Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)


sovereign
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 62
Joined: Thu Jun 05, 2008 4:23 am
Location: Riga, Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by sovereign »

Kaudze jautājumu par SAAB 9-5 (2000 g., benzīns, 2.3 turbo, 125 kW, universāls)

Apgaismojums:
- vai uz AKPP „S” un „W” pogām ir apgaismojums? Kā mainīt lampiņas, ja ir?
- Vai bagāžnieka un degvielas tvertnes atvēršanas pogās (durvīs) ir apgaismojums?

Tehniski jautājumi:
- Ir jūtama vibrācija Drive režīmā, turot kāju uz bremzes. Vai pašām ir iespējams noteikt vai dzinēja spilveni ir dzīvi? Vai servisā tos diagnosticē „uz aci” vai pieslēdzot pie skanera izmet kļūdu?
- Kad mašīna brauc pa nelīdzenu ceļu ar bedrītēm, brīdī kad mašīna šūpojas, ir jūtams it kā pazūd savienojums starp dzinēju / kārbu un riteņiem. Grūti aprakstīt, bet ceru, ka kāds kas saskaries sapratīs un dos vērtīgu padomu.
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Gregers »

sovereign wrote:Kaudze jautājumu par SAAB 9-5 (2000 g., benzīns, 2.3 turbo, 125 kW, universāls)

Apgaismojums:
- vai uz AKPP „S” un „W” pogām ir apgaismojums? Kā mainīt lampiņas, ja ir?
- Vai bagāžnieka un degvielas tvertnes atvēršanas pogās (durvīs) ir apgaismojums?

Tehniski jautājumi:
- Ir jūtama vibrācija Drive režīmā, turot kāju uz bremzes. Vai pašām ir iespējams noteikt vai dzinēja spilveni ir dzīvi? Vai servisā tos diagnosticē „uz aci” vai pieslēdzot pie skanera izmet kļūdu?
- Kad mašīna brauc pa nelīdzenu ceļu ar bedrītēm, brīdī kad mašīna šūpojas, ir jūtams it kā pazūd savienojums starp dzinēju / kārbu un riteņiem. Grūti aprakstīt, bet ceru, ka kāds kas saskaries sapratīs un dos vērtīgu padomu.
Ja jūtama vibrācija tad pieļauju, ka visdrīzāk tiešām motora vai kārbas spilveni/spilvens beigti. Protams vibrācijai jābūt sīkai, bet jūtamai nevis nevienmērīgai.
Par savienojumu- varbūt vnk amji ir nobeigušies un pa bedrēm ejot rats lēkā un tādēļ brīžiem gaisā esot spolē?
Savādāk pieļauju frikcionu nāvi- pusmirušu amju dēļ ritenis palecās un zaudē saķeri, iegriežās, bet kad saķere atjaunojās frikcioni uzreiz nevar saķert, jo ir uz izbeigšanās robežas. Izslīdēšana ir ilga vai mirklīga?
sovereign
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 62
Joined: Thu Jun 05, 2008 4:23 am
Location: Riga, Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by sovereign »

Vibrācija ir vienmērīga, bet jūtama. Paliek atklāts jautājums par spilvenu diagnostiku - uz aci, ar roku, ar mērinstrumentu? Kā noteikt beigto?
Izslīdēšana ir mirklīga. Amortizatoru, cik saprotu var pārbaudīt ar "šūpošanas metodi" - ar rokam nospiež mašīnas malu virs arkas un tad tai ir jāatgriežas sākuma stāvoklī īpaši nešūpojoties. Ja šūpojas, lec, tad amortizators ir beigts. Tā?
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Gregers »

sovereign wrote:Vibrācija ir vienmērīga, bet jūtama. Paliek atklāts jautājums par spilvenu diagnostiku - uz aci, ar roku, ar mērinstrumentu? Kā noteikt beigto?
Izslīdēšana ir mirklīga. Amortizatoru, cik saprotu var pārbaudīt ar "šūpošanas metodi" - ar rokam nospiež mašīnas malu virs arkas un tad tai ir jāatgriežas sākuma stāvoklī īpaši nešūpojoties. Ja šūpojas, lec, tad amortizators ir beigts. Tā?
Cik atceros parasti noteica uz aci, tāpat kā citas bukses.
Ne vienmēr šāds amju tests ir kko izsakošs, jo piem. mani iepr. amji šo tesu izturēja, bet pa bedrēm bija jūtams, ka riepas vairāk ir gaisā nekā zemē un tākā abi aizmugurējie bija vienlaikus miruši tad pa trepu dibenu rāva nost no traektorijas, jeb kā tautā saka lēkāja kā kazlēns(auto vai tikai viena ass mēģina pārlēkt kādu gabalu sānis). Bedres radītajai skaņai jābūt īsai, nu kā pātagas šāviens- pš un viss, ja pāriet kā rezonance pa visu salonu tad vaininieki ir zināmi.
Vel lielisks amju testeris ir bruģis, nedrīkst rasties rezonance kad sāk drebēt viss salons. Ja pavisam esi nesen auto lietās tad palūdz kādam pabraukt pa brūģi, bet pats pavēro riepas, ja lēkā tad jāmaina amji...vai vnk aizbrauc pie Arnija un viņš visu izdarīs kā nākas un kā mums visiem ierasts par labām cenām.
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by elmo »

1. Apgaismojums uz W pogas ir uz S neesmu redzējis.
2. Nē, durvīs esošās bagažnieka un benzīnbākas pogas nav apgaismotas.
3. Par lampiņu maiņu te kaut kur pavisam nesen redzēju linku uz mājas lapu, kur uzskatāmi ar visām bildēm bija parādīts, kā tās lampiņas jāmaina. Izmanto search, gan jau atradīsi.

PS: Kad man kārbas spilvens bija nobeidzies, man atpakaļgaita slēdzās ar sitieniem, jo sevišķi to varēja just, kad auto atstāja slīpumā. Kad nomainīja, tad viss sāka slēgties vienmērīgi.
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Ainars »

vibraacija ir normaala paradiba saabam.. par arzemju forumos to atziimee, ka tas ir normaali... protams interneta videe nezinam cik speciga taa ir
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
sovereign
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 62
Joined: Thu Jun 05, 2008 4:23 am
Location: Riga, Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by sovereign »

liels paldies visiem par izsmeļošam atbildem - tagad iešu pētīt
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by SAABaeroist »

Ainars wrote:vibraacija ir normaala paradiba saabam.. par arzemju forumos to atziimee, ka tas ir normaali... protams interneta videe nezinam cik speciga taa ir
Par to vibraciju tev taisniba,laikam jau 4 cilindru dzinejiem tas ir rakstirigak neka V6 vai V8:)
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by elmo »

V6 arī nedaudz vibrē.;)
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Gregers »

elmo wrote:V6 arī nedaudz vibrē.;)
Muļķības! Manam Griffinam ja skanēja kaut nedaudz muzika nebija nekādas nojausmas strādā dzinējs vai ne!
Nesen piesēdu kaimiņa 9k sedanā kuram regulārā apkope Vikingos ir novedusi arī pie oriģinālo motora un kārbas spilvenu maiņas- vibraciju var just tikai pieliekot roku virsbūvei, bet krēslā sežot vai uz stūres nekā.
Domāju, ka tieši vibrācijā ir viss joks kādēļ oriģinālie spilveni 9k maksā pusotru simtu, bet aftermarket uz pusi lētak
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by elmo »

Tev vienkārši maņu orgāni nav tik attīstīti, tāpēc arī neko nejūti! :D
User avatar
fimbars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 807
Joined: Sun Feb 13, 2011 11:30 am
Location: Grobiņa
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by fimbars »

sovereign wrote:Vibrācija ir vienmērīga, bet jūtama. Paliek atklāts jautājums par spilvenu diagnostiku - uz aci, ar roku, ar mērinstrumentu? Kā noteikt beigto?
Izslīdēšana ir mirklīga. Amortizatoru, cik saprotu var pārbaudīt ar "šūpošanas metodi" - ar rokam nospiež mašīnas malu virs arkas un tad tai ir jāatgriežas sākuma stāvoklī īpaši nešūpojoties. Ja šūpojas, lec, tad amortizators ir beigts. Tā?
Amortizatoru stavoklis ar savu pakalu jajut!Pie mums par beigtiem tiek uzskatiti jau galigi nobeigusies amortizatori,bet loti daudzi aftermarketa izstradajumi jau jauni nav ipasi darbotiesspejigi..
Visi parasti iespringst uz labam ziemas riepam,bet aizmirst,ka amortizatori ir tikpat svarigi sakerei ar celu.
User avatar
Diks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 766
Joined: Fri Oct 31, 2008 3:55 am
Location: Ventspils

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Diks »

Viens no motora spilvenu pārbaudes vienkāršiem veidiem, ko var pats mēģināt divatā veikt: viens vēro motoru, bet otrs pie novilktas roķenes mēģina sākt kustību uz priekšu vai atpakaļ. Pēc motora svārstībām var daudzmaz spriest par spilvenu stāvokli.
feniksss
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 68
Joined: Wed May 25, 2011 9:17 pm

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by feniksss »

Sveiki

Rokās tika Sid 1 ekrans no 9-3 modeļa sakiet vai iekšas viņiem ir vienādas vai viņs man ir bezjēdzīgs ,jo man 9-5 , bet ekrānu nevar ayrestaurēt diemžēl saka ka kautkāds chips vai plate nojaucās .
Pan Shtitz
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 236
Joined: Fri Jul 31, 2009 9:29 pm
Location: Tome

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Pan Shtitz »

Vai kādam nav pa rokai 9-5 2.3t (2002) startera detaļas kods? Jamais reizēm sācis izdot dīvainas skaņas, iespējams, ka lēnām prasās uz pārlasīšanu.

Ir kādas rekomendācijas, kur veikt šadu procedūru? Vestienas ielā vai kādā citā speckantorī?
Post Reply