Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv


User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by Arnijs »

Saabich wrote:
2-3 mm pastiepusies. Jāpārmēra?
Ja ir vēlēšanās - piebrauc nākamnedēļ. Nomērīsim, naudu neprasīsim. Pie viena arī varēsi saņemt atbildes uz Tevi interesējošiem jautājumiem , saistītiem ar ķēdi, kā arī uzzināt reālo izstiepuma koefiecientu. Jaunai ķēdei tas ir 8-9mm
Bet BMW, Toyotas un tmldz auto dzinējus ar SAAB dzinējiem salīdzināt nevajadzētu. Tas, ka iekšdedzes dzinējs darbojas pēc viena un tā paša principa, nenozīmē ka viņiem ir arī vienādas konstruktīvās īpašības.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
andzh
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 81
Joined: Tue Jan 27, 2009 5:00 am
Location: Zemîte-Inèukalns

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by andzh »

Tu tik gudri atbildēji, ka grēks būtu neticēt:dry:[/quote]

nu tad labāk negrēko! :D
Saabich
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 239
Joined: Tue Jan 10, 2012 8:36 pm
Location: Latvia

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by Saabich »

Arnijs wrote:
Saabich wrote:
2-3 mm pastiepusies. Jāpārmēra?
Ja ir vēlēšanās - piebrauc nākamnedēļ. Nomērīsim, naudu neprasīsim. Pie viena arī varēsi saņemt atbildes uz Tevi interesējošiem jautājumiem , saistītiem ar ķēdi, kā arī uzzināt reālo izstiepuma koefiecientu. Jaunai ķēdei tas ir 8-9mm
Bet BMW, Toyotas un tmldz auto dzinējus ar SAAB dzinējiem salīdzināt nevajadzētu. Tas, ka iekšdedzes dzinējs darbojas pēc viena un tā paša principa, nenozīmē ka viņiem ir arī vienādas konstruktīvās īpašības.
Kam lai es uzticos ja ne Viking motoram? Kurš būtu tas serviss pie kura jāpiebrauc?
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by Nils »

Pie Ārnija akcija? Kluba biedriem ķēdes mērīšana bez maksas? :laugh:
Man no šitā pasākuma bail, nevarēs aizmigt un būs jātur auto pie mieta, lai nepastieptu to ķēdi vēl garāku. Ansim es toč netaisos viņu mainīt un sazin, kad ir mainīta. Tur jau drīzāk dzelži sapūs ātrāk, nekā ķēde izstiepsies.
Bet reāli iz dzīves, kā ir, vai tad ķēde no sākuma nesāk grabēt un tikai tad nodara kādu lielāku ļaunumu? Vai ņem un pēkšņi izstiepjas, sapinas vai pārplīst no izstiepuma?
Saab 900 Turbo '81
Saabich
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 239
Joined: Tue Jan 10, 2012 8:36 pm
Location: Latvia

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by Saabich »

Nils wrote:Pie Ārnija akcija? Kluba biedriem ķēdes mērīšana bez maksas? :laugh:
Man no šitā pasākuma bail, nevarēs aizmigt un būs jātur auto pie mieta, lai nepastieptu to ķēdi vēl garāku. Ansim es toč netaisos viņu mainīt un sazin, kad ir mainīta. Tur jau drīzāk dzelži sapūs ātrāk, nekā ķēde izstiepsies.
Bet reāli iz dzīves, kā ir, vai tad ķēde no sākuma nesāk grabēt un tikai tad nodara kādu lielāku ļaunumu? Vai ņem un pēkšņi izstiepjas, sapinas vai pārplīst no izstiepuma?
+1
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by zinitis »

Nils wrote:Pie Ārnija akcija? Kluba biedriem ķēdes mērīšana bez maksas? :laugh:
Man no šitā pasākuma bail, nevarēs aizmigt un būs jātur auto pie mieta, lai nepastieptu to ķēdi vēl garāku. Ansim es toč netaisos viņu mainīt un sazin, kad ir mainīta. Tur jau drīzāk dzelži sapūs ātrāk, nekā ķēde izstiepsies.
Bet reāli iz dzīves, kā ir, vai tad ķēde no sākuma nesāk grabēt un tikai tad nodara kādu lielāku ļaunumu? Vai ņem un pēkšņi izstiepjas, sapinas vai pārplīst no izstiepuma?
Nu redzi,viela pārdomām:
Tas bija sen,ap 96.g.,atbrauca cilvēks mainīt ķēdi(vēl Kalngalē),tas bija 9k modelis ar 2t motoru,tad pārdomāja un teica,ka izbraukšot papusdienot(~3km),un atpakaļ jau viņu atvilka ar pārtrūkušu ķēdi...,par pārējām izmaksām īpaši neatceros...
Vilks
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 168
Joined: Tue Jan 22, 2008 3:42 am

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by Vilks »

Smagi ar tām ķēdēm :(
Man ir kautkur 280k un es pat negribu domāt ne arī braukt pārbaudīt, jo 90% pateiks, ka braukt nekur nevar, kamēr nav ķēde nomainīta.
Kādreiz šī procedūra ar visiem loriņiem bija ~1000LS, pieļauju domu, ka tagad varētu būt mazāk.
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by Arnijs »

Saabich wrote:
Kam lai es uzticos ja ne Viking motoram? Kurš būtu tas serviss pie kura jāpiebrauc?
Neiet runa par neuzticību. Tikai par to, ka neesi kaut ko līdz galam sapratis (saklausījis) un tāpēc nezini sava auto reālo ķēdes izstiepumu. Iespējams, ka vari pazvanīt uz Vikingiem un vēlreiz pārprasīt (diagnostikas lapā jābūt pierakstītam)
Bet - nav tāda izstiepuma 2-3mm
Bet - ja akceptē piedāvājumu, tad Vestienas 2.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Saabich
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 239
Joined: Tue Jan 10, 2012 8:36 pm
Location: Latvia

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by Saabich »

Vilks wrote:Smagi ar tām ķēdēm :(
Man ir kautkur 280k un es pat negribu domāt ne arī braukt pārbaudīt, jo 90% pateiks, ka braukt nekur nevar, kamēr nav ķēde nomainīta.
Kādreiz šī procedūra ar visiem loriņiem bija ~1000LS, pieļauju domu, ka tagad varētu būt mazāk.
Negribu samelot, vismaz vikingā 550ls
Saabich
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 239
Joined: Tue Jan 10, 2012 8:36 pm
Location: Latvia

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by Saabich »

Arnijs wrote:
Saabich wrote:
Kam lai es uzticos ja ne Viking motoram? Kurš būtu tas serviss pie kura jāpiebrauc?
Neiet runa par neuzticību. Tikai par to, ka neesi kaut ko līdz galam sapratis (saklausījis) un tāpēc nezini sava auto reālo ķēdes izstiepumu. Iespējams, ka vari pazvanīt uz Vikingiem un vēlreiz pārprasīt (diagnostikas lapā jābūt pierakstītam)
Bet - nav tāda izstiepuma 2-3mm
Bet - ja akceptē piedāvājumu, tad Vestienas 2.
Karoč tā, bija viens mazs sīkums remontejams un piereiz izdomāju lai pamēra to ķēdi, jo es šeit arī iepriekš biju rakstījis par ķēdēm utt. nu tā savas intereses pēc, pārbaude( 12ls ) nebij žēļ!!!!! Un tad uztraukumam nav pamata, viss ok ķēdei ļoti maz pastiepusies 2-3mm
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by Nauris_t16 »

Ķēdes tiešām stiepjas ļoti individuāli, ja nebūtu kruķīto spidometru, varētu mēģināt taisīt kādu statistiku.

BMW, piemēram, nav tā, ka viņas nav jāmaina. Tas varbūt nenotiek tik bieži un katram motoram, bet arī tās stiepjas. Ir dzirdēts par tiem pašiem M50 motoriem, ka maina. Izstiepjas, žļedz un maina. Nu vai jau tipiskā latviešu sportista garā mauc līdz pēdējam un tad liek citu motoru no šrota. Taču tikai saabam tā ir izvērtusies par kādu mega operāciju, varbūt dēļ nomaiņas sarežģītības, kas arī sadārdzina procesu. Un, protams, motora uzbūves īpatnības arī nosaka to, cik ātri izstiepjas. Vecie B201 ar karburatoru iet arī savus 400k km, ķēde izstiepjas, jā, bet tie motori iet. Lai arī manam B201 pie 130k km viņa bija izstiepusies pietiekami un arī zobrati saēsti, lai mainītu.
Īsi pārbraucieni motoram neuzsilstot, retas eļļas maiņas, pilsētas satiksme - tas viss tieši iespaido motora kopējo dilumu, ne jau tikai ķēdes.
900aero clubsport #8
sandruss
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 152
Joined: Mon Jun 15, 2009 11:53 am
Location: Talsi

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by sandruss »

Nils wrote:
Bet reāli iz dzīves, kā ir, vai tad ķēde no sākuma nesāk grabēt un tikai tad nodara kādu lielāku ļaunumu? Vai ņem un pēkšņi izstiepjas, sapinas vai pārplīst no izstiepuma?
Šis arī ir pareizais jautājums! Es arī domāju, ja spieķis nav kruķits un tu zini sava auto reālo noskrējienu un vēsturi, tad 170 štukas nav nekāds nobraukums, un ar to ķēdi vēl braukt un braukt! Vrb kļūdos...?
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Saab - 9-5, 2,3 aut. Aero 2001.gada dzīve Lv

Post by Arnijs »

sandruss wrote:
Nils wrote:
Bet reāli iz dzīves, kā ir, vai tad ķēde no sākuma nesāk grabēt un tikai tad nodara kādu lielāku ļaunumu? Vai ņem un pēkšņi izstiepjas, sapinas vai pārplīst no izstiepuma?
Šis arī ir pareizais jautājums! Es arī domāju, ja spieķis nav kruķits un tu zini sava auto reālo noskrējienu un vēsturi, tad 170 štukas nav nekāds nobraukums, un ar to ķēdi vēl braukt un braukt! Vrb kļūdos...?
Ir dažādi. Nav vienas viennozīmīgas atbildes. Ķēde var izstiepties līdz maiņas stāvoklim arī pa dažiem desmitiem tk. (ja dzinējam būs eļļas bads, dēļ aizauguša uztvērēja, dēļ kā sadalenēm būs pastiprināta berze un, lai viņas pagrieztu, vajadzēs spēku x3) Ķēde vairāk stiepsies dažādi slogojot motoru, nekā vienmērīgi braucot. Kā jau Ziedoniz minēja - regulāras un atbilstošas specifikācijas eļļas maiņas, negāzēšana ar neuzsilušu motoru un garie gabali ievērojami paildzinās kilometrāžu līdz maiņai.
Sandruss... 150tk ir vidējais statistiskais (arī pārbaudītiem noskrējieniem), tāpēc būtu naivi cerēt, ka pēc 170tk vēl braukt un braukt. Un - galu galā, nav ne mans mērķis, ne uzdevums, kādu par kaut ko pārliecināt. Cenšos padalīties ar informāciju un pieredzi, kuru zinu. Meklēt attaisnojošus iemeslus, kāpēc gan man tagad būtu jāmaina, ja pie 200tk un nemainītas ķēdes, auto darbojas un brauc, ir drīzāk sevis mānīšana un mierināšana un īstenībā cilvēks savu ķēdes naudu jau ir nemanāmi ielējis palielinātā degvielas patēriņā, dēļ nobīdītām GSM fāzēm. Ja uzmainot kritiskā stāvoklī esošu ķēdi (19mm), degvielas patēriņš samazinās par 1-1.5l (un tam tepat forumā būs piemēri), tad parēķiniet, pie kāda nobraukuma ķēdes maiņa būtu jau atpelnīta, pie kam - objektīvāk darbojas ventilācija un tik ļoti neaizaug motors, ja ieplūde un izplūde nedarbojas ar nobīdi. Uzprasiet jebkuram auto inženierim, kas notiek, ja gāzu sadales fāzes ir nobīdītas par 5-6 grādiem. Kā tas ietekmē sadegšanu, jaudu un degvielas patēriņu. Tas ir tāpat, kā mainot zobsiksnu,kļūdīties par zobu. Uzreiz jutīsiet, ka ar auto kaut kas ne tā...
Man liekas, ka par šo rakstu jau kādu 5-to reizi, bet , par cik meklētājs forumā ir sūnains, tad mēdzu arī atkārtoties :P
Eh - labi - sestdiena... Braucu tautās zābakus lūkoties.
Miers jums un jūsu ķēdēm ;)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Post Reply