Kārba: remontēt vai likt lietotu?


Pofig
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 12
Joined: Tue Jul 15, 2008 1:10 pm

Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by Pofig »

Biedri, pls help ar padomu: izskatās, ka kārbai (5, manuālis) pienācis gals - faktiski nevar atpakaļgaitā ieštepselēt. Pabraucot uz priekšu, pagāzējot, pēc 1-3 min. mokām tomēr izdodas ielikt reverse robā, bet nu tas nekur neder.
Servisā saka, ka remonts esot dārgs (summu gan nemācēja nosaukt, žuļiki), - lētāk sameklēt un ielikt lietotu kārbu.
9K Aero, 95.g., 2,3T, B234R.
Kādi Jūsu ieteikumi/komentāri/pieredze?
Un uz cik var vikt remonts vai lietota kārba?
Lūgums palīdzēt arī ar manam aparātam atbilstošās kārbas kodu.
Paldies.
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by Gregers »

Pofig wrote:Biedri, pls help ar padomu: izskatās, ka kārbai (5, manuālis) pienācis gals - faktiski nevar atpakaļgaitā ieštepselēt. Pabraucot uz priekšu, pagāzējot, pēc 1-3 min. mokām tomēr izdodas ielikt reverse robā, bet nu tas nekur neder.
Servisā saka, ka remonts esot dārgs (summu gan nemācēja nosaukt, žuļiki), - lētāk sameklēt un ielikt lietotu kārbu.
9K Aero, 95.g., 2,3T, B234R.
Kādi Jūsu ieteikumi/komentāri/pieredze?
Un uz cik var vikt remonts vai lietota kārba?
Lūgums palīdzēt arī ar manam aparātam atbilstošās kārbas kodu.
Paldies.
Biedri hellp...raksta (ka) pofig :laugh:
Ja nopietni tad lietotu ir viennozīmīgi izdevīgak, bet sarežģītāk un var iegrābties uz tadu pašu, jo šī ir 9k populara problēma.
Kad pats saskāros ar izjukušu kārbu tad izvelējos remontu un samaksāju 600+ LVL, bet pēcāk nožēloju, jo izrādijās, ka tobrīd varēja pasūtīt no zviedrijas lietotas kārbas ar garantiju pa 300-400 LVL.
Vai tas ir arī šobrīd tā nezinu. Toreiz remontēju Alfa motorā un darbs bija paveikts slikti, lieto piedāvāja Vikingi.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by edijs »

Kārbas kodu jau tu vari aplūrēt pats - kārbas virspusē tur vienā vietā ir. Kārba vispār garā vai īsā? Ja nav zināms, tad vismaz pēc koda to varēs pateikt. Likt garās kārbas vietā lietotu īso.. nu diez kas nav. Ja sanāk atrast lietotu garo, kas der - tad man domāt, ka labākais variants. Var tak runāt ar pārdevēju, ka viņš dod kaut kādu nebūt garantiju par to, ka kārbai viss slēdzās normāli un jūtamu gļuku nav bijis. Lai nav tā, ka uzliec un atklājās, ka arī jaunai kārbai neslēdzās reverse. :D Protams, par tālāko kārbas funkcionalitāti iepriekšējais saimnieks atbildēt nevar.. Sanāk jau kaķis maisā, neko darīt.

Man jau arī šī pati dilemma. Es jau sen būtu varējis uzlikt sev lietotu īso. Bet nu negribu īso, sitiet nost negribu. Savukārt lietotu garo tādu kā manam gadam vajag - nav diez ko reāli atrast. Atliek vien variants par remontdarbiem esošai. Hm, vai varbūt tiešām kaut kur Zviedrijā varētu atrast man vajadzīgo 93.gada Aero garo kārbu (der arī tā, kas bija 92.gada beigu, 93.gada 2.3T motoriem) pa pieņemamiem cipariem.. neesmu meklējis. Mjā, man vispār arī pakaļgaita arvien sūdīgāk slēdzās. Principā vienmēr vispirms ielieku pirmajā robā un tad atpakaļgaitā, citādāk iet ar baigo kraksķi.

Vispār vari uzzvanīt uz to Slokas servisu. 29170414 numurs. Uzjautāt, ko viņi domā par iespējamām izmaksām. Cik man reiz viņi pa telefonu stāstīja, tad 40 lati par to, ka viņi izjauc to kārbu un diagnosticē problēmu. Principā 40 lati par izjaukšanu un salikšanu. Un plus kaut kādu detaļu cenas. Ja nevar pasūtīt, piedāvā izvirpot paši, utt. Nu, plus vēl kārbas noņemšana/uzlikšana, ja vien to nedari pats.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Pofig
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 12
Joined: Tue Jul 15, 2008 1:10 pm

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by Pofig »

Paldies par padomiem!
Sazvanījos - principā var remontēt, bet ieteica arī pameklēt lietotu, jo, citēju, "krīzes laikā var atrast visu par labu cenu" :)
Kodu nezinu, bet man ir garā kārba.
Ja pareizi saprotu, man der ne tikai no 9K Aero, bet arī no jebkura cita 9K ar 2,3T. Jautājums tikai, kura gada izlaiduma derēs? Man 95.g.
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by GuntisG »

Cik nu es informāciju esmu papētījis, tad sanāk, ka 9k kārbām to "garumu" vai "īsumu" nosaka tikai tie zobrati starp sekundāro vārpstu un reduktoru (ja nemaldos, tad saucās tie - galvenais pārvads). Tie tad arī nosaka kārbas kopējo pārnesumskaitli. Jo gan garajai gan īsajai kārbai pašu ātrumu pārnesumskaitļi ir vienādi. Tā kā arī man nomoka jautājums par kārbas "īsumu", tad domāju ka pašreiz uz auto uzlikto īso kārbu varētu pārvērst par garo pārliekot attiecīgos zobratus no vecās - garās kārbas. Tikai nekādi nav izdevies to veco kārbu dabūt vaļā un novērtēt zobratu stāvokli. Bet var jau būt, ka tikai es domāju, ka tas ir tik vienkārši, un ceru, ka tehniskie eksperti ieviesīs skaidrību šajā lietā.
Runājot par kārbu kodiem, tad tās kārbas, kuru kods sākas ar FM57 ir garās kārbas, ber FM51 ir īsās. Esmu internetā redzējis arī kodu FM54, kas pēc kopējā pārnesumskaitļa bija tā kā pa vidu (tuvāk gan īsajai) starp abām iepriekš minētām kārbām.

Nav jau tā ka galīgi nevarētu pabraukt ar to īso kārbu. Ja lielākoties ir jābrauc pa pilsētu, tad ir OK, bet ja daudz jābrauc pa šoseju, tad gan ir kaitinoši, ka 5-tajā braucot uz 100 km/h tahometrs rāda 2500 min-1. Tā vien roka niez meklēt sesto robu.
2003. 9-5 W 2,3 t
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by Nils »

Ja nemaldos, man ir FM54101. Ratio, šķiet bija 4.05.
Pirmais īss, otrais līdz simtam, trešais līdz 160.
Aero kārbai pirmais garāks, otrais ~115, trešais 180km/h...
Principā viss, kas man prasās ir garāks otrais, līdz 115-130km/h.
Un arī pirmais prasītos mazliet garāks.
Trešo var pieciest, ceturtajam gals pāri pa 200km/h, ne visai bieži sanāk izmantot. :laugh:
Vispār, laipni lūgti pulciņā, man ar iepriekšējā Aero garo kārbu bija problēmas, divas reizes mainīju pus gada laikā.
Man gan viss slēdzās labi, vainīgs bija reduktors.
Tomēr pašreizējai kārbai vairākos robos liekās ar krakšķi un lec no 2.roba ārā [kas uz kopējā fona ir sīkums, jāpietur tik] :)
Kad tiec galā, neaizmirsti padalīties ar info par izmaksām un to, ko vispār darīji.
Pieņemu, ka rezultātā paliksi pie īsās kārbas, jo to ir vieglāk dabūt. Atrast lietotu [labu] garo FM57101 ir tas pats, kas vinnēt latloto!
Protams, ja finanses ir, var remontēt vai sūtīt no Zviedriem tādu pašu, bet tas, ibio, šiet ir cipars ne mazais.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by edijs »

Te man ir failiņš ar kaut kādiem kodiem... http://e.znet.lv/saab_9000_karbu_kodi.htm

Gunti: tad teorētiski sanāk, ka es varu savas garās kārbas 3-4 roba neesamību atrisināt, nomainot attiecīgās lauztās daļas no īsās kārbas? Hmm. Man patīk šī doma. :) Tu ziņo, ja tev izdodās atravēt savējo vaļā. Man it kā ir līdzīga doma - saviem spēkiem jaukt viņu vaļā un skatīties, kas tur un kā. Salauztās detaļas tad vest kaut kur kaut pie tiem pašiem slociniekiem un teikt - vot man vajag šitādu izvirpot.

Tieši tā - pa pilsētu ar to īso principā ka tik nav feināk kā ar garo. Protams, ja nav jāskrienās krustojumā ar kādu bīemdabeljū. :D Jo ar garu kārbu kaut kā negribot sanāk baigi straujš uzrāviens. Pirmais robs un gandrīz jau 60, otrais un jau tuvu 80. :D Tāda saraustīta tā braukšana. Nē, nu nesūdzos - ņemot vērā, ka es pēc otrā roba lieku piektajā, tad tik gari tie pirmie robi ir taisni tas, kas man vajadzīgs. :D
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by GuntisG »

Edij, es jau arī tikai teorētiski funktierēju par tādu lietu, kā vajadzīgo detaļu pārlikšanu, bet vai praktiski tas ir izdarāms, es nezinu. Tur lai kāds ar pieredzi izsakās. Bet kārbu dabūt vaļā nevarēju, jo nav atbilstoša novilcēja. Ar savējiem mazajiem novilcējiem, kas veiksmīgi bija man kalpojuši uz vairākām javām un dņepras, šeit neko nevarēju izdarīt. Vienīgi ķimerējoties pamanīju, ka kārbas korpusā ir plaisa, tātad korpusu nav ko taupīt un var mēģināt arī ar barbariskākām metodēm to kārbu izjaukt. Vienkārši man vairs nav bijis laika to darīt. Bet izjaukt es to kārbu izjaukšu vienalga!
2003. 9-5 W 2,3 t
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by lawyer »

Tikai, kad saliekat to kārbu pēc tam atpakaļ, lai nav tā, ka ir viens robs uz priekšu un pieci atpakaļ ;)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by edijs »

A kas vainas atpakaļgaitā pārvietoties. :D

Gunti: ta ziņo par rezultātiem, kad esi to kārbu kaut barbariskām metodēm sadalījis pirmreizinātājos. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by GuntisG »

Edij, domāju, ka tas tik drīz nebūs. Tur vajag no citiem darbiem brīvu nedēļas nogali un pilnīgu nevēlēšanos braukt makšķerēt! :laugh:
2003. 9-5 W 2,3 t
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by Gregers »

Nils/carlorossi wrote:Ja nemaldos, man ir FM54101. Ratio, šķiet bija 4.05.
Pirmais īss, otrais līdz simtam, trešais līdz 160.
Aero kārbai pirmais garāks, otrais ~115, trešais 180km/h...
Principā viss, kas man prasās ir garāks otrais, līdz 115-130km/h.
Un arī pirmais prasītos mazliet garāks.
Trešo var pieciest, ceturtajam gals pāri pa 200km/h, ne visai bieži sanāk izmantot. :laugh:
Pag, pag, tatad tavējais pārstāj paātrināties jo piektaja beidzās tahometrs? Manejais gāja piektajā līdz 4800(240 pēc spido) un tad tākā pēkšņi pārstāj vilkt, domāju, ka ierobežotājs kkāds :blink: a izrādās defekts un Aero var bliezt virs 240 pēc speedo :woohoo:
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by Nils »

Es nemāku teikt. :laugh:
Pats galu neesmu atvilcis, līdz 230km/h tiku, tālāk nobijos, jo pie tāda ātruma viņš vairs nebija tik stabils kā līdz 200km/h.
Čomaks ar 2.3T Aero tomātu it kā esot atvilcis līdz 250km/h... :woohoo:
Zinu, ka varēju vēl, bet nemēģināju.
Tāpāt arī neatceros cik ceturtajam robam bija gals, jo tajā brīdī īpaši nebija ne domas, ne vēlmes noraut acis no ceļa. :woohoo:
Tā gan arī bija vienīgā reize, kad mēģināju to darīt. Tas bija ar sarkano 2.3T Aero.
200km/h gan sanāca atvilkt vairākas reizes, jo kā jau minēju, aizvilkt trešo līdz galam, nebija jāpiepūlās. Eh, garā kārba. :)
Sim gan vairāk pa 200km/h neesmu mēģinājis un arī tas, ne gluži speciāli.
p.s. par kārbām, garumu un remontiem, šķiet, ļoti varētu pakonsultēt bizenājs. :blush:
Viņš diviem sābiem tam ir izgājis cauri, abi ar leģendārajām FM57101 garajām kārbām.
p.p.s.
Varu nopietnam experimentētājam iedāvināt kārbu ar šādu kodu: GM 65103 [defekts: robs korpusā] it kā esot slēgusies labi, bez defektiem.
Lai gan 9k aero bez jebkāda meh. kārbas defekta manās rokās ir pabijis tikai vienu reizi - Gustava, viņš arī ir vienīgais, ko zinu ar 9k aero, kuram nav [un dievs dod, nebūs]nekādu problēmu ar kārbām. :)
Pārējie visi, foruma saimi un visu manu paziņu loku ieskaitot.
Pats esmu nocīnījies ar divām, tagad jau trešā itālim klauvē pie durvīm.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by Gregers »

Vien visai kompetents avots reiz teica, ka 9k kārbu problēma esot dēļ tā, ka tā esot paredzēta specialai eļļai un kolīdz vecā izstrādājās (200-250k km) vai tiekot nomainīta uz nepareizo ta principā esot palicis nedaudz līdz nāvei. Pašu eļļu SAAB vairs piedāvāt nevarot :S
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Kārba: remontēt vai likt lietotu?

Post by Nils »

Gregers wrote:Vien visai kompetents avots reiz teica, ka 9k kārbu problēma esot dēļ tā, ka tā esot paredzēta specialai eļļai un kolīdz vecā izstrādājās (200-250k km) vai tiekot nomainīta uz nepareizo ta principā esot palicis nedaudz līdz nāvei. Pašu eļļu SAAB vairs piedāvāt nevarot :S
Par šo bija dzirdēts, bet cik tur daudz patiesības, drošvien, ka varētu zināt tikai viens man zināms cilvēks. :laugh:
Aicinām studijā...
Saab 900 Turbo '81
Post Reply