Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)


koook
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 2
Joined: Wed Sep 25, 2013 10:14 pm

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by koook »

tas ir lietotāja manuālis, kāds man ir arī grāmatiņā :cry: tur nav atbilžu pat uz elementāriem jautājumiem(piemēram, kā nomainīt degvielas filtru un kur tas atrodas), kur nu vēl par konkrēto motoru. Bet piesprādzēties es māku un radio ieslēgt arī :(
User avatar
andrejsb
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1558
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:33 am

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by andrejsb »

Ja piesprādzēšanās un radio ieslēgšana ir apgūta, tad meklē izmantojot atslēgas vārdus - SAAB WIS.
User avatar
vidvuds
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3224
Joined: Mon Sep 01, 2008 8:09 am

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by vidvuds »

kook wrote:tas ir lietotāja manuālis, kāds man ir arī grāmatiņā :cry: tur nav atbilžu pat uz elementāriem jautājumiem(piemēram, kā nomainīt degvielas filtru un kur tas atrodas), kur nu vēl par konkrēto motoru. Bet piesprādzēties es māku un radio ieslēgt arī :(

nu users manual būs paredzēts tam kā šo auto lietot :) meklē vien SAAB WIS

http://forum.neflsaab.com/viewtopic.php?f=3&t=704" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by elmo »

Vēl ir tas Kečupa manuālis (nosaukums līdzinās Hainz kečupam), laikam bija Haynes saab repair manual.
Grāmatnīcās var nopirkt papīra formātā.

http://www.ebay.co.uk/bhp/saab-9-5-haynes-manual" onclick="window.open(this.href);return false;
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Andreas »

cik ātri jums sāk pūst karsto gaisu salonā, ja uzlikts uz maksimālo. Man kaut kā ļoti ilgi silst motors, sanāk kādas 10 minūtes līdz darbam ar vidējo ātrumu 40km stundā un motors tikai pie paša darba uzsilst. Kamēr nav labi uzsilis tikmēr karstu nepūš, tāds remdens nāk ārā. Mēģināju gan ieslēgt lai tikai no salona ņem, gan uz auto. Visādi izmēģinājos.
Vabūt tas ir norāli priekš 9-5 01 gada. Nedomāju, ka tur ir baigā starpība kāds dzinējs. Bet nu padalieties ar pieredzi.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by edijs »

Ar 9k ir bijuši dažādi pigori auto uzsildīšanas jautājumos - bojāts salona temperatūras dačiks, bojāts klimas bloks, vienkārši pārlieku zems dzesēšanas šķidruma daudzums sistēmā... :D
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Andreas »

par dzesēšanas šķidrumu varētu būt taisnība. Pirms kādas nedēļas, pusotras vienreiz iedegās paziņojums. Tad aizmirsu un dažas dienas atpakaļ atkal iedegās. Slinkuma vadīts pasūtīju šķidrumu ar piegādi mājās, bet kā vienmēr ja kaut kas ir lēti, tad bieži vien nav uz vietas, tikai rītdien sola piegādāt, un tas tikai pēc šodienas zvana un jautājumiem ka nedēļu jau gaidu, kad tad piegādās.
nu cerēsim ka tas, negribās neko tur daudz ieguldīt, nāksies vien tāpat sadzīvot
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by edijs »

Ok, iedegās paziņojums, bet kas notiek bačokā? Esi uzmanīgs ar šķidrumiem... Jo, ja kaut kur pēkšņi rodas sūce, tad ļoti īsā laikā var palikt vispār bez šķidruma. Un tas, savukārt, var novest pie motora pārcepšanas. Ok, 9-5 laikam ir kaut kāds gudrāks temperatūras dačiks, taču manam 9k temperatūra tiek lasīta no radiatorā ieskrūvētā dačika. Un, ja šķidruma līmenis nokrīt pārāk zemu, tad pēkšņi dačiks neko vairs nerāda - jo tas gluži vienkārši dzīvojas tukšā gaisā. Attiecīgi, panelī nekādu indikāciju (izņemot to, ka low radiator level - ko piemirst nočekot n dienu garumā, jo cik tad tur var būt nokrieties), taču motors karst. Arī ar 900OG tikko nesen sanāca līdzīgi - bija pāris nedēļas nostāvējis, iedevu māsai lietošanā un aizmirsu nočekot šķidruma līmeni. Arī neienāca prātā, jo visu laiku turējās. Māsa arī nečekoja.. Kaut kādu iemeslu dēļ panelī esošais temperatūras dačiks arī neko nerādīja, taču motors īstenībā pamatīgi karsa. Pie tam, kad māsa atdeva auto atpakaļ, pirmā vakarā nemaz nepamanīju, ka ir problēma, jo bija pamatīgs lietus un es nesaistīju no motora pārsega puses nākošos garaiņus ar dzēsēšanas šķidruma pilēšanu uz motora. Nākamā dienā atklājās, ka sistēmā ir neliela sūce un šķidrums ir praktiski beidzies. Būtu māsa vēl vienu dienu braukusi, nečekojot līmeni, būtu motors noklapējis. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Andreas »

Apskatīties apskatījos, jau pirms iedegās paziņojums biju ievērojis kā tuvu minimumam, tagad ir uz robežas un ja sanāk straujāk uzsākt vai kāda stāvākā kalniņā uzbraukt tad iedegas, bet kad auksts. Ja izdodas uzsildīt motoru, tad nekādu paziņojumu nav. Bet nu šodien apskatīšos vēlreiz.

[ Post made via Android ] Image
Hameleon
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 16
Joined: Tue Oct 22, 2013 8:37 am

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Hameleon »

Andreas wrote:cik ātri jums sāk pūst karsto gaisu salonā, ja uzlikts uz maksimālo. Man kaut kā ļoti ilgi silst motors, sanāk kādas 10 minūtes līdz darbam ar vidējo ātrumu 40km stundā un motors tikai pie paša darba uzsilst. Kamēr nav labi uzsilis tikmēr karstu nepūš, tāds remdens nāk ārā. Mēģināju gan ieslēgt lai tikai no salona ņem, gan uz auto. Visādi izmēģinājos.
Vabūt tas ir norāli priekš 9-5 01 gada. Nedomāju, ka tur ir baigā starpība kāds dzinējs. Bet nu padalieties ar pieredzi.
Manuprāt, tu jau pašā sākumā mēģini nepareizi uzsildīt auto.
Ja no silta motora maksimāli daudz ņemt siltuma, tad motors ilgāk uzsilst (jo daļa no enerģijas tiek tērēta, lai uzsildītu salonu, nevis motoru) un salonā ieplūst pavēss gaiss. Tādējādi, tiek palielināts patēriņš, jo motors ir auksts (SAAb instrukcija) un arī salonā nekas būtiski nemainās.
"Max heating", jeb atkausēšana ir paredzēta maksimāli ātri atbrīvoties no ledus uz stikliem, ar jebkādiem līdzekļiem, lai ātrāk uzsāktu drošu braukšanu.
Turpat, instrukcijā ir rakstīts, ka aukstajā laikā (ja nav ledus uz stikla - mana piebilde), vislabāk uzsildīt salonu braukšanas laikā uz maziem apgriezieniem (nevis stāvot - mana piebilde) un ar maziem ventilatora apgriezieniem un maksimālo temperatūru.
Tavs laiks ir OK, protams, es jau 3 mašīnas nomainīju un visām rudenī mainīju termostatu (arī strādājošo) un visām mašīnām karstais gaiss sāk parādīties nedaudz ātrāk. Saabam vēl nebiju mainījis.
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by elmo »

Visa problēma ir tajā, ka braucat ar nemotoriem!
Vot Griffina V6 ir īsta manta! Uzsilst ātri un ilgi paliek silts! Ziemā nav jārūcina auto, lai sildītos! Gandrīz stundu var sildīties ar silto gaisu no motortelpas! ;)

Ja braucot pa 10 minūtēm neuzsilts auto, visticamāk, ka antifrīzu dzenā pa garo loku, tobiš jāmaina termostats.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by lawyer »

Mans traktors pat uzsilst stipri ātrāk par 10 minūtēm (ja brauc, nevis stāv uz vietas vai mīcās korķī) - benzīnniekam tas nav normāli :geek:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Wilsons
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 476
Joined: Thu Feb 07, 2013 6:30 pm

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Wilsons »

man Saabins uzslits loti atri,braucu vel ar audi a4,tam vajadzigas paris minutes lidz sak pust silti gaisu,saabinam pietiek pabraukt 200-300 m un sak nakts silts gaiss,tempertura ari loti atri uzkapj motoram,salidzinosi ar citiem auto :)
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Andreas »

ko beigts termostats var nodarīt? Tik vien kā uzsilst lēnāk. nesmuki jau skan, bet negribētos neko ieguldīt, vai teiksim tā, ieguldīt, tikai tur, bez kā galīgi nevar.
to siltumu es varu pieciest. Auto tik un tā katru rītu sildu dažas minūtes un tad jau siltais gaiss lēnām parādās.

Hameleon, es rakstīju, ka tika izmēģināti visi varianti. Tik daudz ka aukstu vai mazliet uzsilušu motoru uz maksimālo jaunu nav jādarbina es saprotu. Bet bija doma, ka varbūt es kaut ko nedaru pareizi, līdz ar to katru rītu savādāk mēģināju sildīt telpu.

Bet jā, motors neuzsilst dažās minūtēs, un šobrīd pie mums ir ap 10 plusā, no rīta mašīnās termometrs gan 8 un citreiz 9 rāda, bet nu nav traki auksts. Ja ātrāk pabraucu tā, lai vidēji 50-60km sanāk, tad uzsilst ātrāk, bet ja atļautajos ātrumos, tad visas 10 man vajag, lai bultiņa līdz vidum pakāptos.
User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2737
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Vilcins »

Tik talu ka par degvielas optimalo paterinu esi padomajis,kuru nodrosina normala dzineja darba temperatura un par kuru atbild termostats,tikpat labi izsvied vinu ara un nebus jasatraucas ka parkarsis :mrgreen: Nu nemaksa tas termostats tik daudz lai vinu nemainitu.
Post Reply