Mihails dejo


User avatar
ifka
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 469
Joined: Thu Aug 27, 2009 12:14 pm
Location: Ādaži

Mihails dejo

Post by ifka »

Luugtum iepaziities - Mihails danco

Mihails, 21 g.v. Izklejojies pa pasauli un atgriezies pie Baltijas juuras.

16v, HOT, sarkanaa APC kaste. Bez uzlabojumiem. Vieniigaa izmainja pret saakotneejo - klusinaataajs ar katalizaatoru nolikts saanjus & vietaa SAAB OEM briivaa truba (rezonators) - lai vieglaak elpojas.

Pa lielo viss krietnaa kaartiibaa. Paldies Aivaram, Maarim, Ritvaram un citiem, kurus neesmu vaardaa iepazinis, no E&S vikingauto.

Staasts: Savulaik, lai brashaak saakneetos, tuksjgaitaa nesmirdeetu (katalizaatoratanav) un peec izsleegshanas nekratiitos, aizdedzes apsteidzes lenkjis uzlikts par 2 graadiem aatraak v.s. ruupniicas paredzeetajam.

Pa vidam: Sakaartoti un nomainiiti dazjaadi siikumi - (sadaliitaaja vaaks, rotors, svecjvadi, pareizaas NGK sveces, droseljklappes sleedzju kaste, wastegate vadiibas noskrapsteejushie vadi, atjaunota turbiinas korpusaa iebuuveetaa paarpluudes vaarsta klappe utt.). Vakumtrubas virspuseeji visas OK.

Shobriid: Burviigi darbojas tuksjgaitaa (auksts un silts), paarliecinoshi ieskrienas un uz lielcelja atsver visas beerniibas traumas :)

Diivainiiba: 1, 2 un 3 paarnesumaa - pie atlaista gaazes pedaalja - briidii, kad "ritenju rotaacijas aatrums panaak transmisijas rotaacijas aatrumu" izpilda deju, ko vareetu apakstiit kaa "bipolaars koordinaatas treshais atvasinaajums peec laika." :) Proti - sparigii leekaa back & forth un nemaz negrasaas slaapt :)

Jautaajums:
1. Vai buutu praatiigaak nolikt aizdezi atpakalj kaa bijis un mekleet iisto vainu, piem. izdilushu & neprecizu vakumkorektora mehaanismu sadaaliitaajaa??

2. Likties mieraa ;)

3. AOS (Any Other Subject)

Sirsniigs paldies jau ieprieksj,
i

P.S. Vareetu likties - kam tas vajadziigs, tacju shaada situaacija biezji atkaartojas pilseetas rezjiimaa pluudeni tuvojoties luksoforiem, kuros deg sarkanaa gaismaa ;(

P.P.S. Vel ir nikjis - pie maziem apgiezieniem (zem 2k), strauji iespiezjot gazees pedaali griidaa meedz atraut valjaa trubu (trubas savilceejus) starp iepluudes kolektoru un IC ;)
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Mihails dejo

Post by Nauris_t16 »

Ja pareizi atceros, tad Mihails ir automāts, vai ne?

Kā arī es tā īsti nesapratu, kāpēc viņam ripinoties būtu jāgrasās slāpt?

Bet par turbīnas trubām - viena lieta, ko apskatīties ir cik tālu turbīnas spiediena šautriņa aizlec brīdī, kad tiek iemīts pedālis līdz galam. Normāli viņai vajadzētu apstāties pie sarkanā/dzeltenā robežas, redbox mēdz iespert soli sarkanajā. Un reāli labākais risinājums ir vienkārši ļoti sparīgi pievilkt tās trubas, ja man arī ar visu to, ka šautriņa gāja cauri sarkanajam, nekad netika nopūsta neviena truba 2arpus gadu laikā. B)
900aero clubsport #8
User avatar
ifka
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 469
Joined: Thu Aug 27, 2009 12:14 pm
Location: Ādaži

Mihails dejo - aatrums

Post by ifka »

Sveix,

Mihails ir manuaali orienteets.

Spiediena shautra uzvedas taa kaa Tu apraxtiiji - briidi padziivojas pa sarkano un tad naak atpakalj. Reizeem ilgaak sarkanajaa zonaa reizeem mazaak - izskataas ka vinjam tur savs funktieris - man tas veel nav atklaajies.

Nebiju preciizs - Mihails saak dejot pie aatruma aptuveni 10-15 km/h. Diezgan kaitinoshi ;( Taalab arii ceru, ka kaads varees padaliities noveerojumos un/vai pieredzee

Paldies,
i
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Mihails dejo - aatrums

Post by KoreFun »

Ja es pareizi sapratu to "dejošanu", tad līdzīgi arī manam T16 bija. Pa vainu izrādījās nepareizais degmaisījums. Iesaku pamērīt CO.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Mihails dejo - aatrums

Post by Nauris_t16 »

Tātad - 21 gadu vecs - 1989.gads - Bosch Lh2.4 vadības sistēma.
Ar turbīnas spiedienu dejošana visticamāk, ka nav saistīta, jo ar atlaistu gāzi turbīna griežas pa tukšo.
KoreFun varētu būt taisnība, kas noved pie divām salīdzinoši ierastām lietām - degvielas spiediena regulators vai gaisa masas mērītājs. Pirmais, tiesa, ne tik ļoti dārgs un ekskluzīvs prieks kā otrais. :)
900aero clubsport #8
User avatar
ifka
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 469
Joined: Thu Aug 27, 2009 12:14 pm
Location: Ādaži

Re:Mihails dejo - aatrums

Post by ifka »

Paldies KF un Z par padomiem :)

Taa jau tas arii virkneejas - saakumaa atgaazes nelaagi smirdeeja (kaa Liigo ugunskurs ar traktora riepu un plastmasas pudeleem) - moseris tur blakus nestaaveetu. Peec aizdedzes piereguleeshanas (prom no paredzeetaa lenkja) smaka mazinaajaas. Tacju tas nebija ceelonja risinaajums, bet gan nejauciibas nobiidiishana saanjus.

Interesanti, ka skatee, pat bez katalizaatora, neviens nekad pie CO un citiem atgaazu parametriem nav pieseejies. Shajaa gadiijumaa, man skjiet, subjektiivais faktors lomu nespeelee - raadiijumi no analizatora tiek uzreiz fixeeti datorsisteemaa - nav iespeeju palaist cauri tikai taadeelj ka saabs iepaticies.

Lai vai kaa - buutu prieciigs uzzinaat vai piemineetos dotos FPR un AFMM iespeejams objektiivi noveerteet. Citaadi, mainot taapat vien, dievam liksies, ka nabags atkal trako.

Visu labu,
i
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Mihails dejo - aatrums

Post by Nauris_t16 »

ifka wrote:Paldies KF un Z par padomiem :)

Taa jau tas arii virkneejas - saakumaa atgaazes nelaagi smirdeeja (kaa Liigo ugunskurs ar traktora riepu un plastmasas pudeleem) - moseris tur blakus nestaaveetu. Peec aizdedzes piereguleeshanas (prom no paredzeetaa lenkja) smaka mazinaajaas. Tacju tas nebija ceelonja risinaajums, bet gan nejauciibas nobiidiishana saanjus.

Interesanti, ka skatee, pat bez katalizaatora, neviens nekad pie CO un citiem atgaazu parametriem nav pieseejies. Shajaa gadiijumaa, man skjiet, subjektiivais faktors lomu nespeelee - raadiijumi no analizatora tiek uzreiz fixeeti datorsisteemaa - nav iespeeju palaist cauri tikai taadeelj ka saabs iepaticies.

Lai vai kaa - buutu prieciigs uzzinaat vai piemineetos dotos FPR un AFMM iespeejams objektiivi noveerteet. Citaadi, mainot taapat vien, dievam liksies, ka nabags atkal trako.

Visu labu,
i
Par AMM novērtēšanu lai spriež Zinītis, bet ejošu standarta 2.5bar FPR varu aizdot uz laiku izmēģinājumiem, mainās tas ~10min laikā, ja nav jāmaina degvielas trubiņas. Tad tās ir 20min :D
900aero clubsport #8
User avatar
ifka
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 469
Joined: Thu Aug 27, 2009 12:14 pm
Location: Ādaži

Mihails dejo

Post by ifka »

Sveix Z,

Paldies par piedaavaajumu (FPR) - njmeshu veeraa :)

Riit, ja laiks buus labs, izmetiishu liikumu uz km 600 - lai Mihailam iztiiraas trubas. Citaadi nabags shovasar, veelaa pavasara izbraucienu ieskaitot, noskreejis zem 300 km. Varbuut izdosies labaak sarast.

Iespeejams, ka paaraak daudz gribu no veciisha un netaisniigi saliidzinu to ar diizeljauto, ko lietoju diendienaa - tas 3 paarnesumaa ar atlaistu akseleratoru uzraapjas pa Krimuldas/Siguldas shosejas serpentinu i nenodrebot.

Veixmiigu darba nedeelju,
i
User avatar
ifka
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 469
Joined: Thu Aug 27, 2009 12:14 pm
Location: Ādaži

Mihails dejo - ifkam jaamaacaas braukt - EOS

Post by ifka »

Tad nu taa - izbraucaam krietnu liikumu.

Dzestraa riita agrumaa, izripinot no seetsvidus, naakas braukt gar skolu - tur labticiigi palaizju valjaa akseleratoru. Gaidu, ka saaks dejot - nekaa - omuliigi murraa uz priekshu.

Aha, domaaju - okskjeris - noklausiijies ka suudzos. Sev pieziimeeju: kameer nav uzsilis + veesaaks, taatad bliivaaks gaiss - tikmeer viss OK.

Pie Lilastes Mihails bija sasildiijies, es nosalis - braucam malaa aptiit shalli - kaaja nost no akseleratora - un atkal nekaadu deju. OK, praatoju - veel par agru dancjiem.

Naakamos 250 km experimentus neveicu. Diena iesila. Jo siltaaks kljuva, jo negribiigaak APC shautra tuvojas sarkanajai zonai. Nekas, taapat pietika.

Sasniedzot pirmo luksoforu galameerkjii atkal kaaja nost no akseleratora un raami piemurraajam pie stopliinijas. Ar katru naakamo krustaforu klaat naak gaazeeshana un bremzeeshana. Mihails to samana un paleenaam, blakus braucoshajaam automashiinaam par lielu prieku, saak izpildiities ar pieaugoshu intensitati.

Ak tad shitaa - beeriits mani apkauno jaunu meitu pulcinjaa - slaapsti nelieti - neko nedaru lai atvieglotu taa staavokli!!!!

Un ko Juus domaajat - peec 3 izklupieniem atskan ljoti klusinaats "buff" vai "ufff" un Misha taalaak ripo raatni kaa no jauna piedzimis. Te nu mums saaka naakt kaartis :):)

Atpakaljceljaa shis laikam saprata, ka vairs nedusmojos un vienaa laidaa vaavuljoja. Strauji nospiezjot gaazes pedaali - siica - "jaa, jaa - dari man taa..." Ja maniija, kaa pedaalis atslaabst, tad zaagjeeja... "iiiii nu kapeec tu taa..". Savukaart, peec apdziishanas, strauji atlaizjot pedaali apmierinaati noelsaas - "buff, vai nevaretu veel - ufff."

Taa nu mees labu briidi izklaideejaamies uz tukshaas shosejas dziidamies pakalj kravas auto. Par aatrumu neatziishos. Tacju, ja arii kas notika, tad tikai uz ljoti iisu briidi - vieniigi apdziishanas manevra laikaa.

Beigu galaa, dienai atdziestot, manu, ka APC shautra atkal raapjas sarkanajaa. Sho prieku gan vairs neizbaudu, jo satumst un celjmalaas par skumju atgaadinaajumu redzami daudz nabaga mezja radiijumu, kurus maajaas vairs nesagaidiis :( :(

Maajaas paarbraucis rikteeju Mihailu pajumtee. Taalab naakas paarseesties pie ikdienas auto stuures - AK, CIK TAS BIJA EERTI ;)

Secinaajumi pasham:
1. Pirms suudzies - iepaziisti savu auto un maacies to pareizi lietaat.

2. Braukt ar Mihailu ir savdabiigs baudiijums. Tomeer tas ir ari fizisks DARBS.

3. Shodien saap kakla muskulji - nezin kapeec ;)

Tas nu viss par Mihaila dejaam,
i
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Mihails dejo - ifkam jaamaacaas braukt - EOS

Post by Nauris_t16 »

Par to silto laiku un APC šautru - standarta interkūlers (turbīnas starpdzesētājs) ļoti ātri pārkarst, tas ir, viņš nav spējīgs ilgstoši dzesēt gaisu un jo karstāks gaiss tiek iesūkts caur gaisa filtru, jo arī ātrāk IC pārkarst. Kā rezultātā samazinās skābekļa daudzums ienākošajā gaisā un ienākošā gaisa temperatūra palielinās - APC bloks sāk ierobežot turbīnas spiedienu aiz bailēm no detonācijas. Risinājums? :evil:
Pievadīt vairāk gaisu stock IC, uzlikt tam ventilatoru vai tomēr pats labākais - aizstāt to ar lielāku izstrādājumu aiz priekšējā bampera :evil:
Savējam pat pie +30*C jutu minimālus jaudas zudumus, spiediens kritās labi ja pa 0,1bar :)
900aero clubsport #8
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re:Mihails dejo - ifkam jaamaacaas braukt - EOS

Post by zinitis »

Minejums par sim dejam varetu but sads:
Pec motora parjauksanas un vadibas atstasanas bez stravas tika pazaudetas visas gaisa un degvielas daudzumu adaptacijas.Izbaraucot aprakstito likumu,motora vadibas bloks saprata,kas notiek ar dzineja darbibu un izdarija savas korekcijas.Ja atkal izbraucot sis nedejos,bet nonemot AKB klemmi (kad zaudes adaptacijas datus) auto atkal saks radit brinumus,tad es ar so minejumu busu trapijis merkii...;)
Bet,ja sis turpina nikoties,tad ir jamekle vainas celonis...
User avatar
ifka
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 469
Joined: Thu Aug 27, 2009 12:14 pm
Location: Ādaži

Mihails dejo - ifkam jaamaacaas braukt - EOS

Post by ifka »

Paldies Ziniitim :)

Re kaa :blush: Un es varen centiigi, ikreiz liekot Mihailu guleet, atvienoju kumulatoru.

Nu ko lai saka - ir tik daudz graabeklju uz kaa uzkaapt :)

Par sho teemu Ifka ir noleemis - lai shis ruuc kameer pliist -pagaidaam likshos mieraa ;)

Laiks atsaakt mekleet 900/9000 gaisho aadas seedekli..

Paldies visiem veelreiz,
i
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Mihails dejo - ifkam jaamaacaas braukt - EOS

Post by Nauris_t16 »

Zinitis wrote:Minejums par sim dejam varetu but sads:
Pec motora parjauksanas un vadibas atstasanas bez stravas tika pazaudetas visas gaisa un degvielas daudzumu adaptacijas.Izbaraucot aprakstito likumu,motora vadibas bloks saprata,kas notiek ar dzineja darbibu un izdarija savas korekcijas.Ja atkal izbraucot sis nedejos,bet nonemot AKB klemmi (kad zaudes adaptacijas datus) auto atkal saks radit brinumus,tad es ar so minejumu busu trapijis merkii...;)
Bet,ja sis turpina nikoties,tad ir jamekle vainas celonis...
Vai tiešām Lh-jetronic adaptējas? Nu kaut vai Lucas CU-14, bet nu takš abas sistēmas ir arhaiskas :)
Labi, vai ir iespējams vairāk uzzināt kas slēpjas zem vārda adaptācija?
900aero clubsport #8
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re:Mihails dejo - ifkam jaamaacaas braukt - EOS

Post by zinitis »

Nu,ja atmina nevil,tad LH 2.2,adaptaciju nebij,tas darbojas onlainaa.
Par LUCAS,nav komentu,nav bijusi ipasa interese par so sistemu.
Bet LH2.4,jau bij gudraks un izmantojot MAF un lambdas datus speja noteikt,kas notiek ar sadegsanu,ar degvielas daudzumu,ar liekam gaisa sucem vai nopludem...Lidz ar to bloka atmina tika ierakstitas korekcijas par gaisa un degvielas attiecibu,ko ECM nema vera nakamaja startesanas reize un ari brauksanas rezima...
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Mihails dejo - ifkam jaamaacaas braukt - EOS

Post by KoreFun »

Tad sanāk, ka nometot adoptācijas ja autiņš uzvedās kkā ne tā ka vajag, tad kkas nav kārtībā? (sadegšana, liekas gaisa sūces un t.t.)
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Post Reply