Edija Saab 9000 Hiršs

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by KoreFun »

Mums klubā ir taču savi CarDesigners. Gan jau viņi zin kā dabūt nost vecās uzlīmes un uzlīmju palikumus.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Mani apsēdusi kaut kāda svilstošo vadu sērga. Vispirms 900'tam, tagad 9k.. Iznāku no Rimi ar iepirkumu maisiņu, iesēžos - hmmm, kaut kāda dīvaina smaka, tā kā pēc sviluma. Kārtīgi trīs reizes ievelku salona gaisu nāsīs un netieku gudrs, tiešām svilums vai man rādās. Droši vien arī atverot durvis daļa smakas izvējoja ārā. Ok, griežu aizdedzi, startēšu - ooopaaa, panelis nodziest, kaut kas nosprakšķ, pa kreiso malējo ventilācijas lūku izsprāgst balts dūmu pavediens!!! Es kā torpēda esmu pie bagāžnieka, ķeru pēc ugunsdzēšamā, skatos, kurā virzienā tūlīt vajadzēs pūst. Tā kādas desmit sekundes stāv, taču klusums, liesmu nav un dūmu arī vairs nav. Ātri sameklēju 10to atslēdziņu, atrauju haubi, atvienoju akumulatoru, vēl brīdi gaidu ar ugunsdzēšamo - nē, liesmas nebūs. Bet varbūt kaut kas gruzt lēnām?! Jāpaskatās! Bardačakā torxi ir, tad nu aidā - nepilnas 10 minūtes un viss panelis ir izārdīts, roka tak jau piešauta. Taču svilušus vadus neredzu, dūmu nav, viss mierīgi. Ok, gaidu Agnesi, velkam manu Hiršu mājās.

Mājās sāku pētīt kārtīgāk - ahaa, pie aizdedzes kontaktgrupas ir gan sviluma pazīmes:

Image

Aizsvilušies ir abi pelēkie vadi, galvenie pienākošie. No kā - ej nu saproti. Visi pārējie vadi netraumēti (vismaz iekšķīgi). Kontaktgrupā iekšā arī nav izteiktas sviluma pazīmes. Bet nu, tā iz teorijas skatoties - svilst jau tajā galā, kur ir īsais, respektīvi nevajadzētu būt tā, ka sagāja uz īso kaut kur dziļāk panelī, bet kūpēt sāka tieši šajā galā pie aizdedzes atslēgas.

Sākot šķetināt vadus tālāk un atbrīvot tos no lielā gumijas apvalka, atklājās vēl bēdīgāka aina:

Image

Respektīvi - abi pelēkie vadi ir sviluši līdz pat tai vietai, kur ir savienojums ar resnāku (laikam dzeltenu) vadu. Tālāk gan, cik nu var redzēt, nav. Samainīt šito nebūs problēma, jau nogriezu no rezerves provodkas (man tādas vairākas :) ) citu kontakgrupu ar visiem vadiem. Taču aktuālais jautājums ir tāds - kāda suņa pēc tā vispār notika? Negribētos to pašu piedzīvot vēlreiz. Aizdedzes mehānismā kaut kāds gļuks? Iztaustīju ar testeri, nemanīju, ka kaut kas ietu uz īso. Un tajā vietā, kur sācis svilt, nebija arī blakus nekādi dzelži, pret kuriem vadi varētu būt pārrīvējušies un aizgājuši uz īso.

Vēl viena interesanta lieta. Tagad, pieliekot abus pelēkos vadus tur, kur tiem jābūt un pieslēdzot akumulatoru, nekas nesvilst. Taču signalizācija izdod dīvainas skaņas - negaudo, bet tā kā spalgi tikšķ. Un tieši tādā pat ritmā tikšķ viens signalizācijas relejs, caur kuru iet degvielas sūkņa vads. Kaut kā ļoti ož pēc tā, ka signalizācijai kirdikt. Savienoju sūkņa vadu pa taisno, lai signalizācija nemaisa, mēģināju piešķilt - sanāca, rūc tā, it kā nekas nebūtu bijis.

Vai tiešām signalizācija būtu aizgājusi tūtā un kaut kadā veidā salaidusi uz īso to, ko nevajag? Bet kāpēc tieši pie aizdedzes? Bet nu.. man jau labu laiku ir skaidrs, ka ar Saabiem mēdz notikt arī mistiskas lietas.. Varbūt tomēr otrādi, ka kaut kas aizgāja uz īso, paķerot līdzi signalizāciju? Taču tāpat neredzu saikni. Jo cik nu es tajā vadu jūkli saprotu, tad sūknis ir vienīgais, kuru signalizācija atslēdza. Vēl pienākošie barošanas vadi un signāls uz centrālās atslēgas bloku.

Ja es tiktu kaut necik skaidrībā ar cēloņiem, būtu vairāk varianti, ko tagad darīt. Piešķilt sanāca, nekas vairāk nesvilst. Signalizāciju varu arī citu uzlikt, tās jau man arī vairākas iekrājušās. Un kontakgrupu citu, visu kārtīgi noizolēt, utt. Bet ja nu cēlonis bija kur citur? Brr.. Laiku atpakaļ, pie provodkas pārvilkšanas, es nodomāju - tā, tagad visu rūpīgi aizskrūvēju ciet, viss noizolēts, šito visdrīzāk nekad vairs vaļā skrūvēt nevajadzēs. Ahaa, noteikti! Tagad aina atkal līdzīga kā pie vadu pārvilkšanas:

Image
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Beidzot Hiršs ir saskrūvēts atpakaļ līdz tādai pakāpei, ka tikko, ar skaļiem izsaucieniem no manas puses, izveicām naksnīgu pēcziemas izbraucienu. Pirmais izsauciens bija no sērijas "faaaak, iet kā raķete!", otrais - pa mūsu foršo ceļu līdz šosejai zobi klab, nenormāli ciets, sajūta pirmā brīdī tik tiešām kā uz kartingiem aizbraucot.

Pa ziemu ir sagādāti šādi tādi labumi:
- Team Dynamics R17 diski (kaut kā šitā http://ej.uz/teamdynamics )
- 3" downpipe (it kā no Maptun, bet 100% pārliecība nav, nekādus uzrakstus nemanu)
- Maptun Stage 3 ECU (290 hp / 440 Nm)
- ja izdosies saremontēt automagnetolu, tad būs oriģinālā audio sistēma ar CD galvu. Šobrīd ielikta skatam - un izskatās sasodīti labi.
- turbo spiediena "dačiks" lampu slēdža vietā

Downpipe vēl uzlicis neesmu, tāpēc pagaidām grūti spriest, vai iet labāk, kā ar pašpiešķūnēto Hirsch Stage 1. Un salīdzinājumam vajadzēs pa ceļam pamainīt vienu un otru ECU, jo šobrīd, tikko pēc ziemas, šķiet arī ar stock Aero softu būtu sajūta, ka "iet zvērā".

Diski arī vēl nav virsū un es šobrīd uzmetu R15 ar balonīgām ziemenēm. Un par ar tām ir cieti! Tāpēc man bail domāt, kā būs ar R17... Skaidrs ir tas, ka aizmugurē likšu citas atsperes un vairs tik zemu nelaidīšu. Un par priekšu arī jāpadomā, laikam arī nedaudz augstāk vajadzēs. Smuki jau ir, man patīk, bet manos ikdienas maršrutos nav perfekts ceļa segums.

Tuvākā nākotnē steidzami jātiek pie T7 APC vārsta - pētot jauno turbodačiku, var redzēt, ka spiediens par stabilu nosaucams nav. Brīžiem staigā, brīžiem nepūš vairāk par 1.0 bar. Jā, un arī visas trubiņas beidzos jānomaina.

Ir arī plānos likt iekšā pārlasītu motoru, tik vien tā bēda, ka vēl kloķeni jāsazīmē. Kad tas būs izdarīts - ļoti iespējams, ka Hiršs tiks arī pie gāzes iekārtas. Jo visu ziemu nobraukājot ar gāzi un tagad izbraucot ar benzīnu, sirds lūzt, skatoties uz degvielas līmeņa rādītāju. Skaidrs ir tas, ka šis tāpat nav nekāds mega projekts, vairāk ikdienas auto. Un ikdienas auto jābūt ekonomiskam.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by gustavs »

Tik gāzes gadījumā topikam būs jāliek cits nosaukums :( ! :blush:
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by KoreFun »

edijs wrote:
Tuvākā nākotnē steidzami jātiek pie T7 APC vārsta - pētot jauno turbodačiku, var redzēt, ka spiediens par stabilu nosaucams nav.
Esi pārliecināts, ka vaina ir vārstā?;)
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Būtībā jau šobrīd būtu jamaina, nosaukumā ietverot Maptunu. Hiršs Maptunis... :D

KoreFun - nē, bet šo procedūru tāpat jāizveic.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by KoreFun »

Tātad principā spiediena peldēšanas cēlonis Tevi neinteresē, Tu vnk gribi T7 Vārstu?:laugh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by Nils »

To ir vērts izveikt arī vienkārši tāpat. Protams, var gadīties, ka vaina ir citur, bet ne jau visiem ir saliktas mīkstas kreisās ieplūdes trubas. :D
Saab 900 Turbo '81
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by zinitis »

Nils wrote:To ir vērts izveikt arī vienkārši tāpat. Protams, var gadīties, ka vaina ir citur, bet ne jau visiem ir saliktas mīkstas kreisās ieplūdes trubas. :D
Bet kāds tad bij iemesls šīm trubām....Vai nevarējāt kolēģim pamācīt kā jāpārbauda ieplūde uz noplūdēm...:laugh: :laugh: :laugh:
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Nu tad tā - jaunie diski apauti ar mizām un uzskrūvēti. Pirmās sajūtas - stūre jātur ar abām rokām, pamatīgi lēkā pa risēm. Bet uz dienas beigām jau pieradu, viss kārtībā. Vienkārši pa ziemu biju atslābis, ar baloniem braukājot.

Image

Starpcitu, informācijai - tos plastmasas disku centriņus var pirkt šo čaļu http://autodiski.lv/ Ķengaraga filiālē - no centra puses braucot tūlīt aiz Doles pa kreisi un tālāk nevar nepamanīt. Divi lati gabalā gan bija par tiem plastmasas štruntiem, taču lētākais virpotais variants bija piečuks gabalā. Ok, metāls ir metāls.. bet es joprojām sliecos domāt, ka tie centriņi vairāk ir paredzēti, lai vieglāk disku taisni uzskrūvēt, nevis reāli uz tiem centriņiem kaut kas balstās. Bet lai labo profesionāļi, ja kļūdos.

Un Gregers var bildē uzskatāmi redzēt vajadzību pēc moldingu atbrīvošanas no hroma. :D Pats es laikam šobrīd izlīdzēšos ar citā topikā ieteikto melnās izolācijas lentes variantu. Jo krāsot ar flakonu pa virsu hromam nav jēgas - izmēģināju uz Gazovija, sāka nākt nost pēc divām mazgāšanas reizēm.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by Arnijs »

edijs wrote: Ok, metāls ir metāls.. bet es joprojām sliecos domāt, ka tie centriņi vairāk ir paredzēti, lai vieglāk disku taisni uzskrūvēt, nevis reāli uz tiem centriņiem kaut kas balstās.
Centriņu loma ir lielāka, nekā sākotnēji var likties.
Centriņi ir paredzēti, lai precīzi iecentrētu pašu disku attiecībā pret stupicu. Skrūves tikai piefiksē disku pie plaknes.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Par iecentrēšanu - jā, piekrītu, ka cerēt dabūt perfekti vidū tikai ar skrūvju palīdzību diez kas nav. Bet kāda ir tālākā centriņa nozīmē? Sen atpakaļ dzirdēju gudrus vīrus runājam, ka diski jau reāli uz skrūvēm nemaz neturās, bet gan skrūves tos tik stipri piespiež pie stupicām, ka turās tīri uz to saķeri. Ja šis apgalvojums ir taisnība, vai nesanāk tā, ka centriņiem turpmākā diska ekpluatācijas gaitā nekāda būtiskā loma nav? Respektīvi, uz to plastmasas štruntu neiedarbojas tādi spēki, lai būtu nepieciešamība izmantot tieši metāla riņķīšus.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by Gregers »

Ak Tu tads un šitāds! Tevis dēļ šovakar ap pusastoņiem braucot pa čakeni Tev pretīm gandrīz ieplēsu priekšā braucošajai mašīnai dupsī, jo mēģināju kārtīgi apskatīt kas tas par skaistuli 9k uzmanīgi čāpo pāri bedrēm un kā izskatās vadītājs kuram mugurkaula konstrukcija ļauj ar tik minimāliem piekares gājieniem braukāt pa čakenes tankodromu :laugh:
Cik plata gumija lien uz 17" un cik šie diski sver?
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by edijs »

Par svaru nemācēšu teikt, bet, vienā rokā paņemot Super Aero un otrā šo, likās, ka maķenīt vieglāk tik tiešām sanāk. Bet Cross Spoke joprojām līderis - vakar tieši cilāju visus pēc kārtas. Gumija 225/45. Augstumā sanāk praktiski tas pats, kas ar 205/55/R16, šķiet divi milimetri vairāk. Vēl var 215/50 mēģināt, bet kalkulators saka, ka tur sanāk jau +15 milimetri. Tev šobrīd nebija 225/50/R16? Principā ar 225/45/R17 sanāk tas pats.

Uzmanīgi čāpo pāri bedrēm, heh. :) Uz to brīdi es jau biju tā izbesījies no vizināšanās pa Rīgu krustām šķērsām, ka par sīkiem ceļa nelīdzenumiem vairs nesatraucos. Jau biju paspējis nosolīties sev vakarā sarūpēt citas atsperes vismaz aizmugurē. :D
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Edija Saab 9000 Hiršs

Post by Nils »

Eu, jūs kaut kādi sportisti, ka baigi sverat diskus un meklējat vieglākus? :blink:
Es, protams, arī netiecos pēc smagākiem diskiem, bet 1-2kg uz katru disku vairāk vai mazāk, kāda starpība? Citam te mūzika uz 100kg iekrāmēta, otram sievasmāte uz 150kg, bet meklē par kilo vieglākus diskus.
Saab 900 Turbo '81
Post Reply