Andreas -jaunais pelēcis

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
User avatar
Gac
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 975
Joined: Fri Jan 18, 2008 2:26 am

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by Gac »

Bet, pa lielam, nē, nevar. Tad jau visi REiropieši mašīnas drošinātu LV.
Cik zinu, KASKO var uzformēt Lietuvā un Igaunijā reģistrētām mašīnām. Pats nevienu tādu izdevis neesmu, bet, cik esmu dzirdējis, maksā tādas 2x, ja ne vēl vairāk, kā šeit reģistrētam.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by lawyer »

Tas zvērzs, ko Tu sauc par "Brīvu preču un pakalpojumu tirgu ES" paredz, ka LV apdrošinātājam ir pienākums pārdot OCTA polisi subjektam ar Īrijā reģistrētu auto? :roll: Domāju, ka LV apdrošinātājs vienkārši laipni atbildēs: "Atvainojiet, bet mēs jums diemžēl neko nevaram piedāvāt šajā gadījumā" ;) Droši vien arī zemeņu latvietim nav grūti netā iegādāt Īrijas apdrošinātāja OCTA polisi, atrodoties LV. Kas vēl svarīgi - CP šeit uz vietas nespēj pārbaudīt Īrijas OCTA polises spēkā esamību :roll:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by ZingZeng »

Agrāk šādiem gadījumiem bija zilās OCTA polises, kas saucās robežapdrošināšanas līgums, laikam. Tā bija gan krietni dārgāka par mūsu pašu zaļo OCTAs polisi.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by KurBads »

Apdrošināšana ir specifisks finanšu produkts, kur brīva pakalpojumu kustība diemžēl nedarbojas. Tur noteikti ir juridiskas nianses, kas liedz vai padara neinteresantu vienas valsts apdrošinātājam pārdot sniegt apdrošināšanu citas valsts reģistros reģistrētam transportlīdzkeklim.

Un, pat ja šos juridiskos šķēršļus nojauktu, tad LV apdrošinātāja sniegtā apdrošināšana R-Eiropas lielpilsētā reģistrētam auto noteikti maksātu atbilstoši tam risku līmenim un remontu izmaksām, kas ir pastāv attiecīgajā vietā. Piemēram, Beļģijā gadā OCTA bija kaut kādi 500-600 EUR.
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by Andreas »

Izdomāju ietaupīt kapeikas un veikt nelielu eļļas un visu fitru maiņu savām rokām. Protams, ka viss negāja tik gludi.
aplauzos ar to, ka īsti netieku zem auto lai noskrūvētu eļļas filtu, degvielas filtru un iztecinātu eļļu. Mēģināju celt ar domkratiem no abām pusēm, bet tik un tā īsti neizdevās. Tagad ir doma, ka vainu nopirkšu tādas mazas rampas uz kurām uzbraukt, vai arī mēģināšu atrast kādu mazu servisu kam iedot filtrus un eļļu un lai nomaina.

ar dzinēja gaisa filtru problēmu nebija. ātri un vienkārši. Tiesa gan skrūves jau bija sarūsējušas, manuprāt, sen nav bijis manīts. Bildē var redzēt.

Image

Ar salona gaisa filtru nācās pacīnīties. Vispirms tikšana pie viņa, bet tad izrādās, ka manis iepirktais, nav īsti 100% sadarīgs. Tur bija daudz plastmasas ķepiņu, kuras nācās apgraizīt, lai filtru dabūtu iekšā. Arī ar to porolonu negāja tik gludi. Manuprāt, ka kaut kāds tomēr tur saspiedās un nebūs tik labi, bet nu vecais porolons tur var teikt ka vairs nebija, viena vienīga lipīga masa.

Image
Image
Image
Image
Last edited by Andreas on Fri Dec 20, 2013 10:21 pm, edited 1 time in total.
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by Andreas »

Laikam Edijam, bija taisnība, par to, ka pa lētu naudu tirgo nobrauktus eksemplārus. Piefiksēju, ka manam ir eļļas noplūde. Nav vēl sanācis nomainīt eļļu, brīvdienās nekur daudz nebraucam, bet vakaros slinkums. Mēģināšu šajās brīvdienās tomēr saņemties.
Nezinu vai pareizi piefiksēju, bet ir sajūtas, ka spiež ārā eļļu pa vietu kur viņu pilda. Jo tur viss ir eļļā, neko daudz jau nevar redzēt, jo motortelpa skaisti nopakota.
Bet nu uz brīvdienām ir sarunāts vienā servisā pacelt uz pacēlāja un paskatītties no apakšas no kurienes tur ir savākusies eļļa, jācer, ka nekas traks nav.
Eļļas līmenis normāls, mazliet nesaprotu kā var būt eļļas noplūde, bet līmenis nekristies.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by edijs »

Nemīz, nav daudz Saabu, kuriem nebūtu noplūdes. Vienam vairāk, citam mazāk, bet pilnīgi tīru motoru es vēl redzējis neesmu. ;) Katrā ziņā - ja eļļas līmenim nav tendence strauji kristies, aiz tevis nepaliek peļķe pēc katras noparkošanās, kā arī zilganmelni dūmi no izpūtēja nav manīti, tad uztraukumam, manuprāt, nav pamata - notīri ar lupatu to eļļu un gāz tik tālāk. Tak nevar gribēt, lai par tādu naudu nopirktam auto motortelpa ir kā no salona izdzītam! :)

Un man domāt, ka lētās cenas un auto kvalitātes korelāciju ne es vienīgais spēju izdomāt, tā tak sena patiesība. :D
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by Andreas »

Cerēsim ka tev taisnība. Atceros, ka kad 850 volviķim sāka eļļū dzīt pa iepildes vietu ,tad izrādījās, ka kartera ventilācija aizdambējusies un tas nebija lēts prieks.Bet nu toreiz ātri visu izdzina.
Piefiksēju šo mana sāba nesmukumu pagājušo svētdien, šajās brīvdienās atkal palūkojos un neredzēju ka būtu daudz netīrāks kļuvis, bet nu ir tā, ka uz tām plastmasām apakšā eļļas ir daudz un pil, ja entās stundas stāv vienā vietā. netek gan.
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by GuntisG »

Nū, 9-5 jau arī kartera ventilācija mēdz aizķept. Lai to labāk noprecizē tehniskie eksperti, bet, cik dzirdēts, tad standarta kartera ventilācijas problēmas ir gandrīz katram 9-5. Tāpēc tur liekot citu ventilācijas kitu.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by edijs »

Kartera ventilācija... hm, kaut kas tāds ir dzirdēts arī 9-5 topikos. Ceru, ka kļūdos.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by Andreas »

Pienāca tā nelaimīgā diena kad bija jāiet Tehniskā apskate. Sameklēju veco apskati un tur rakstīts, ka bremžu kluči aizmugurējie un kaut kas izpūtējam. Jau laicīgi iepirku bremžu klučus un diskus pie reizes. Bet aizkavēja visu tā nedabūtā speciālā atslēga ar ko izskrūvēt skrūves, kā arī laiks šeit vairs nav saulains, vēl sanāca brīvdienas utt un līdz ar to arī pienāca, ka pirmdien jābrauc, bet nekas daudz nav izdarīts.

Vēl neveiksmes sanāca ar tālās gaismas spuldzi. Kreisā puse dega, bet labā ne. Nopirku spuldzīti, ieliku un nekā- nedeg. Nodomāju, ka veikalā brāķis, izņēmu no degošās puses un ieliku nedegošajā. Tik un tā nedeg. Ieliku atpakaļ un tagad abas puses nedeg :)

Pamanīju, ka nedeg arī viena numura apgaismošanas lampiņa. Pustumsā izskrūvēju arā, nomainīju un skrūvējot atpakaļ pazuda skrūvīte :( Pieskrūvēju ar vienu un domāju, ka paprasīšu viņam citu skrūvi, jo tur kaut kāda jocīga vītne vai skrūve, izmēģināju dažādas un nekas nelien iekšā.

Ai, nolēmu, ka nav ko, gan jau ka tūkstošus neprasīs darbnīcā, savilksim jostu un izdzīvosim.
Sarunāju ar meistaru, ka līdz 150 mārciņām viņš var darīt visu kas nepieciešams ja vairāk, lai uzzvana es pienākšu un aprunāsimies. Pateicu, ka bremžu diski un kluči man arī ir, ja tos vajag mainīt. Visu laiku satraucos, par to eļļas noplūdi un kas tur ar to izpūtēju.

Dienas beigās atnācu pakaļ un viņš saka, ka Tehniskā nav izieta, bet neesot traki. Esot bremžu kluči jāmaina un priekšējais numurs neesot stingri pieskrūvēts. Numuru vajag pieskrūvēt labāk. Un ja jau man esot gan bremžu kluči, gan diski tad abus vajag mainīt. BET viņš nevarot iekļauties 150 mārciņās ja jāmaina bremžu kluči un diski. Esot jau patērējis laiku risinot tālo gaismu problēmu un vēl siksnu esot nospriegojis, jo pie pilnīga izgrieziena mazliet čīkstēja. Pajautāju cik man tagad jāmaksā. 75 mārciņas (45 mārciņas Tehniskā apskate) un pārējais par viņa darbu un esot mainījis releju un viena lampiņa tālajām gaismām bija izdegusi + siksnas spriegošana.
Mazliet nošokēja, ka viņš nevar iekļauties 150 mārciņas, tas sanāk, ka viņš grib vairāk nekā 75 mārciņas tikai par darbu nomainīt bremžu klučus un diskus.

Uzjautāju cik maksās atkārota Tehniskā. Uzzināju, ka neko, ja 10 dienu laikā pie viņa atkal iziet. Pajautāju vai varu pats nomainīt bremžu diskus un klučus un tad atdzīt auto (iepriekš jau lasīju to Tehniskās apskates izziņu un tur rakstīts, ka bezmakas ir tikai ja darbus veic tajā pašā darbnīcā, bet ja citur, tad 7.80 esot jāmaksā). Viņš teica, ka jā varot es pats mainīt un numuru arī lai nostirpinot.
Sapriecājos ka 10 dienas ir vēl daudz un viss. Protams, ka viss piemirsās un nebija laika. Dažas dienas pirms termiņa sāku meklēt kontaktus lētām dabnīcām uz caur paziņām uzgāju kaut kāda Gruzīna darbnīcu. Aizbraucu un uzjautāju par cenām. Disku un kluču nomaiņa 20 mārciņas. Tākā man bija vēl termostata problēma, tad to arī prasīju nomainīt - 10 mārciņas klāt. Cenas tik mazas, ka bezmazvai varētu vēl kaut ko remontēt, tad arī atcerējos, ka eļļu neesmu tak pamanījies nomainīt - 10 mārciņas arī tas.
Sarunājām brīvu laiku un es atdzinu auto. Izdomājām, ka labs iesmesls pa centru pavazāties, jo darbnīca nebija tālu no centra. Vakars klāt bet neviens nezvana :( Dodamies darbnīcas virzienā, ienākot redzu, ka riepas noņemtas, kluči arī, bet diski vēl ne. Saku, ka aiziesim uz tuvāko lielveikalu un pēc 40 min būsim atpakaļ. Veikalā saņemu telefona zvanu, ka diski esot nepareizi, lai nākot skatīties ko darīt.
Jā, diski no priekšas tādi paši, bet aizmugurē vajag vēl kantīti, jaunajiem tādas nav. nu neko prasu, vai vari pasūtīt un kad būs, sarunājām ka rītvakar viņš varot dabūt.
Visas sarunās bīdod, kamēr gaidījām kad saliks visu veco atpakaļ, viņš man darbu piedāvāja un daudz interesanta pastāstīja.
Par darbu paņēma 40 mārciņas - eļļas maiņa, termostata maiņa, degvielas filtra maiņa un bremžu disku noņemšana un salikšana.
Nākamajā dienā par darbu un jauniem (pareiziem) bremžu diskiem 50 mārciņas. Parādījā pirkuma čeku par diskiem 31.86 māciņas.
Tad nu šodien bija atkatotā tehniskā jāiet.
Numuru pieskrūvēju ar lielākām skrūvēm, jo iepriekšējās bija tā norūsējušas, ka nebija vairs vītnes kas tur, līdz ar to arī kustējās numurs.

Viss beidzās veiksmīgi. Tehniskā apskate uz gadu nopelnīta. Uz nākamo esot jāmaina priekšējie bremžu kluči.
Pieredze man tagad ir, būs vien atkal pie gruzīna jābrauc. Nezinu kāda viņiem tur ir peļņa, bet man ir izdevīgāk remontēties pie viņiem, nekā savu brīvdienu tērēt vai kādu fotosesiju atcelt.

Tad nu tehniskā apskate un neliels remonts ( eļļas maiņa, termostats, degvielas filtrs, aizmugurējie bremžu diski un kluči, tālās gaismas relejs + spuldzīte + siksnas spriegošana) abās darbnīcās kopā izmaksāja 75+40+50 = 165 mārciņas. Ja ņemam vērā ka 150 mārciņās Saab meistara garāžā es nevarēju pat iekļauties tikai ar Tehnisko + tālajām gaismām un darbu par kluču nomaiņu, tad manuprāt, esmu diezgan lēti ticis cauri.

Kolēģis vienā angļu gārāžā kam ir tīkls pa visu valsti par Tehnisko, aizmugurējiem bremžu klūciem un pasažiera logu slaicītāja motoriņu atstāja 380 mārciņas, tas gan 2007 gada Peugeot 407 kupejai, bet tik un tā summa liekas milzīga.

Gari, sanāca, bet nu bija interesanti piedzīvojumi ar to visu. Tagad tikai nepareizi bremžu kluči jāsūta atpakaļ uz veikalu.

P.S. par eļļas noplūdi vai izpūtēju šogad neko vispār nemiņeja, bet eļļas man tur ir padaudz. Tiesa gan līmenis gan pirms nomaiņas, gan pēc nekrīt. Hm, laikam, jābrauc pie gruzīna lai paskatās kur tā eļļa tek.
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by Andreas »

Tātad šobrīd iztērēts:

auto - 360 mārciņas

gaisa filtrs salonam BOLK BOL-C031813 - 15.01 Es samksāju lētāk nekā šobrīd tas veikals kur pirku tirgo.
mister-auto.co.uk/en/pollen-filter-cabi ... 31813.html

gaisa filtrs motorā - 5.52
ebay.co.uk/itm/SAAB-9-5-2-3-T-2-3-TURBO ... d457516e41

eļļas filtrs BOSCH F 026 407 005 - 2.78 arī šis man izmaksāja lētāk kad pirku.
mister-auto.co.uk/en/oil-filter/bosch-f ... 7!005.html

eļļa Total Quartz Ineo MC3 5W40 5litri -27.25 Norādītajā linkā kļuvusi lētāka, es samaksāju mazliet vairāk.
ebay.co.uk/itm/Total-Quartz-Ineo-MC3-5W ... 232c98559f

degvielas fitrs BOLK BOL-B031590 - 2.56 uz šo brīdi netirgo vairs, Varbūt nebija pārāk labi :)

termostats OEM - 5.76
- ebay.co.uk/itm/OEM-Replacement-Thermost ... OC:GB:3160

aizmugurējie bremžu kluči EicherBrakes - 17.22
eurocarparts.com/ecp/c/Saab_9-5_2.3_200 ... amp;000036

aizmugurējie bremžu diski Eicher Brakes ( nepareizi) - 23.44
- eurocarparts.com/ecp/c/Saab_9-5_2.3_200 ... amp;000027

aizmugurējie bremžu diski PAGID (pareizi) - 31.67
- Nezinu kur pirkti, pirka autodarbnīca.

Tehniskā apskate - 45
par darbu un sīkumiem uz - 90

kopā uz 20.12.13 - 266.21

Labots. Cenas sarakstītas no rēķiniem. Mums internetveikalos bieži vien ir dažādas atlaides, līdz ar to cenas visu laiku mainās.

būtībā arī iepriekšējam auto izmatoju eba.co.uk http://www.eurocarparts.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.mister-auto.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.carparts4less.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Andreas on Sat Dec 21, 2013 10:33 pm, edited 1 time in total.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by edijs »

Hmm, tā gan ir baigā štelle, ka tehnisko var iet turpat, kur remontē. Jel kaut mums kādu dienu būtu iespēja savus Saabus aizdzīt uz Vestienas ielu ne tikai aprūpēt pirms TA, bet arī turpat uz vietas saņemt uzlīmi un apliecinājumu, ka atkal gadu drīkst droši piedalīties ceļu satiksmē.

Skat, ļoti demokrātiskas izmaksas, praktiski varētu teikt, ka esi nopircis par smiekla naudu auto, kuram neko nav jāremontē. Termostats ir vienīgais no tevis uzskaitītajām pozīcijām, ko varētu saukt par remontu, pārējā ir "neliela apkope". Aa, ok, vēl tā spuldzīšu problēma. Tur meistars nepateica, kas par bēdu bija? Viens drošinātājs vai izļurkājies relejs? :) Pārējās lietas, diski/kluči/eļļas/filtri piederas pie regulārās apkopes un ir uzskatāmas par neizbēgamiem auto uzturēšanas izdevumiem.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
JimBeam
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 389
Joined: Fri Jul 27, 2012 3:42 pm
Location: pieRiga

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by JimBeam »

Eļļa no kārbas, ja jau dzinējam nekrītās.

[ Post made via Android ] Image
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Andreas -jaunais pelēcis

Post by Arnijs »

Andreas wrote:Tātad šobrīd iztērēts:

auto - 360 mārciņas

gaisa filtrs salonam - 17
gaisa filtrs motorā - 6
eļļas filtrs - 4
eļļa ( 5litri) -32
degvielas fitrs - 3
termostats- 6
aizmugurējie bremžu kluči - 19
aizmugurējie bremžu diski( nepareizi) - 22
aizmugurējie bremžu diski (pareizi) - 32
Tehniskā apskate - 45
par darbu un sīkumiem uz - 90
kopā uz 20.12.13 - 276

P.S. cenas noapaļotas uz augšu, slinkums rakstīt visus pensus
Nu tās jūsu cenas uz detaļām ir vnk maļina! (ar nelieliem izņēmumiem) Nezin tikai kādu brendu un cik nopietni kalpos. Un degvielas filtrs pa trīnīti vispār iekačā :o Pie mums pa 6Ls jau ir tādi, kur blīvvirsmas pat nevar noblīvēt un alvotā šuve ir pušu pirmajos pāris mēnešos. Labas kvalitātes degvielas filtrs velk uz 16Ls. Interesanti ir tas, ka klučus iedeva pareizos, bet diskus nepareizos? (Tajos gados katriem klučiem jābūt saviem diskiem) Ja kādreiz iznāk atgriezties tajā pirmajā darbnīcā, vari uzjautāt meham, KĀ tieši viņš piespriegoja siksnu. SAABiem manuālā spriegošana izbeidzās jau tālajos 90-tajos ;)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Post Reply