NEED ALL INFO about AERO 9-5.


User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Arnijs »

Kabrio wrote:
SAABaeroist wrote:
4) Ķedes maiņa ar visiem ruļļiem utt detaļas 478 ls darbs 450 ls
ŠOMENES ATLAIDE VISS KOPA 650 ls uzskatu ka laba cena,,,vai kadam ir cits piedavajums:)
nevar shomenes pieteikties uz kjeedes mainju, bet mainiit vinju kkad mazliet veelaak? :P :laugh:
Kas Tavā izpratnē būtu "mazliet vēlāk"?
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Arnijs »

zaz.... par ķēdes maiņu jau 10tiem reižu esmu izteicies - Gan te, gan vecajā forumā, gan iauto... Patiesība ir kaut kur tur - ārā!
Katrā ziņā - nevajag aizkļūt līdz kritiskajiem 18mm. Tad var sačakarēt vāku un būs + visam tam arī pilna eļļošanas sistēma ar alumīnija skaidām. Uz izstiepuma rēķina mainās arī vārstu fāzes, kas vairs nenodrošina tik pareizu dzinēja darbību. Skaļa ķēde ietekmē arī detonācijas sensora darbību, resp - aizdedze visu laiku tiks "griezta" vēlāka... Braukt jau principā var, kamēr vien auto kustās uz priekšu, bet neviens taču nekad nevēlas nobraukt auto "līdz pēdējam"! Tā, ka - viens mainīs pie 13-14mm , cits vilks līdz kritiskajiem 18-19!
Es, konstruktoru vietā, ierīkotu ķēdes spriegotājā devēju, kurš tad arī SIDā paziņo, ka pienācis laiks mainīt ķēdi!:woohoo: Un nebūtu jautājumu - a cik es vēl varu ar tādu novilkt? Auto pats paziņos!:P
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by zaz »

Arnijs wrote:zaz.... par ķēdes maiņu jau 10tiem reižu esmu izteicies - Gan te, gan vecajā forumā, gan iauto... Patiesība ir kaut kur tur - ārā!
Katrā ziņā - nevajag aizkļūt līdz kritiskajiem 18mm. Tad var sačakarēt vāku un būs + visam tam arī pilna eļļošanas sistēma ar alumīnija skaidām. Uz izstiepuma rēķina mainās arī vārstu fāzes, kas vairs nenodrošina tik pareizu dzinēja darbību. Skaļa ķēde ietekmē arī detonācijas sensora darbību, resp - aizdedze visu laiku tiks "griezta" vēlāka... Braukt jau principā var, kamēr vien auto kustās uz priekšu, bet neviens taču nekad nevēlas nobraukt auto "līdz pēdējam"! Tā, ka - viens mainīs pie 13-14mm , cits vilks līdz kritiskajiem 18-19!
Es, konstruktoru vietā, ierīkotu ķēdes spriegotājā devēju, kurš tad arī SIDā paziņo, ka pienācis laiks mainīt ķēdi!:woohoo: Un nebūtu jautājumu - a cik es vēl varu ar tādu novilkt? Auto pats paziņos!:P
.... pag, pag... kādā ārā? To varētu teikt kāds krūmu kantoris, bet ne oficiālas pārstāvis. Katrai detaļai ir kāds pieļaujamais nodilums..... un tādēļ viņš arī ir noteikts - lai nejātu prātu cilvēkiem. Ja ir noteikts, ka tas ir 18mm, tad nevajag teikt, ka jāmaina pie 13mm jo starp 18mm un 13mm pie normālām eļļas maiņām un braukājot normālā (nedzīvojot tikai 333 trasē) režīmā ir ļoti liela nobraukto km starpība. Varbūt mainam kopā ar katru eļļas maiņu, jo nomaino ķēdi "izstiepums uz spriegotāja" nav "0"?

Tas kā, tā uz bui dui tiek noteikts? Pieļaujamo bloka izdilumu arī nosaka degunu paurbinot, vai tomēr pastāv kādas "oficiālas" normas?:angry:
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by SAABaeroist »

Man noteica 16,5 izstiepumu,un teica ka ta esot jau kritiska robeza,17 ir galejais ....tad ka tur isti ir cik es varu braukt????
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by elmo »

Gadu jau nu toč var nobraukt, bet ja nauda ir un taisies vēl ilgi braukt, kāpēc gan nenomainīt. Pie reizes arī citus defektus motoram novērsīs, ko nevar novērst bez motora izcelšanas.
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by SAABaeroist »

Nu tad nav tada steiga ka es ieprieksh domajuB) Nu tad mainishu pec kada pusgada ...
User avatar
Kabrio
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 454
Joined: Wed Jan 16, 2008 12:29 pm

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Kabrio »

Arnijs wrote:
Kabrio wrote:
SAABaeroist wrote:
4) Ķedes maiņa ar visiem ruļļiem utt detaļas 478 ls darbs 450 ls
ŠOMENES ATLAIDE VISS KOPA 650 ls uzskatu ka laba cena,,,vai kadam ir cits piedavajums:)
nevar shomenes pieteikties uz kjeedes mainju, bet mainiit vinju kkad mazliet veelaak? :P :laugh:
Kas Tavā izpratnē būtu "mazliet vēlāk"?
tas bija driizaak kaa joks domaats, jo nedomaaju, ka ir iespeejams taa sarunaat. :cheer:
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by KoreFun »

jastr wrote:Protams, attiecīgā kantora cenu politika ir pavisam cita lieta, bet piekares detaļas jau nav nekāds kosmoss, tās var nomainīt jebkurā servisā, kur vari arī stāvēt klāt un skatīties uz pirkstiem, vai arī darīt to pats, ja māki...
Nu gan Offtopiku sataisīšu nelielu:
Nezinu ka ir ar 9-5, bet ar 900 OG arī domāju, ka var mainīt jebkurā servisā piekares detaļas. Izskaidroju ka tā īsti nav. Atdevu SAABu, blakus mājām esošā, maz zināma servisā, lai nomaina granātu. Atbraucu pēc minūtēm 40-50, ienāku servisā, šitaiss "meistars" ar lauzni kaut ko spiež, ar āmuru kaut ko dauza, nu domāju moš kaut kas baigi piauga un neņēmas nost. Nāku tuvāk un redzu: šitais "meistars" noņēma riteni, atskrūvēja uzgriežņus lodbalstēm un amortizatora buksei un ko tālāk darīt nezin. Bet ar āmuru kaut ko dauza. Tā sagribējās viņam pašam iebraukt ar lauzni:angry: Es viņam prasu: "ko tu dari?"
"meisatrs": "neņēmas nost." Nācās to "meistaru" mācīt kā mainīt granātu.
Vēl vienu reizi gribēju nomainīt lodbalsti, arī maz zināmā servisā, tur tas pats bija. Nācās vispirms izstāstīt ideju, tad "meistari" maina. Tur jau gan stāvēju un visu skatījos, kā un ko viņš dara:laugh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Arnijs »

zaz.... Tad pasaki pieļaujamo nodilumu lodbalstam!... Ja ir brīvkustība - tad arī maina!
Ja Tev ķedei nomērīs 14.5, bet pie 15 ir jāmaina, tad teikt, ka viss ir OK? Ka vari vēl mierīgi braukt?... Un minēt, kad izdomāsi samērīt nākošreiz?...
Ja strikti, tad tehniskajā info ir noteikts mainīt pie izstiepuma koeficienta 15-16mm.
jaunai ķēdei šis koeficients ir ~ 8-9mm. Vidējais ir ~ + 1mm uz 20 tk km, bet tas nav strikti. Atkarīgs no ekspluatācijas apstākļiem.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by zaz »

Arnijs wrote:zaz.... Tad pasaki pieļaujamo nodilumu lodbalstam!... Ja ir brīvkustība - tad arī maina!
Ja Tev ķedei nomērīs 14.5, bet pie 15 ir jāmaina, tad teikt, ka viss ir OK? Ka vari vēl mierīgi braukt?... Un minēt, kad izdomāsi samērīt nākošreiz?...
Ja strikti, tad tehniskajā info ir noteikts mainīt pie izstiepuma koeficienta 15-16mm.
jaunai ķēdei šis koeficients ir ~ 8-9mm. Vidējais ir ~ + 1mm uz 20 tk km, bet tas nav strikti. Atkarīgs no ekspluatācijas apstākļiem.
Lūdzu nejauc divas dažādas lietas, t.i. lodbalsti un ķēde.....

Un nevajag neko minēt, kad cilvēks nākamreiz atbrauks! Ja eļļa jāmaina pēc 10K km, tev arī nekas nav jāmin... kad klients atbrauks... tipa klients pilnīgais pajāliņš un nezin cik var nobraukt..... tad eļļu jūs arī mainat kaut klients iebrauks 6K km pēc eļļas maiņas?

Jūs cilvēkus pa tādiem dauņiem uzskatat, ka viņiem nevar pateikt;

"Ķēdes izstiepums ir 14mm, jāmaina pie 16mm, 1mm ~ 20K km, tātad - pēc 40K km gaidam ciemos"

Lielākā daļa (neskaitot darba auto) cilvēki gadā nenobrauc vairāk par 25 - 30K km, tātad klientam mākslīgi saīsina detaļas mūžu / lieki izmet detaļu kura var kalpot vismaz 1,5g..... un tas galīgi nav maz!!!

Ja pieņem, ka 1mm ir 20K km, tad pēc Arnija dotajiem piemēriem;

Jauna ķēde - 8mm, ķēde jāmaina pie 16mm, tātad 18-8=8mm*20 000km= 160 000km

Ja ķēdi "piespiež" mainīt pie 14mm -> 14-8=6mm*20 000km= 120 000km

Ja ķēdes maiņa maksā 800LVL tad pie 160K km, 1km izmaksā 0.005LVL, bet pie 120K km, 1km būs 0.007LVL, un tas būs par 25% sadārdzinājums uz 1km.....

Te cilvēki kautko gudro kā likt gāzi, vēl ko kā ieekonomēt, bet neviens kautkā nerēķina kāds sadārdzinājums rodas mainot visu ko kāds "BORĒ"

Tas tā, vakara pārdomas....

Peace!
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Arnijs »

zaz... iedevu reālu piemēru uz pusmilimetru starpības. pie kam salīdzinājums ar šariem ir pilnīgi vietā! Dažādi cilvēki dažādi domā! Un katram ir savi kritēriji! Viens vilks, kamēr skaidas karterī, cits savukārt nomainīs pie 14 mm Arī ar svecēm var "vilkt" divus mūžus, bet riskēt ar DI kaseti. Tāpat ar ķēdi. ja būtu uzmanīgi lasījis, tad jau norādīju, ka izmainās GSM fāzes un ekonomija, ko var "pastiept" uz ķēdes rēķina, visa "izkūp" benzīna palielinātā patēriņā! Un nedomāju, ka Vikingā kāds spiež par visiem 100% mainīt ķēdi! Vnk pasaka, ja tas mirklis tuvojas, vai ir klāt! Un klienta sāpe , domājams, jau nav tur, ka negribētu mainīt, bet gan pasākuma dārdzībā, kā pamatam visām šīm diskusijām
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Iceman
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 574
Joined: Wed Jan 16, 2008 3:07 am
Location: Ventspils

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Iceman »

mana pirms gada vikingā teica, ka ķēdei 17,5mm, pēc gostiem robeža ir 15-16, pēc prakses pie 19mm sāk rīvēt dzinēju, tas maksā ap 700Ls, bet reālais cipars parasti ir ap 1000Ls (papildlietas pie izcelta dzinēja) un tālāk jau jādomā pašam ko darīs...
tā kā man šajā ziņā likās servisa nostādne normāla :)

man tik ir izbrīns - kāpēc jaunai ķēdei nav nullīte tas izstiepums? un kāpēc citiem auto ķēde paredzēta visa auto dzinēja mūžam :dry:
BE CE DE
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by elmo »

Nu tad jāzvana uz Diton pievadķēžu rūpnīcu, vai šie nevar piedāvāt labākas ķēdes, jaunas un bez izstiepujma! :laugh: :laugh: :laugh:
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Nīgrais »

Iceman wrote: man tik ir izbrīns - kāpēc jaunai ķēdei nav nullīte tas izstiepums? un kāpēc citiem auto ķēde paredzēta visa auto dzinēja mūžam :dry:
Tā nu īsti naf, ka visam mūžam, bet bišķ garāks tas mūžš kā saab "ģeniālajam" OEM motoram gan. :)

Bet ja ir interese, kas ir ķēde, tad skat šeit:
http://chain-guide.com/basics/index.html

Priekā!
Iceman
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 574
Joined: Wed Jan 16, 2008 3:07 am
Location: Ventspils

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Iceman »

Nīgrais wrote:
[quote
Bet ja ir interese, kas ir ķēde, tad skat šeit:
http://chain-guide.com/basics/index.html

Priekā![/quote]

spēcīgs saits B)
Par to ķēdes mūžīgumu apgalvo ražotāja nissan dīlerserviss. Tiesa tas ir 4 cilindru 16 vārstu 1.8 litru atmosfēriskam benzīnmotoram :) Cerams, ka apgalvojums nav saistīts ar īsu dzinēja resursu :woohoo:
BE CE DE
Post Reply