TEORIJA! :)


raichuuu
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 68
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:33 am

TEORIJA! :)

Post by raichuuu »

Kaa jau droshivien buusiet pamaniijushi, man nesen bija kjibeles ar SAAB 9k Aero tomaatinju... kas izraadiijaas galvas bliives vaina...

Tad nu tagad beidzot esmu nomainiijis galvas bliivi, un atkal ticis pies ava iemiiljotaa Auto.

Bet ceriibas, ka peec shii remonta arii jauda paraadiisies pienaaciigaa, tomeer neattaisnojaas... :( turbiina joprojaam puush par svaku... (nebshu vienkaarshi auto iet par svaku...)

Un tagad man arvien vairaak maacaas virsuu shii teorija:

Varbuut pie mana SAABa jaudas truuguma... un radushajaam probleemaam ir vainojams KATALIZAATORS...???

Ka tas ir sabiris gabalos... un sprosto ciet izpuuteeja trubu...
liidz ar to arii jauda pazudusi... (nu ne pilniibaa, bet tomeer), un liidz ar to arii no nepietiekamas izpluudes gaazu aizpluushanas tika izspiesta taa galvas bliive... (saaka laist)...

Man liidziigi bija ar auto, kas man bija pirms SAAB eeras (Honda civic), ka sabiris katalizaators, un koliidz taa gabalinji bija noriiveejushies liidz sapuuteeja trubas resnumama, taa iespruuda trubaa, un mashiina vairs nevilka... tad gan jaudas zudums bija krietni lielaaks... un peecaak saakua rii pamaniit, ka dodot lielus apgriezienus, taada jociiga skanja.... bet nu tas jau cits staasts...)

Lai nu kaa gribeeju uzjautaat, kaadas juusu domas par shaadu teoriju, un cik reaala- nereaala taa vareetu buut manaa gadiijumaa?

Un kaa vareetu labaak paarbaudiit sho, nenjemot- nejaucot izpuuteeju, un negriezhot valjaa katalizaatora bunduli...
(tipa peec izluudes gaazhu daudzuma kas naak pa sapuuteeju... bet kaa lai nosaka, vai ir pietiekosi vai kaut kur tomeer tiek bremzeeta taa izpluude...)


Paldies par pacietiibu sho visu izlasiit...
Un veel lielaaks paldies, par atbildeem, kuras ceru, ka sagaidiishu... :)
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:TEORIJA! :)

Post by Normunds »

Gandrīz visiem saviem turbo OG Saabiem esmu saskāries ar motora galvas problēmu, tā ap 200.000 km ( +- 50.000 km )prasa pēc nomaiņas un galvas plaknes atjaunošanas. Un izplūdes katalizators var būt kā procesa katalizators, bet ne kā vaininieks. Vēlme "paņemt visu" ( jaudu ) parasti galvas blīvi piebeidz pie iepriekšminētā motorresursa. Runa te ir par B202 un B201 motoriem.
Katalizatora aizaugšanu nodiagnosticēt neņemot nost man nav nācies, jo vienmēr esmu piegājis pie šī procesa samērā radikāli un ar domu, ka pēcāk motors griezīsies labāk: pieaugs jauda un samazināsies patēriņš. Pēcāk - 100% gaidītā rezultāts. Bet Tavā gadījumā neņemos teikt, ka katalizators ir vienīgais kas ir pie vainas. Ja to anulē, īstenai vainai izdodas piekļūt ātrāk .
raichuuu
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 68
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:33 am

Re:TEORIJA! :)

Post by raichuuu »

Paldies Normund par komentu.

Taatad tas gan vareetu buut katalizaatora iespaids, gan vareetu arii nebuut- jebshu bez katalizaatora vareetu buut arii kas cits...

Bet jebkuraa gadiijumaa, cik sapratu, tad Tu atbalsti (iesaki) taadu lietu, kaa izgriezt to katalizaatoru laukaa, lai nejauc praatu, un tad arii skatiities taalaak, kas notiek...

Shis motors ir B234 (2.3l full-pressure turbo - 200hp)
un nobraukums vinjam tagad ir nedaudz paari 260 k...
Taatad var pienjemt, ka taa galvas bliives probleema arii bija "normaala" paraadiiba, bez citiem taas izraisiitaajiem... ???

OK... tad jau kaadu jauku sestdienas dienu ar alus pudeli ekipeejumaa buus jaapaprovee nonjemt to katalizaatoru...

Aa, un tad veel jaut.... vai varu izmeegjinaashanas peec izbraukt ar nonjemtu izpuuteeju- tikai ar biksi...
Vai tas nebuus slikti citiem agregaatiem... (pieljauju, ka Lamdas zonde vareetu saakt apjukt... )
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:TEORIJA! :)

Post by uculs »

Tikai skaties nenodedz tā braukdams!
Jā un pirms ņemšanas sagatovo jaunas skrūves, ja neesi nesen mainijis.
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:TEORIJA! :)

Post by Normunds »

Ieklausies Ucula brīdinājumā. Saabisti par to te skaļi nerunā ... Galvas blīves kalpošanas laiks 260.000 km, manuprāt,uzskatāms par pilnīgi normālu Tavam motoram. Ja aiz katalizatora nepienāk otra lamda zonde, tad droši vari eksperimentēt. Un izmēģinājumus tomēr es veiktu ar "aizpildītu" katalizatora posmu, jo tad var krietni omulīgāk sekot līdz parametriem, nevis grozīt galvu pa visiem 360 un domāt, ka "kādam uzkritīsi uz nerviem" ar skaļo troksni.
raichuuu
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 68
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:33 am

Re:TEORIJA! :)

Post by raichuuu »

Ja es bez sapuuteeja testeeshos, tad protams tikai laukos... netaisos visu Riigu pieskandinaat... :D

Taa ka par uzkrishanu uz nervien nev pamata satraukumam...

Vairaak gan interesejos par tiiri tehniskajaam lietaam, ar ko naaksies saskarties....

Piem. man tai Hondai bija taa, ka latalizaators bija sabiris kunkuljos, un viens taads kunkulis bija izskreejis cauri turbai, un iestreedzis kaut kur pie videejaa bundulja izejas(arii turbaa)...

Taa ka iespeejams, ka man arii pats izpuuteeja kaut kaa jaapaartiira...

Bet izpuuteeja divi aizmugurejei posmi shkjiet diezgan svaigi... mainiiti neilgi pirms iegaadaajos sho auto...
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:TEORIJA! :)

Post by uculs »

Nu tad dari to naktī, skaisti izskatīsies un kaimiņu pagasti arī būs lietas kursā :) Vispār labāk tiešām to posmu ar kaut ko aizvietot, jo trobels būs nepajokam.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:TEORIJA! :)

Post by edijs »

Vispār jau.. es te tikko rāvu izpūtēju vecajam nost, taisni aiz turbīnas noskrūvēju. Un vajadzēja piedarbināt uz brīdi. Nu, nebija tas troksnis tik negants, līdzīgi dažam labam čopermocim. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
raichuuu
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 68
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:33 am

Re:TEORIJA! :)

Post by raichuuu »

Es tik nesapratu, ko Uculs bija domaajis ar to, lai skatos, ka nenodegu taa braukdams???
vai kas var aizdegties vai???
User avatar
skirem
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1399
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:08 pm
Location: Riga

Re:TEORIJA! :)

Post by skirem »

Kas tev mainīja to galvas blīvi? Tas tikai tā jautājums vairāk saistīts ar vārstu pārbaudi pie noņemtas galvas. Par cik noskrējiens nav mazs bija nozīme apskatīties un iespējams pieslīpēt, jo nemaz nebrīnītos ja kāds būtu arī "izdedzis". Par katalizatora versiju piekrītu vien 50/50, jo jaudas zudums varētu būt pie lieliem apgriezieniem ~4000 un vairāk, kad tiešām kaut kas tiek pūsts arā.
raichuuu
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 68
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:33 am

Re:TEORIJA! :)

Post by raichuuu »

Remontu veica taadaa nelielaa servisinjaa, kas saucaas YR. pavisam netaalu no SAAB centra... :P :D
Serviss neliels, bet man par to ir tikai pozitiivas atsauksmes... shii jau man ir 4taa mashiina, ko pie vinjiem dzenu.... un lidiz shim nekad neesmu bijis neapmierinaats ar paveikto....

Kaa arii shoreiz vinji pie visas jaukshanas vaarstus paarbaudiija, un pat piedaavaaja man arii apmainiit vaarstu hidrokompensaatorus... tipa teica, ka esot veel taa nekas... bet ja es domaaju ar sho mashiinu braukt veel kaadus paaris gadus,k tad ieteicams nomainiit (kaa nekaa pie vienas jaukshanas)...

Un visu smuki izmazgaaja, un iztiiriija, galvu pirms atpakaljlikshanas nosliipeeja...un tagad taa bliives probleema vairs netraucee mani! :) par ko arii prieks....

Hmm... tad iespeejasm, ka jaudas truukums veel mekleejasm k-kur citur... :(... net nu tik un taa pie izdeviibas veel paarbaudiishu izpuuteeja (katalizaatora) teoriju... :D
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:TEORIJA! :)

Post by Normunds »

raichuuu wrote:Es tik nesapratu, ko Uculs bija domaajis ar to, lai skatos, ka nenodegu taa braukdams???
vai kas var aizdegties vai???

Tieši to arī Uculs bija domājis. Auto grīdas apakša nesastāv tikai no presētas metāla loksnes, bet pretrūsēšanas mastikas, noplūdušās eļļas un citiem naftas produktiem.
Nespiežu tikai un vienīgi uz izpūtēja vainu, bet tikai piebildīšu, ka jauns izpūtējs negarantē NEKO. Sabirušie sū.. tiek dzīti uz āru un noštopē pilnīgi jaunu klusinātāju vai rezonatoru. Tāpat pēc garākas atvilkšanas uz autobāņiem: izpūtējs paliek skaļāks vai zūd jauda atkarībā no tā kāds ir slāpētāja iekšējais materiāls, akmens vai stikla vate un vai visas daļas ir ražojis viens ražotājs.
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:TEORIJA! :)

Post by GuntisG »

Turbīnas doto spiedienu teorētiski var nomērīt un salīdzināt ar specifikācijās rakstīto.
Vēl pastāv variants, ka pie ķēdes (tās, kura piedzen sadales vārpstas) maiņas nav ievērots pareizs zobratu stāvoklis. Pietiek kļūdīties par vienu zobu, lai auto neietu kā vajag. Bet tas tik tāds minējums.
2003. 9-5 W 2,3 t
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:TEORIJA! :)

Post by uculs »

raichuuu wrote:Es tik nesapratu, ko Uculs bija domaajis ar to, lai skatos, ka nenodegu taa braukdams???
vai kas var aizdegties vai???
Nekad neessi to darīji vai? Tur uguns nāk ārā kā no raktīvā dzinēja. Pie tam, laukos vienmēr pastāv iespēja iebraukt nepļautā laukā un nodegt pat ar veselu izpūtēju.

edij, padarbināt un braukt nav viens un tas pats, pat ne tuvu. Vienkārši atceros to dienu Rīgā, kad man gofrai gabals izlūza. Gājēji pat tuvumā pārejām nerādījās līdz horizontam. Tā stāvot pie krusta jau nekas, kā tu saki, kā paskaļš čopers, bet uzgreižot virs 3k nāk ārā īstā skaņa.
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:TEORIJA! :)

Post by GuntisG »

Vo, vo. Kad gofra pušu tad berot virsū toč troksnis, kā no reaktīvā iznīcinātāja.
uculs wrote:
raichuuu wrote:Es tik nesapratu, ko Uculs bija domaajis ar to, lai skatos, ka nenodegu taa braukdams???
vai kas var aizdegties vai???
Nekad neessi to darīji vai? Tur uguns nāk ārā kā no raktīvā dzinēja. Pie tam, laukos vienmēr pastāv iespēja iebraukt nepļautā laukā un nodegt pat ar veselu izpūtēju.

edij, padarbināt un braukt nav viens un tas pats, pat ne tuvu. Vienkārši atceros to dienu Rīgā, kad man gofrai gabals izlūza. Gājēji pat tuvumā pārejām nerādījās līdz horizontam. Tā stāvot pie krusta jau nekas, kā tu saki, kā paskaļš čopers, bet uzgreižot virs 3k nāk ārā īstā skaņa.
2003. 9-5 W 2,3 t
Post Reply