Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Bez SAAB'iem nomoka arī citi jautājumi
User avatar
andrejsb
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1558
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:33 am

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by andrejsb »

9-5 laižu nedomājot (nepiedomājot), pat gaismas ārā neslēdzu, bet tas rīgā, te tomēr tikai -15 no rīta.

Dīzeļtaburete, dīvainā kārtā arī šorīt pieleca, 5-as reizes pasildīju sveces un izspiedu sajūgu. Ilgi grieza bet pieleca, -15 jūtu ka tā ir robeža...
Volvo XC90, A/T, 2006
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by lawyer »

Dīzelisti jau sen ir pielējuši suļķim attiecīgu piedevu, lai arī pie -35 neveidotos parafīns :P
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by Gregers »

uudensputns wrote:Manuālim noteikti,pat saka,ka automātu labāk N likt...
Automātiem P un N režīmi ir vienādi, atšķirās tikai tas vai āķītis ir vai nav bloķējis kārbu.
Automātiem pēc kādas minūtes ir ieteicams ielikt D un tadā veidā sildīt, jo stāvot uz vietas kārba praktiski nesilst sākumā.
User avatar
andrejsb
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1558
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:33 am

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by andrejsb »

Nu ja pie -20 soļāra parifinējas, tā ir fiģņa kaut kāda, vasaras soļāris vai kaut kāds cits ļevaks...
Volvo XC90, A/T, 2006
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by lawyer »

Vasaras suļķis sāk parafinizēties pie ~ -5oC

Pie cik parafinizējas "ziemas" suļķis, neesmu pētījis, bet Nestes un Statoil solītie -32oC pēc dažu apgalvojumiem esot pilnīgs bleķis :dry: Es jebkurā gadījumā leju klāt piedevu gan vasaras, gan ziemas suļķim ar domu, lai arī pie -35 nebūtu nekāda parafīna - ceru, ka zemākas temperatūras LV es nepiedzīvošu :D
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
andrejsb
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1558
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:33 am

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by andrejsb »

lawyer wrote:Vasaras suļķis sāk parafinizēties pie ~ -5oC

Pie cik parafinizējas "ziemas" suļķis, neesmu pētījis, bet Nestes un Statoil solītie -32oC pēc dažu apgalvojumiem esot pilnīgs bleķis :dry: Es jebkurā gadījumā leju klāt piedevu gan vasaras, gan ziemas suļķim ar domu, lai arī pie -35 nebūtu nekāda parafīna - ceru, ka zemākas temperatūras LV es nepiedzīvošu :D
Pie - 5C, vai pie -50C. Labi labi sapratu, ka droši vien iet runa par -5C.

Vari pastāstīt par tām piedevām, kā saucas, kur nopērkamas, cik maksā, kā lietojamas. Man bail ka golfs ir uz robežas, ja būs -18 jau neleks. Vai tās piedevas varētu palīdzēt?
Volvo XC90, A/T, 2006
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by Nils »

Vēl jau kritiskos momentos var ēterīti (starta gāze) iepūst gaisa filtra turbā. Šodien redzēju kā tā lieta strādā dzīvē - efektīvi.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
andrejsb
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1558
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:33 am

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by andrejsb »

Nils wrote:Vēl jau kritiskos momentos var ēterīti (starta gāze) iepūst gaisa filtra turbā. Šodien redzēju kā tā lieta strādā dzīvē - efektīvi.
Tip tā truba, kas no gaisa filtra iet ārā? Var būt ērtāk atraut vāku, izņemt gaisa filtru un tad iepūst? Gribas būt gatavam solītiem lieliem mīnusiem...
Volvo XC90, A/T, 2006
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by lawyer »

Ceru, ka atcerēšos paskatīties garāžā, kā to precīzi sauc, bet man šķiet, ka tas bija LV ražojums un nosaukumā bija kaut kas no "BIO", pirku to kādā no lielajām veikalu ķēdēm, droši vien RIMI ;)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Imka
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 212
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:45 am
Location: Ikðíile

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by Imka »

Toties manējam jo lielāks sals, jo labāk sāk rādīt SIDs, parādās arī līdz šim pazudušie segmenti un nu jau rāda gandrīz ideāli :)
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by edijs »

Nils wrote:Vēl jau kritiskos momentos var ēterīti (starta gāze) iepūst gaisa filtra turbā. Šodien redzēju kā tā lieta strādā dzīvē - efektīvi.
Šis man atgādina laikus, kad ar dīzeļescortu braucu.. :D Neatceros gadu, bet bija viens traki auksts janvāris, kad -20 un uz leju pieturējās vismaz nedēļu, šķiet vienu rītu bija arī -28. Toreiz man bija atstrādāta shēma - aķis pa nakti augšā, siltumā un pie lādētāja, arī ētera balons siltumā. No rīta noskrienu lejā, iemetu aķīti, norauju ieplūdes trubu un iešpricēju ēteri, aidā darbināt. Oj, tas ēteris reizēm sprāga ar pamatīgiem būkšķiem, kad biju jau trešo reizi pēc kārtas iepūtis un, dusmās, ka nelec, par ētera taupīšanu nedomāju. :D Bet, lai nu kā - nevienu rītu mājās nepaliku, tas ētera baloniņš tiešām ir must have lieta visiem vecāku dīzeļu īpašniekiem.

Tagad lasu te jūsu stāstus un štukoju - hmm, laikam jau man jābūt priecīgam, ka Gazovijs ar pustukšo aķi pēc dažiem vārgiem griezieniem aizgāja. :D Skaidrs ir tas, ka pa otram lāgam vairs nebūtu bijis pa spēkam pagriezt, nāktos saldēt rokas un likt iekšā uzlādēto aķi.

Rokas gan vēl vairāk nosaldēt nav iespējams, kā tas vakar tika panākts, mainot radiatoru. :) Jācer, ka ar to arī Gazovija dzeses problēmām būs pielikts punkts (vai kaut komats uz tuvākiem mēnešiem) un varēšu pilnvērtīgi gāzot pa trasi.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
mrpinkeyes
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1406
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
Location: Sigulda
Contact:

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by mrpinkeyes »

edijs wrote:
Nils wrote:Neatceros gadu, bet bija viens traki auksts janvāris, kad -20 un uz leju pieturējās vismaz nedēļu, šķiet vienu rītu bija arī -28.

Tas bija 2003. gada pats sākums! Daudz kur Latvijā 6. janvārī krita rekordi Zosēnos -37,6°C, Rīgā - 26,3°C. Atceros, ka mans pirmais sābiņš bija apledojis kā ledlauzis, bet leca :cheer:

Toreiz bija jautri jo jau 16. janvārī bija +9!
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
uudensputns
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 97
Joined: Thu Feb 05, 2009 4:21 pm

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by uudensputns »

Laba manta ir nopērkama autokada veikalos-tāda plakana pudele,zaļš ar baltu,tilpums 1 L ,made in canada,virsū sazīmēti dažadi auto silueti,bet nosaukumu gan netceros...Lēju savam MAN bākā,bija,kas nelēja un minētajā 2003 nedēļu mētājās pie Ogres...:)Pagaidām zemākais,ko esmu redzējis,braucot ar auto,ir -33.Diesel tad tā smuki veļ garaiņus gluži kā benzīnnieks...:)
saule
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 564
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:36 am
Location: Sigulda

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by saule »

Var kāds nokonsultēt par Pašnodarbinātas personas reģistrāciju?
Gemarojs, jeb kā, kas ar nodokļiem utt, kas ar patreizējo darba devēju utt. Vienvārdsakot, interesē viss par un ap. Varbūt ir alternatīvas... Man pilnīga tumsa šajās lietās.
SAAB un SUBARU
User avatar
envoy
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2563
Joined: Wed May 05, 2010 4:08 pm
Location: Riga

Re:Sadzīviski jautājumi par vissko 2. daļa

Post by envoy »

Nekāds īpašais gemarojs nav. Tik, cik uz VIDu jāaiziet un pie viena jānoslēdz arī EDS līgums.
A kam jābūt ar pašreizējo darba devēju? Ja taisies strādāt un būt pašnodarbināts, tas neko nemaina. Atšķirība būs tikai tad, kad iesniegsi deklarāciju.
Vai reģistrēties par pašnodarbināto konkrētajā gadījumā ir izdevīgi, stipri atkarīgs no apstākļiem (daudziem). Vispār jau nodokļi pārsniedzot 180 Ls robežu ir baigi augstie (t.i. līdz 180 Ls tie nav jāmaksā nemaz). Izdevīgāk ir ietilpt kategorijā, kur maksā 30 Ls patenta maksu mēnesī neatkarīgi no ienākumiem un tad par visu pārējo var aizmirst, bet diez vai esi rokdarbniece-adītāja. :D
Labāk jau gan pakonsultēties savā VID nodaļā vai pie kāda speciālista, kas par šitām lietām sajēdz. Ja ir laiks, var parakties arī šten: http://rolandinsh.lv/pasnodarbinatais/
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
Post Reply