Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Bez SAAB'iem nomoka arī citi jautājumi
Post Reply
User avatar
JauDzin
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 238
Joined: Tue Jul 28, 2009 2:58 pm
Location: Šejiene

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by JauDzin »

mareksb wrote: JauDzin par ko tu strada ? :huh: protams ja nau noslepums :whistle:
par gudru un skaistu cilvēku! :D

ja godīgi - zinātne&izpēte
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
User avatar
JauDzin
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 238
Joined: Tue Jul 28, 2009 2:58 pm
Location: Šejiene

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by JauDzin »

Yukki wrote: Skatos teonline dati par konkrētu saules kolektora darbību un nevaru ierubīties, kāds tur algoritms tai pariktei, ka viņa nestrādā, kad pēc mana ieskata tai vēl mierīgi būtu jāturpina atdod siltums tvertnes apakšai?
Visu izšķir delta T :) Respektīvi, saules kolektora kontūras sūknis, parasti, tiek ieslēgts atkarībā no temperatūru starpības starp saules kolektora turpgaitas temperatūru un akumulācijas tvertnes temperatūras.. (atkarībā no sistēmas un tvertnes veida - augšas, vidus vai apakšas).. Parasti šī starpība ir iestādīta 5-10 grādi, kas arī nosaka, kad saules kolektora kontūras sūknis sāk strādāt
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
User avatar
JauDzin
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 238
Joined: Tue Jul 28, 2009 2:58 pm
Location: Šejiene

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by JauDzin »

rompe wrote: Galu galā ar tiem lieliskajiem tehnikas jaunumiem (siltumsūkņi, saules kolektori, saules baterijas) tiec ievilkts vāveres ratā no kur ārā tiksi tikai kādu "uzmetot".

par šo lūdzu sīkāk - kā tas ir, ko tur jāuzmet?


Pagarš sviests sanāk.

Manuprāt, labākais variants ir neliels vēja ģenerātors ar divvirzienu skaitītāju + granulu katlas.
par divvirziena skaitītājiem - super! par vēja ģeneratoriem - tur ir arī monētas otra puse - kustīgās daļas, estētiskais, apkalpošanas izmaksas utt. nesaku ka slikti, bet neteikšu ka tas ir labākais.
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
User avatar
Daniliano
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 117
Joined: Tue Jan 15, 2008 9:26 am
Location: Zemgale

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by Daniliano »

Es ar esmu par malku. īsti nesaprotu kur gan tur kaitējums dabai no koksnes sadedzināšānas-arī dabīgas noārdīšanās procesā(pūšana,trūdēšana utt) izdalītos CO2 kurš savā laikā kokam veģetējot tieši tika uzņemts. Tātad par ogļskābo gāzi cikls ir noslēgts. Ja nu vienīgi kaut kādas cietās daļiņas kuras kopā ar dūmiem nonāk atmosfērā var radīt kaitējumu.
No Latvenergo kā par iespējamo "akumulatoru" sadzīves mikro ģenerācijas iekārtu(saules paneļi,vējš) radītai strāvai gan neko neesmu dzirdējis. Bet zinot kādus tehniskos noteikumus šie izvirza kooģenerācijas,biogāzes u.c. iekārtu pieslēgšanai koplietošanas tīkliem, nekas tur lēts un izdevīgs nevarētu būt.
A par sauli-dokumentus projektam iesniedzu. Ja viss būs OK tad rudenī varēšu padalīties ar darbības rezultātiem no 4 bateriju(vakumcaurules)darbības kā atbalsts apkurei.
un brauc zaļi...
rompe
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 50
Joined: Thu Jan 27, 2011 6:57 pm

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by rompe »

JauDzin wrote:
rompe wrote: Galu galā ar tiem lieliskajiem tehnikas jaunumiem (siltumsūkņi, saules kolektori, saules baterijas) tiec ievilkts vāveres ratā no kur ārā tiksi tikai kādu "uzmetot".

par šo lūdzu sīkāk - kā tas ir, ko tur jāuzmet?


Pagarš sviests sanāk.

Manuprāt, labākais variants ir neliels vēja ģenerātors ar divvirzienu skaitītāju + granulu katlas.
par divvirziena skaitītājiem - super! par vēja ģeneratoriem - tur ir arī monētas otra puse - kustīgās daļas, estētiskais, apkalpošanas izmaksas utt. nesaku ka slikti, bet neteikšu ka tas ir labākais.
"Jāuzmet", jaapčakarē, jāapkrāpj, jāapzog, jaaplaupa utt.
Nav jau tas vēja ģenerators ideāls, bet salīdzinoši vienkārš un lēts.
Lielākais mīnuss ir estētika, kā arī iekš LV tas vējelis ir pašvaks.
Šķiet dārgākais ir birokrātija, jo brīžiem liekas ka LVieši nedrīkst neko ražot, bet viss ir jāpērk no ārpuses kaut gan par vēja ģeneratora būšanu esmu interesējies tikai parunāšanas līmenī!
rompe
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 50
Joined: Thu Jan 27, 2011 6:57 pm

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by rompe »

Daniliano wrote:Es ar esmu par malku. īsti nesaprotu kur gan tur kaitējums dabai no koksnes sadedzināšānas-arī dabīgas noārdīšanās procesā(pūšana,trūdēšana utt) izdalītos CO2 kurš savā laikā kokam veģetējot tieši tika uzņemts. Tātad par ogļskābo gāzi cikls ir noslēgts. Ja nu vienīgi kaut kādas cietās daļiņas kuras kopā ar dūmiem nonāk atmosfērā var radīt kaitējumu.
No Latvenergo kā par iespējamo "akumulatoru" sadzīves mikro ģenerācijas iekārtu(saules paneļi,vējš) radītai strāvai gan neko neesmu dzirdējis. Bet zinot kādus tehniskos noteikumus šie izvirza kooģenerācijas,biogāzes u.c. iekārtu pieslēgšanai koplietošanas tīkliem, nekas tur lēts un izdevīgs nevarētu būt.
A par sauli-dokumentus projektam iesniedzu. Ja viss būs OK tad rudenī varēšu padalīties ar darbības rezultātiem no 4 bateriju(vakumcaurules)darbības kā atbalsts apkurei.
Par kaitējumu dabai lai domā G7 valstis!
Bauskas Lavenergo darbiniekam pie mājas ir uzstādīts vēja ģenerators kurš, ja pareizi saprotu izmanto latvenergo, kā akumulatoru!
User avatar
Daniliano
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 117
Joined: Tue Jan 15, 2008 9:26 am
Location: Zemgale

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by Daniliano »

rompe wrote:
Daniliano wrote:Es ar esmu par malku. īsti nesaprotu kur gan tur kaitējums dabai no koksnes sadedzināšānas-arī dabīgas noārdīšanās procesā(pūšana,trūdēšana utt) izdalītos CO2 kurš savā laikā kokam veģetējot tieši tika uzņemts. Tātad par ogļskābo gāzi cikls ir noslēgts. Ja nu vienīgi kaut kādas cietās daļiņas kuras kopā ar dūmiem nonāk atmosfērā var radīt kaitējumu.
No Latvenergo kā par iespējamo "akumulatoru" sadzīves mikro ģenerācijas iekārtu(saules paneļi,vējš) radītai strāvai gan neko neesmu dzirdējis. Bet zinot kādus tehniskos noteikumus šie izvirza kooģenerācijas,biogāzes u.c. iekārtu pieslēgšanai koplietošanas tīkliem, nekas tur lēts un izdevīgs nevarētu būt.
A par sauli-dokumentus projektam iesniedzu. Ja viss būs OK tad rudenī varēšu padalīties ar darbības rezultātiem no 4 bateriju(vakumcaurules)darbības kā atbalsts apkurei.
Par kaitējumu dabai lai domā G7 valstis!
Bauskas Lavenergo darbiniekam pie mājas ir uzstādīts vēja ģenerators kurš, ja pareizi saprotu izmanto latvenergo, kā akumulatoru!
Vai vari savu pēdējo frāzi pārbaudīt? Tas tiešām tā ir un varētu būt pat ne tikai Latvenergo darbiniekiem ;) ?
Domāju šis jautājums interesē daudziem.
un brauc zaļi...
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by Nīgrais »

Nu jau gads vairāk pāri, kopš ir iespējas pieslēgties LE tīklam. Žēl, bet nevaru atrast linku, kur bija šis likums (lai piedod man juristi, moš ar` ka MK noteikumi vai kā nu viņus tur sauc ;)). Ja atmiņa neviļ, tad kautkur Sadales Tīklu mājaslapā.
Tikko iznāca šis papīrs, devos uz Pērnavas ielu ķerstīt kādu zinātāju. Divi zeļļi tika izķerti, bet tā pašvaki mums gāja. :laugh:
Beigās kaut ko no šiem izspiedu. Tur tipa - Iesniegums, jāprojektē, jāstāda tāme, jāliek vēl viens skaitītājs (nav tā kā domāju - viens, ir divi skaitītāji)utt. Nu īsāk sakot - gadu atpakaļ tā bija jauna padarīšana, es biju pirmais interesents, tā kā uz šo brīdi, jācer, visam jābūt klārākam.
:)
Ak jā, un, protams, pieslēdz tikai LE sertificētas iekārtas.:P

Uz priekšu celmlauži! Dariet kāds, lai es varu mērkaķoties pakaļ!
:laugh:
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by Nīgrais »

Esmu papētījis visādas iespējas, un teikšu ko domāju: pašreiz vienīgais, kam ir vērts pievērst uzmanību, ir vakuma saules kolektori. Saules paneļi ir pārāk dārgi un ar pārāk mazu lietderības koif. Vēja ģenerātors - nu tas ir pilnīgi garām, Latvijā tik divas vietas, kur būtu kāda jēga to uzparikti likt, lai kādas jaudas viņa nebūtu.
:)
User avatar
JauDzin
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 238
Joined: Tue Jul 28, 2009 2:58 pm
Location: Šejiene

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by JauDzin »

rompe wrote: Šķiet dārgākais ir birokrātija, jo brīžiem liekas ka LVieši nedrīkst neko ražot, bet viss ir jāpērk no ārpuses kaut gan par vēja ģeneratora būšanu esmu interesējies tikai parunāšanas līmenī!
birokrātija nevis neļauj, bet traucē un neveicina ražošanu kā tādu. nav valstiska uzstādījuma - ka ražojam to un to, vai mērķtiecīgas atbalsta politikas un instrumentu izmantošanas ..

es jau pirms tam teicu, ka lielākais trūkums tiem KPFI ir tas, ka neko no tām tehnoloģijām mēs neražojam no A-Z uz vietas. Labākajā gadījumā - tikai sakomplektējam "made in china" elementus kopā un viss. jau tā LV IKP 70% (1) veido pakalpojumu sektors, bet tikai 10 % ražošana.
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
User avatar
JauDzin
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 238
Joined: Tue Jul 28, 2009 2:58 pm
Location: Šejiene

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by JauDzin »

Nīgrais wrote:Esmu papētījis visādas iespējas, un teikšu ko domāju: pašreiz vienīgais, kam ir vērts pievērst uzmanību, ir vakuma saules kolektori. Saules paneļi ir pārāk dārgi un ar pārāk mazu lietderības koif. Vēja ģenerātors - nu tas ir pilnīgi garām, Latvijā tik divas vietas, kur būtu kāda jēga to uzparikti likt, lai kādas jaudas viņa nebūtu.
:)
Varētu piekrist- bet arī plakanie saules kolektori, īpaši gadījumos, kad domā tikai par karstā ūdens sagatavošanu nebūs sliktākā izvēle, ir pietiekoši spējīgi un mazliet lētāki..
Saules paneļi - tā, manuprāt, ir vairāk ekstra, par ko attiecīgi arī ir jāmaksā. Bet variants ar divvirzienu skaitītājiem - super!
Vējš - visu izsaka jaudas līkne atkarībā no vēja ātruma (min. vēja ātrums, optimālais vēja ātrums, kad ģenerators griežās ar nominālo jaudu (vēlamais vēja ātrums)) un to, cik viņa sakrīt ar realitāti. Nenoliedzu, strādāt viņš strādā - jautājums, kā un kādā vēja ātruma diapazonā/režīmā?
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by Yukki »

Par kādu birokrātiju Jūs te raudat? Ok, es nezinu visas detaļas katrā konkrētajā gadījumā, bet ja runa ir par šo KPFI programmu, tad tur bija jāaizpilda 7 lapas, no kurām 2 sastāvēja no vārds/uzvārds/kadastra nr utml info, 2 no formulām, kur bija jāsaliek iekšā priekšā uzrakstīti skaitļi un 3 jau bija aizpildītas ar viņu textu. Kā man skaidroja Vides ministrijā, tad ja Jūs, jaunais cilvēk, esat beidzis vismaz 8 klases, tad domāju, jūs ar to tiksiet galā. Es tiku galā 1h laikā, jo tomēr gribējās palasīt arī pašus noteikumus, vienīgais jāatzīst beigās dabūju "sēdies 2", jo biju pieļāvis tupas neuzmanības kļūdas.:silly: Beigās samaksāju kantorim, ko izvēlējos, lai viņi visu smuki aizpilda, iesien, iekopē CD un nosūta, lai ir droši, ka neizgāžos dēļ nepareizā vietā ielikta komata, nepareizi paņemtās konstantes vai iesaiņojuma striķa uz iesnieguma.
Tas, ka vajadzētu šāda veida projektus vērst uz vietējo ražotāju atbalstu, būtu pareizi, bet nedomāju, ka to pieļauj EU likumdošana. Ja konkursa noteikumos būtu ierakstīts, ka "saules kolektori, sūkņi, katli, vēja ģeneratori, trubas, saules paneļi utt jābūt Made in Latvia" tad konkurss nebūtu konkurētspējīgs, jo vietējie bāleliņi par saviem greizajiem izgudrojumiem ieslēgtu tādu cenu, ka neviens negribētu pirkt, otrkārt lieta nonāktu EU konkurences tiesā.
P.s.izstādē viena kantora (nosaukumu neatceros) mājas lapā bija rakstīts, ka elektrību jau tagad var stumt iekšā Latvenergo tīklā, bet sarunā viņš atzina, ka tas vēl nav mājsaimniecībām. Iespējams, ka runa ir par šo likumprojektu, kuru cer uz rudeni palaist.
Mani fascinē dažu spēja visur saskatīt negatīvo:blink:

Klau, nedaudz offtopics, bet kāds man tiešām populārzinātniski var apstāstīt to Kioto protokolu vai kā to zvēru sauc? Ja jau LV pārdeva savas tiesības bendēt gaisu, tsk Austrijai un vēl dažiem EU un japāņiem, tad par ko mums tagad draud tas sods par to, ka mums Rīgā pārāk čābīga gaisa kvalitāte? Tad jau sanāk, ka mēs nevarējām tās savas kvotas pārdot, vajadzēja pašiem paturēt?
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by KurBads »

uuu ... a šis finanšu instruments atbalsta tikai katlus, paneļus, dzirnavas vai arī kaut kādus pasīvos enerģijas taupīšanas pasākumus (siltināšanu ...?)?
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by Yukki »

KurBads wrote:uuu ... a šis finanšu instruments atbalsta tikai katlus, paneļus, dzirnavas vai arī kaut kādus pasīvos enerģijas taupīšanas pasākumus (siltināšanu ...?)?
Cilvēk, nu nevar jau arī pārspīlēt un gribēt uzreiz visu! Pamatā doma, cik saprotu, bija sākt ar to, ka nomainām draņķīgus apkures veidus:
"Konkursa mērķis ir oglekļa dioksīda emisiju samazināšana māj­saimniecību sektorā, atbalstot mikroģenerācijas siltumenerģijas vai elektro­enerģijas ražošanas tehnoloģisko iekārtu iegādi un uzstā­dīšanu dzīvojamai mājai, lai nodrošinātu siltumenerģijas vai elektroenerģijas ražošanu no atjaunojamiem energoresursiem un siltuma vai elektroenerģijas piegādi tikai mājsaimniecības vajadzībām."
Domāju, ka ir pareizi sākt ar kautko, pie tam diezgan vienkāršā veidā, pēc tam to visu sarežģīt.
Un jā, man bija interesanti uzzināt, ka ir tik daudz dažādu ar tēmu saistītuprojektu bijis un vēl būs. Būtu zinājis agrāk, sagatavotos labāk, bet tā ir tikai mana vaina, neuzskatu, ka par šo būtu jātērē milzu nauda informēšasnai (tāpat tiek uz to padaudz tērēts), apmaksājot ikvakara sižetus Panorāmā. 2010.gada 10.septembra raksts apollo!31.jan raksts Leta, bet bija arī agrāk info. Zinu, ka daži "noleca", jo pārāk vēlu uzzināja par šo visu.
User avatar
Daniliano
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 117
Joined: Tue Jan 15, 2008 9:26 am
Location: Zemgale

Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...

Post by Daniliano »

par birokrātiju-domāju, ka šī topika dalībnieki birokrātiskos jautājumus saskata tieši Latvenergo un strāvas ražotāju(vai tās būtu majsaimniecības vai palielāki juridiskie elektrības ražotāji)savstarpējo attiecību dibināšnā. Viena lieta ir dabūt atļauju pieslēgumam un to izveidot, otrs jautājums ir likumdošanas bāze visādu tur ģenerējošo jaudu izveidei,reģistrācijai utt. Viss tas ir laikietilpīgs un pietiekami dārgs process, kurš kaut kādus tur atmaksāšanos termiņus padara vēl drūmākus.
Skaidrs ka pašam Latvenergo ķēpāties ar kaut kādiem pāris kilovatiem(un labi ja tik vēl var saražot saulīte un vējiņs kādas majas pagalmā)galīgi nav intereses. Noteikti būtu jābūt kādiem MK noteikumiem kuri šo lietu veicinātu.
Man te viens pzaziņa jau trešo gadu neatlaidīgi cenšas uzlikt "vējdzirnavas"-te problēmas ar pagasta būvvaldi, te latvenergo iebilst kaut ko par tīkla "šupošanu", jo viņš redz pēdējais pievadīnijā, īsāk, nav tik viegli.
un brauc zaļi...
Post Reply