"Saab" nonācis kraha priekšā !?
"Saab" nonācis kraha priekšā !?
nu, ko, vīri, gadsimta sliktākā ziņa ir klāt:
Slavenais Zviedrijas autobūvētājs "Saab" nonācis kraha priekšā
16:38, 18 februāris 2009
STOKHOLMA, FEB 18, BNS/AFP/REUTERS - Slavenais Zviedrijas autobūves milzis "Saab" jau tuvākajā laikā var bankrotēt, jo tā īpašniece ASV kompānija "General Motors" gatavojas pārtraukt finansiāla atbalsta sniegšanu zaudējumus nesošajam zviedru uzņēmumam, savukārt Zviedrijas valdība trešdien paziņoja, ka negrasās īstenot pasākumus "Saab" glābšanai ar valsts naudas palīdzību.
""Saab" nākotnes perspektīvas šķiet patiešām sliktas," sacīja zviedru autoindustrijas eksperts Mikaēls Vikelgrēns.
Zviedrijas uzņēmumu un enerģētikas ministre Mauda Olofsone trešdien paziņoja, ka Zviedrijas valsts nevēlas iegūt savā īpašumā autobūves uzņēmumus.
"Mēs neesam gatavi [pārņemt savā kontrolē autoražotājus], jo šādi mēs riskētu ar nodokļu maksātāju naudu," viņa uzsvēra, norādot, ka pēdējās divās desmitgadēs kopš "Saab" ir amerikāņu īpašumā, tas tikpat kā nav guvis peļņu.
Pēc ministres teiktā, būtu neprātīgi gaidīt, ka Zviedrijas valdībai izdosies gūt panākumus tur, kur tas nav izdevies pasaulē lielākajam autobūvētājam, sevišķi, ņemot vērā pašreizējo situāciju globālajā ekonomikā.
"Vēlētāji mani ievēlēja, jo gribēja, lai valsts atbalstītu bērnudārdzus, medicīnas māsas un policistus, nevis glābtu zaudējumus nesošas autorūpnīcas," paziņoja ministre.
Ar šādiem komentāriem viņa nāca klajā dienu pēc tam, kad "General Motors", kas 1990.gadā nopirka 50% "Saab" akciju un vēlāk kļuva par vienīgo uzņēmuma īpašnieci, paziņoja, ka līdz šā gada beigām pārtrauks finansiāli atbalstīt zviedru uzņēmumu un meklēs tam pircēju, ja Zviedrijas valdība nepiekritīs sākt sarunas par valsts atbalstu piešķiršanu "Saab".
Savukārt Zviedrijas valdība apsūdzēja amerikāņu kompāniju, ka tā vēlas novelt no sevis atbildību kā "Saab" īpašniece un paziņoja, ka sarunām par valsts atbalsta sniegšanu kompānijai neesot reāla pamata.
"Saab" ir būtiska loma Zviedrijas tautsaimniecībā - kompānijā tieši nodarbināti 15 tūkstoši cilvēku, turklāt komplektējošās detaļas abiem autobūvētājiem piegādā vairāki citi Zviedrijas uzņēmumi.
"Saab", kura ražotās automašīnas savulaik bija slavenas ar tehnoloģiskiem jauninājumiem un futūristisku dizainu, pēdējos gados piedzīvojis pārdošanas kritumu novecojušās produktu līnijas dēļ. Pērn kompānija pārdeva tikai 93 300 automašīnu iepretim 120 tūkstošiem vēl trīs gadus atpakaļ.
Latvijā "Saab" automašīnas tirgo kompānija "Viking Motors", kas ir dīleris arī citiem "General Motors" automašīnu zīmoliem - "Cadillac", "Corvette" un "Hummer".
AVOTS: ziņu aģentūra BNS
www.bns.lv
Cerams, ka nebūs tik traki, ka neatradīsies neviens, kas var izvilkt kompāniju no kraha bedres, tā teikt sliktākais scenārijs nepiepildīsies. :S
Slavenais Zviedrijas autobūvētājs "Saab" nonācis kraha priekšā
16:38, 18 februāris 2009
STOKHOLMA, FEB 18, BNS/AFP/REUTERS - Slavenais Zviedrijas autobūves milzis "Saab" jau tuvākajā laikā var bankrotēt, jo tā īpašniece ASV kompānija "General Motors" gatavojas pārtraukt finansiāla atbalsta sniegšanu zaudējumus nesošajam zviedru uzņēmumam, savukārt Zviedrijas valdība trešdien paziņoja, ka negrasās īstenot pasākumus "Saab" glābšanai ar valsts naudas palīdzību.
""Saab" nākotnes perspektīvas šķiet patiešām sliktas," sacīja zviedru autoindustrijas eksperts Mikaēls Vikelgrēns.
Zviedrijas uzņēmumu un enerģētikas ministre Mauda Olofsone trešdien paziņoja, ka Zviedrijas valsts nevēlas iegūt savā īpašumā autobūves uzņēmumus.
"Mēs neesam gatavi [pārņemt savā kontrolē autoražotājus], jo šādi mēs riskētu ar nodokļu maksātāju naudu," viņa uzsvēra, norādot, ka pēdējās divās desmitgadēs kopš "Saab" ir amerikāņu īpašumā, tas tikpat kā nav guvis peļņu.
Pēc ministres teiktā, būtu neprātīgi gaidīt, ka Zviedrijas valdībai izdosies gūt panākumus tur, kur tas nav izdevies pasaulē lielākajam autobūvētājam, sevišķi, ņemot vērā pašreizējo situāciju globālajā ekonomikā.
"Vēlētāji mani ievēlēja, jo gribēja, lai valsts atbalstītu bērnudārdzus, medicīnas māsas un policistus, nevis glābtu zaudējumus nesošas autorūpnīcas," paziņoja ministre.
Ar šādiem komentāriem viņa nāca klajā dienu pēc tam, kad "General Motors", kas 1990.gadā nopirka 50% "Saab" akciju un vēlāk kļuva par vienīgo uzņēmuma īpašnieci, paziņoja, ka līdz šā gada beigām pārtrauks finansiāli atbalstīt zviedru uzņēmumu un meklēs tam pircēju, ja Zviedrijas valdība nepiekritīs sākt sarunas par valsts atbalstu piešķiršanu "Saab".
Savukārt Zviedrijas valdība apsūdzēja amerikāņu kompāniju, ka tā vēlas novelt no sevis atbildību kā "Saab" īpašniece un paziņoja, ka sarunām par valsts atbalsta sniegšanu kompānijai neesot reāla pamata.
"Saab" ir būtiska loma Zviedrijas tautsaimniecībā - kompānijā tieši nodarbināti 15 tūkstoši cilvēku, turklāt komplektējošās detaļas abiem autobūvētājiem piegādā vairāki citi Zviedrijas uzņēmumi.
"Saab", kura ražotās automašīnas savulaik bija slavenas ar tehnoloģiskiem jauninājumiem un futūristisku dizainu, pēdējos gados piedzīvojis pārdošanas kritumu novecojušās produktu līnijas dēļ. Pērn kompānija pārdeva tikai 93 300 automašīnu iepretim 120 tūkstošiem vēl trīs gadus atpakaļ.
Latvijā "Saab" automašīnas tirgo kompānija "Viking Motors", kas ir dīleris arī citiem "General Motors" automašīnu zīmoliem - "Cadillac", "Corvette" un "Hummer".
AVOTS: ziņu aģentūra BNS
www.bns.lv
Cerams, ka nebūs tik traki, ka neatradīsies neviens, kas var izvilkt kompāniju no kraha bedres, tā teikt sliktākais scenārijs nepiepildīsies. :S
Re:"Saab" nonācis kraha priekšā !?
nu sito zinju jau ieliku zem "3 month to go" topika, pats GM saka, ka SAAB kompānijas bankrots ir tuvāko nedēļu jautājums, kā arī tiek apsvērta iespēja iesniegt GM bankrota lietu ...
Ja tas tiešām bankrotē, neesmu speciālists bankrota procedūrās, bet vai tādā gadījumā netiks izsolītas IP tiesības uz SAAB brandu, kā arī rūpnīcas/iekārtas. Tādā gadījumā kādam ir reāli iespējams paņemt SAAB un sākt "no baltas lapas". Lai visi parādi, līgumi u.ctt. "bagāža" aiziet nebūtībā kopā ar GM.
Man liekas, ka šādā veidā ķīnieši paņēma Rover, OK, viņi laikam gan paņēma tikai tehnoloģiju un iekārtas, bet ne brandu.
Ja tas tiešām bankrotē, neesmu speciālists bankrota procedūrās, bet vai tādā gadījumā netiks izsolītas IP tiesības uz SAAB brandu, kā arī rūpnīcas/iekārtas. Tādā gadījumā kādam ir reāli iespējams paņemt SAAB un sākt "no baltas lapas". Lai visi parādi, līgumi u.ctt. "bagāža" aiziet nebūtībā kopā ar GM.
Man liekas, ka šādā veidā ķīnieši paņēma Rover, OK, viņi laikam gan paņēma tikai tehnoloģiju un iekārtas, bet ne brandu.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:"Saab" nonācis kraha priekšā !?
'3 month to go' topiks ir ar linku, kur kkas no avīzes nocitēts, bet es te ielieku oficiālo infu no ziņu aģentūras BNS.
visādi citādi par bamkrotu aptuveni tā ir kā raksti, ka savārītās ziepes, finansiālās saistības streb tās vaininieki - kompāniju pārdod un, tad saucamais atlikums, nenodzēstie parādi vai kredīts arī ir tas, kas gulstās uz vaininiekiem.
visādi citādi par bamkrotu aptuveni tā ir kā raksti, ka savārītās ziepes, finansiālās saistības streb tās vaininieki - kompāniju pārdod un, tad saucamais atlikums, nenodzēstie parādi vai kredīts arī ir tas, kas gulstās uz vaininiekiem.
Re:"Saab" nonācis kraha priekšā !?
Un šis viss attiecas uz saab 900 og, uz saab 99 un saab 90?
Esi vērīgāks un liec savus postus citās tiem paredzētās sadaļās.
Esi vērīgāks un liec savus postus citās tiem paredzētās sadaļās.
Re:"Saab" nonācis kraha priekšā !?
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:
jā, šis viss attiecas uz 90, 99 un 900 OG, jo SAAB.lablaiks wrote:Un šis viss attiecas uz saab 900 og, uz saab 99 un saab 90?
Esi vērīgāks un liec savus postus citās tiem paredzētās sadaļās.
būtību jau tas nemaina. ziņu nepareizi saprast nevar.
un tā kā citur nekur neesmu postojies tad postoju tur, kur esmu postojis.
būtu labāk mesidžu uzmetis, ar tekstu 'davai iemet raxtu tur un tur'.
-
- Forums - otrās mājas
- Posts: 2156
- Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am
Re:
Jā, bet runājot par tēmu. Zinot, cik kopējai auto industrijai slikti šobrīd iet es pieņemu, ka daudz opciju attiecībā par GM un Saab nav. Pirms divām nedēļam GM vajadzēja 5-6 miljrd. USD, pagājušo nedēļ virs 20 miljrd. un tāds būtībā gandrīz ekskluzīvu auto ražotājs kā Saab ar saviem zem 100 000 pārdotiem auto gadā droši vien ir mazākā bēda.
Domāju, ka svarīgāk ir, lai Saab nepazustu kā kvalitatīvu auto ražotājs un kā auto brands vispār. Un tā kā auto tirgus ir apstājies, tad līdzšinējā GM stratēģija vairs nestrādā- ražot kvantitatīvi nevis kvalitatīvi (lai cik pliekani šis kārtējo reizi netiek teikts), kurai pakļauts tika arī saab.
Es pieņemu, ka jaunu auto tirgus tik drīz neatmaigs, tādēļ pēc elementāras uzņēmejdarbības loģikas Saab (ja tiek atrast risinājums tā saglabāšanai) ir jāmeklē jauni ražošanas veidi (ceru, atpakaļ orientēšanās uz kvalitāti) un virzieni (es jaunu ļoti gribētu, lai ražo retro saab detaļas, bet tas jau tikai in my dreams).
Tik tālu prātuļošanas. Ja nekas diži nemainās, tad 15 ooo atlaistu Saab auto ražošanas nozarē ir normāli, zinot cik atlaidušas citas kompānijas visā pasaule. Un droši vien paliks Saab aviācijas un militārās rūpniecības atzari.
Domāju, ka svarīgāk ir, lai Saab nepazustu kā kvalitatīvu auto ražotājs un kā auto brands vispār. Un tā kā auto tirgus ir apstājies, tad līdzšinējā GM stratēģija vairs nestrādā- ražot kvantitatīvi nevis kvalitatīvi (lai cik pliekani šis kārtējo reizi netiek teikts), kurai pakļauts tika arī saab.
Es pieņemu, ka jaunu auto tirgus tik drīz neatmaigs, tādēļ pēc elementāras uzņēmejdarbības loģikas Saab (ja tiek atrast risinājums tā saglabāšanai) ir jāmeklē jauni ražošanas veidi (ceru, atpakaļ orientēšanās uz kvalitāti) un virzieni (es jaunu ļoti gribētu, lai ražo retro saab detaļas, bet tas jau tikai in my dreams).
Tik tālu prātuļošanas. Ja nekas diži nemainās, tad 15 ooo atlaistu Saab auto ražošanas nozarē ir normāli, zinot cik atlaidušas citas kompānijas visā pasaule. Un droši vien paliks Saab aviācijas un militārās rūpniecības atzari.
Re:
iemācies lietot skrovbāru lapas labajā pusē un tad Tu atradīsi sadaļu "sadzīviski jautājumi" un tur tad arī postē savas sāpes.madzis wrote:jā, šis viss attiecas uz 90, 99 un 900 OG, jo SAAB.lablaiks wrote:Un šis viss attiecas uz saab 900 og, uz saab 99 un saab 90?
Esi vērīgāks un liec savus postus citās tiem paredzētās sadaļās.
būtību jau tas nemaina. ziņu nepareizi saprast nevar.
un tā kā citur nekur neesmu postojies tad postoju tur, kur esmu postojis.
būtu labāk mesidžu uzmetis, ar tekstu 'davai iemet raxtu tur un tur'.
Manuprāt, tas ka saab bankrotē nu nekādi neattiecas uz automobīļiem kurus ražoja līdz 20.gs. 90to gadu sākumam un vēl agrāk.
Re:"Saab" nonācis kraha priekšā !?
njuu ...
šodien runāju ar vienu SE diplomātu un jautāju ... viņš apstiprināja, ka SE valdība (rūpniecības ministre) ir pateikusi stingru NĒ varbūtībai, ka valsts savā īpašumā varē'tu ņemt kādu autobūves kopmāniju.
Tas nozīmē, ka viss paliek GM un iespējamā pircēja rokās. Ir skaidrs, ka GM pats "iet pa burbuli", attiecīgi, vienīgā iespēja ir, ka kāds viņu beidzot nopērk.
Šis cilvēks arī teica, ka viņa fīlings ir, ka kompānija turpinās savu darbību. Uz manu iespraudumu, ka kaut kādi ķīnieši varētu būt vienīgais variants, viņš tam pilnībā piekrita.
Tā, ka tikai jāgaida.
šodien runāju ar vienu SE diplomātu un jautāju ... viņš apstiprināja, ka SE valdība (rūpniecības ministre) ir pateikusi stingru NĒ varbūtībai, ka valsts savā īpašumā varē'tu ņemt kādu autobūves kopmāniju.
Tas nozīmē, ka viss paliek GM un iespējamā pircēja rokās. Ir skaidrs, ka GM pats "iet pa burbuli", attiecīgi, vienīgā iespēja ir, ka kāds viņu beidzot nopērk.
Šis cilvēks arī teica, ka viņa fīlings ir, ka kompānija turpinās savu darbību. Uz manu iespraudumu, ka kaut kādi ķīnieši varētu būt vienīgais variants, viņš tam pilnībā piekrita.
Tā, ka tikai jāgaida.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
- mrpinkeyes
- Forums - otrās mājas
- Posts: 1406
- Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
- Location: Sigulda
- Contact:
Re:"Saab" nonācis kraha priekšā !?
Totiesa mūsu valdība gan glābj bankas, iepumpējot tajās miljardus....
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
Re:
Bankrots nozīmē juridiskajai personai piederošās mantas (tai skaitā Saab kā preču zīmes, iekārtu utt.)izpārdošanu, lai max. dzēstu tās parādus, pēc tam, kad pārdots viss, un vairāk nekas nav palicis, to juridisko personu vnk likvidē...madzis wrote:'3 month to go' topiks ir ar linku, kur kkas no avīzes nocitēts, bet es te ielieku oficiālo infu no ziņu aģentūras BNS.
visādi citādi par bamkrotu aptuveni tā ir kā raksti, ka savārītās ziepes, finansiālās saistības streb tās vaininieki - kompāniju pārdod un, tad saucamais atlikums, nenodzēstie parādi vai kredīts arī ir tas, kas gulstās uz vaininiekiem.
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:"Saab" nonācis kraha priekšā !?
Jā, izskatās diezgan skarbi- atlikušas 2. nedēļas līdz GM izlems SAAB likteni (ja neatradīsies pircējs). Droši var teikt ka GM nav plāna "glābt" SAAB. Vēl visai dīvaini izskatās akcijas cenas uz jaunajiem auto - līdz 40% atlaide:ohmy: http://www.saab.lv/main/GLOBAL/en/tirdz ... oliktava=1 , tas neparko labu neliecina. Žēl ka nav brīvas naudas, īstais brīdis iegādāties jaunu auto ;)
-
- Forums - otrās mājas
- Posts: 848
- Joined: Mon Jan 21, 2008 10:24 am
Re:"Saab" nonācis kraha priekšā !?
Gribu pēdējo!!!!
Mainu pret Volvo!!!
Mainu pret Volvo!!!
-
- Forums - otrās mājas
- Posts: 2156
- Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am
Re:"Saab" nonācis kraha priekšā !?
KurBada info par Ķīniešiem kā Saab īpašnekiem man izklausās kā pēršanās elles ugunīs pēc tam, kad pārdzīvota ilgstoša pirmsnāves agonija.
Tā pat kā Jaguārs.. Ford, Tata.. dīzelis?
Tā pat kā Jaguārs.. Ford, Tata.. dīzelis?