Gāze un Aero.


User avatar
Flesh
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 630
Joined: Sun Jan 11, 2009 2:46 pm

Re:Gāze un Aero.

Post by Flesh »

3.diena, 4.diena utt. Auto pielec ar nevienmērīgu darbību uz apmēram 2-3 sekundēm. Tālāk viss normalizējas, un pēc pāris minūtēm jau pats automātiski pārslēdzas uz gāzi. Interesanti, kā būs ziemā, vai gadījumā nevajag motoru slāpēt uz benzīnu, vai arī tā nemaz nav gāzes kompja vaina? Pēc motora kļūdu nodzēšanas, nākošajā dienā viss pielec normāli, Vestienas iela saka, ka tas nav no gāzes, drīzāk motoram ir citi niķi (misfire?), jo auto startējas ar benzīnu. Nu pēc pāris dienām nobruka Throttle, jaunā (atjaunota veca) gan šķiet darbojas tāpat, nākošais pieļāvums, ka gāzei domātās sveces nav domātas auksta laika startam...jāturpina novērot.
Kaut kā arī ir piefiksēts, ka no rītiem sliktāk startējas, ja vakarā braukts garāks gabals(vismaz 100km) ar gāzi. Bet būs japamēģina pēdējās 5 min pirms noslāpēšanas pabraukt ar benžu. Vai būs atšķirība :) Bet teorētiski, jau vajadzētu ašķirties, jo kompis tak veic aizdzedzes pielāgošanu atkarībā no degvielas kvalitātes, bet vai to Gazes kompis nepārķer - nezinu....
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Gāze un Aero.

Post by Nils »

A man pagaidām PO, uz mehāniskajām špricēm neviens gāzi neliek.
Un kā nu ne, netiek jau ar šprici galā, kur nu vēl ar šprici+gāzi.
Varētu būt kas līdzīgs 9k ar Jetronic, TCS+pirmās paaudzes iekārta. :laugh:
Un arī par smakām man nav jāpārdzīvo, jo no nenoregulētas šprices man pa izpūtēju nāk forša e95 smaciņa un vienīgais, kas smird pēc gāzes ir mans pirdiens samta sēdeklī.

p.s., ja man būtu 9k, es drošvien liktu gāzi un visticamāk, ka tikai pie Arņa/Zigi, jo lielākā raustīšanās man varētu būt nevis no uziešanas gaisā, bet gan no futbola efekta.
Pietiek Trionic vadībām visādu smalku gudrību, lai krīzes brīžos spēlētu futbolu ar servisniekiem un gāzeniekiem.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re:Gāze un Aero.

Post by Yukki »

Greger, kur gāzi pilda operators? Manā rajonā nav, bet laukos tiešām tante Astarte naftā uzpildīja un vēl -Ls 0.03 iešķieba, ērti, par kvalitāti nezinu.
Tā kā man ir gana jaudīgs auto, pie tam ar nedaudz, bet tomēr sagrozītu smadzeni, un es tā jaudu arī par 70-80% izmantoju, tad tomēr pieļauju, ka check-engine par sevi atgādinās un būs jāregulē vēl, ar to samierinos. To ietekmējot arī balona pilnums un arī pašas gāzes kvalitāte (propāna-butāna % sajaukums utt), kas loģiski, ka mēdz atšķirties dažādos DUS, dažādos laikos, partijās utt. Ieteikums "gāžot" slēgt benzīnu man nešķiet pareizs, ja vien tas nenotiek trasē. Es uz laukiem braucu pa D-pils šoseju, kas ir šaura, līkumota un pilna ar tūļām, kolonnā braucējiem un fūrēm, tāpēc bieži nākas veikt straujus un ātrus apdzīšanas manevrus. Pirms katra manevra, kad plānoju dzinēju iegriezt virs 3000 apgr/min, man būtu jāslēdzas uz benzīnu? Stulbums tas būtu, ne braukšana. Gāzes slēdzis man automātiski pārslēdzas uz benzīnu, jā, bet tas nelāgi pīkst un pīkstēt pats nepārstāj. Ņemot vērā, ka gāze parasti beidzas tieši tad, kad esi kārtīgi ieskrējies un izlecis pretējā joslā un koncentrējies uz apdzīšanu, papildus lieki trokšņi, kas novērš uzmanību un liek kautko spaidīt, nav nepieciešami. Man to jau tāpat ir daudz mašīnā - detektors, waze, bērni utt:lol:
Mierīgiem braucējiem un tādiem, kas visu savu braukšanu pakārto ekonomijai, ne komfortam, iespējams, ka pietiek vienreiz visu noregulēt un lietotajā apgriezienu diapazonā 1000-2500 viss strādā nevainojami, pie tam parasti tādi braucēji arī nejūt kautkādas novirzes no normas, kamēr auto (pārvietošanās līdzeklis) nesadalās reizinātājos, piedošan, ja kādu aizskāru, bet tādi ir visi getz, matiz, auris utml mugursomu lietotāji, kas nevis brauc (bauda), bet pārvietojas (Copyright Top Gear): evil:
User avatar
eriks1531
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 100
Joined: Wed Jul 06, 2011 12:05 pm

Re:Gāze un Aero.

Post by eriks1531 »

Yukki wrote:1.smaka pie uzpildes, kad noņem pistoli. Jātrennējas uzlikt/noņemt pistoli ar mazāku pššs (nu jau izdodas!!!)Sieva pagaidām vispār atsakās pieskarties tai smacīgajai gāzes pistolei, līdz ar to auto nākas pildīt pašam (labots -1x tomēr pamēģināja,- nepatika, jo ir sarežģītāk).
LPG stacijās pilda tante/onka. Nav rokas jāsmērē un gāze jāosta, vienīgi adapteris pašam jāiekrūvē - nākamreiz uzpildes caurumu labāk tomēr likšu bamperī :)
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Gāze un SAAB

Post by elmo »

Pa lielam, jau nekā laba no tās gāzes nav,tikai vienas neērtības vien, bagāžniekā nav rūmes, jo tur dzīvo zapaska, kas lēkā pa bedrēm, taisa troksni un izsit caurumus apšuvumā, ja naskāk paņem līkumus. Un tā briesmīgā smaka pēc uzpildes pukšķa ir drausmīga!Nenormāli daudz jābraukā uz gāzes kantori lai noregulētu vienu raustīšanos un dabūtu citu problēmu kas izpaužas kā slāpšana, vai jaudas trūkums. Posts un negals. Mašīnas pakaļa paliek smaga, pakaļa nosēžas, atsperes nogurst, atkal remonti, atkal izdevumi, lai to pakaļu uzslietu atpakaļ.
Balons mazs, nobraukt var maz, jāpīldās ik pēc 2 dienām, turklāt jāstāv vienā rindā ar dzīves neveiksminiekiem, kam nav sava biznesa un kas nemāk noplenīt priekš benzīna! Lietus līst uz galvas, jo nav pajumtes.
Sievieta tevi neuztver par normālu veci, ja tu pildies ar gāzi, nevis benzīnu. Bojājas attiecības, pajūk ģimenes, bērni atsakās ar jums iet pa vienu ielas pusi un rāda ar pirkstu, tēti, tev rokas smird pēc gāzes. Kolēģi atsakās ar tavu mašīnu braukt pusdienās, aizbildinoties, ka tā grabaža ir atombumba uz riteņiem kas kuru katru brīdi var uziet gaisā.
Neatliek nekas cits kā slīcināt bēdas alkoholā, kļūt par sīni un vienu rītu pamosties uz ielas, kartona kastē ar uzrakstu Sweet home.
maris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 522
Joined: Wed Feb 13, 2008 6:56 am

Re:Gāze un SAAB

Post by maris »

labs !!!:)
Es jau ar sāku domāt par gāzi , bet elmo mani atrunāja ...:ohmy:
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:Gāze un Aero.

Post by uculs »

Yukki wrote:Greger, kur gāzi pilda operators? Manā rajonā nav, bet laukos tiešām tante Astarte naftā uzpildīja un vēl -Ls 0.03 iešķieba, ērti, par kvalitāti nezinu.
Tā kā man ir gana jaudīgs auto, pie tam ar nedaudz, bet tomēr sagrozītu smadzeni, un es tā jaudu arī par 70-80% izmantoju, tad tomēr pieļauju, ka check-engine par sevi atgādinās un būs jāregulē vēl, ar to samierinos. To ietekmējot arī balona pilnums un arī pašas gāzes kvalitāte (propāna-butāna % sajaukums utt), kas loģiski, ka mēdz atšķirties dažādos DUS, dažādos laikos, partijās utt. Ieteikums "gāžot" slēgt benzīnu man nešķiet pareizs, ja vien tas nenotiek trasē. Es uz laukiem braucu pa D-pils šoseju, kas ir šaura, līkumota un pilna ar tūļām, kolonnā braucējiem un fūrēm, tāpēc bieži nākas veikt straujus un ātrus apdzīšanas manevrus. Pirms katra manevra, kad plānoju dzinēju iegriezt virs 3000 apgr/min, man būtu jāslēdzas uz benzīnu? Stulbums tas būtu, ne braukšana. Gāzes slēdzis man automātiski pārslēdzas uz benzīnu, jā, bet tas nelāgi pīkst un pīkstēt pats nepārstāj. Ņemot vērā, ka gāze parasti beidzas tieši tad, kad esi kārtīgi ieskrējies un izlecis pretējā joslā un koncentrējies uz apdzīšanu, papildus lieki trokšņi, kas novērš uzmanību un liek kautko spaidīt, nav nepieciešami. Man to jau tāpat ir daudz mašīnā - detektors, waze, bērni utt:lol:
Mierīgiem braucējiem un tādiem, kas visu savu braukšanu pakārto ekonomijai, ne komfortam, iespējams, ka pietiek vienreiz visu noregulēt un lietotajā apgriezienu diapazonā 1000-2500 viss strādā nevainojami, pie tam parasti tādi braucēji arī nejūt kautkādas novirzes no normas, kamēr auto (pārvietošanās līdzeklis) nesadalās reizinātājos, piedošan, ja kādu aizskāru, bet tādi ir visi getz, matiz, auris utml mugursomu lietotāji, kas nevis brauc (bauda), bet pārvietojas (Copyright Top Gear): evil:
Yukki, pamēģini uz D-pils pusi braukt pa otru krastu, tur nav ko apdzīt un pretim gadās tikai CP:laugh:, tiesa, īpaši no Rīgas gala, bieži, bet ar waze plus detektoru var izlīdzēties un mierīgi aizripot. Es jau dažus gadus kā neizmantoju D-pils šoseju, ja vajag tālāk par Plāviņam aizripināties.
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re:Gāze un Aero.

Post by Yukki »

elmo, labs humors!:lol:
ucul, man vajag Koknesi, tas noteikti nav izdevīgāk braukt pa otru pusi, pie tam savā ziņā tas adrenalīns uz tās šosejas ir labs, jo sevišķi, ja uzstāda mērķi aizbraukt ar vidējo ātrumu nez zemāku par 80 kmh (esmu darījis arī 90, bet tad tas jau līdzinās braukšanai gonkās:D)
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:Gāze un Aero.

Post by defektivais »

Yukki wrote:elmo, labs humors!:lol:
ucul, man vajag Koknesi, tas noteikti nav izdevīgāk braukt pa otru pusi, pie tam savā ziņā tas adrenalīns uz tās šosejas ir labs, jo sevišķi, ja uzstāda mērķi aizbraukt ar vidējo ātrumu nez zemāku par 80 kmh (esmu darījis arī 90, bet tad tas jau līdzinās braukšanai gonkās:D)
Tur tak sanāk tik kādus 10km pazaudēt un ainava ar jaukāka.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:Gāze un Aero.

Post by uculs »

Nē nu tur tas debilais posms ir aiz Dzelmēm, kad nedrīkst apdzīt, tad nevar apdzīt. Pēcāk jau normāli, nekad nav bijis problēmu citos posmos. Ā un pirms Klidziņas tur arī, kamēr tiek cauri Skrīveriem, ja nepaveicas baigi lēnu sanāk. Viss pārējais jau ir nieks. Bet, ja vajag uz Koknesi, tad tev drīz būs jauns ceļš, tieši Koknesē arī iznāks ārā. Braukt jau var arī tagad, tikai pa granti.
Pa otru pusi ir tas, ka ir pāris vietas, kur var riteņus nolauzt, ja sanāk apdzīt kādu lielo tieši tajās bedrēs, pārējais mierīgi. Vienreiz esmu tur lecis, tiesa ātrums bija liels. Tagad jau pat līdz Jēkapilij ir asfalts, tā kā tur var riktīgi izvērsties.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Gāze un Aero.

Post by edijs »

Pārdomas pēc "Yukki" palaga izlasīšanas:

1. Smaka pie uzpildes. Pildoties pirmo reizi, nolamājos, kad dabūju to pššs uz rokām (tur nebija cimdi izlikti vai arī nosperti). Taču liels bija mans pārsteigums, ka tā smaka itin ātri izgaist. Atcerējos dīzeļa laikus - ja ar to netīšām notaisās, tad gan smird ilgi. Un man pat šķiet, ka arī uz pirkstiem nonākusi benzīna pile smird jiftīgāk un ilgāk. Cimdus tā arī neesmu sācis lietot, taču iemanījos noņemt pistoli ar salīdzinoši mazu pšš un par roku smirdēšanu sūdzēties nevaru.

2. Smaka no izpūtēja - jūtama. Taču man tas motors tāds pamocīts un arī benzīnu nesadedzina kārtīgi, nevaru teikt, ka ar gāzi smirdētu vairāk. Ja stāv uz vietas ar logiem vaļā, traucē abu degvielu radītās smakas. Attiecīgi šo pie mīnusiem es nevaru likt, tā ir mana auto tehniskā stāvokļa vaina.

3. Biežā pildīšanās. Sākumā tas mani nedaudz tracināja, jo pirms tam jau kādu laiciņu biju pasācis pildīt bāku līdz lūpai un pildīties aptuveni ik pēc 500 kilometriem. Tagad ik pēc 300. Taču ne būt ne tik sen es parasti pildījos par latiem 20-30, jo vairāk bija psiholoģiski grūti ieliet. Tiesa, tolaik es vēl dzīvoju Rīgā un ar šo daudzumu varēju nedēļu nobraukāt. Bet jāsaka, ka pierod pie tās pildīšanās, jo īpaši, ja ikdienas maršrutā ir kāds gāzes tanks. Es pēdējā laikā vairumā gadījumu pildos Vecmilgrāvja Lukoil no rītiem, savukārt vēlos vakaros Lubānas ielas Lukoilā. Turpat arī līdz šim parasti pildīju benzīnu, tā ka korekcijas maršrutos nav radušās. Katrā ziņā - es labāk pildot biežāk, nekā pieciešu bagāžniekā pārsimts litru balonu.

4. Uzpildes procedūra. Poga nav jātur, ja pogai blakus iesprauž kaut kādu ķīli. Man mētājas tāds salocīts kartona pipsiks, kas itin labi šai lietai noder. Vecmilgrāvī gan ir atjaunots DUS un šī metode neiet cauri, taču tur ir citas priekšrocības - gāzes pistole atrodas zem jumta blakus beņas/soļaras pistolēm, pildīšanās pēc novērojumiem notiek ātrāk (varbūt tas atkarīgs no lielo uzpildes balonu spiediena?), arī maksāt nav jāiet tālāk kā citiem. Pieņemu, ka ar laiku pārbūvēs arī citas uzpildes stacijas. Arī norēķinu termināļi gan jau arvien biežāk parādīsies blakus uzpildes pistolēm, līdzīgi kā šobrīd Statoilam šur un tur jau ir.

Tā automātiskā pārslēgšanās uz gāzi pēc uzpildes - man atkal ir otrādi, ka, lai arī gāze ir beigusies un gāzes kompis ir jau pārslēdzies uz benzīnu, pēc restarta tas atkal spītīgi mēģina uzsākt ar gāzi, līdz es šamo manuāli atslēdzu.

5. Rezerves ritenis. Jā, lai arī cīsiņš it kā necik daudz vietas neaizņem, taču, ja bagāžniekā tiek likts bērnu ratu rāmis, kulba, dēla skrejritenis un vēl pāris iepirkumu maisiņi, tad arī "cīsiņš" sāk traucēt.

6. Jauda. Man gāzes kompi mēģināja piedzīt pēc Maptun Stage 3, lol. Čaļi teica, ka viss būs kedā, jo 300 zirgu biturbo rauģiku ar identisku gāzes konfigurāciju esot izdevies nobarot itin labi. Skatījos uz to visai skeptiski, jau sākumā teicu, lai liek ņiprāku reduktoru, bet pielauza mani pamēģināt - ja nebūs labi, mainīšot. Ok, lai mēģina. Rezultāts kā jau paredzēju - pietiek tā sirsnīgāk iemīt, kā atskan pretīga pīkstoņa un pārslēdzas uz gāzi, atpakaļ pats neslēdzas. Lai arī rāviens pēc pārslēgšanās ir jūtami labāks, taču nevarētu teikt, ka pati pārslēgšanās notiktu asi un nepatīkami. Notiek tas diezgan plūdeni un drīzāk ir sajūta, ka paveras otra turbīna. Esmu gan iemanījies paātrināties tā vienmērīgi, lai uz benzīnu tik bieži nepārslēgtos - jaudas arī ar gāzi pietiek atliektiem galiem (tā aptuveni pēc izjūtām - kā ar pirmo Hirsch Performance stidžu ar benzīnu), lai nebūtu vajadzības pārlieku kāpināt rpm.

Gāzes džeki teica, lai pieripinos vēl pakonfigurēties, solīja arī ieštellēt, lai uz benzīnu slēdzas atpakaļ pats. Man gan savā ziņā apmierina arī tas, ka jāpārslēdz atpakaļ manuāli - ja redzu, ka kādu brīdī būs atraktīvāka braukšana, tad ieminu grīdā, šis pārmetās uz benzīnu, izveicu n manevrus, tad manuāli ieslēdzu gāzi un turpinu kruizēt. Tā vietā, lai šo manevru laikā n reizes sistēma slēgtos šurpu turpu pēc savas saprašanas.

Par pīkstoņu - ja to nav iespējams atslēgt gāzes kompī, tad es brutāli izravēšu pašu pīkstuli. Ieteiktu to izdarīt arī Yukki, pirms esi nobraucis vēl 5x tikpat, cik šobrīd. Ja es vēl esmu iemanījies paātrināties tā, lai izvairītos no pīkstieniem, tad izklausās, ka tev tas notiek biežāk (varbūt kārba īsāka un apgriezieni tiek augstāk dzīti?). Salikumā ar detektoru, bērniem un Waze tas varētu būt visai traucējoši.

7. Nevienmērīgāka motora darbība tukšgaitā. Ar benzīnu nekas līdzīgs nav novērots, taču ar gāzi apgriezieni nedaudz staigā. Minimāli, nav traucējoši, bet to var just. Taču salikumā ar trīscollīgo izplūdi tas pat drīzāk rada efektu, nevis defektu.


Kopumā esmu kopš gāzes uzstādīšanas pavasarī nobraucis aptuveni septiņus tūkstošus kilometru. Rupji rēķinot varētu teikt, ka iekārtas cena (400 lati) tūlīt būs atpelnīta un nav pat vēl ziema klāt.

Par motora uzvedību vēl ziņošu, kad būšu atradis laiku aizbraukt līdz uzstādītājiem un izveikt viņu solītos labojumus. Teorētiski jau pēc 1000-2000 kilometriem bija jāaizbrauc uz atrādīšanos un re-kalibrāciju, bet ģimenes pieaugums ieviesa nelielas izmaiņas pēdējo mēnešu laika plānošanā. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Gāze un Aero.

Post by Arnijs »

Esam tikuši pie Lukoil atlaižu (lojalitātes) kartēm. Visi gāzētāji laipni aicināti - apmaiņā pret reģistrācijas anketas aizpildīšanu. Kaut kāda defaultā atlaide ar karti ir uzreiz, bet atlaide ir piesaistīta apjomam, kuras lielāko līmeni nav nekādu problēmu sasniegt, ja vien daudzmaz kkur kustās. Max ir bijis 2.5 sant uz gāzes/benzīna litru. Uz gāzes tas īpaši jūtams, jo piepildot balonu ir lats ar maziem santīmiem atlaide. Kartes - bezmaksas.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Gāze un Aero.

Post by elmo »

Vai Jūsējām starta atlaide ir lielāka,kā tām, kas uz vietas Lukoil dus?Jeb tik tā šķirba,ka pati karte pa brīvu?
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Gāze un Aero.

Post by Arnijs »

elmo wrote:Vai Jūsējām starta atlaide ir lielāka,kā tām, kas uz vietas Lukoil dus?Jeb tik tā šķirba,ka pati karte pa brīvu?
Nedomāju, ka atlaides ir citas. Tā ir tā pati Lukoil plus karte. Vnk - varam izsniegt gribētājiem, kā arī turpmāk izsniegsim pie iekārtas uzstādīšanas. Šobrīd Lukoilā ir viena no kvalitatīvākajām LPG, tad kāpēc gan papildus nepildīties ar ar atlaidi?
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Stamersons
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 190
Joined: Wed Jun 25, 2008 3:02 am
Location: Íekava

Re:Gāze un Aero.

Post by Stamersons »

Lukoila karte domaaju nav vajadziiga jo atlaide ir identiska ar maximas Paldies karti kuraa arii uzskaitaas atlaide no apjoma un ir tie pashi 2.5s ja virs laikam 200l/meen. Vienkaarshi baigi nepatiik taas visas lojalitaates kartes staipiit liidzi. Taa vismaz sanaak 2in1.
Ko tauta saka par LatvijasPG???
Post Reply