas, bet izjaukt motoru līdz tādai stadijai pie viņiem maksājot LVL 600... Tad maiņas meistars ieteica vnk noslogot dzinēju vairāk... Tad pēc tam sakritības rezultātā biežāk sanāca braukāt ārpus pilsētas - vilku parasti tā ap 120 -140... un eļļu vairs praktiski neēd - pavisam minimāli...
Kad es nopirku savējo un mīcījos tikai pa Rīgu, man arī ēda eļļu normāli - ~1l/1000km... Vikingos visas vietas izlodāja - nekur ārā netekot... Atliekot vien skatīties iekšpusē - virzuļu gredzeni u.tml. lietas, bet izjaukt motoru līdz tādai stadijai pie viņiem maksājot LVL 600... Tad maiņas meistars ieteica vnk noslogot dzinēju vairāk... Tad pēc tam sakritības rezultātā biežāk sanāca braukāt ārpus pilsētas - vilku parasti tā ap 120 -140... un eļļu vairs praktiski neēd - pavisam minimāli...
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:Problēmas ar eļļu
Ar to eļļu ir tā, ka viņa lielāko ties zūd pie biežas motora palaišanas un apstādināšanas, ja tu brauc taisnus gabalus pa 100km, tad arī mazāk tās eļļas apēd pie 2000 km, bet ja barukā pa pilsētu, tad sanāk daudz biežak palaist motoru, vot nezinu kādēļ, bet tādā režīmā ēļļas aiziet daudz vairāk uz tiem pašiem 2000 km, piedevām pēc īslaicīgam stāvēšanām un atkal barukšanām,parādās pastiprināta dūmošāna, kamēr nedabū labi uzbērt, acīmredzot stāvot tā ēļļa kaut kur sakrājas, un pēc tam deg arā kādu brīdi. Tā vissmaz ir man!
Re:Problēmas ar eļļu
Hmm... Man ir tā, ka nomainu eļļu un filtru, un pēc 7-8k atkal nomainu - cik bija eļļas, tik ir; laikam k.kas nav kārtībā. Ko man darīt?? :ohmy:
Re:Problēmas ar eļļu
Laikam tev kaut kas nav kārtība ar dzinēju iesaku nomainīt :laugh:GC1 wrote:Hmm... Man ir tā, ka nomainu eļļu un filtru, un pēc 7-8k atkal nomainu - cik bija eļļas, tik ir; laikam k.kas nav kārtībā. Ko man darīt?? :ohmy:
Re:Problēmas ar eļļu
Jautrīši, ļaujiet arī man pajautroties! :laugh:
Cepums tam, kurš tehniski pamatos, kāpēc dīzelis "noēd" vairāk eļļas pie lielām slodzēm, kā benzīnnieks.
:woohoo: :woohoo: :woohoo:
Cepums tam, kurš tehniski pamatos, kāpēc dīzelis "noēd" vairāk eļļas pie lielām slodzēm, kā benzīnnieks.
:woohoo: :woohoo: :woohoo:
Re:Problēmas ar eļļu
Ja es pareizi saprotu tad dēļ tā, ka dīzeļdzinējam ir lielāka kompresija un pie lielākām slodzēm no karstuma kompresijas gredzens nespēj izplesties pilnībā, lai notīrītu lieko eļļu nost no sieniņām.
Re:Problēmas ar eļļu
mixeris wrote:Ja es pareizi saprotu tad dēļ tā, ka dīzeļdzinējam ir lielāka kompresija un pie lielākām slodzēm no karstuma kompresijas gredzens nespēj izplesties pilnībā, lai notīrītu lieko eļļu nost no sieniņām.
Doma par karstiem virzuļiem ir izcila!
Un lai virzuļus atdzesētu.....?
:dry:
Jūtu briest cepums!
;)
Re:Problēmas ar eļļu
Lai atdzesētu tiek izmantota eļļa. Eļļa droši vien uz virsmas sāk vai nu piedegt vai vārīties. Vāroties tā parveidojas par gāzi, kas savukārt jau vieglāk var tikt izvadīta no dzinēja kopā ar izplūdes gāzēm.
Re:Problēmas ar eļļu
Mixam cepums, jo pamatdoma ir pareiza un loģika ir cienījamā līmenī. :)mixeris wrote:Lai atdzesētu tiek izmantota eļļa. Eļļa droši vien uz virsmas sāk vai nu piedegt vai vārīties. Vāroties tā parveidojas par gāzi, kas savukārt jau vieglāk var tikt izvadīta no dzinēja kopā ar izplūdes gāzēm.
Jautrīšiem gribu atgādināt, ka atbildēju uz kolēģa SAABs jautājumu, kas ir uzrādījis, ka viņam ir 3.0 dīzelītis.
Lieta tāda, ka dīzeļiem ir daudz lielāka termoslodze uz virzuļiem un cilindra darba virsmām. Tādēļ virzuļi un darba virsma ir jādzesē. Lielākā vairuma gadījumu dzesēšanai tiek pielietotas eļļas sprauslas, kas nepārtraukti špricē virsū virzuļa apakšai eļļu. Atšķirībā no benzīnniekiem, kam kloķvārpstai, kuļoties pa eļļu karterī jānodrošina tik cilindra darba virsmas apeļļošanu, dīzelim eļļas sprauslas burtiski aizlej visu virzuļa apakšu un cilindra darba virsmu.
Ja virzuļa ātrums ir salīdzinoši neliels (tukšgaita, vidējas slodzes), tad eļļas gredzens spēj attīrīt cilindra darba virsmu no liekās eļļas un eļļas patēriņš ir normas robežās, turpretī pie lielākiem virzuļa ātrumiem, eļļas gredzens vairs nav spējīgs attīrīt visu lieko eļļu no darba virsmas, kā rezultātā sadegšanas kamerā nokļūst daudz vairāk eļļas.
Šie simptomi arī bija lasāmi mūsu kolēģa SAABs bēdu stāstā un tagad izprotot to, ko es te ātri sarakstīju, es ceru, ka benzīnnieku ovneri turpinās jautroties kopā ar mani, tikai jau par citu tematu.
:woohoo: :woohoo: :woohoo:
Re:Problēmas ar eļļu
Exelenti, +1! Nīgrais, kad gaidāma Tevis sarakstīta grāmata? Populāri izskaidrotas sarežģītās motoru lietas, turklāt latviešu valodā un adaptētas vietējiem apstākļiem, noteikti būtu ļoti labi pieprasīta literatūra! ;)Nīgrais wrote:
Mixam cepums, jo pamatdoma ir pareiza un loģika ir cienījamā līmenī. :)
Jautrīšiem gribu atgādināt, ka atbildēju uz kolēģa SAABs jautājumu, kas ir uzrādījis, ka viņam ir 3.0 dīzelītis.
Lieta tāda, ka dīzeļiem ir daudz lielāka termoslodze uz virzuļiem un cilindra darba virsmām. Tādēļ virzuļi un darba virsma ir jādzesē. Lielākā vairuma gadījumu dzesēšanai tiek pielietotas eļļas sprauslas, kas nepārtraukti špricē virsū virzuļa apakšai eļļu. Atšķirībā no benzīnniekiem, kam kloķvārpstai, kuļoties pa eļļu karterī jānodrošina tik cilindra darba virsmas apeļļošanu, dīzelim eļļas sprauslas burtiski aizlej visu virzuļa apakšu un cilindra darba virsmu.
Ja virzuļa ātrums ir salīdzinoši neliels (tukšgaita, vidējas slodzes), tad eļļas gredzens spēj attīrīt cilindra darba virsmu no liekās eļļas un eļļas patēriņš ir normas robežās, turpretī pie lielākiem virzuļa ātrumiem, eļļas gredzens vairs nav spējīgs attīrīt visu lieko eļļu no darba virsmas, kā rezultātā sadegšanas kamerā nokļūst daudz vairāk eļļas.
Šie simptomi arī bija lasāmi mūsu kolēģa SAABs bēdu stāstā un tagad izprotot to, ko es te ātri sarakstīju, es ceru, ka benzīnnieku ovneri turpinās jautroties kopā ar mani, tikai jau par citu tematu.
:woohoo: :woohoo: :woohoo:
P.S. Nodarbojos ar izdevējdarbību. :laugh: :laugh:
Re:Problēmas ar eļļu
A es... a es... Es gribētu to grāmatu nopirkt (ar Nīgrā autogrāfu iekšā). Tad man būtu, ko palasīt brīžos, kad garlaicīgi paliek.
2003. 9-5 W 2,3 t
Re:Problēmas ar eļļu
Nīgrais wrote:Mixam cepums, jo pamatdoma ir pareiza un loģika ir cienījamā līmenī. :)mixeris wrote:Lai atdzesētu tiek izmantota eļļa. Eļļa droši vien uz virsmas sāk vai nu piedegt vai vārīties. Vāroties tā parveidojas par gāzi, kas savukārt jau vieglāk var tikt izvadīta no dzinēja kopā ar izplūdes gāzēm.
Jautrīšiem gribu atgādināt, ka atbildēju uz kolēģa SAABs jautājumu, kas ir uzrādījis, ka viņam ir 3.0 dīzelītis.
Lieta tāda, ka dīzeļiem ir daudz lielāka termoslodze uz virzuļiem un cilindra darba virsmām. Tādēļ virzuļi un darba virsma ir jādzesē. Lielākā vairuma gadījumu dzesēšanai tiek pielietotas eļļas sprauslas, kas nepārtraukti špricē virsū virzuļa apakšai eļļu. Atšķirībā no benzīnniekiem, kam kloķvārpstai, kuļoties pa eļļu karterī jānodrošina tik cilindra darba virsmas apeļļošanu, dīzelim eļļas sprauslas burtiski aizlej visu virzuļa apakšu un cilindra darba virsmu.
Ja virzuļa ātrums ir salīdzinoši neliels (tukšgaita, vidējas slodzes), tad eļļas gredzens spēj attīrīt cilindra darba virsmu no liekās eļļas un eļļas patēriņš ir normas robežās, turpretī pie lielākiem virzuļa ātrumiem, eļļas gredzens vairs nav spējīgs attīrīt visu lieko eļļu no darba virsmas, kā rezultātā sadegšanas kamerā nokļūst daudz vairāk eļļas.
Šie simptomi arī bija lasāmi mūsu kolēģa SAABs bēdu stāstā un tagad izprotot to, ko es te ātri sarakstīju, es ceru, ka benzīnnieku ovneri turpinās jautroties kopā ar mani, tikai jau par citu tematu.
:woohoo: :woohoo: :woohoo:
Liels paldies par tik labu paskaidrojumu :) :) :) :silly: