zaz wrote:... būs, būs. Un daudz ātrāk kā Jūs domājiet.
1. Valsts nelaidīs garām budžeta $$$, jo kase tukša nedrīkst palikt
2. Degvielas tirgotāji veiks pietiekami lielu spiedienu, lai akcīīzes rezultāta esošā cenu starpība maksimali atri sadiltu līdz minimumam un neņem nost viņu "kumosu".
P.S. patiniet atpakaļ filmu uz tiem laikiem, kad dīzelis maksāja gandrīz 1/2 no benzīna cenas (arī dēļ akcīzes)... kas notika? Visi ļoti strauji pargāja uz dīzeļiem... un kas notika tad - tas, ko var redzēt šodien, paskatoties uz dīzeļa / benzīna cenu attiecību, pareizāk uz to, ka starpība ir ļoti, ļoti niecīga - praktiski nekāda, zem 4%
Ātrāk par 2015.gadu tas nenotiks dēļ ticības, kas saucas "eiro", jo jebkurš nodokļa paaugstinājums, kas ietekmēs patēriņa cenas un līdz ar to arī inflāciju, būs drauds šai eiro-ticībai realizēties ;)
Teorētiski jau vēl var paspēt arī uz 2014.gadu, bet diez vai - ieņēmumus nozīmīgus šāds pasākums tāpat neģenerēs, turklāt, darba kārtībā var būt citi, daudz akūtāki jautājumi par akcīzi LPG ;)
Ne jau dēļ akcīzes ir augusi dīzeļdegvielas cena pēdējos 10 gados, bet gan dēļ pieprasījuma pieauguma, jo dīzeļdegviela ir benzīna blakusprodukts, kuras daudzums ir tieši atkarīgs no saražotā benzīna daudzuma un ko nevar tā vienkārši saražot vairāk ;)