Jautājumi par Saab auto iegādi!
Jautājumi par Saab auto iegādi!
Labdien,
Zinu, ka riskēju izpelnīties pret sevīm veselu negāciju jūru sakarā ar to, ka forumā varētu būt līdzīgi topiki, bet man ir vairāki specifiski jautājumi, kurus neatradu, vai arī slikti meklēju. Sorry ja tā.
Tātad... ir doma iegādāties Saab markas automašīnu, vienmēr saistījuši kaut kā šie auto kaut kā.
Principā gribētos 9-3 modeli, ar dīzeli, 2003-2006g ( pēc budžeta). No cilvēkiem esmu dzirdējis, ka 1.9 ir daudz uzticamāks motors par 2.2, jo otrais esot kaut kāds kopražojums ar opeli. Vai tā ir? un vispār kā ir ar tiem motoriem? jo cik skatos sludinājumos, tad 2.2 ir krietni lētāki nekā 1.9.
Papētīju arī 9-5 ( lai gan itkā vizuāli ne pārāk saista), kāda atšķirība starp 2.2 un 3.0 dīzeļa dzinējiem? jo tur ārī 3.0 ir krietni lētāki, tātad kaut kas ne tas ar to motoru?
Vēl jautājums par uzticamību, cik vispār Saab ir uzticams, lūzšanas ziņā? jo dzirdētas dažādas atsauksmes...
Kādi ir šo konkrēto modeļu galvenie trūkumi un kur var iegrābties? kā arī vai ir kādi specifiski gadi, versijas no kuriem labāk turēties pa gabalu?
Un pēdējais jautājums... kur labāk pirkt? Latvijā cik saprotu tad 90% iet ar grieztu spidometru? un par Lietuvu vispār dzirdēts, ka no 4 līmē kopā... vai var arī tur nopirkt kaut ko jēdzīgu? jo nu cenas tur ir stabili zemākas stipri...
droši vien ideālajā variantā vislabāk būtu dzīt no Vācijas, bet man nebūs tam laika pašlaik
Paldies jau iepriekš un ceru, ka būsiet atsaucīgi!
Zinu, ka riskēju izpelnīties pret sevīm veselu negāciju jūru sakarā ar to, ka forumā varētu būt līdzīgi topiki, bet man ir vairāki specifiski jautājumi, kurus neatradu, vai arī slikti meklēju. Sorry ja tā.
Tātad... ir doma iegādāties Saab markas automašīnu, vienmēr saistījuši kaut kā šie auto kaut kā.
Principā gribētos 9-3 modeli, ar dīzeli, 2003-2006g ( pēc budžeta). No cilvēkiem esmu dzirdējis, ka 1.9 ir daudz uzticamāks motors par 2.2, jo otrais esot kaut kāds kopražojums ar opeli. Vai tā ir? un vispār kā ir ar tiem motoriem? jo cik skatos sludinājumos, tad 2.2 ir krietni lētāki nekā 1.9.
Papētīju arī 9-5 ( lai gan itkā vizuāli ne pārāk saista), kāda atšķirība starp 2.2 un 3.0 dīzeļa dzinējiem? jo tur ārī 3.0 ir krietni lētāki, tātad kaut kas ne tas ar to motoru?
Vēl jautājums par uzticamību, cik vispār Saab ir uzticams, lūzšanas ziņā? jo dzirdētas dažādas atsauksmes...
Kādi ir šo konkrēto modeļu galvenie trūkumi un kur var iegrābties? kā arī vai ir kādi specifiski gadi, versijas no kuriem labāk turēties pa gabalu?
Un pēdējais jautājums... kur labāk pirkt? Latvijā cik saprotu tad 90% iet ar grieztu spidometru? un par Lietuvu vispār dzirdēts, ka no 4 līmē kopā... vai var arī tur nopirkt kaut ko jēdzīgu? jo nu cenas tur ir stabili zemākas stipri...
droši vien ideālajā variantā vislabāk būtu dzīt no Vācijas, bet man nebūs tam laika pašlaik
Paldies jau iepriekš un ceru, ka būsiet atsaucīgi!
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
1.9TID parādījās ar 2006. modeļa gadu.
Pirms izvēlies konkrētu auto komplektāciju izvērtē kur brauksi, kāds ir braukšanas stils un kāds ir tavs nobraukums gadā, vārdu sakot izvērtē visus par un pret, tad arī varēsi izvēlēties atbilstošāko.
Man personīgi ir 2007.g. 9-5 ar 1.9TID un manuālo karbu.
Izvēle uz šādu salikumu krita tādēļ, ka gadā nobraucu ap 30000km un vajadzeja ko ekonomisku. Skatoties uz auto iegādes cenām dīzelis maksaja tik pat cik benzīns, bet benzīna motoram uzreiz būtu jāmaina ķēde un jāliek gāzes iekārta, lai tas būtu ekonomisks. Šādas investīcijas mani nesaistīja, tādēļ izvēlējos dīzeli. Līdz šim pa 4 mēnešiem neesmu to vēl nožēlojis.
Otra lieta, runājot par 2.2TID. Tas bija pieejams uz 2002.-2005. modeļu gadiem, meklēju pēc iespējas jaunāku auto. Tad noliekot blakus 2004./05. gadu ar veco purnu un 2.2 pret 2006./07. gadu ar vilkača purnu un 1.9, kur cenu atšķirība ir nepilna 1000Ls robežās, izvēle krita uz jaunāko auto, jo jāatcerās, ka kādreiz to auto būs arī jāpārdod.
Karbu viennozīmīgi gribēju manuālo, jo tā bija ekonomiskāka.
Skatījos arī uz 9-3, bet tas bija krietni mazāks par 9-5, piedevām arī vēl dārgāks par 9-5.
Runājot par pašiem auto, tā ir sava veida loterija, var paveikties, bet var iegrābties, galvenais atrast pēc iespējas labāku sākotnējo materiālu.
Es izvēlējos auto meklēt uz vietas, tas protams prasa laiku, piedāvajums ir ierobežots, bet labais ir tas, ka auto var redzēt dzīvē. Ar leišiem ir jābūt ļoti uzmanīgam, jo odometrus tie griež ne pa jokam.
Ideālais variants ir atrast kādu auto, kas ir pirkts te jauns uz vietas un ir dabonams ar visu vēsturi.
Par motoriem:
2.2 - Opel dīzelis, ja iet ir ok, bet problēmas ja pareizi atceros bija ar sūkni
1.9 - Fiat dīzelis, labakais no visiem pieejamiem dīzeļiem uz SAAB mašīnām
3.0 - Isuzu dīzelis, ir labs kamēr darbojas, bet ja sāk čakarēties, tad labāk no tā šķirties
Pirms izvēlies konkrētu auto komplektāciju izvērtē kur brauksi, kāds ir braukšanas stils un kāds ir tavs nobraukums gadā, vārdu sakot izvērtē visus par un pret, tad arī varēsi izvēlēties atbilstošāko.
Man personīgi ir 2007.g. 9-5 ar 1.9TID un manuālo karbu.
Izvēle uz šādu salikumu krita tādēļ, ka gadā nobraucu ap 30000km un vajadzeja ko ekonomisku. Skatoties uz auto iegādes cenām dīzelis maksaja tik pat cik benzīns, bet benzīna motoram uzreiz būtu jāmaina ķēde un jāliek gāzes iekārta, lai tas būtu ekonomisks. Šādas investīcijas mani nesaistīja, tādēļ izvēlējos dīzeli. Līdz šim pa 4 mēnešiem neesmu to vēl nožēlojis.
Otra lieta, runājot par 2.2TID. Tas bija pieejams uz 2002.-2005. modeļu gadiem, meklēju pēc iespējas jaunāku auto. Tad noliekot blakus 2004./05. gadu ar veco purnu un 2.2 pret 2006./07. gadu ar vilkača purnu un 1.9, kur cenu atšķirība ir nepilna 1000Ls robežās, izvēle krita uz jaunāko auto, jo jāatcerās, ka kādreiz to auto būs arī jāpārdod.
Karbu viennozīmīgi gribēju manuālo, jo tā bija ekonomiskāka.
Skatījos arī uz 9-3, bet tas bija krietni mazāks par 9-5, piedevām arī vēl dārgāks par 9-5.
Runājot par pašiem auto, tā ir sava veida loterija, var paveikties, bet var iegrābties, galvenais atrast pēc iespējas labāku sākotnējo materiālu.
Es izvēlējos auto meklēt uz vietas, tas protams prasa laiku, piedāvajums ir ierobežots, bet labais ir tas, ka auto var redzēt dzīvē. Ar leišiem ir jābūt ļoti uzmanīgam, jo odometrus tie griež ne pa jokam.
Ideālais variants ir atrast kādu auto, kas ir pirkts te jauns uz vietas un ir dabonams ar visu vēsturi.
Par motoriem:
2.2 - Opel dīzelis, ja iet ir ok, bet problēmas ja pareizi atceros bija ar sūkni
1.9 - Fiat dīzelis, labakais no visiem pieejamiem dīzeļiem uz SAAB mašīnām
3.0 - Isuzu dīzelis, ir labs kamēr darbojas, bet ja sāk čakarēties, tad labāk no tā šķirties
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Ja meklē auto Vācijā, tad dīzeļus tur pamatā pērkm tie, kuri brauc 30-50k gadā, ir, protams, arī pieejami mazi nobraukumi arī dīzēliem, bet tad tiem ir citi trūkumi - augsta cena, stulba komplektācija utml. Ņemot vērā Tevis minētos gadus, tie būs vismaz 200k km. Protams, ir jāņem vērā apstāklis, ka atšķirībā no citiem brendiem Saab ar dīzeļiem nebija dārgāki par benzīnniekiem - līdz ar to nebija jāfokusējas uz cenas starpības nobraukšanu
Domāju, ka var sagaidīt, ka tiek pārdots kāds šeit salonā pirkts TiD - tie ik pa laikam parādās ss.lv
Galvenā atšķirība starp 2.2 un 1.9 ir tas, ka 1.9 ir common rail, kas dod ekonomiju vismaz 1L/100km. Moderno dīzeļu vājā vieta ir EGR sistēma un pribambasi, kuri ir sabāzti izplūdē - katalizators, sīko daļiņu filtrs (DPF), kvēpu filtrs u.c. 2.2 ir tikai katalizators, bet uz 1.9 var sastapt praktiski visu arsenālu, bet laikam ne 2006.gadam (vēlāk).
Domāju, ka var sagaidīt, ka tiek pārdots kāds šeit salonā pirkts TiD - tie ik pa laikam parādās ss.lv
Galvenā atšķirība starp 2.2 un 1.9 ir tas, ka 1.9 ir common rail, kas dod ekonomiju vismaz 1L/100km. Moderno dīzeļu vājā vieta ir EGR sistēma un pribambasi, kuri ir sabāzti izplūdē - katalizators, sīko daļiņu filtrs (DPF), kvēpu filtrs u.c. 2.2 ir tikai katalizators, bet uz 1.9 var sastapt praktiski visu arsenālu, bet laikam ne 2006.gadam (vēlāk).
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Nu un, ka "kaut kāds kopražojums ar opeli"? Tas uzreiz defoltā nozīmē, ka motors slikts? Viss 9-3 šajā izpratnē ir "kaut kāds kopražojums ar opeli". Kāpēc vispār uz tādu skaties? Starp citu, tas viens komā deviņi arī opeļiem liekas, trīslitrinieks arī. Nu un?Edzijs wrote: No cilvēkiem esmu dzirdējis, ka 1.9 ir daudz uzticamāks motors par 2.2, jo otrais esot kaut kāds kopražojums ar opeli.
P.S. Man bija "kaut kāds opelis" ar 2.2 dīzeli. Sešu gadu - 160 tūkstošu kilometru laikā ar motoru nebija vispār nekādu problēmu. Vienīgie iemesli, kāpēc nācās kaut ko zem haubes darīt ir - 2 reizes plīsa interkūlera truba un vienu reizi izrāva gabalu no ģeneratora sliksnas rullīša.
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Nu, daļu no tā litra droši vien dod arī tas, ka 1.9 ir sešpakāpju kārba, 2.2 - pieciniece. Kas ir pozitīvi vecajam 2.2 - tas ir ķēdes motors, 1.9 ir siksna, kuru, protams, uzreiz vajadzētu nomainīt. Bet 1.9, ja runājam par 150 zs versiju, "cēliens" ir labāks, dzinējs klusāks.lawyer wrote:J
Galvenā atšķirība starp 2.2 un 1.9 ir tas, ka 1.9 ir common rail, kas dod ekonomiju vismaz 1L/100km. Moderno dīzeļu vājā vieta ir EGR sistēma un pribambasi, kuri ir sabāzti izplūdē - katalizators, sīko daļiņu filtrs (DPF), kvēpu filtrs u.c. 2.2 ir tikai katalizators, bet uz 1.9 var sastapt praktiski visu arsenālu, bet laikam ne 2006.gadam (vēlāk).
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Tā ir, jo 2,2 ir švakāks un vecāks, 1,9 jaunāks un spriganāksEdzijs wrote:
2.2 ir krietni lētāki nekā 1.9.
2,2 ir kaut kādi 120Zs un 3.0 kaut kādi 170 Zs. Cik ir dzirdēts, tad 3.0 ceļot labi, bet ilgāk par 2 gadiem neviens ar viņiem nenobrauc bez kapremonta!Edzijs wrote: kāda atšķirība starp 2.2 un 3.0 dīzeļa dzinējiem?
Man jau liekas, ka dīzelis SAABAM jau pats par sevi ir viens liels trūkums, jo nav jau nemaz tik daudz to dīzelistu, kas šos spēj labot! Turklāt pilsētniekiem esot vajadzīgi regulāri skursteņslauķa pakalpojumi.Edzijs wrote: Kādi ir šo konkrēto modeļu galvenie trūkumi un kur var iegrābties?
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Manam 1.9 ir pieciniece kārba, sešinieces naca manuprat tikai pasos pēdējos gados.
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Liels paldies par atbildēm, sāk rasties zināma skaidrība!
Izskatās, ka būs stipri jādomā par 1.9 meklēšanu un iegādi, jo tomēr common rail liekas mazliet uzticamāki dzinēji, nu cik pēc pieredzes.
Un ar kādām remonta izmaksām man jārēķinās pērkot Saabu? no sērijas 'lētāk par mersedesu un dārgāk par VW' ?
Kā ir vispār ar benzīna Saabiem? Kā ar gāzes iekārtu? Jaudu daudz zaudē? vispār var ielikt?
Izskatās, ka būs stipri jādomā par 1.9 meklēšanu un iegādi, jo tomēr common rail liekas mazliet uzticamāki dzinēji, nu cik pēc pieredzes.
Tad to saprast, ka dīzelis Saabam nav tik labs nemaz? tas salīdzinot ar benzīna dzinēju uzticamību? vai salīdzinot ar citu marku dīzeļiem?Man jau liekas, ka dīzelis SAABAM jau pats par sevi ir viens liels trūkums, jo nav jau nemaz tik daudz to dīzelistu, kas šos spēj labot! Turklāt pilsētniekiem esot vajadzīgi regulāri skursteņslauķa pakalpojumi.
Un ar kādām remonta izmaksām man jārēķinās pērkot Saabu? no sērijas 'lētāk par mersedesu un dārgāk par VW' ?
Kā ir vispār ar benzīna Saabiem? Kā ar gāzes iekārtu? Jaudu daudz zaudē? vispār var ielikt?
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
elmo wrote:Tā ir, jo 2,2 ir švakāks un vecāks, 1,9 jaunāks un spriganāksEdzijs wrote:
2.2 ir krietni lētāki nekā 1.9.2,2 ir kaut kādi 120Zs un 3.0 kaut kādi 170 Zs. Cik ir dzirdēts, tad 3.0 ceļot labi, bet ilgāk par 2 gadiem neviens ar viņiem nenobrauc bez kapremonta!Edzijs wrote: kāda atšķirība starp 2.2 un 3.0 dīzeļa dzinējiem?Man jau liekas, ka dīzelis SAABAM jau pats par sevi ir viens liels trūkums, jo nav jau nemaz tik daudz to dīzelistu, kas šos spēj labot! Turklāt pilsētniekiem esot vajadzīgi regulāri skursteņslauķa pakalpojumi.Edzijs wrote: Kādi ir šo konkrēto modeļu galvenie trūkumi un kur var iegrābties?
Man 3.0 TiD ir no 2007. gada novembra. par dzinēju nevaru sūdzēties, izticis bez kapremonta!! Tā kā esmu viens no tiem, kas tomēr nobrauc ilgāk par 2 gadiem!
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Runa ir par 9-3ZingZeng wrote:Manam 1.9 ir pieciniece kārba, sešinieces naca manuprat tikai pasos pēdējos gados.
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Nav ne lasīts, ne dzirdēts, ka kādam beigtos nost common rail sistēmas - tādā ziņā tās esot diezgan drošas. Bet arī 1.9 TiD augs ciet EGR sistēma un DPF (ja tāds ir), ja brauksi kā flegma vai liesi kurināmo dīzeli. Skaidrs ir arī tas, ka 1.9 būs jāmaina zobsiksna, kas izmaksās varbūt pāris simtus LVL un liela iespēja ir, ka vajadzēs mainīt ieplūdes kolektoru (tipisks defekts esot), cik tas maksāja, nezinu Kas attiecas uz benzīnu/gāzi, tad vari gari un plaši par to lasīt topikā "Gāze un Aero"
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Ieplūdes kolektors priekš 1.9 bija rūpnīcas atsaukums, tādēļ iespējams, ka tas jau būs nomainīts. Siksna mainās kopā ar ūdens sūkni ik pa 80K km, izmaksas ap 200Ls. Ar EGR un DPF līdz šim nekādu problemu, leju tik DD piedevu, auto lec kā bitīte un iet absolūti nedūmojot.
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Nu vai tiešām nepietiek ikdienas braukšanai ar 2.2? Ar tomātu būtu švaki, bet ar manuālo vajadzētu pietikt. Nu ir skaļāks par 1.9, bet atkal nopakoti SAABi neslikti. Ja grib dzirdēt traktoru, tad - tautasvāgen grupas 5podu 2.5 TDI... vot tas ir skaļš. Opeļ 2.2 ir kluss uz tā fona.
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Hmm uz tā fona ķēde, kas iet 150K vairāk nav kosmisks ciparsZingZeng wrote: Siksna mainās kopā ar ūdens sūkni ik pa 80K km, izmaksas ap 200Ls.
Re: Jautājumi par Saab auto iegādi!
Vecie VW grupas dīzeļi ir ļoti skaļi, jo tajos ir izmantotas sūkņ-sprauslas, tas ir, parasts degvielas sūknis sūknē degvielu no bākas uz sūkņ-sprauslām (katram cilindram sava), kuras tad zem liela spiediena degvielu dozē cilindros. Common rail savukārt degvielu var cilindrā iesmidzināt līdz pat piecām reizēm vienas takts laikā (!), kas samazinot pamatīgi dzinēja radīto troksni.
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever