12V Akumulatori
12V Akumulatori
Pameklēju forumā un neatradu neko par šo tēmu. Domāju izveidot topiku par 12V akumulatoriem, ko lietojam mašīnās! :)
Kad braucu ar savu saab un man pēkšņi iedegās lampiņa panelī, kas apzīmē, ka nelādējas akumulators, piestāju ceļa malā un pirmā doma, ka kaut kas ar siksnu, bet kad biju atvēris pārsegu secināju, ka ar to viss ir kartībā. Tad atlika domāt par oglītēm. Bet par cik biju pusceļā uz galamērķi ~100km uz vienu galu un ~80km atpakaļ uz Rīgu, metu riņķī un braucu atpakaļ uz Rīgu atslēdzot visu lieko, kas varētu tērēt vērtīgo elektrību. :) Vienīgais, ko konstatēju braucot, bija tas, ka pie 5k apgriezieniem lampiņa nodzisa un pie 3,5k iedegās ar pīkstienu no SID, bet nekādu paziņojumu. Tad mēģināju ar 3 robu tā turēt uz 3,5k pa šoseju ~ 80km/h un devos Rīgas virzienā, bet kādus 10km pirms Rīgas bremzējot konstatēju, ka panelī iedegas ABS lampiņa, vēl pēc 3km AirBag un vēl pēc 3km noslāpa.
Tad radās maģiskais jautājums, kā var zināt, kad ir tukšs vai pilns akumulators vai arī cik vēl ir palicis. Šķiet, ka SID(9-5) tādu infu nedod. :( Beigās laimīgi biju ticis mājās, (LIELS PALDIES iRAFAR, kas man var teikt izglāba Ziemassvētku vakaru, palīdzot nokļūt līdz civilizācijai!).
Pēc šā notikuma sāku meklēt internetā par to kas un kā. Uzzināju, ka:
12.65 V = 100%
12.45 V = 75%
12.24 V = 50%
12.06 V = 25%
11.89 V = 0%
spriegums attiecas uz 20 °C un mainās par -0.022V/°C uz temperatūras izmaiņām.
Ienesu savu akumulatoru siltumā, lai uzliktu lādēties - nomērot tas rādīja 10.77 V (izsūkts cik vien var). Lasīju, ka tas esot slikti tā izlādēt. Izvēlējos lēno lādēšanu un sāku lādēt. Pēc 16h lādēšanas šis vēl rādīja, ka lādējas. Atvienoju no lādētāja (sākot ar - tad +, esot ļoti svarīgi tā darīt :) ) un pamērīju 12,63 V - sanāk, ka gandrīz pilns. Tad pagaidīju kādu 1,5h un pamērīju vēlreiz 12,55 V, tā tas varētu būt?
p.s. protams gaidīšu komentārus no ekspertiem!
Kad braucu ar savu saab un man pēkšņi iedegās lampiņa panelī, kas apzīmē, ka nelādējas akumulators, piestāju ceļa malā un pirmā doma, ka kaut kas ar siksnu, bet kad biju atvēris pārsegu secināju, ka ar to viss ir kartībā. Tad atlika domāt par oglītēm. Bet par cik biju pusceļā uz galamērķi ~100km uz vienu galu un ~80km atpakaļ uz Rīgu, metu riņķī un braucu atpakaļ uz Rīgu atslēdzot visu lieko, kas varētu tērēt vērtīgo elektrību. :) Vienīgais, ko konstatēju braucot, bija tas, ka pie 5k apgriezieniem lampiņa nodzisa un pie 3,5k iedegās ar pīkstienu no SID, bet nekādu paziņojumu. Tad mēģināju ar 3 robu tā turēt uz 3,5k pa šoseju ~ 80km/h un devos Rīgas virzienā, bet kādus 10km pirms Rīgas bremzējot konstatēju, ka panelī iedegas ABS lampiņa, vēl pēc 3km AirBag un vēl pēc 3km noslāpa.
Tad radās maģiskais jautājums, kā var zināt, kad ir tukšs vai pilns akumulators vai arī cik vēl ir palicis. Šķiet, ka SID(9-5) tādu infu nedod. :( Beigās laimīgi biju ticis mājās, (LIELS PALDIES iRAFAR, kas man var teikt izglāba Ziemassvētku vakaru, palīdzot nokļūt līdz civilizācijai!).
Pēc šā notikuma sāku meklēt internetā par to kas un kā. Uzzināju, ka:
12.65 V = 100%
12.45 V = 75%
12.24 V = 50%
12.06 V = 25%
11.89 V = 0%
spriegums attiecas uz 20 °C un mainās par -0.022V/°C uz temperatūras izmaiņām.
Ienesu savu akumulatoru siltumā, lai uzliktu lādēties - nomērot tas rādīja 10.77 V (izsūkts cik vien var). Lasīju, ka tas esot slikti tā izlādēt. Izvēlējos lēno lādēšanu un sāku lādēt. Pēc 16h lādēšanas šis vēl rādīja, ka lādējas. Atvienoju no lādētāja (sākot ar - tad +, esot ļoti svarīgi tā darīt :) ) un pamērīju 12,63 V - sanāk, ka gandrīz pilns. Tad pagaidīju kādu 1,5h un pamērīju vēlreiz 12,55 V, tā tas varētu būt?
p.s. protams gaidīšu komentārus no ekspertiem!
Re:12V Akumulatori
nu es jau tomēr ieteiktu nepažēlot pāris latus, aizvest uz to kantori, kur akumulators iegādāts, vai piemēram uz akumulatorucentrs.lv, lai pārbauda kārtīgi ar visiem slodzes testiem utt, tad arī būs skaidrs kas un kā.
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
Re:12V Akumulatori
Es daru tā. Pagājušajā ziemā konstatēju, ka vēl vienu ziemu nenovilks un šoziem pie pirmajiem saliem nopirku jaunu. Ja ar mašīnu viss kārtībā un netiek braukti tik mazi posmi kā man, tad piecus gadus var tam daiktam neiet tuvumā, pēc tam pie pirmajiem simptomiem atkal jaunu un tā tālāk. Ja aķis ir beigts tur vairs nekas nepalīdzēs. Vari ņemties cik pareizi vien gribi, bet tas neatmaksājas, jo ilgāk par vienu sezonu tāpat normāli nepaviks. Bet katru vakaru nest iekšā lādēt, tas nav normāli.
Ja vēlies aķi, kam izlāde neskādē pērc Optimu un aimirsti uztraukties, ja vien pārēja elektība ir kārtībā. Taču, ja ar ģeneratoru kaut kas nav kārtībā, nekādā pareizā apiešanās nelīdzēs.
Ja vēlies aķi, kam izlāde neskādē pērc Optimu un aimirsti uztraukties, ja vien pārēja elektība ir kārtībā. Taču, ja ar ģeneratoru kaut kas nav kārtībā, nekādā pareizā apiešanās nelīdzēs.
Re:12V Akumulatori
Es arī līdz sim dariju tā, kad mainīju "aķi" kad uzradās pirmie simptomi kad negriež. Bet biju pārsteigts kad arī var izmērīt cik tuks vai pilns ir pats akumulators dotaja brīdī! Un ja pie normālas braukšanas viņš ir gandrīz tuks, tad arī vasarā laikus var sākt meklēt vainu.
p.s. pašlaik gaidu kad pāries svētku bums, lai atsāk strādāt servisu un var aizdzīt labot, ceru kad būs tikai oglītes generatoram nodilušas :)
p.s. pašlaik gaidu kad pāries svētku bums, lai atsāk strādāt servisu un var aizdzīt labot, ceru kad būs tikai oglītes generatoram nodilušas :)
Re:12V Akumulatori
Tas, cik viņš ir pilns vai tukšs attiecīgajā brīdī, der tikai aptuvenai viņa stāvokļa noteikšanai un arī 10V akumulators var būt pilnīgi vesels, tikai vnk izlādējies, bet 12.5V var būt izmetams. Tāpēc ir AKB testu ierīces, kas nosaka gan dotā brīža izlādi, gan nolietojuma pakāpi. Tā, ka - labāk nezīlē, bet aizbrauc uz kādu servisu, kur ir AKB testa iespējas.Flesh wrote:Es arī līdz sim dariju tā, kad mainīju "aķi" kad uzradās pirmie simptomi kad negriež. Bet biju pārsteigts kad arī var izmērīt cik tuks vai pilns ir pats akumulators dotaja brīdī! Un ja pie normālas braukšanas viņš ir gandrīz tuks, tad arī vasarā laikus var sākt meklēt vainu.
p.s. pašlaik gaidu kad pāries svētku bums, lai atsāk strādāt servisu un var aizdzīt labot, ceru kad būs tikai oglītes generatoram nodilušas :)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:12V Akumulatori
Esmu dabūjis braukt ar 900 OG pie borta sprieguma 6V, uzlādējot aķi, tam nebija ne vainas. To es pie tiem voltiem un %-iem. Nesapratu par ko bija domāts tie procenti..
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:12V Akumulatori
Vasarā bija līdzīgi simptomi - iedegās lampiņa.. pie lielākiem apgriezieniem nodzisa. Labi, ka nebiju pārāk tālu no mājām :) Diemžēl, manā gadījumā, cerība par oglītēm palika tikai cerība :(Flesh wrote:Kad braucu ar savu saab un man pēkšņi iedegās lampiņa panelī, kas apzīmē, ka nelādējas akumulators, piestāju ceļa malā un pirmā doma, ka kaut kas ar siksnu, bet kad biju atvēris pārsegu secināju, ka ar to viss ir kartībā. Tad atlika domāt par oglītēm. Bet par cik biju pusceļā uz galamērķi ~100km uz vienu galu un ~80km atpakaļ uz Rīgu, metu riņķī un braucu atpakaļ uz Rīgu atslēdzot visu lieko, kas varētu tērēt vērtīgo elektrību. :) Vienīgais, ko konstatēju braucot, bija tas, ka pie 5k apgriezieniem lampiņa nodzisa un pie 3,5k iedegās ar pīkstienu no SID, bet nekādu paziņojumu. Tad mēģināju ar 3 robu tā turēt uz 3,5k pa šoseju ~ 80km/h un devos Rīgas virzienā, bet kādus 10km pirms Rīgas bremzējot konstatēju, ka panelī iedegas ABS lampiņa, vēl pēc 3km AirBag un vēl pēc 3km noslāpa.
Ģeneratora rotors bija uzpūties (korozijas rezultāts) un ģenerators nebija īsti labojams :(
Ceru, ka šis nebūs tas gadījums :)
9-5
Re:12V Akumulatori
Protams, kad tas nav nekas precizs, bet dod vairak infu neka vienkarsi blenžot uz aki :) bet kā fizikā bieži dara parējos faktorus pieņem ka konstantes... un tas būtu kad tiek lietots 6 cell 12,6V baterija ar 2,1 V uz katru cell pie 20 C' un tas ir labā tehniskā stāvoklī. Merkis bija noskaidrot cik vel vina iekšā, nevis cik labs vai slikts aķis ir.Arnijs wrote:Tas, cik viņš ir pilns vai tukšs attiecīgajā brīdī, der tikai aptuvenai viņa stāvokļa noteikšanai un arī 10V akumulators var būt pilnīgi vesels, tikai vnk izlādējies, bet 12.5V var būt izmetams. Tāpēc ir AKB testu ierīces, kas nosaka gan dotā brīža izlādi, gan nolietojuma pakāpi. Tā, ka - labāk nezīlē, bet aizbrauc uz kādu servisu, kur ir AKB testa iespējas.Flesh wrote:Es arī līdz sim dariju tā, kad mainīju "aķi" kad uzradās pirmie simptomi kad negriež. Bet biju pārsteigts kad arī var izmērīt cik tuks vai pilns ir pats akumulators dotaja brīdī! Un ja pie normālas braukšanas viņš ir gandrīz tuks, tad arī vasarā laikus var sākt meklēt vainu.
p.s. pašlaik gaidu kad pāries svētku bums, lai atsāk strādāt servisu un var aizdzīt labot, ceru kad būs tikai oglītes generatoram nodilušas :)
Bet protam pamēģināju arī ieliku citu pilnīgi jaunu aķi, rezultāts bija tas pats, kad nelādē. :(
Protams pastāv arī iespēja, kad kāda žurka kādu vadu pargauzusi :D
Re:12V Akumulatori
Manam 9-5 aizpagājušajā ziemā bez īpašiem priekšvēstnešiem(sāka sliktāk pielekt) AKB nosprāga 20 min. laikā! Aizbraucu no Baltezera līdz Mežciemam, noslāpēju - pēc tam vairs nepielaidu. Pilnīgi nekādu dzīvības pazīmju...:dry:
SAAB 9-5 2,3t '99 & VOLVO
Re:12V Akumulatori
Arī manējais nomira pāris minūšu laikā. Trakākais bija tas, ka tas notika Vācijā. Dabūju pa 120 eirikiem pirkt jaunu... :S
Toyota RAV4, LPG&Kellys Lagon
Re:12V Akumulatori
Jums nebija kaut kādi Bosch vai varta aķīši?
Re:12V Akumulatori
Nu nevajag pirkt visādus dārgos aķīšus!:laugh:
Man ir AutoStarts par 40 rubļiem ar 75Ah. Lec jebkurā salā ka nemetās. Tauta runā, ka tas AutoStarts ir tā pati Varta, tikai ar Latvju bāleliņu uzlīmi.
Bet no topika autora saprotu, ka arī ar citu aķi ir problēmas, tādēļ vaina visticamāk nav aķī, bet ģenģerī, vai kaut kur pa vidu starp aķi un ģenģeri.;)
Man ir AutoStarts par 40 rubļiem ar 75Ah. Lec jebkurā salā ka nemetās. Tauta runā, ka tas AutoStarts ir tā pati Varta, tikai ar Latvju bāleliņu uzlīmi.
Bet no topika autora saprotu, ka arī ar citu aķi ir problēmas, tādēļ vaina visticamāk nav aķī, bet ģenģerī, vai kaut kur pa vidu starp aķi un ģenģeri.;)
Re:12V Akumulatori
Man stāvēja oriģinālais no rūpnīcas. 8 gadus nokalpojis bez problēmām. B)uculs wrote:Jums nebija kaut kādi Bosch vai varta aķīši?
Toyota RAV4, LPG&Kellys Lagon
Re:12V Akumulatori
ja nu gadijuma kadam vajaga akumulatoru jaunu tad :naac:
varta:
95ah-80ls/želejnieks/
74ah-52ls
62ah-48.70ls
54ah-42.00ls
autostarts
110ah-55ls
100ah-53ls
74ah-40ls
62ah-36.80ls
55ah-30ls
ir vel mombat aki
ja nem vairuma tad cena buss vel labaka :woohoo:
29668185 ;)
varta:
95ah-80ls/želejnieks/
74ah-52ls
62ah-48.70ls
54ah-42.00ls
autostarts
110ah-55ls
100ah-53ls
74ah-40ls
62ah-36.80ls
55ah-30ls
ir vel mombat aki
ja nem vairuma tad cena buss vel labaka :woohoo:
29668185 ;)
Re:12V Akumulatori
Man arī bija oriģinālais un tika nomainīts pēc 8 gadu kalpošanas;) Interesanti, kas ražo/ja šos oriģinālos!?Smith wrote:Man stāvēja oriģinālais no rūpnīcas. 8 gadus nokalpojis bez problēmām. B)uculs wrote:Jums nebija kaut kādi Bosch vai varta aķīši?