Dažādi jautājumi par SAAB 9000


Locked
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by GuntisG »

Tāks, vai kāds man var paskaidrot, kas notiek, ja LPT modelim tiek uzlikts APC vārsts bet motora vadības kompis netiek pārprogrammēts?
2003. 9-5 W 2,3 t
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by edijs »

Mistika.. Vakar sudrabīgajam Saab`am parādījās kaut kādi neredzēti simptomi. Vienā brīdī braucot beidza klausīt gāzes pedālis, sāka tā kā nedaudz raustīties. Pedālis kaut vai grīdā iespiests, nav reakcijas - pamazām apgriezieni krīt, izskatās, ka auto tik uz inerci ripojot tur motoru joprojām kustībā. Un tad pēkšņi aiziet - pedālis atkal strādā, motors ierūcās un aiziet.

Pēc minūtēm desmit problēma atkārtojās, vienīgi beidzās ar apstāšanos malā, auto noslāpst. Pēc restarta pielec momentā, taču raustās un dažu sekunžu laikā noslāpst. Un tā vairākas reizes. Vārdu sakot - simptomi identiski kā pie degvielas trūkuma. Bāka sausa nav, jo tikko kā piegāzta pilna. Mēģinu klausīties sūkni pēc aizdedzes ieslēgšanas - šķiet, uz īsu brīdi iedūcās. Tā kādas reizes trīs iedūcās, tad klusums. Bet nu.. tas būtu normāli, ka sadzen spiedienu un apstājās. Darbinu atkal un atkal, auto pielec, taču turpina slāpt. Un es nesaprotu - ja sūknis būtu beigts un degviela nepienāktu, tad vienā brīdī tak starteris grieztu pa tukšo un motors nelektu. Tak ne pirmo reizi ar pīpi uz jumta, zinu, kā viņš mēdz tādā gadījumā uzvesties. Bet nē, auto pielec jau kādu padsmito reizi, padarbojas max 5 sekundes, kuru laikā apgriezieni krīt, motors raustās un beigās noslāpst. Tātad degviela tomēr kaut necik ir!

Ienāca prātā, ka varbūt no bākas dibena ir uzsūkts kāds gruzis un kaut kur iesprūdis. Jo iepriekšējā vakarā es mēģināju izbraukt bāku maksimāli sausu (lai arī zinu, cik sūknim tas var būt bīstami), lai ielietu pārmaiņas pēc 98`to benzīnu. Nu, un lai nav kokteilis bākā. Nobraucu, līdz kompis rādīja, ka vairs var tikai 25 kilometrus nobraukt, tad gāzu pilnu bāku ar 98`to. Nu, un ja tur bija palikuši pāris litri vairs tikai apakšā, tad varēja kādu drazu saraut, tas nav izslēgts.

Pirms padevos (taisījos jau saukt taksi un atstāt auto kaut kur Čiekurkalnā), pamēģināju pāris reizes piedarbināt un mīt grīdā - ar domu, ka, ja kaut kur kaut kas ir iesprūdis, varbūt izrauj cauri tomēr un aiziet. Un jā! Aizgāja! Un pēc tam vēl aptuveni 40 kilometrus nobraucot nebija vairs nekādas raustīšanās pazīmes. Arī pēc vairākkārtējiem restartiem.

Jautājums tad nu lūk tagad ir tāds - kas tur vēl varētu būt noticis, lai auto šitā izdarītos? Ja neskaita variantu par kaut kādas bākas dibenā esošās drazas iesūknēšanu nepareizā caurumā. Vienu brīdi arī izleca check engine, bet pie nākošās aizdedzes ieslēgšanas tas jau bija pazudis. Tagad nezinu.. cik liela jēga braukt uz Vikingiem diagnosticēties. Kompis varbūt to vien arī tik pateiks, ka trūka degvielas un tāpēc slāpa.

Gunti: Pag, LPT vispār nav tā APC vārsta? Ja nē - kur tad tu viņu tur piespraudīsi? Ir lieks štekeris?
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by ZingZeng »

Edij, identiski mana problema. Paradijas un pazuda. Aprakstiju to pirms kadas pusstundas topika par 9000CD slapsanu.
User avatar
Krists
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 397
Joined: Sat Aug 16, 2008 12:18 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by Krists »

Edij, tev ir elektriskais vai parastais gāzes pedālis?

nu par to APC uz LPT ir ta ka bez softa pārtaisīšanas būs pārspiediens, jau pie tāda spiediena kads ir LPT paradzēts maximālais, jo APC šo spiedienu padara lielaku. tas no pieredzes, vienreiz sanaca ta ka biju spiests savam 9k ar APC uzlikt LPT vadības bloku un rezūltātā jau pie minimala spiediena automātiski nogrieza degvielas padevi!! bet nu to ECU var pārtaisīt lai vis būtu tā kā vajag!!
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by edijs »

Man emmmm nu elektronisks sanāk laikam, t.i. throttle bodijs elektronomehānisks, nevis mehāniskais. Mēģināšu kādu dienu atskrūvēt, palūrēt, varbūt citu uzskrūvēt vietā. Lai gan kā jau teicu - problēma pazuda un tālāk braucot vispār ne miņas vairs, ne mazākās pazīmes par raustīšanos.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Agdams
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 58
Joined: Wed Feb 04, 2009 11:02 am

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by Agdams »

Precīzi tā pati problēma ar slāpšanu,tikai man tas gadījās pusceļā no laukiem 2 nedēļas atpakaļ.Mēģinādams pielaist,nosēdināju aķi,Gross autoservisā man to uzlādēja(par 15ls),piešķīla autiņu un nodarbināja tur visu dienu,tad pateica,ka nav nekādu problēmu,vienīgais laikam sūknis būšot jāmaina.Tagad pēc 2 nedēļu pārtraukuma atkal noģība ar tādiem pašiem simptomiem(labi ,ka darba vietā).
Tikko noņēmu sūkni,bet pieslēdzot to pie aķa viņš griež!
Var būt sdegvielas filtrs ciet?Laikam jau bija man jāsāk no motora nodalījuma.
User avatar
Krists
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 397
Joined: Sat Aug 16, 2008 12:18 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by Krists »

edijs wrote:Man emmmm nu elektronisks sanāk laikam, t.i. throttle bodijs elektronomehānisks, nevis mehāniskais. Mēģināšu kādu dienu atskrūvēt, palūrēt, varbūt citu uzskrūvēt vietā. Lai gan kā jau teicu - problēma pazuda un tālāk braucot vispār ne miņas vairs, ne mazākās pazīmes par raustīšanos.
hmm, iepriekšējam 9k bija tāda problēma, auto pats pēkšņi sāka gāzēt utt...nu un tam noteikti ka bija sakars ar to hrottle body, bet nu beigās ta arī so problēmu neatrisināju....
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by Nils »

Edij, atceries kā mans sūnis sprāga?
Grieza, sūca, dūca, bet līdz simtam knapi uzrāva lēnu gāzīti, ja pa stingru nospieda gāzes pedāli, raustījās kā traks, noturēt nevarēja, ātrums kritās līdz noslāpa. Atkal pielaižu, knapi līdz simtam un tas pats.
Uzmet tak no zaļā testam, es saprotu, ka krāmēties negribas. :laugh:
Saab 900 Turbo '81
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by GuntisG »

Edij, ar manīm, tas ir, ar manu SAABu viss ir kārtībā. Vienkārši biju skatīt vienu 9000, kurš pēc VIN ir LPT. Kad pamēģināju izbraukt, secināju, ka šis ir kārtējais 9000, kurš iet sliktāk, kā manējais. Atverot haubi, pirmais, kas iekrita acīs bija tas, kam uz LPT nav jābūt - APC vārsts. Biju iedomājies, ka tas nīkulīgais uzrāviens ir tāpēc, ka ir ielikts APC, bet kompis ņe bum bum par tādu, un neļauj turbai celt spiedienu. Sajūta tāda, it kā brauktu ar parastu atmosfērisko. Pie tam, manējam, atmetot gāzi, baypass vārsts smuki nošņācas, bet tam testējamam - nē!

Bet ko nu vairs. Sestdien, kad skatīju šo auto, sarunāju ar īpašnieci aizdzīt uz diagnostiku Vikingos (uz mana rēķina, protams). Šie: Jā, jā, labi. Vakar sazvanīju Vikingus, pieteicu uz šodienu diagnostiku. Piezvanīju tā auto saimniecei un saku: rīt tiekamies un braucam uz diagnostiku. Šī saka: Jā, labi. Bet šodien braukšu uz Alfamotors klimatkontrolīti sataisīt. Vakarā piezvanīšot. Vakarā piezvanīja un teica - klimatkontrole esot sataisīta un esot arī paprasījuši, lai pieslēdzot pie kompja motoru pārbaudīt. Ar motoru viss esot kārtībā! Es saku, ka vienalga gribu pilno diagnostiku Vikingos. Un tad sāka lauzties, ķip, kāda jēga vēlreiz diagnosticēt, un galu galā, ja es nepirkšot, tad šie būšot pa lieko uz Rīgu braukuši. Es teicu, ka bez diagnostikas es nevaru pateikt, pērku vai nepērku un ja viņi negrib diagnosticēties, tad lai meklē citu pircēju.
2003. 9-5 W 2,3 t
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by edijs »

Hm, tu vēlvienu pirki vai esošo tirgosi nost? Baigi labais piedāvājums?

Nil: jā, es atceros, kā tavējais sprāga. Bet redz, man viņš neļāva pat uzsākt braukt. Kā piestartē, tā sāk slāpt principā uzreiz. Ja tūlīt pēc piešķilšanas mēģina uzsākt braukšanu momentā, tad tas tikai pasteidzina slāpšanu. Ieminot grīdā arī tūlīt negāja, ar grūtībām žagojās vienreiz, otreiz, tad beigās kaut kas tā kā atsprāga vaļā un motors iedziedājās. No zaļa baiiiigais slinkums mest virsū, tu tak saproti. Zaļajam jau ta vēl es atdabūšu to ripu vaļā, bet šitam tas tik ātri nebūs. Pie tam - ja tur kaut kas kaut kur vienkārši bija iesprūdis, tad ieliekot sūkni no zaļā saaba es tā uz sitienu izmaiņas neredzēšu. Jo tagad jau sudrabotajam nekas vairs neraustās, iet dziedādams. Bet bļin kā negribētos kaut kur uz ceļa palikt ar viņu. Tagad raustos tālākus gabalus braukt. Varbūt jāpamēģina mājās to ripu bikiņ padauzīt vaļā, jāvadā līdzi otrs sūknis un štrumenti, lai vajadzības gadījumā var uz šosejas arī nomainīt. :D
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by gustavs »

Gunti, priekskam Tev velvienu LPT? Tavejais tak bija gauzam labs eksemplars, cik atceros, manuprat atliek vien gaidit isto bridi,kad paradisies kads "lielais" jubilejnieks :) .
User avatar
Diks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 766
Joined: Fri Oct 31, 2008 3:55 am
Location: Ventspils

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by Diks »

Edij
Jau pasen bija, ka kādu laiku pēc uzpildīšanās sāka raustīties. Lai nenoslāptu pavisam, izspiedu sajūgu un pagāzēju, tad atkal kādu laiku varēja normāli braukt. Vienkārši tajā benzīntankā acīmredzot degvielu bija nedaudz atšķaidījuši ar ūdeni :angry: . Svaigi uzpildīts viss labi sajaucies :) , bet, kad sāk savilkties kopā lielāki pilieni, tad jau sākas raustīšanās :( . Var būt arī šāda problēma ;) .
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by edijs »

Nu vot.. es iepriekšējā vakarā biju sadomājis veikt eksperimentu un mainīt 95`to uz 98`to. Pildījos Lukoilā uz Krasta ielas. Agrāk tur Aero pildīju, tam Lukoils garšoja.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by gustavs »

edijs wrote:Nu vot.. es iepriekšējā vakarā biju sadomājis veikt eksperimentu un mainīt 95`to uz 98`to. Pildījos Lukoilā uz Krasta ielas. Agrāk tur Aero pildīju, tam Lukoils garšoja.
Bet Tev tacu tas automat9k pec definicijas ir jabaro ar 98 vai ne ta?
Netaisi kokteili baka, laikam statoil bija tads sauklis :lol:
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000

Post by edijs »

Vai ta? Ir kaut kur rakstīts, ka ir šķirba starp tomātu vai manuāli degvielas ziņā? Imho nē, motors tak viens. :) Nu, un šitais jau nav mans zaļais - tam jā, tam ir Aero motors, kuram rakstīts 98'tais un to arī leju. Bet šitais ir cits saabs, parasts 91./92.gada 200 zirgu 2.3T. Un katalogā tā kā rakstīts 95'ais.. Nu, un es vēl kaut kur lasīju, ka šitiem vecajiem motoriem pat labāk varbūt neliet 98to, ja vien viņi nav tik tiešām labā tehniskā stāvoklī. Tā kā par šo motoru man daudz informācijas nav, tad pēc nopirkšanas turpināju liet iepriekšējā saimnieka lietoto 95'to. Pāris bākas izbraucu, nolēmu pamēģināt 98'to.
Un kokteili tieši mēģināju netaisīt - t.i. izbraukt maksimāli sausu bāku un tad piegāzt pilnu ar 98to, lai 95tā piejaukums miniāls.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Locked