Jautajums profiniem :)


User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Jautajums profiniem :)

Post by Nils »

hpboy wrote:Doma butu mainit Saab 9000 masina liekas laba arta un smuka bet ir viens bet
Visi pazinas megina atrunat kip nenem nobruks bus sudi u.t.t.
elektronikas un motori neturot daudz tere u.t.t.
Tapec ludzu jusu palidzibu un jusu domu par to ka tur isti ir..!!! :P
Thx jau ieprieks :unsure:
Starpcitu, man ausīs mālēja tieši to pašu, visi kā viens teica, ka Saab ir labs, bet remonti esot dārgi, detaļas nav pieejamas, grūti dabonamas un maksā kosmosu.
Šis viss ir viena no lielākajām lažām, ko esmu dzirdējis attiecībā uz Saab 9000 un šādus teikumus var pateikt tikai tāds, kuram Saab nekad nav bijis.
Pie kam, kad es pirku man paziņu/draugu lokā nevienam nebija Saab un nebija pat lāga ar ko pakonsultēties par reālo situāciju, tāpēc paļāvos uz Edija lielo rakstu iekš iAuto, foruma lietotāju atsauksmēm un savām emocijām un ne mirkli nenožēloju. :)

Par patēriņiem ļoti plaši apspriedāmies patēriņu topikā.
Lieto search [bez garumzīmēm].

Raksts, kas pa lielam iespaidoja mani:
http://www.iauto.lv/mansauto.php?marka=35
Raksts ar kuru es turpinu šo misiju:
http://www.autobildes.lv/auto/saab/saab ... carlorossi
Noteikti, ka pie nākošās iedvesmas turpināšu editēt un papildināt šo ieskatu no sava skatu punkta, cerībā kādreiz no tā visa uztaisīt skaistu rakstu par savu 9000 Aero pieredzi, lai arī jaunajiem lietotājiem būtu par ko palasīties, nevis klausīties visādās muļķībās.
Have a nice day! B)
Saab 900 Turbo '81
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Jautajums profiniem :)

Post by gustavs »

Nu,nu..., negribu ne baidīt nedz atturēt no 9k iegādes, taču nebūs OEM, nedz performance detaļas pieejamas uz katra stūra kā būmerim.
Nil,piemēram, Tu zini cik ilgi ir jāgaida lielās plauktu bukses no Vikngiem ?
Kurbad: lielos vilcienos tas nav nekāds mīts par dārgajiem tēriņiem! Nu,kur Tev kāds būmerim maina ķēdi vai restaurē/pērk jaunu turbīnu, Di bloku,šie mezgli izpaliek. Varu apgalvot tikai un vienīgi par sevi, ka rūpejos un pucēju savu 9k kā vien varu, līdzekļus iespēju robežās cenšos nežēlot un,kad visi galvenie mezgli tiek uzturēti labā stāvoklī,tad arī pārsteigumu nebūs, bet viņu arī nebūs bmw, pie attiecīga stāvokļa :) tajā pat laikā par ss.lv piedāvājumu neņemos spriest,kur nu vēl apgalvot,ka "vissirlabi.lv" . Salona apdares kvalitāte protams,ka bmw ir augstāka līmenī. Negribu pat salīdzināt savu 98.gada ar piemēram e39 :), bet tāda ir realitāte.
Autoram:
Saki paziņām,lai beidz runāt aplamības, jo elektronikas gļukus kā reiz 9k neesmu noverojis,šeit varētu būt,kas piebilstams pirmo gadu 9-5 lietotājiem(man domāt)un bmw šī ir arīdzan izteiktāka problēma. Aero motors: neesmu praksē saskāries ar ģeniālāku inženierijas sasniegumu :) - jaudas attiecība pret patēriņu !
9000 ir liels un ietilpīgs, ātrs un bez žēlastības, ekonomisks,ērts un uzticams auto. Ja ir doma par performance lietām un nebaida priekšpiedziņa, tad šī ir vien no pateicīgākajām automarkām. Un Aero motora potenciāls ir milzīgs, bet tajā pašā nespētu pārmest izvēlei par labu kaut kādam 2.8 (e36 vai e46) :) .
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Jautajums profiniem :)

Post by edijs »

Mjā, es par to otro ZingZeng'a rindkopu arī negribētu īsti piekrist. Vai arī viņš varētu kaut kā detalizētāk izplūst, kādā veidā var tieši jau nākamā mēnesī pēc pirkuma tieši štuku nolikt. :) Protams, ja tu nopērc par max zemāko cenu kaut kādu bēdu brāli, tad visādi var sanākt. Teiksim, ja nopirktu manu sudrabīgo 9k pa 300 latiem, tad jā, tur viskautko varētu pielabot. Vot vai uz štuku latu.. nezinu gan. Manuprāt, ja pērk auto par kapeikām nobraukšanai un izmešanai, tad jēga tur kaut ko ieguldīt ir tuvu nullei. Sataisi tik, lai labi ripo un brauc. Kad nojūk kas lielāks - izmet. Savukārt, ja pērc ilgākam laikam un teiksim par štuku.. tad tak nebūs absolūts mēsls, kuram nākošā mēnesī motors noklapēs un būs jāpārjauc, vai kārba atsprāgs pa vīlēm, vai kas tamlīdzīgs. Savukārt uz sīkumu savešanu kārtībā nezinu gan, kā lai štuku savāc.. Ja vien papildus ritošai un visiem filtriem/svecēm/eļļām/uttutjp netiek pāršūti salonā nodilušie beņķi un metināti/laboti nedaudz ieburbuļojušie spārni (kas, protams, ir svētīgi, ja negrib, lai ruslans aiziet tālāk).

Katrā ziņā - pēc pāris gadu braukāšanas ar 9k mans viedoklis par izmaksām ir mainījies par 180 grādiem, ja ne vairāk. Arī es savulaik domāju, ka tās cenas ir kosmiskas un nepavelkamas, braukšu ka nu tālāk ar savu fordeli. Un jā, es nevaru teikt, ka siermašīnas vai escortiņa izmaksas būtu bijušas līdzīgas Saab'am. Nē. Saab'am tik tiešām sanāk vairāk naudiņas izdot. Bet 1) jārēķina klāt braukšanas prieks un smaids katru dienu; 2) nevar salīdzināt ar transporta līdzekļiem, jāliek blakus līdzvērtīgi - attiecīgi noliec līdzīgus meršus/bembjus/utml un redzēsi, ka tomēr tas Saab sanāk lētāks gan pie iegādes, gan patēriņa ziņā, gan pie detaļu cenām.

Pag pag - kāpēc tu domā, ka ar Saab'u nepatrakosi? :) Es tev tik tiešām silti iesaku aizbraukt līdz Spicei kādu dienu, satikt Nilu, ļauties izvizināt. Varbūt mainīsi domas par to, ka Saabs tāds liels un lēnīgs auto. :) Un par RWD - jā, man arī tīk. Tas arī bija vēlviens iemesls, kāpēc pēc siermobīļa gribēju pārsēsties uz MB un uz Sabiem pat neskatījos. Līdz brīdim, kad izbraucu. Un tad tu saproti, ka štrunts par to rwd, var iztikt, tie plusi ir vairāk. Patrakošanai var turēt vēlvienu rwd braucamo, ar ko ziemā padauzīties. Ikdienā pa sausu asfaltu tak tu tāpat nefrēzē katru līkumu slaidā lokā.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Jautajums profiniem :)

Post by elmo »

Ir redzēti BMW ar SAAB motoriem, bet ne otrādi! ;)
Tātad tjūneri SAAB motorus atzīst par gana labiem, lai stoku nomainītu pret AERO motoru.;)
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re:Jautajums profiniem :)

Post by ZingZeng »

Edij, tici var. Es ar tam neticeju, kamer visu pats nesaskaitiju kopa. Ok, tas butu pec Vikingu cenam, lai jus nedaudz nomierinatu ;)
Paradoksalais ir tas, ka lauvas tiesa no ~1000Ls ir par darbu, ne jau par detalam.
Dalu protams vareja ietaupit darot pasam, bet ta butu ilgak + gimenei masina ir vajadziga ikdiena, tadel nevaru atlauties ielikt to garaza un kimereties nedelam.

Saja stuka var ieskaitit ari registraciju, nodoklus, OCTA utt., jo visas sis izmaksas NEIEKLAUJAS masinas pirksanas cena.

Tatad rupji rekinam kaut vai sakumam:
1) Registracija, numuri, nodokli, TA, OCTA ... ~200Ls vairs nav.
2) Nomainam visas ellas un filtrus + sveces ... ~100Ls vairs nav.
3) Savedam kartiba ritoso, nomainam motoram spilvenus, nomainam ritenim gultni (visas tipiskas 9000 vainas) ... ~250Ls vairs nav.

VAI MAN TURPINAT ? :P
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Jautajums profiniem :)

Post by KurBads »

ZingZeng wrote:VAI MAN TURPINAT ? :P
Jā :)!
Viss atkarīgs no aprēķinos izmantotās metodikas :laugh: . Ja skaitam iekšā reģistr., nodevas, numurus, ja skaitam iekšā samaksu par darbu utt., protams - summa savācas ātri.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:Jautajums profiniem :)

Post by zaz »

hpboy wrote:
Ne nu par sava BMW ravienu un gaitu nesudzos, ja gaita vins neko daudz neatpalika no turbo subara (pa soseju ziema) :lol:
Un vislielakais + RWD :P Tiesi ta iemesla del ari domaju saab jo ari lielas klases auto un labi iet
Doma bija nemt automatu jo ar to tik labi nepatrakosi ka ar BMW vienkarsi ar vinu es mierigi nemaku braukt Riepas iet kaa sviests :lol:
Tads ari bija iemesls kapec domaju nemt saab bet ari uz to es domaju nesanaks nekada ekanomija :blink:
Mazliet nesaprotu šo diskusijas jēgu.....! Ja Tev patīk tas BMW, ko Tu te dari? Varbūt aizej uz motopoweri un sāc stāstīt, ka braukt ar moci ir gaīgi sulbi.....! :huh:

Ja Tev ir konkrēti jautājumi vai mīti uz kuriem vēlies saņemt atbildes, tad lūdzu.... priekškam krāns jāstaipa ...kam, kas labāk iet, un kam var ātrāk riepas nokūpīnāt.

Jāsāk ar to, ka pakaļpiedziņu nevar, principā, salīdzināt ar priekšpiedziņu. Ja gribi salīdzināties - tad ūdzu uz RWD auto ražotāju laukiem.

Ja grbi parunāt par jaudām, tad ne jau zirgi mašīnai bod paātrinājumu, bet griezes moments.... un pirms salīdznāt atmosfērisko dzinēju ar turbo dzinēju - ieskaies judas/griezes līknēs abiem dzinēju veidiem.

No šī arī vari izdomāt kopsakarību par degvielas patēriņu.

Elektronika.... hmmm ... ja DI kaseti skaiti pie elektronikas, tad jā, tā mēdz niķoties - izbeigties. Citā ziņā - nezinu kas varētu sait greblī, ja nešturmē peļķes līdz spoguļiem.

Par remontu izmaksām... pirms pabraukāju ar dienesta auto - octaviju, arī likās, ka Saab padārgi - skuju, viss normāli... mironene skodai 400ls :woohoo:

Protams, ja ļauj sevi čakarēt, tad var katru gadu mainīt pilnībā visu piekari.... pa 1000Ls.
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re:Jautajums profiniem :)

Post by ZingZeng »

Bet protams, tas tacu ir izmaksas, kas jaskaita klat masinas pirksanas cenai. Nauda tacu kokos neaug.

Ok, turpinajums (es gan to rakstu pec atminas, jo tas viss notika pirms 3 gadiem):

4) Elektriskie darbi (bija loti daudz ruku) ... ~ 60 Ls vairs nav.
5) Bremzu remonts (uzlikas un jaunas vara trubinas) ... ~200Ls vairs nav.
6) Riepas ... 140Ls vairs nav
7) Ventilatora motors ... ~80Ls vairs nav.
8) Elektriska kresla atzveltnes remonts ... ~40Ls vairs nav.
9) Savirze ... ~15Ls vairs nav.

Ka redzat nekas ekstra ordinars, bet kopa jau ir ~1085Ls.

Pieminesim, ka maisnas 5. lietosanas menesi pa pieskari aizgaja DI bloks, attiecigi vel konkreta summina izgaisa no konta.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Jautajums profiniem :)

Post by KurBads »

ZingZeng wrote: 5) Bremzu remonts (uzlikas un jaunas vara trubinas) ... ~200Ls vairs nav.

7) Ventilatora motors ... ~80Ls vairs nav.

Ka redzat nekas ekstra ordinars, bet kopa jau ir ~1085Ls.
nu nezinu vai šajās pozīcijās šīs summas ir adekvātas ...? cik tad maksā jaunas uzlikas? 20-50 Ls? Un trubiņas?
Uzlikas jāmaina pašam.

Izšķirošais moments izmaksās - vai esi spējīgs pats veikt vienkāršos darbus (uzlikas, eļļu, filtrus, kaut kādas bukses, nomainīt, piem., degvielas sūkni u.tml.).
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
Krists
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 397
Joined: Sat Aug 16, 2008 12:18 pm

Re:Jautajums profiniem :)

Post by Krists »

Dīvaini jums tie aprēķini, ar veco 9k 92. gada nobraucu 2 gadus , kopā remontos un apkopēs izdevu kādus 300- 350 Ls divu gadu laikā(ritošā, eļļas maiņa utt)
Tagad jau pusotru gadu braucu ar 95 gada 9k remontos esmu atstājis jau kādus 600 Ls un tas ir ar ķēdes maiņu un kārbas maiņu...aa un jā pluss vēl 120 Ls ziemas riepas ....
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re:Jautajums profiniem :)

Post by ZingZeng »

KurBads wrote:
ZingZeng wrote: 5) Bremzu remonts (uzlikas un jaunas vara trubinas) ... ~200Ls vairs nav.

7) Ventilatora motors ... ~80Ls vairs nav.

Ka redzat nekas ekstra ordinars, bet kopa jau ir ~1085Ls.
nu nezinu vai šajās pozīcijās šīs summas ir adekvātas ...? cik tad maksā jaunas uzlikas? 20-50 Ls? Un trubiņas?
Uzlikas jāmaina pašam.

Izšķirošais moments izmaksās - vai esi spējīgs pats veikt vienkāršos darbus (uzlikas, eļļu, filtrus, kaut kādas bukses, nomainīt, piem., degvielas sūkni u.tml.).
Ar bremzem bija interesanti, bet tur ir vesels stasts.
Esmu mainijis ventilatora motoru pats, bet ka jau mineju man nav laika to vairs pasam darit.

Un neuztraucies, es maku gan nomainite ellas, gan filtrus, gan sveces gan bremzu uzlikas utt.
Planveida apkopes, kas neprasa daudz laika veicu pats, bet tadas lietas, kas saplist peksi, lai gan masina ir vajadziga, tad atdodu servisam, jo ta ir atrak.

Starp citu minimala summa (bez oficialajiem valsts maksajumiem), ko esmu uzreiz izlicis par svaigi pirktu masinu ir bijusi 235Ls un tas bija par 4 gadigu 9-3. Letak nevienai nav bijis.
Paskaitiet pasi, tad redzesiet ka summas nav mazas.
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re:Jautajums profiniem :)

Post by ZingZeng »

Krists wrote:Dīvaini jums tie aprēķini, ar veco 9k 92. gada nobraucu 2 gadus , kopā remontos un apkopēs izdevu kādus 300- 350 Ls divu gadu laikā(ritošā, eļļas maiņa utt)
Tagad jau pusotru gadu braucu ar 95 gada 9k remontos esmu atstājis jau kādus 600 Ls un tas ir ar ķēdes maiņu un kārbas maiņu...aa un jā pluss vēl 120 Ls ziemas riepas ....
Protams, braukt jau var, visi mani SAABi pec iegades ir bijusi braucami, bet ja gribi visu salikt ta ka tam ir jabut un ka paredz razotajs, tad ir jarekinas ar izmaksam.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Jautajums profiniem :)

Post by KurBads »

ZingZeng wrote: Un neuztraucies, es maku gan nomainite ellas, gan filtrus, gan sveces gan bremzu uzlikas utt.
Planveida apkopes, kas neprasa daudz laika veicu pats, bet tadas lietas, kas saplist peksi, lai gan masina ir vajadziga, tad atdodu servisam, jo ta ir atrak.
ļoti ceru, ka neuztvēri manis teikto kā uzbraucienu Tev, jo tas tā nebija domāts.
Vienkārši, droši vien visi piekritīs, ka lielu daļu izmaksu (varbūt pat 50%) sastāda darbs. Un SAAB servisa atslēdznieks noteikti nebūs lēts prieks. Tāpēc izmaksām joprojām izšķiroša ir īpašnieka spēja un vēlmes pašam rūpēties par auto un remontēt pašam, cik iespējams.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re:Jautajums profiniem :)

Post by ZingZeng »

Ir ok, tu tacu zini ko es varu un ko nevaru B)
Starp citu katriem darbiem savi servisi.
Post Reply