Viss par un ap akumulatoriem

Bez SAAB'iem nomoka arī citi jautājumi
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Viss par un ap akumulatoriem

Post by Yukki »

Tradicionāli ziemā būtu jābūt topikam, kur visi dalās ar labajiem, sliktajiem akumulatoriem, lādēšanas pieredzi utml. sviestu:)

Sāksim ar pareizo recepti ar loģikas izskaidrojumu akumulatoru pareizai "piepīpēšanai" vienreiz par visām reizēm, kāpēc tieši tā un nevis savādāk!
Google izrādās saka vismaz 3 variantus tik vienkāršai lietai!:
1.vadu pievienošanas secība ("+" un "-" sākumā pie donora vai 2.auto)
2."-vada" pievienošana 2.auto akumulatoram vai "masai"
3.donorauto (ne)darbināšana 2.auto starta brīdī.

Es darīšu tā:
1."+"pie 2.auto, tad + pie donora,
2.tad "-" pie donora akumulatora, "-" pie 2.auto "masas" (nevis accu),
3.iedarbināšu savu (donor)auto uz 5 min
4.noslāpēšu savu auto
5.šķiļam 2.auto
6.noravējam vadus apgrieztā secībā, kā likām.

Nezinu kāpēc, bet ceru, ka pareizi un turpmāk sanāks. Līdz šim nezkāpēc biju izlaidis to 2.-ā auto "palādēšanu" pie sava iedarbināta auto, šķīlām uzreiz pie mana izslēgta, nesekmīgi, un tas parasti beidzās ar to, ka mans paliek darbojoties, kamēr tas otrs "šķiļ klāt":(. Nekas ļauns nav noticis, tā, šķiet dara vismaz puse lietotāju, bet ir sajūta, ka tā nav bijis pareizi.

P.s.man šo vajag katru ziemu, jo tā kā kaimiņš ir rūdīts "Mans dīzeliz lec vienmēr bez problēmām....
ēē''e...izņemot tās pāris reizes katru ziemu...", tad man nākas to nelaimes čupu glābt regulāri. Tā kā viņš ir patiešām klasisks veco laiku dīzelists ar lielu dīzeli, tad, loģiski, ka vadus un akumulatora lādētāju pats pirkt kategoriski atsakās, toties katrreiz ir viedoklis kā man viņu vajadzētu "piepīpēt", brauc maz, bet vismaz accu esot jauns:D Atteikties palīdzēt neesmu audzināts.

P.s.s. un vēl: vai ir daudz ļaužu, kas saviem akumulatoriem vismaz vienreiz gadā veic pilno uzlādi, ideālā variantā, cik saprotu, arī uzlādētāja kontrolēts izlādes cikls būtu jāveic. Es līdz šim to nedarīju, tas man likās lieki.- "oriģinālie" akumulatori, kas nāca no ražotāja kalpoja tāpat ilgi, savukārt, kad tie pēc daudziem gadiem beidzot izbeidzās, pēc tam tika pirkti dārgi brendi vai lēti "noname", kas visi gāja ~3 un vairāk gadus, bet šķiet, ne tik ilgi kā "oriģinālie no vācijas". Turpmāk pirkšu noname, jo starpību redzu tikai cenā, ne kalpošanas ilgumā, ja būs iedvesma, mēģināšu arī palādēt vienreiz gadā, jo braucu tomēr īsus attālumus, otrs auto vispār maz kustas.
User avatar
Smith
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2049
Joined: Tue Jun 10, 2008 2:11 am
Location: Riga

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by Smith »

Paldies par topiku. :) Man arī jautājums: cik liels gabals jānobrauc, lai aķis būtu uzlādējies pietiekami? Man sanāk dienā reizēm tikai kādi 5 km. Vai ir vērts atstāt dzinēju ieslēgtu vēl kādu brīdi? :oops:
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by elmo »

Pēc Aināra ieteikuma savulaik Griffinam iepirku Autostarts akumulatotu (75Ah), Autostarts veikalā uz Ulmaņa gatves!
Tiek tirgoti ar pastāstu, ka esot rūpnīcas aķi, tikai ar Autostarts uzlīmi, jo rūpnīcas aķiem, ko liek jaunos vācu auto neesot nekādu uzlīmju!

Noticēju, nopirku, un neesmu vīlies! Kopš vilkača iegādes Griffins brauc krietni mazāk 2-3 reizes nedēļā, bet lec no pus apgrieziena arī pie -12! Kaut gan aķim jau 3 gadi un braukts tiek tikai uz darbu un atpakaļ ~5 kilometri turp un tik pat atpakaļ!
Neko nelādēju papildus, tik šķiļu un braucu! Sēdekļa un logu apsilde vienmēr ieslēgta!

AUTOSTARTS :text-bravo:

Monbat : lēts, bet ja auto maz brauc, tad ir problēmas ar pielaišanu.

varta blue dynamic: visdārgākais un vissūdīgākais no visiem iepriekš minētajiem. Izlaida garu jau pēc 2 mēnešiem.

Panasonic: ekselents kalpošanas laiks! Uz Mazdas bija no rūpnīcas godam kalpojis 9 gadus!



Ir doma arī Vilkaci upgreidot uz Autostarts aķi, jo ar esošo kaut kā gurdeni lec. Vispār jau tas 4nieks motors tāds ar mietu sitams uz lekšanu, pat ja aķis jauns! Līdz V6 pus apgriezienam kā igauņu košļenei līdz Orbitam.

Kā reiz tagad akcijas cena:
autostarts.lv/product_info.php?products ... cts_id=979
Bez akcijas savulaik maksāja LVL 35 + 5 latu atlaide, ja atstāj veco aķi.

Ak jā, man atmiņā kaut kā liekas, ka iekš Griffina tas aķis ir ar gaišo plastmasu, nevis melno, bet gaišā plastmasa pēc bildēm atbilst 80Ah aķim :whistle:
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by lawyer »

Es uz traktora esmu lietojis Bosch un Varta. Bosch nokalpoja 4 gadus, Varta tagad kalpo otro gadu, nekādu problēmu :roll:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Kredoks
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 212
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:36 am

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by Kredoks »

Yukki

Topix interesants, bet kādēl Tu slāpē nost donoru pirms šķilt pacientu? Visu mūžu esmu atstājis pielaistu. Ja pacienta aķis čau, tad vismaz līdz garāžai vai iegādes vietai aizvilks...
Parējais gan tapat kā tavā aprakstā. It īpaši palādēt pacientu pirms škilšanas ir svētīgi.
User avatar
JimBeam
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 389
Joined: Fri Jul 27, 2012 3:42 pm
Location: pieRiga

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by JimBeam »

Pareizā secība mūsdienu, ar elektroniku un vadības blokiem pilnajiem auto esot šāda -
1. pievieno pie donora -
2. pievieno pie pacienta -
3. pievieno pie donora +
4. pievieno pie pacienta +
5. ļauj kādas 5-10 minūtes darboties donoram, lādējot pacientu
6. slāpējam donoru, vislabāk pat izņemt atslēgas
7. šķiļam pacientu
8. noņemam vadus apgrieztā kārtībā

vadu pievienošanas kārtība vairāk vai mazāk nepieciešama, lai izslēgtu pieskaršanos netīšām pie korpusa , īsā samešana utt
noslāpēt donoru vajag, jo startēšanas brīdī rodas nevajadzīgas slodzes uz donora elektroniku, kas var nokaut vienu vai otru vadības bloku. Pie noslāpēta motora daudzas elektroķēdes tiek izslēgtas un tāpēc drošāk.
Citādi labu gribēdams un palīdzot nezinātājam, var tikt pie beigtas elektronikas savā auto. Ja kāds ir ar mieru riskēt ar tiem tūkstots eirīšiem, droši var testēt vai dzīvē tā ir :D
Zinu, ka dažiem Meršiem ap 2000.gadu tieši šādas vārgas elektrosistēmas dēļ servisā, remontējot auto un drošības pēc noņemot klemmi ir sabojāts komforta vadības bloks, jo tas paliek aktīvs arīu pie izņemtas aizdedzes atslēgas. Čaļi, liekot virsū klemmi, sadzirksteļojās pārāk dauddz :D
User avatar
envoy
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2563
Joined: Wed May 05, 2010 4:08 pm
Location: Riga

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by envoy »

Man telefonā pie piezīmēm ir saglabāts šāds variants (arī sagūglēts un ņemts no it kā pieredzējušiem autodarboņiem):

0. dzinējs ir izslēgts
1. + klemmi pie miroņa akumulatora
2. + klemmi pie donora aku
3. - klemmi pie donora aku
4. - klemmi pie miroņa masas (ne akumulatora. varot sprāgt).
5. iedarbinam donoru un vismaz 5 minūtes parūcinam. pēc pieredzes, ja mironis ir pavisam miris - vismaz 15.
6. izslēdzam dzinēju (viss atkal drošības apstākļu dēļ)

ja ir izdevies pielaist
7. klemmes noņemt atpakaļejošā secībā, kā tās tika uzliktas (sākot ar masu no ex-miroņa).

Aķis man šobrīd ir Elmo izdaudzinātais Autostarts. Lēts un pagaidām kalpo labi. Tiesa mainīts tikai pagājušajā ziemā.
Oriģinālais Deta sāka atliekties pēc 2 gadiem un okončateļno atdeva galus pēc 3 gadiem (t.i. pagājušajā ziemā).
Es gan arī braucu samērā reti un īsus gabalus. Diez vai tas aķim pie šādiem mīnusiem patīk.
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by Ainars »

es ar Autostarts jau 5to ziemu gaazhu.. nav nekaadu paziimju par miršanu..šoriit uz "pusapgriezienu" atkal pieleca kautgan pedejaas dienaas sanaak max 20km nobraukt pa dienu... mans ir pilniibaa melns bez uzrakstiem... :mrgreen:
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by elmo »

Vēl viens novērojums no dzīves!
Galīgi nomirušu dīzeli ar benzīnnieku nemaz nevar piepīpēt! Arī pēc 20 min lādēšanas ar 2 pāriem statoila krokodīļu.
Tādu vēl bišķi čiepstošu gan var piešķilt.


Savukārt ar dīzeli var jebkuru benzīnnieku 2 minūšu laikā piešķilt, pat ja aķim nav nekādu dzīvības pazīmju!
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by uculs »

Sākšu ar to, ka no sava auto piepīpēt dodu tik tiem, kas paši noņem klemmi no sava aķa. Tas ir, es laižu viņa mašīnu nevis lādēju aķi. Ja kādam ir pretenzijas, var meklēt nākamo, kas gribēs izpalīdzēt. Tikai tā un nekā savādāk. Klemmes lieku ka pagadās. Laižot mana mašīnu noslāpēta.
No dzīves varu pateikt, ka 9-5 nekas nav sadedzis izsists, vai ka citādi bojāts laižot jebkurās kombinācijās ar ieslēgtiem/izslēgtiem dzinējiem. Sevišķi daudz reizes nav tas darīts, bet nu pāris desmiti sanāks.
Aigars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 988
Joined: Fri Nov 28, 2008 3:23 pm
Location: Jeekabpils

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by Aigars »

Ja ir gāzes iekārta, tad nevar rasties kaut kādas problēmas, ja noņemšu akumulatoru, lai to uzlādētu? Vai arī tur nav nekādu nianšu un viss būs kārtībā?
User avatar
jankab
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 679
Joined: Sat Apr 27, 2013 11:59 pm
Location: Rīga, Mežaparks

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by jankab »

Aigars wrote:Ja ir gāzes iekārta, tad nevar rasties kaut kādas problēmas, ja noņemšu akumulatoru, lai to uzlādētu? Vai arī tur nav nekādu nianšu un viss būs kārtībā?
Man nekad nekas nav pārstājis strādāt, esmu vairākkārt ņēmis nost un licis atpakaļ aķi.
Vienīgi, kad "gļukoja" gāzes iekārta(slēdzās iekšā/ārā), bija tad, kad biju aizmirsis pievilkt klemmu, bija vienkārši uzmesta atpakaļ.
EX SAAB 9³ SS , šobrīd divi X3 "bavāriešu dīzeļbobiki"
Aigars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 988
Joined: Fri Nov 28, 2008 3:23 pm
Location: Jeekabpils

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by Aigars »

jankab wrote:
Aigars wrote:Ja ir gāzes iekārta, tad nevar rasties kaut kādas problēmas, ja noņemšu akumulatoru, lai to uzlādētu? Vai arī tur nav nekādu nianšu un viss būs kārtībā?
Man nekad nekas nav pārstājis strādāt, esmu vairākkārt ņēmis nost un licis atpakaļ aķi.
Vienīgi, kad "gļukoja" gāzes iekārta(slēdzās iekšā/ārā), bija tad, kad biju aizmirsis pievilkt klemmu, bija vienkārši uzmesta atpakaļ.
Paldies! Man kaut kā šķiet labāk, ja pasmejas par muļķīgu jautājumu, nevis par to, ka es jau kaut ko esmu izdarījis nepareizi :)
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by Yukki »

uculs wrote:Sākšu ar to, ka no sava auto piepīpēt dodu tik tiem, kas paši noņem klemmi no sava aķa. Tas ir, es laižu viņa mašīnu nevis lādēju aķi. Ja kādam ir pretenzijas, var meklēt nākamo, kas gribēs izpalīdzēt. Tikai tā un nekā savādāk. Klemmes lieku ka pagadās. Laižot mana mašīnu noslāpēta.
No dzīves varu pateikt, ka 9-5 nekas nav sadedzis izsists, vai ka citādi bojāts laižot jebkurās kombinācijās ar ieslēgtiem/izslēgtiem dzinējiem. Sevišķi daudz reizes nav tas darīts, bet nu pāris desmiti sanāks.
ucul, Tu esi oriģināls! Pamatojums, ka liec nelaimīgajam noņemt klemmi? Tas auto vispār turpina rūkt bez akumulatora, pēc tam, kad Tu atvienojies?
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re: Viss par un ap akumulatoriem

Post by uculs »

Pamatojums, ka man nav jālādē, viņa aķis. Viņš var arī ņemt manējo āra un nest uz savu mašīnu, man nekas nav pretī. Lai noņemtu klemmi, vairāk par 20sekundēm nevajag, ar visu atslēgas atrašanu minūte var iekļauties. Ja viņa aķis ir tukšs, tas tikai traucē un nekādi nepalīdz pielaist auto. Ja kādam nepatīk, veikalā ir jauni aķi, servisos meistari, visu var salabot. Vienkārši, man samērā bieži sanāk piepīpēt mašīnas, ne no savas mašīnas, bet no atsevišķa aķīša un, ja ir noņemt tukšais, viss sokas labāk. Te jau daži rakstīja, ka jāpalādē līdz 15 min. Man nav tādas vēlmes. Viss ir prasītāja ziņā, vajag nevajag, man nevajag, es tik piedāvāju risinājumu. Un kas vainas parūkt 10sec bez aķīša, labāk nekā 20min censties uzlādēt viņa tukšo aķi, lai pats ņem un lādē.
Man gan neviens kaimiņš nekad vēl nav prasījis piepīpēt, bet nu divus rītus pēc kārtas es to nedarītu, drīzāk tāpēc, ka man nav laika no rītiem, es guļu līdz pēdējam un tad jau piecas minūtes kavēt, tas nozīme nokavēt visur.
Ja runā par aķīšīem, tad es nezinu kāds aķis stāv kaimiņa dīzeļpasātam, bet viņš to šitādā laika griež 20 min no vietas, kamēr tas brīnums pielec
Last edited by uculs on Mon Jan 20, 2014 9:10 pm, edited 1 time in total.
Post Reply