Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Bez SAAB'iem nomoka arī citi jautājumi
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by GuntisG »

Pēc ilgas meklēšanas internetā un tikpat ilgas domāšanas šodien beidzot saņēmos noskatīt un varbūt arī nopirkt sev piemērotu pirmās paaudzes 9-5 universāli. Sāku ar Talsu plačiem, jo internetā biju jau vasarā noskatījis melnu Aerovagonu 2001.gada. Atrodas šis aparāts Apauto placī. Tuvāk apskatot ievēroju šadus tādus virsbūves defektus un plaisas abos aizmugurējos lukturos. :( Izbrauciens vispār bij galīgi garām, jo auto galīgi negāja. Čekendžins mirgoja panelī. Motors darbojās skaļi un pamatīgi vibrēja - izklausījās, ka nestrādā viens cilindrs. Uzgāzējot no izpūtēja nāca melni dūmi - tā kā eļļa būtu cilindrā. :( Un vēl pie diskiem pierūsējuši bremžu kluči. Pajautāju, kad tad šis auto pēdējo reiz ir kustināts. Man atbildēja, ka pirms nedēļas. Teicu, lai nepūš pīlītes, jo mans auto var nostāvēt mierīgi divas nedēļas bez kustināšanas un šitādus "brīnumus" nav nācies redzēt. Uz to pārdevējs man atbildēja, ka es galīgi neko nesajēdzot no mašīnām.:angry: Galīgi garām gan auto, gan pārdevēja attieksme.
Nākamo universāli atradu Luksauto placī. Ārēji neko īpaši sliktu nemanīju, ja neskaita ar "samorezu" pieskrūvēto aizmugurējā bufera stūrīti. Salons samta un labi saglabājies. Tikai šim SAABam laikam bija kautkāda plikākā komplektācija, jo nebija sēdekļu apsildes, kruīza kontroles un lampu tīrītāji. Izmēģinājām pabraukt. Motors strādāja vienmērīgi un klusi. Tikai man šķita, ka salīdzinot ar manu 9000 šis 9-5 iet švakāk. Abi ir LPT ar 170 zs un manuālo kārbu. Vai tā tam ir jābūt? Vismaz pārdevēja attieksme bija daudz labāka nekā iepriekšējā placī.:)
Pēc šiem pasākumiem pētīju atkal internetā un nosecināju, ka Latvijā tomēr 9-5 universāļu piedāvājums ir pašvaks.:(
2003. 9-5 W 2,3 t
Malder
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 889
Joined: Sun Aug 24, 2008 4:38 am
Location: Riga

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by Malder »

a tu mekle tiesi universali? :P
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by GuntisG »

Jā, tieši universāli.
2003. 9-5 W 2,3 t
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by GuntisG »

Man tiešām interesē vai 9-5 ar 2,3 LPT uzrāvienā ir švakāks par 9000 2,3 LPT? Jeb man atkal kārtējo reizi rēgojas.:cheer:
2003. 9-5 W 2,3 t
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by Nauris_t16 »

GuntisG wrote:Man tiešām interesē vai 9-5 ar 2,3 LPT uzrāvienā ir švakāks par 9000 2,3 LPT? Jeb man atkal kārtējo reizi rēgojas.:cheer:
Manuprāt, izskaidrojums varētu būt tāds,ka dzinēja vadības sistēma ir jaunāka (T7 nevis T5) un līdz ar to veidota tā, lai maksimāli nejustu turbobedri kā rezultātā 9k varētu pēc izjūtām likties nedaudz asāks ;) Pats ar 9k neesmu braucis, bet 9-5 ar 2.3t (185zs) likās tāds nedaudz neinteresants, ar lineāru paātrinājumu. Laikam jau esmu pieradis pie kārtīgas turbobedres, kas ir raksturīga HOT motoriem :silly:
900aero clubsport #8
Stamersons
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 190
Joined: Wed Jun 25, 2008 3:02 am
Location: Íekava

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by Stamersons »

iesaku paluureet Lietuvaa, zinu, ka daudzi te iebildiis, bet meigjinaats nav zaudeets. ir viens taads necils placiitis ja nemaldos Anichkai kaadus 30km uz A no Paņevežiem. bet tur nav taadas uzpiderasiitas taas mashiinas, bet taadas kaa no treiļa nodzītas, paarsvaraa no francijas, ja ar kaadu expertu aizbrauc ekskursijaa tad varbut paveicaas. man tikai tel: saglabaajies 37060028562
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by Gregers »

A tu gribi labu vai lētu SAAB? Kāpē jautāju, ja labu tad pajautā Arnijam pašam, vai Arnija paziņam no Cēsīm.
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by GuntisG »

Tie jēdzieni labs un lēts ir staipāmi uz abām pusēm. Piemēram, no manis aprakstītajiem diviem SAABiem pēdējais bija daudz labāks, bet arī lētāks, ar reģistrāciju un apskati, plus vēl bija ar mieru manu 9000 ņemt kā daļu no cenas.
2003. 9-5 W 2,3 t
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by Normunds »

GuntisG wrote: Tikai man šķita, ka salīdzinot ar manu 9000 šis 9-5 iet švakāk. Abi ir LPT ar 170 zs un manuālo kārbu. Vai tā tam ir jābūt? :(


Tavas izjūtas Tevi neviļ, tieši tā arī tas ir. Piedevām, kas netika minēts, Tu tikpat ekonomiski nevarēsi ar šo auto pārvietoties kā ar savu 9000-šo. Arī apdzīšanu vajadzēs plānot ar lielākām rezervēm. 9-5 līdzvētīgs sāk palikt tikai ar kādiem 190Zs :)
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by GuntisG »

Normund, no Tevis teiktā izriet, ka jāpērk Aero. Vai arī, ja pērk LPT, tad uzreiz Maptun pirmais līmenis jāpasūta.:huh:
Nu kāpēc 9000 nebija universāļi, ko? Var kāds pateikt?:cheer:
Normunds wrote:
GuntisG wrote: Tikai man šķita, ka salīdzinot ar manu 9000 šis 9-5 iet švakāk. Abi ir LPT ar 170 zs un manuālo kārbu. Vai tā tam ir jābūt? :(


Tavas izjūtas Tevi neviļ, tieši tā arī tas ir. Piedevām, kas netika minēts, Tu tikpat ekonomiski nevarēsi ar šo auto pārvietoties kā ar savu 9000-šo. Arī apdzīšanu vajadzēs plānot ar lielākām rezervēm. 9-5 līdzvētīgs sāk palikt tikai ar kādiem 190Zs :)
2003. 9-5 W 2,3 t
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by gustavs »

es gan neteiktu ,ka CSE būtu jāsūdzās par kravas nodalījuma tilpuma-pie nosacījuma,ja ir atmetamie benķi :) ! ir vesta gulta 2000x750 - divdaļīga. Abas daļas ar vienu piegājienu :)
Bet nu man ir retais aero ar atmetamaijiem beņķiem :).
9000 universālis gan būtu interesants B)
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by Gregers »

Iekš 9k vienā piegājienā tika vesti, 1,80 m ledusskapis iepakojumā, divi 21 collīgie TV arvisām kastēm, vairākas magnetolas un banānu kaste pilna ar fotogrāfijām+ es pats pie stūres normāi sēžu+ viens pasažieris. Pēcāk to visu pa objektiem nogādāja 9-5 Aero un zini, ledusskapi knapi iekšā dabūjām, nerunājot par to, ka vairāk nekam arī vietas īsti neatlika! Ja vajag ietilpību ņem 9k CS/CSE un būs tev prieks :)
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by GuntisG »

Zinu, ka 9000 var ledusskapi ielikt. Tikai vienā pusē aizmugurējā sēdekļa apakšējā daļa jānoskrūvē. Šovasar izmēģināju.;) Bet man, kā jau visiem cilvēkiem, gribās to, kā pašam nav - klimata kontroli, elkoņbalstu, dubultos saulessargus priekšā, normālu "bardačoku", to foršo glāzes turētāju. Arī kruīzkontrole un elektriski regulējami sēdekļi ar atmiņu (varbūt arī ventilējami) par skādi nebūtu.
2003. 9-5 W 2,3 t
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by Yukki »

9-5 universālis, šķiet, ir nedaudz arī smagāks par 9K CS. Nu jā, es jau arī teiktu, ka ja gribās visas tās nenozīmīgās lietas, ko minēji, jāņem aero dēļ tā, ka vismaz normāla jauda, savādāk kautkādas tur klimas (manuālim arī nav ne vainas!), sēdekļu apsildes (ja nav āda, var iztikt), sēdekļu ventilācija (feini, bet var iztikt), kruīza (ok, must have štelle), dubultu saulessargu (izmantojams 1x gadā), elkoņbalsta (ok, jāatzīst ka ērti), glāžu turamā (mārketinga sviests, tas var sākt grabēt!) jaunais pirkums var likt vilties - nauda samaksāta, bet pievienotā vērtība un Oh! un Ah! nav iegūts, var sāk šķist, ka "vecais auto" nemaz nebija sliktāks. Tāpēc nopērkot uzreiz jaudu, vismaz ir kaifs un fīlings, ka nauda nav galīgi izsviesta vējā:).
Braukāju ar 9K un 9-5 universālu un līdz šim visu ir izdevies tajos abos iestūķēt, izmēri nedaudz gan atšķiras, bet nevaru teikt ka kādam par labu.
Veiksmīgus pirkumus!
SAAB 9000 CS SAAB 9-5Aero Combi
Garums (mm) 4761 4808 / 4828
Platums (mm) 2042
Augstums (mm) 1497 / 1501
Klīrenss 159 116 / 167
Front wheel track 1522 1522
Rear wheel track 1492 1522
Riteņu bāze (mm) 2672 2703
Apgriešanās rādiuss (no sienas līdz sienai) m 11,9 11.4 /11.9
Apgriešanās rādiuss (no curb to curb) m 10,9 10.8 / 11.3
Stures pagriezienu skaits 3,2 2,9
Bāka (l) 66 66? 70
Logu šķidrums (l) 4,1
Pašmasa (kg) 1500 1590-1700
Pilna masa (kg) 1900 2030-2155
Bagāžas nodalījums (l) 665 890
Bagāžas nodalījuma garums (mm) nolaisti beņķi 1660 1732
Bagāžas nodalījuma garums (mm) 1010 1087
Engine type 234 235R
2.3 liter engine 4 cyl.,4stroke with 2 overhead camshafts and 16 valves
Cylinder bore (mm) 90 90
Stroke length (mm) 90 90
Swept volume (cm3) 2290 2290
Idling speed 800-900 825
Fuel injection TRIONIC TRIONIC
Engine Oil capacity (l) 4 4
Antifreeze (l) 9 7,4
Manual gearbox capacity (l) 1,8 1,8
Rating, at 5700 rpm 170Hp / 125 Kw
Torgue, at 3200 rpm 191 ft.lb / 260 Nm
Compression ratio 9.25:1
AERO:Rating, at 5500 rpm 225Hp / 165 Kw 230Hp / 169 Kw
Torgue, at 1800 rpm 252 ft.lb / 342 Nm 1900 /224.2 / 330 Nm
Compression ratio 9.25:1 9.3:1
Charge pressure settings basic/max 0.45 / 1.08 bar
Akumulators 70 Ah 60 / 70 Ah
Starteris (Kw) 1,9 1,4
Sveces NGK BCPR 7ES NGK PFR 6H-10
Sveču attālums (mm) 1.1 +/-0.1 0,95
Drive belts ext.length (mm) 2553 2612
Bremzes dual circuit
Bremzes Aero triple circuit ventilated ventilated
Bremžu diski priekšā (mm) /laukums 280 / 192 306 / 234
Bremžu diski aizmugurē (mm) /laukums 258 / 72 286 / 100
Bemžu šķidrums DOT4 (l) 0,9
Riteņi: 6J x 15 H2
Riteņi Aero 6 1/2J x 16 H2 6.5 x 16 / 7 x 17
Riepas CS 195/65 VR 15 215/55 R16
Riepas CSE 205/60 VR 15
Riepas Aero 205/55 ZR 16 225/45 R17 /205/55R16
Front wheel alligment, toe-in, measured between rims 0.06 in 1.5 mm F:0.059, R:0.087 in1.5
ET (offset) < 0.37? 0,49
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:Kā es braucu 9-5 lūkoties...

Post by Normunds »

[quote="GuntisG"]Normund, no Tevis teiktā izriet, ka jāpērk Aero. Vai arī, ja pērk LPT, tad uzreiz Maptun pirmais līmenis jāpasūta.:huh:
Nu kāpēc 9000 nebija universāļi, ko? Var kāds pateikt?:cheer:



Nu šo secinājumu pirms manis izdarīja jau Skirem. Es tikai pēcāk nosecināju ka tā tas tiešām ir. Mans pirmais 9-5 bija ļoti līdzīgs Tevis apjūsmotajam. Lietojot Rīgas pilsētas teritorijā ar 2.0t nebija problēmu(mehāniskā kārba). Bet dodoties ārpus mani vienmēr tracināja degvielas patēriņš sportiskas intereses pēc. Tad uzklausīju padomus un "savīlēju" uz 190 Zs. Pavisam cita štelle- degvielas zemāko patēriņu ārpilsētā nodzinu no 8,5L/100km uz 7,5L/100km. Un tas mani ļoti iepriecēja. Ne tik daudz kā no ekonomijas, kā no sportiskā degvielas patēriņa puses. Tas nav 3,75L/100km kāds man bija 2107,(sacensību režīmā :P, normāli zem 6 :) ) bet kopumā jutos gandarīts. Un ar papildusekstrām ir tā, ka pašam jāzin kas īsti Tev ir vajadzīgs reālais lietošanai un kas "pirkstiem gaisā". ;)
Post Reply