Dažādi jautājumi par 9-5


SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by SAABaeroist »

Nevienam nav aizķeries vaciņš lukturu apmazgatajam labajai pusei????????
Vakar bļaviens aizlidoja laikam kaut kut Maskavas ielas rajona,pats jau vainigs zinaju ka jasalime jo švaki turejas:(

Šis jau bus otrais pec skaita ,pirmo man izrava ara ar visu mehanismu un tagad pats nolohojos:dry:

Vismaz zinu ka sieva 1.6 gadu atpakaļ pirka Alfa Motors pa 15 ls vaciņš un apskalotajs.
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by SAABaeroist »

SAABaeroist wrote:Nevienam nav aizķeries vaciņš lukturu apmazgatajam labajai pusei????????
Vakar bļaviens aizlidoja laikam kaut kut Maskavas ielas rajona,pats jau vainigs zinaju ka jasalime jo švaki turejas:(

Šis jau bus otrais pec skaita ,pirmo man izrava ara ar visu mehanismu un tagad pats nolohojos:dry:

Vismaz zinu ka sieva 1.6 gadu atpakaļ pirka Alfa Motors pa 15 ls vaciņš un apskalotajs.
Šodien dabuju vaciņu no privatpersonas pa 7 ls (melna krasa), Alfa motors maksa 12 ls .
P.S cermas nav nevienam norauts:dry: B)
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by Yukki »

Es te kādu laiku atpakaļ iedvesmojos no Ziedoniz, kas apkopojis 900 lietas, ka jāapkopo arī 9-5, lai "jaunajiem" nebūtu jautājumu un arī pašiem ir gatava atbilde, man sanāca šitā, palabojiet lūgums speciālisti. Cenas aptuvenas, svārstās no vietas un meistara, jaunas/lietotas/branda:
SAAB 9-5 2001 gada modeļa "tipiskās" lietas

DI kasete (aizdedzes bloks). Bojājas reizi 150000km. Ja laikā nemaina atbilstošas NGK sveces un lieto kreisu degvielu, biežāk. Ls 200
Ķēdes. Motora ķēdes >150k km mainās kopā ar čupiņu rullīšu un pie reizes arī blīvslēgiem, lai to paveiktu, tiek izcelts motors. Kopā ar darbu 700 līdz Ls 1000.
Turbīna - tipiski visiem turbo auto, Ls 300 atjaunota, Ls 500 jauna. Nobeidzas 150-200k km, vai ātrāk, ja lieto bez apdomas
SID "zūdošie" pikseļi (līdz kurai tur paaudzei, pēc tam esot labāki bloki!). Remonts Ls 30 katrs, var darīt pats, bet parasti mazefektīvi. Jauni >Ls100
Signalizācija gaudo - Fault Alarm - oriģinālās signalizācijas blokam pēc ~5gadiem "izbeidzas" baterijas. Var ielodēt pats, bet lodētās (Ls 13) netur ilgāk par gadu. Var atvienot vispār, pārprogrammējot arī signalizācijas smadzenes, var pirkt lietotu bloku (Ls 15) vai jaunu (>Ls100).
ACC mehānika - pēc 5 gadiem lūzt ACC vārstiņi un motoriņu reduktori. Remonts parasti nemaksā daudz (no Ls 40), ja nesalūzt arī dārgās daļas, kas prasa stipri lielākus ieguldījumus.
Kartera ventilācija - jāmaina, ja ir vecā, ~Ls 100. (jāmaina modeļiem līdz xx gadam)
Dzesēšanas sūknis - izbeidzas pēc 150k Km. Ls 150 ar darbu jauns
Stūres pastiprinātājs - sulo šļauka. Ja pārāk nezūd šķidrums, nav mirstama vaina, tā jau šķiet ir 20 gadus visiem SAABiem. Reika nebojājas, kā citiem tā laika auto.
Sajūgs - kā jau auto virs 200Zs, pie 200000km mēdz būt jāmaina. Ls 400
Droseļvārsts (Throttle body) , izbeidzas >150000km, lietots Ls 200, jauns - daudz.
Hola devējs (CKP), mēdz izbeigties 150000-200000km, <Ls100
Blīvslēgi - daudz un dažādi, mēdz sulot gan kārbai, gan motoram, no pāris Ls līdz daudz Ls, ja neērta klāttikšana
Lampu tīrītāju motoriņi - izbeidzas, ir labojami par nedaudz latiem, vai pērkami jauni (daudz Ls), vai noņemami vispār
Ritošā daļa - samērā mazlūstoša un maksā apmēram tikpat kā visiem tā laika auto, atkarībā no detaļas lieluma un konkrētā remonta sarežģītības.
"Lūpa" - aero modeļiem smuka, kamēr netiek norauta.
Universāļiem - aizsērē (aizrūsē) aizmugurējā loga mazgāšana. Jātīra pie speciālista.
Diski - viegli pieejami, smuki un izturīgi - ~Ls 120 komplekts (lietots 17")
Ja auto nav dauzīts, nerūsē.SAAB logo priekša un aizmugurē - regulāri noberžas:). Ls 15/gab.
Filtri, eļļas, lampiņas, logu slotas utml - viss kā jebkuram tā laika auto. Nav grūti aizsniedzami un nomaināmi.
Tāpat kā 9000, arī 9-5 ir daudz detaļu šrotos par pieņemamām cenām bet mēdz būt arī jāskatās, lai lietota cena gandrīz nesasniedz jaunas detaļas cenu. Mēdz gadīties, ka oriģinālā detaļa pie dīlera ir lētāka kā neoriģinālā kādā kaktu veikalā.
User avatar
mrpinkeyes
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1406
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
Location: Sigulda
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by mrpinkeyes »

SUPER YUKKI +1 !

Šķiet Tavā sarakstā vēl trūkst ABS/TCS bloks, tālo gaismu relejs, priekšējo riteņu bremžu aizsargi un sailentbloki (aizmugurē jau 2x nomainīju).


Pats no šī saraksta mainīju ķēdi, turbīnu (jauna), kartera ventilāciju, sajūga disku, droseļvārstu (remontēts), aizmugurējā loga tīrītājs (1x remontēts, 1x tīrīts), abas emblēmas protams un daudz , daudz ko citu!

Stūres pastūža eļļa zūd, pikseļi tāpat, kling klang theft alarm service ik pa laikam un jā, pirmo (!!!) reizi kopš man ir saabi, vienam no luktura tīrītājiem motoriņš - kirdikt!

Autiņam 190k nobraukums!!!

SAAB iracionāla, bet sexsīga izvēle!
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by SAABaeroist »

To aizmugureja loga apmazgataju pašam viegli var iztirit ;)
Jabrauc akurati un ar pratu dažreiz jaizgaž,tad auto bus ilgmužigak:laugh:
Saava SAABa pa 3 gadiem jau ieguldiju ap 3000 ls tas bez slotiņam un parejiem sikumiem.Šogad tik uz ritiņiem uzliktun iziet TA sanaca 870 ls :dry: Bet nu kad brauc tas viss aizmirsas:P :laugh:
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by Yukki »

Pink, tās tavuprāt ir tipiskās 9-5 vainas? Ieliec aptuvenos ciparus, tad šo sarakstu lēnām varam apaudzēt līdz kautkam tādam
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by uculs »

Mr Pink Eyes wrote: Autiņam 190k nobraukums!!!
Pats tam tici? Ja tas ir īstais, tad jākratās no tāda hlama vaļā. Kaut gan iepriekšējiem bija jau pāri 200kkm un nekas no tevis nosauktā nebija mainīts, tikai emblēmas nolobijās. Jā ķēdei bija pienākusi kārta, bet tas arī viss. Pats lielākais, ko atceros ventilatora motors.
saule
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 564
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:36 am
Location: Sigulda

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by saule »

Mr Pink Eyes wrote:SUPER YUKKI +1 !

Šķiet Tavā sarakstā vēl trūkst ABS/TCS bloks, tālo gaismu relejs, priekšējo riteņu bremžu aizsargi un sailentbloki (aizmugurē jau 2x nomainīju).


Pats no šī saraksta mainīju ķēdi, turbīnu (jauna), kartera ventilāciju, sajūga disku, droseļvārstu (remontēts), aizmugurējā loga tīrītājs (1x remontēts, 1x tīrīts), abas emblēmas protams un daudz , daudz ko citu!

Stūres pastūža eļļa zūd, pikseļi tāpat, kling klang theft alarm service ik pa laikam un jā, pirmo (!!!) reizi kopš man ir saabi, vienam no luktura tīrītājiem motoriņš - kirdikt!

Autiņam 190k nobraukums!!!

SAAB iracionāla, bet sexsīga izvēle!

Jopčik! :blink: 190 tūkstoši un šitāds izmaksas... Varen izturīgs auto.
SAAB un SUBARU
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by elmo »

Principā varu pievienoties augšminētajam sarakstam, jo CKP devējs ir nomiris, 2 gabali DI kasetes kaput,SID displejs kaput, amortizatori bija kaput(tagad KONI).Lukturu slotiņas strādā, bet ūdeni gan nešļāc, tāpēc ir atslēgtas.Pagrieziena lukturis pats no sevis izkrita nafig ārā.

Nu labi,man nav ķēdes un vēl nav bijušas problēmas ar kartera ventilāciju.Bet pa lielam viss iepriekš rakstītais ir patiesība un man odometrs rāda 183k km.
User avatar
mrpinkeyes
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1406
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
Location: Sigulda
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by mrpinkeyes »

uculs wrote:
Mr Pink Eyes wrote: Autiņam 190k nobraukums!!!
Pats tam tici? Ja tas ir īstais, tad jākratās no tāda hlama vaļā. Kaut gan iepriekšējiem bija jau pāri 200kkm un nekas no tevis nosauktā nebija mainīts, tikai emblēmas nolobijās. Jā ķēdei bija pienākusi kārta, bet tas arī viss. Pats lielākais, ko atceros ventilatora motors.

Vēlreiz atkārtojos 190k ir īstais nobraukums! Es to auto pirku Vācijā (kad tam bija 139k), no privātā, kas tirgoja iekštirgum. Tur, kā zināms griezt odometru ir noziegums, turklāt servisa grāmatiņu vēlāk Latvijā arī atzina E&S. Auto rūpīgi meklēju un protams tā cena Vācijā bija daudz augstāka par analogiem ss.lv. Varat iedomāties, kas par konstruktoriem pārdodas šeit?

Ar manējo nav jau tik traki- ķēdi, kartera ventilāciju un vēl daudzas lietas domāju varēja nemainīt. Vienkārši braukt līdz GALAM, kā to daudzi Latvijā dara. Turbīnu nokāva Vikingi, paši uzlika jaunu. Nu jā visi tie sailentbloki u.c. lietas ritošai daļai birts pa mūsu ceļiem, varbūt tapēc, ka AERO? :dry:
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by uculs »

User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by uculs »

Nu tad jau labi, ka maini savlaicīgi, es tik saku, ka man diviem nekas tāds nav bijis. Pēdējam, kā jau minēju ķēdei bija jau pienācis laiks, bet tā kā mašīna tika lietota 5 gadus, tad arī bija pienācis laiks no tās atvadīties. Pikseļi no SID jau sen tai bija izbiruši, sataisīti un vēlreiz izbiruši:) Piekares remonti neskaitās, jo tie ir jādara visiem.

P.S. nekad nepirkšu mašīnu no Vācijas, redzot kā tās tur tiek lietotas, tur pēc pēc pāris gadiem nekas labs no autiņa nepaliek pāri.

P.P.S. Vācija arī griež spidometrus, tas lai neviens nedzīvotu ilūzijās:) tikai tur par to var sanākt auzas, tāpēc cenas citas, bet tāpat viss notiek. Tiesa vairāk attiecas uz takšiem utml, kam daudz saripojis īsā laikā.
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by Yukki »

Kautkad atpakaļ bija runa par auto "kritiskajiem" vecumiem. Nu tad man šķiet, ka 150-200k kā reizi ir tas nobraukums, kad ir pagājuši 10 gadi un visam pēc kārtas sāk pakāpeniski iestāties ražotāju (jo ne jau SAAB to visu tur saražojis) ieplānotie kapi, sevišķi mūsu klimatā (+30,C--25C, lietus, saule, sniegs, ledus, bedres, sāls, sals). Un tā ir visiem "mūsdienu" auto, ne tikai SAAB. Dažiem, šķiet paveicas un izdodas no vienas vai otras lietas izsprukt, pie tam gadās, ka šis tas ir nobrucis jau vācijā/BE/FR/SWE etc un tas ir ticis samainīts par garantiju un tagad pēkšņi izdomājis kalpot mūžu. Tā kā pēdējo 5 gadu laikā esmu cītīgi visu minēto pēc kārtas mainījis, uzskatu, ka varēšu braukt vēl divtik ilgi, nu galu galā blakus stāv "paraugs"- 9000CS ar >400K km. :haha_naivais: Patiesībā šo sarakstu te ieliku, jo sieva tika aizdzīta uz Vikingiem tikai nopirkt tādu nieku kā ārējā gaisa dačiku, rezultātā "pie reizes" viņai nācās investēt arī bremžu klucīšos un šo jauko ciparu iepriecināts uzgāju savus uzkrātos pierakstus, ko sen jau bija gribējies nopubliskot, lai ir skaidrība. Neredzu pamatu, to ieraugot, krist histērijā, jo mans uzskats, ka šādi saraksti ir katram autoražotājam, tikai ne katram tos iespējams ieraudzīt uz papīra tik īsā sarakstā, pie tam izdalot uz katriem 10 gadiem, nav jau tik traki,ko?
User avatar
envoy
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2563
Joined: Wed May 05, 2010 4:08 pm
Location: Riga

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by envoy »

uculs wrote:P.P.S. Vācija arī griež spidometrus, tas lai neviens nedzīvotu ilūzijās:) tikai tur par to var sanākt auzas, tāpēc cenas citas, bet tāpat viss notiek. Tiesa vairāk attiecas uz takšiem utml, kam daudz saripojis īsā laikā.
Yep, par nieka 50 EUR atkruķīs atpakaļ da jebko, privāts vai neprivāts.
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
User avatar
mrpinkeyes
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1406
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
Location: Sigulda
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-5

Post by mrpinkeyes »

Yukki, tur jau ir tā lieta, ka man to 9-5 uzturēt nav viegli, taču Pārdot gan netaisos auto, kuram nomainīti galvenie mezgli! Priekškam, lai ar kādu citu visu sāktu no jauna?
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
Locked