Viss par un ap akumulatoriem
Viss par un ap akumulatoriem
Tradicionāli ziemā būtu jābūt topikam, kur visi dalās ar labajiem, sliktajiem akumulatoriem, lādēšanas pieredzi utml. sviestu:)
Sāksim ar pareizo recepti ar loģikas izskaidrojumu akumulatoru pareizai "piepīpēšanai" vienreiz par visām reizēm, kāpēc tieši tā un nevis savādāk!
Google izrādās saka vismaz 3 variantus tik vienkāršai lietai!:
1.vadu pievienošanas secība ("+" un "-" sākumā pie donora vai 2.auto)
2."-vada" pievienošana 2.auto akumulatoram vai "masai"
3.donorauto (ne)darbināšana 2.auto starta brīdī.
Es darīšu tā:
1."+"pie 2.auto, tad + pie donora,
2.tad "-" pie donora akumulatora, "-" pie 2.auto "masas" (nevis accu),
3.iedarbināšu savu (donor)auto uz 5 min
4.noslāpēšu savu auto
5.šķiļam 2.auto
6.noravējam vadus apgrieztā secībā, kā likām.
Nezinu kāpēc, bet ceru, ka pareizi un turpmāk sanāks. Līdz šim nezkāpēc biju izlaidis to 2.-ā auto "palādēšanu" pie sava iedarbināta auto, šķīlām uzreiz pie mana izslēgta, nesekmīgi, un tas parasti beidzās ar to, ka mans paliek darbojoties, kamēr tas otrs "šķiļ klāt":(. Nekas ļauns nav noticis, tā, šķiet dara vismaz puse lietotāju, bet ir sajūta, ka tā nav bijis pareizi.
P.s.man šo vajag katru ziemu, jo tā kā kaimiņš ir rūdīts "Mans dīzeliz lec vienmēr bez problēmām....
ēē''e...izņemot tās pāris reizes katru ziemu...", tad man nākas to nelaimes čupu glābt regulāri. Tā kā viņš ir patiešām klasisks veco laiku dīzelists ar lielu dīzeli, tad, loģiski, ka vadus un akumulatora lādētāju pats pirkt kategoriski atsakās, toties katrreiz ir viedoklis kā man viņu vajadzētu "piepīpēt", brauc maz, bet vismaz accu esot jauns:D Atteikties palīdzēt neesmu audzināts.
P.s.s. un vēl: vai ir daudz ļaužu, kas saviem akumulatoriem vismaz vienreiz gadā veic pilno uzlādi, ideālā variantā, cik saprotu, arī uzlādētāja kontrolēts izlādes cikls būtu jāveic. Es līdz šim to nedarīju, tas man likās lieki.- "oriģinālie" akumulatori, kas nāca no ražotāja kalpoja tāpat ilgi, savukārt, kad tie pēc daudziem gadiem beidzot izbeidzās, pēc tam tika pirkti dārgi brendi vai lēti "noname", kas visi gāja ~3 un vairāk gadus, bet šķiet, ne tik ilgi kā "oriģinālie no vācijas". Turpmāk pirkšu noname, jo starpību redzu tikai cenā, ne kalpošanas ilgumā, ja būs iedvesma, mēģināšu arī palādēt vienreiz gadā, jo braucu tomēr īsus attālumus, otrs auto vispār maz kustas.
Sāksim ar pareizo recepti ar loģikas izskaidrojumu akumulatoru pareizai "piepīpēšanai" vienreiz par visām reizēm, kāpēc tieši tā un nevis savādāk!
Google izrādās saka vismaz 3 variantus tik vienkāršai lietai!:
1.vadu pievienošanas secība ("+" un "-" sākumā pie donora vai 2.auto)
2."-vada" pievienošana 2.auto akumulatoram vai "masai"
3.donorauto (ne)darbināšana 2.auto starta brīdī.
Es darīšu tā:
1."+"pie 2.auto, tad + pie donora,
2.tad "-" pie donora akumulatora, "-" pie 2.auto "masas" (nevis accu),
3.iedarbināšu savu (donor)auto uz 5 min
4.noslāpēšu savu auto
5.šķiļam 2.auto
6.noravējam vadus apgrieztā secībā, kā likām.
Nezinu kāpēc, bet ceru, ka pareizi un turpmāk sanāks. Līdz šim nezkāpēc biju izlaidis to 2.-ā auto "palādēšanu" pie sava iedarbināta auto, šķīlām uzreiz pie mana izslēgta, nesekmīgi, un tas parasti beidzās ar to, ka mans paliek darbojoties, kamēr tas otrs "šķiļ klāt":(. Nekas ļauns nav noticis, tā, šķiet dara vismaz puse lietotāju, bet ir sajūta, ka tā nav bijis pareizi.
P.s.man šo vajag katru ziemu, jo tā kā kaimiņš ir rūdīts "Mans dīzeliz lec vienmēr bez problēmām....
ēē''e...izņemot tās pāris reizes katru ziemu...", tad man nākas to nelaimes čupu glābt regulāri. Tā kā viņš ir patiešām klasisks veco laiku dīzelists ar lielu dīzeli, tad, loģiski, ka vadus un akumulatora lādētāju pats pirkt kategoriski atsakās, toties katrreiz ir viedoklis kā man viņu vajadzētu "piepīpēt", brauc maz, bet vismaz accu esot jauns:D Atteikties palīdzēt neesmu audzināts.
P.s.s. un vēl: vai ir daudz ļaužu, kas saviem akumulatoriem vismaz vienreiz gadā veic pilno uzlādi, ideālā variantā, cik saprotu, arī uzlādētāja kontrolēts izlādes cikls būtu jāveic. Es līdz šim to nedarīju, tas man likās lieki.- "oriģinālie" akumulatori, kas nāca no ražotāja kalpoja tāpat ilgi, savukārt, kad tie pēc daudziem gadiem beidzot izbeidzās, pēc tam tika pirkti dārgi brendi vai lēti "noname", kas visi gāja ~3 un vairāk gadus, bet šķiet, ne tik ilgi kā "oriģinālie no vācijas". Turpmāk pirkšu noname, jo starpību redzu tikai cenā, ne kalpošanas ilgumā, ja būs iedvesma, mēģināšu arī palādēt vienreiz gadā, jo braucu tomēr īsus attālumus, otrs auto vispār maz kustas.
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Paldies par topiku. Man arī jautājums: cik liels gabals jānobrauc, lai aķis būtu uzlādējies pietiekami? Man sanāk dienā reizēm tikai kādi 5 km. Vai ir vērts atstāt dzinēju ieslēgtu vēl kādu brīdi?
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Pēc Aināra ieteikuma savulaik Griffinam iepirku Autostarts akumulatotu (75Ah), Autostarts veikalā uz Ulmaņa gatves!
Tiek tirgoti ar pastāstu, ka esot rūpnīcas aķi, tikai ar Autostarts uzlīmi, jo rūpnīcas aķiem, ko liek jaunos vācu auto neesot nekādu uzlīmju!
Noticēju, nopirku, un neesmu vīlies! Kopš vilkača iegādes Griffins brauc krietni mazāk 2-3 reizes nedēļā, bet lec no pus apgrieziena arī pie -12! Kaut gan aķim jau 3 gadi un braukts tiek tikai uz darbu un atpakaļ ~5 kilometri turp un tik pat atpakaļ!
Neko nelādēju papildus, tik šķiļu un braucu! Sēdekļa un logu apsilde vienmēr ieslēgta!
AUTOSTARTS
Monbat : lēts, bet ja auto maz brauc, tad ir problēmas ar pielaišanu.
varta blue dynamic: visdārgākais un vissūdīgākais no visiem iepriekš minētajiem. Izlaida garu jau pēc 2 mēnešiem.
Panasonic: ekselents kalpošanas laiks! Uz Mazdas bija no rūpnīcas godam kalpojis 9 gadus!
Ir doma arī Vilkaci upgreidot uz Autostarts aķi, jo ar esošo kaut kā gurdeni lec. Vispār jau tas 4nieks motors tāds ar mietu sitams uz lekšanu, pat ja aķis jauns! Līdz V6 pus apgriezienam kā igauņu košļenei līdz Orbitam.
Kā reiz tagad akcijas cena:
autostarts.lv/product_info.php?products ... cts_id=979
Bez akcijas savulaik maksāja LVL 35 + 5 latu atlaide, ja atstāj veco aķi.
Ak jā, man atmiņā kaut kā liekas, ka iekš Griffina tas aķis ir ar gaišo plastmasu, nevis melno, bet gaišā plastmasa pēc bildēm atbilst 80Ah aķim
Tiek tirgoti ar pastāstu, ka esot rūpnīcas aķi, tikai ar Autostarts uzlīmi, jo rūpnīcas aķiem, ko liek jaunos vācu auto neesot nekādu uzlīmju!
Noticēju, nopirku, un neesmu vīlies! Kopš vilkača iegādes Griffins brauc krietni mazāk 2-3 reizes nedēļā, bet lec no pus apgrieziena arī pie -12! Kaut gan aķim jau 3 gadi un braukts tiek tikai uz darbu un atpakaļ ~5 kilometri turp un tik pat atpakaļ!
Neko nelādēju papildus, tik šķiļu un braucu! Sēdekļa un logu apsilde vienmēr ieslēgta!
AUTOSTARTS
Monbat : lēts, bet ja auto maz brauc, tad ir problēmas ar pielaišanu.
varta blue dynamic: visdārgākais un vissūdīgākais no visiem iepriekš minētajiem. Izlaida garu jau pēc 2 mēnešiem.
Panasonic: ekselents kalpošanas laiks! Uz Mazdas bija no rūpnīcas godam kalpojis 9 gadus!
Ir doma arī Vilkaci upgreidot uz Autostarts aķi, jo ar esošo kaut kā gurdeni lec. Vispār jau tas 4nieks motors tāds ar mietu sitams uz lekšanu, pat ja aķis jauns! Līdz V6 pus apgriezienam kā igauņu košļenei līdz Orbitam.
Kā reiz tagad akcijas cena:
autostarts.lv/product_info.php?products ... cts_id=979
Bez akcijas savulaik maksāja LVL 35 + 5 latu atlaide, ja atstāj veco aķi.
Ak jā, man atmiņā kaut kā liekas, ka iekš Griffina tas aķis ir ar gaišo plastmasu, nevis melno, bet gaišā plastmasa pēc bildēm atbilst 80Ah aķim
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Es uz traktora esmu lietojis Bosch un Varta. Bosch nokalpoja 4 gadus, Varta tagad kalpo otro gadu, nekādu problēmu
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Yukki
Topix interesants, bet kādēl Tu slāpē nost donoru pirms šķilt pacientu? Visu mūžu esmu atstājis pielaistu. Ja pacienta aķis čau, tad vismaz līdz garāžai vai iegādes vietai aizvilks...
Parējais gan tapat kā tavā aprakstā. It īpaši palādēt pacientu pirms škilšanas ir svētīgi.
Topix interesants, bet kādēl Tu slāpē nost donoru pirms šķilt pacientu? Visu mūžu esmu atstājis pielaistu. Ja pacienta aķis čau, tad vismaz līdz garāžai vai iegādes vietai aizvilks...
Parējais gan tapat kā tavā aprakstā. It īpaši palādēt pacientu pirms škilšanas ir svētīgi.
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Pareizā secība mūsdienu, ar elektroniku un vadības blokiem pilnajiem auto esot šāda -
1. pievieno pie donora -
2. pievieno pie pacienta -
3. pievieno pie donora +
4. pievieno pie pacienta +
5. ļauj kādas 5-10 minūtes darboties donoram, lādējot pacientu
6. slāpējam donoru, vislabāk pat izņemt atslēgas
7. šķiļam pacientu
8. noņemam vadus apgrieztā kārtībā
vadu pievienošanas kārtība vairāk vai mazāk nepieciešama, lai izslēgtu pieskaršanos netīšām pie korpusa , īsā samešana utt
noslāpēt donoru vajag, jo startēšanas brīdī rodas nevajadzīgas slodzes uz donora elektroniku, kas var nokaut vienu vai otru vadības bloku. Pie noslāpēta motora daudzas elektroķēdes tiek izslēgtas un tāpēc drošāk.
Citādi labu gribēdams un palīdzot nezinātājam, var tikt pie beigtas elektronikas savā auto. Ja kāds ir ar mieru riskēt ar tiem tūkstots eirīšiem, droši var testēt vai dzīvē tā ir
Zinu, ka dažiem Meršiem ap 2000.gadu tieši šādas vārgas elektrosistēmas dēļ servisā, remontējot auto un drošības pēc noņemot klemmi ir sabojāts komforta vadības bloks, jo tas paliek aktīvs arīu pie izņemtas aizdedzes atslēgas. Čaļi, liekot virsū klemmi, sadzirksteļojās pārāk dauddz
1. pievieno pie donora -
2. pievieno pie pacienta -
3. pievieno pie donora +
4. pievieno pie pacienta +
5. ļauj kādas 5-10 minūtes darboties donoram, lādējot pacientu
6. slāpējam donoru, vislabāk pat izņemt atslēgas
7. šķiļam pacientu
8. noņemam vadus apgrieztā kārtībā
vadu pievienošanas kārtība vairāk vai mazāk nepieciešama, lai izslēgtu pieskaršanos netīšām pie korpusa , īsā samešana utt
noslāpēt donoru vajag, jo startēšanas brīdī rodas nevajadzīgas slodzes uz donora elektroniku, kas var nokaut vienu vai otru vadības bloku. Pie noslāpēta motora daudzas elektroķēdes tiek izslēgtas un tāpēc drošāk.
Citādi labu gribēdams un palīdzot nezinātājam, var tikt pie beigtas elektronikas savā auto. Ja kāds ir ar mieru riskēt ar tiem tūkstots eirīšiem, droši var testēt vai dzīvē tā ir
Zinu, ka dažiem Meršiem ap 2000.gadu tieši šādas vārgas elektrosistēmas dēļ servisā, remontējot auto un drošības pēc noņemot klemmi ir sabojāts komforta vadības bloks, jo tas paliek aktīvs arīu pie izņemtas aizdedzes atslēgas. Čaļi, liekot virsū klemmi, sadzirksteļojās pārāk dauddz
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Man telefonā pie piezīmēm ir saglabāts šāds variants (arī sagūglēts un ņemts no it kā pieredzējušiem autodarboņiem):
0. dzinējs ir izslēgts
1. + klemmi pie miroņa akumulatora
2. + klemmi pie donora aku
3. - klemmi pie donora aku
4. - klemmi pie miroņa masas (ne akumulatora. varot sprāgt).
5. iedarbinam donoru un vismaz 5 minūtes parūcinam. pēc pieredzes, ja mironis ir pavisam miris - vismaz 15.
6. izslēdzam dzinēju (viss atkal drošības apstākļu dēļ)
ja ir izdevies pielaist
7. klemmes noņemt atpakaļejošā secībā, kā tās tika uzliktas (sākot ar masu no ex-miroņa).
Aķis man šobrīd ir Elmo izdaudzinātais Autostarts. Lēts un pagaidām kalpo labi. Tiesa mainīts tikai pagājušajā ziemā.
Oriģinālais Deta sāka atliekties pēc 2 gadiem un okončateļno atdeva galus pēc 3 gadiem (t.i. pagājušajā ziemā).
Es gan arī braucu samērā reti un īsus gabalus. Diez vai tas aķim pie šādiem mīnusiem patīk.
0. dzinējs ir izslēgts
1. + klemmi pie miroņa akumulatora
2. + klemmi pie donora aku
3. - klemmi pie donora aku
4. - klemmi pie miroņa masas (ne akumulatora. varot sprāgt).
5. iedarbinam donoru un vismaz 5 minūtes parūcinam. pēc pieredzes, ja mironis ir pavisam miris - vismaz 15.
6. izslēdzam dzinēju (viss atkal drošības apstākļu dēļ)
ja ir izdevies pielaist
7. klemmes noņemt atpakaļejošā secībā, kā tās tika uzliktas (sākot ar masu no ex-miroņa).
Aķis man šobrīd ir Elmo izdaudzinātais Autostarts. Lēts un pagaidām kalpo labi. Tiesa mainīts tikai pagājušajā ziemā.
Oriģinālais Deta sāka atliekties pēc 2 gadiem un okončateļno atdeva galus pēc 3 gadiem (t.i. pagājušajā ziemā).
Es gan arī braucu samērā reti un īsus gabalus. Diez vai tas aķim pie šādiem mīnusiem patīk.
Re: Viss par un ap akumulatoriem
es ar Autostarts jau 5to ziemu gaazhu.. nav nekaadu paziimju par miršanu..šoriit uz "pusapgriezienu" atkal pieleca kautgan pedejaas dienaas sanaak max 20km nobraukt pa dienu... mans ir pilniibaa melns bez uzrakstiem...
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Vēl viens novērojums no dzīves!
Galīgi nomirušu dīzeli ar benzīnnieku nemaz nevar piepīpēt! Arī pēc 20 min lādēšanas ar 2 pāriem statoila krokodīļu.
Tādu vēl bišķi čiepstošu gan var piešķilt.
Savukārt ar dīzeli var jebkuru benzīnnieku 2 minūšu laikā piešķilt, pat ja aķim nav nekādu dzīvības pazīmju!
Galīgi nomirušu dīzeli ar benzīnnieku nemaz nevar piepīpēt! Arī pēc 20 min lādēšanas ar 2 pāriem statoila krokodīļu.
Tādu vēl bišķi čiepstošu gan var piešķilt.
Savukārt ar dīzeli var jebkuru benzīnnieku 2 minūšu laikā piešķilt, pat ja aķim nav nekādu dzīvības pazīmju!
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Sākšu ar to, ka no sava auto piepīpēt dodu tik tiem, kas paši noņem klemmi no sava aķa. Tas ir, es laižu viņa mašīnu nevis lādēju aķi. Ja kādam ir pretenzijas, var meklēt nākamo, kas gribēs izpalīdzēt. Tikai tā un nekā savādāk. Klemmes lieku ka pagadās. Laižot mana mašīnu noslāpēta.
No dzīves varu pateikt, ka 9-5 nekas nav sadedzis izsists, vai ka citādi bojāts laižot jebkurās kombinācijās ar ieslēgtiem/izslēgtiem dzinējiem. Sevišķi daudz reizes nav tas darīts, bet nu pāris desmiti sanāks.
No dzīves varu pateikt, ka 9-5 nekas nav sadedzis izsists, vai ka citādi bojāts laižot jebkurās kombinācijās ar ieslēgtiem/izslēgtiem dzinējiem. Sevišķi daudz reizes nav tas darīts, bet nu pāris desmiti sanāks.
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Ja ir gāzes iekārta, tad nevar rasties kaut kādas problēmas, ja noņemšu akumulatoru, lai to uzlādētu? Vai arī tur nav nekādu nianšu un viss būs kārtībā?
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Man nekad nekas nav pārstājis strādāt, esmu vairākkārt ņēmis nost un licis atpakaļ aķi.Aigars wrote:Ja ir gāzes iekārta, tad nevar rasties kaut kādas problēmas, ja noņemšu akumulatoru, lai to uzlādētu? Vai arī tur nav nekādu nianšu un viss būs kārtībā?
Vienīgi, kad "gļukoja" gāzes iekārta(slēdzās iekšā/ārā), bija tad, kad biju aizmirsis pievilkt klemmu, bija vienkārši uzmesta atpakaļ.
EX SAAB 9³ SS , šobrīd divi X3 "bavāriešu dīzeļbobiki"
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Paldies! Man kaut kā šķiet labāk, ja pasmejas par muļķīgu jautājumu, nevis par to, ka es jau kaut ko esmu izdarījis nepareizijankab wrote:Man nekad nekas nav pārstājis strādāt, esmu vairākkārt ņēmis nost un licis atpakaļ aķi.Aigars wrote:Ja ir gāzes iekārta, tad nevar rasties kaut kādas problēmas, ja noņemšu akumulatoru, lai to uzlādētu? Vai arī tur nav nekādu nianšu un viss būs kārtībā?
Vienīgi, kad "gļukoja" gāzes iekārta(slēdzās iekšā/ārā), bija tad, kad biju aizmirsis pievilkt klemmu, bija vienkārši uzmesta atpakaļ.
Re: Viss par un ap akumulatoriem
ucul, Tu esi oriģināls! Pamatojums, ka liec nelaimīgajam noņemt klemmi? Tas auto vispār turpina rūkt bez akumulatora, pēc tam, kad Tu atvienojies?uculs wrote:Sākšu ar to, ka no sava auto piepīpēt dodu tik tiem, kas paši noņem klemmi no sava aķa. Tas ir, es laižu viņa mašīnu nevis lādēju aķi. Ja kādam ir pretenzijas, var meklēt nākamo, kas gribēs izpalīdzēt. Tikai tā un nekā savādāk. Klemmes lieku ka pagadās. Laižot mana mašīnu noslāpēta.
No dzīves varu pateikt, ka 9-5 nekas nav sadedzis izsists, vai ka citādi bojāts laižot jebkurās kombinācijās ar ieslēgtiem/izslēgtiem dzinējiem. Sevišķi daudz reizes nav tas darīts, bet nu pāris desmiti sanāks.
Re: Viss par un ap akumulatoriem
Pamatojums, ka man nav jālādē, viņa aķis. Viņš var arī ņemt manējo āra un nest uz savu mašīnu, man nekas nav pretī. Lai noņemtu klemmi, vairāk par 20sekundēm nevajag, ar visu atslēgas atrašanu minūte var iekļauties. Ja viņa aķis ir tukšs, tas tikai traucē un nekādi nepalīdz pielaist auto. Ja kādam nepatīk, veikalā ir jauni aķi, servisos meistari, visu var salabot. Vienkārši, man samērā bieži sanāk piepīpēt mašīnas, ne no savas mašīnas, bet no atsevišķa aķīša un, ja ir noņemt tukšais, viss sokas labāk. Te jau daži rakstīja, ka jāpalādē līdz 15 min. Man nav tādas vēlmes. Viss ir prasītāja ziņā, vajag nevajag, man nevajag, es tik piedāvāju risinājumu. Un kas vainas parūkt 10sec bez aķīša, labāk nekā 20min censties uzlādēt viņa tukšo aķi, lai pats ņem un lādē.
Man gan neviens kaimiņš nekad vēl nav prasījis piepīpēt, bet nu divus rītus pēc kārtas es to nedarītu, drīzāk tāpēc, ka man nav laika no rītiem, es guļu līdz pēdējam un tad jau piecas minūtes kavēt, tas nozīme nokavēt visur.
Ja runā par aķīšīem, tad es nezinu kāds aķis stāv kaimiņa dīzeļpasātam, bet viņš to šitādā laika griež 20 min no vietas, kamēr tas brīnums pielec
Man gan neviens kaimiņš nekad vēl nav prasījis piepīpēt, bet nu divus rītus pēc kārtas es to nedarītu, drīzāk tāpēc, ka man nav laika no rītiem, es guļu līdz pēdējam un tad jau piecas minūtes kavēt, tas nozīme nokavēt visur.
Ja runā par aķīšīem, tad es nezinu kāds aķis stāv kaimiņa dīzeļpasātam, bet viņš to šitādā laika griež 20 min no vietas, kamēr tas brīnums pielec
Last edited by uculs on Mon Jan 20, 2014 9:10 pm, edited 1 time in total.