Dažādi jautājumi par 900


Locked
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by Nīgrais »

Grūti pateikt, vaig paostīt, pataustīt, uz sēžamvietas izbaudīt.
Es gan sliecos uz to, ka tukšgaitā izkrīt kāds cilindrs, motors it kā noraustās un nodrebinās. Ja ir tā, tad tukšgaitas vārsts šitās lietas nekompensē aiz iedzimta inertuma.
Ņemot vērā, ka tukšgaita vispār ir diezgan smags režīms motoram (maisījuma nehomogēniskums, maisījuma liesums utt.), tad visticamāk, ka, zinot, ka liesiem maisījumiem ir lielāka dielektriskā pretestība, nepieciešams lielāks caursites spriegums.
Tad nu gadās, ka, ja vados vai svecēs, vai pat spolē ir sērīgi ar izolāciju, dzirkstele daļu jaudas zaudē caursitot šo sērīgo izolāciju un tikai daļa enerģijas nonak līdz sveces dzirksteļspraugai. Rezultatā, dzirksteles enerģija ir par vāju maisījuma aizdedzināšanai. Tad nu notiek visādi misfairi, kas liek motoram nodrebinaties kā nedzērājam pirms spirta ieņemšanas.
Sakumam derētu nomainīt visu aizdedzes augstsprieguma sistēmu(sveces, vadi, sadalītaja vaks ar rotoru), un tad ievērtēt rezultatu.;)
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KoreFun »

hmmmm, galu galā ne tik traģiskās ir šitādas paraustīšanās:laugh: :P
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by mixeris »

Ja tu šitā turpināsi es tev nomainīšu to Eksperts, tehniskais uz profesors aķīts :D
Bet vispār, lai arī cik sarežģīti būtu tur tie visi vārdi es tomēr to visu saprotu :) Tikai droši vien ka nemācētu tik labi izskaidrot :D
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by Nīgrais »

mixeris wrote:Ja tu šitā turpināsi es tev nomainīšu to Eksperts, tehniskais uz profesors aķīts :D
Bet vispār, lai arī cik sarežģīti būtu tur tie visi vārdi es tomēr to visu saprotu :) Tikai droši vien ka nemācētu tik labi izskaidrot :D
Lūdzu piedošanu, tas man pēc saindēšanās ar sēnēm un intensīvās palātas.
:woohoo:
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by mixeris »

Nīgrais wrote:
mixeris wrote:Ja tu šitā turpināsi es tev nomainīšu to Eksperts, tehniskais uz profesors aķīts :D
Bet vispār, lai arī cik sarežģīti būtu tur tie visi vārdi es tomēr to visu saprotu :) Tikai droši vien ka nemācētu tik labi izskaidrot :D
Lūdzu piedošanu, tas man pēc saindēšanās ar sēnēm un intensīvās palātas.
:woohoo:
Saēdies sēnes kuras garšo pēc riekstiem :D
Pietiks spamot :) Bet vispār par šo patīkamo skaidrojumu tev +1

Beidzot man radās izpratne kam ir vajadzīgi tur tie krutie svečvadi :)
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by defektivais »

Motora raustīšanas tagad ir pats mazakais.. :(
Vardusakot šorit braucot uz darbu bezcerigi paliku uz 13 janvara ielas.
Problēma sekojoša: Griežot aizdedzi noraustas tikai panelī visas lampiņas un nedzird startera griezšanos. Ko es varētu pats pārbaudīt pirms doties uz servisu?
p.s. mašīnai iepriekšejais īpašnieks nesen bija mainījis aķi un ģenerātoru, varbūt, te var sākt vilk paralēles ar kādu nopietnāku elektrības problēmu?
p.s.s Varbūt, kāds var ieteikt servisu, kur kadam kas līdzīgs ir izārstets?


Jā un startejot no paša rīta, pirms izbraukšanas, bija tāda savādāka skaņa nekā parasti, taču mašīna sāka darboties. Iestumšana arī nelīdzēja.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KurBads »

defektivais wrote:Motora raustīšanas tagad ir pats mazakais.. :(
Vardusakot šorit braucot uz darbu bezcerigi paliku uz 13 janvara ielas.
Problēma sekojoša: Griežot aizdedzi noraustas tikai panelī visas lampiņas un nedzird startera griezšanos. Ko es varētu pats pārbaudīt pirms doties uz servisu?
p.s. mašīnai iepriekšejais īpašnieks nesen bija mainījis aķi un ģenerātoru, varbūt, te var sākt vilk paralēles ar kādu nopietnāku elektrības problēmu?
p.s.s Varbūt, kāds var ieteikt servisu, kur kadam kas līdzīgs ir izārstets?


Jā un startejot no paša rīta, pirms izbraukšanas, bija tāda savādāka skaņa nekā parasti, taču mašīna sāka darboties. Iestumšana arī nelīdzēja.
izklausās pēc startera problēmas. Pārbaudi vai klemmes uz startera ir stingri, varbūt kaut kur ne-kontakts.
man pašam ir problēma, ka dažreiz startera solenoīds (ievilcējs) startējot nostrādā, bet pats starteris neiegriežas ... pievilku klemmes, redzēs vai pāriet ...

varbūt kāds var pakomentēt 'manu problēmu? tas notiek tikai reizēm ... ievilcējs nostrādā, bet starteris mierīgs. Vai startera rotors/sukas?

Nekā cita tai ķēdē nav - aizdedzes atslēga starteris un akumulators.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by defektivais »

Parbaudīju, klemmes ir stingras, kontakti starp aķīti un zemi strādā. Bet kā lai pārbauda vai viss kārtība ar kontaktu, kas nāk no salona? Vai japieliek multimetra viens vads pie pie tā vada (šaurais ar plastmasas apvalka konektoru) un otrs pie zemes un tad jagriež atslēga?
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KurBads »

defektivais wrote:Parbaudīju, klemmes ir stingras, kontakti starp aķīti un zemi strādā. Bet kā lai pārbauda vai viss kārtība ar kontaktu, kas nāk no salona? Vai japieliek multimetra viens vads pie pie tā vada (šaurais ar plastmasas apvalka konektoru) un otrs pie zemes un tad jagriež atslēga?
jaa, jo atslēga padod signālu ievilcējam, kas savukārt aktivizē starteri (nu tā es to saprotu). Paskaties vai tas dzeltenais vads ar uzspraužamo kontaktu (vienīgais tāds pie startera) tev padod 12V pie pagrieztas aizdedzes atslēgas.

Pie vainas varētu būt arī atslēga, t.i., kontakti iekš aizdedzes slēdža. to vari pārbaudīt ar multimetru pārbaudot vai tiek saslēgti abi attiecīgie kontakti. te gan būs jāņem nost viduskonsoles (pie ātrumkloķa) plastmasa, lai tiktu klāt atslēgas kontaktiem.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by defektivais »

Tomer sanaca pielaist :)
Tātad.. parbaudīju startera kontaktus secinot, ka viss ir kartiba. Pēc tam joka pēc ielikām citu aķi un mašina sāka strādat. Tagad vienīgi nesaprotu kāpec tas aķis izlādējas man braucot tā ka pēc noslāpšanas vairs nevarēju pielaist? Jo skatoties ar voltmetru var redzēt ka aķis tiek lādēts, kā arī ģenerators un aķis ir gandrīz jauni. Vienīgais ko es darīju savādāk nekā parasti bija tas ka ieslēdzu apkuri uz pilnu un tā braucu kādas 15 min. Vai tiešām varētu būt tā, ka krāsns tik ātri nosēdināja aķi?
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KurBads »

defektivais wrote: Vienīgais ko es darīju savādāk nekā parasti bija tas ka ieslēdzu apkuri uz pilnu un tā braucu kādas 15 min. Vai tiešām varētu būt tā, ka krāsns tik ātri nosēdināja aķi?
kāds tad akumulatoram sakars ar apsildes krāsniņu, kas tiek "barota" ar motora dzesēšanas šķidrumu ...?
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by defektivais »

Vai tad darbojoties krāsniņai netiek kadi ventilatori griezti? Bet nu labi šo versiju svītroju laukā.

Bet nu sāga turpinās.. pēc paris stundu pastāvēšanas aķis atkal ir nosedies un mašīna nelec :(
Tātad jautajums - vai objektīva ir issavienojuma konstatēšana ja noņem aķīša klemmes un ar multimetru nomēra pretestību starp tām?
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by Nauris_t16 »

defektivais wrote:Vai tad darbojoties krāsniņai netiek kadi ventilatori griezti? Bet nu labi šo versiju svītroju laukā.

Bet nu sāga turpinās.. pēc paris stundu pastāvēšanas aķis atkal ir nosedies un mašīna nelec :(
Tātad jautajums - vai objektīva ir issavienojuma konstatēšana ja noņem aķīša klemmes un ar multimetru nomēra pretestību starp tām?
Es tavā vietā parbaudītu versiju par gļukainu signalizāciju, protams, ja tev vispār tāda ir :) Man ir pāris reizes gadījies tā, ka 4h laikā aķis ir pilnīgi tukšs.
900aero clubsport #8
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by defektivais »

Kā var pārbaudīt signalizāciju?
Dīvainakais jau ir tas, ka no rita es to auto varēju pielaist, bet pēc kādu 3 km nobraukšanas vairs nekā lai gan ģenerators lādē.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KoreFun »

Jāparbauda vai ģeneratoram ir labs sazemējums, vispirms. Gadās ka tas standarta vadiņš (man 85-a gada 900-tam tas bija bez izolācijas) kas iet no ģeneratora uz tā kronšteinu, kaz pieskrūvēts dzinējam (ja nemaldos), pārlūzt. Man bija līdzīga problēma, ka āķis mēdz izlādēties pat pēc ilgas braukšanas. Vienīgais, ko konstatēju, bija tas pārlūztais (vairāk nekā uz pusi)zemējuma vads. Nu resnāko plusa vadu un oglītes arī vajadzētu pārbaudīt.
Lai veicās:)
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Locked