Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Man atkal tāds jautājums, Vilkacim temperatūras dačika šautra negrib smuki stāvēt pa vidu, bet stāv vai nu uz 1/4 vai vai vispār lejā, kā aukstam motoram!
Dažreiz pēc noslāpēšanas un atkārtotas pielaišanas šautra nostājas smuki pa vidu (1/2), kā tam būtu jābūt.
Termostats čakarējas, jeb pats dačiks!?
Ar siltumu salonā viss kārtībā, arī pie -11 bija silti un omulīgi, tāpēc neliekas, ka dzenātu pa garo loku tikai.
Dažreiz pēc noslāpēšanas un atkārtotas pielaišanas šautra nostājas smuki pa vidu (1/2), kā tam būtu jābūt.
Termostats čakarējas, jeb pats dačiks!?
Ar siltumu salonā viss kārtībā, arī pie -11 bija silti un omulīgi, tāpēc neliekas, ka dzenātu pa garo loku tikai.
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Temperetūras devējs?
EX SAAB 9³ SS , šobrīd divi X3 "bavāriešu dīzeļbobiki"
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
liela varbutiba manam kad iegadajos ari sadi brinumi bij tad radija,tad neradija,nomainiju deveju un vis ciki piki
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Tobiš figņa, nav pamata satraukties!? Remonts par santīmu!?
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Kolēģi, nekur forumā nevarēju atrast info par tā saucamo "dyno"/"tuning"/"stage" (ja es pareizi izrakstos)
cik saprotu, tad saabiem ir iespējams uztaisīt tuningu ar stage 1 - stage 5 (correct me if I'am wrong)
tā kā esmu galīgs iesācējs šajā jautājumā, tad gribēju noskaidrot, vai Rīgā to var uztiasīt (ja nekļūdos, tad ArTEH taisa, tāpēc varbūt Arnijs varētu sniegt kādu profesionālu info)
un ko iegūs ar katru stage (proti cik hk un grieze Nm nāk klāt katrā stage)?
Kāds upgreids būs manam stock 9-5, '98, 2.3t, manuālis, 125kW, torque Nm ar stage 1 un cik tas aputveni maksā un vai no dzelžiem kkas tiek mainīts?
Ja pareizi saprotu, tad ar stage 1 tiek pārprogrammēts ECU izmantojot T7 vai ne? un vai ir risks kko uzlaist gaisā pēc tam, kad ir veiktas šādas modifikācijas (piemēram, ECU iemācās lidot vai arī kāds cits bloks piem ABS utt...)?
Paldies par atsaucību!
cik saprotu, tad saabiem ir iespējams uztaisīt tuningu ar stage 1 - stage 5 (correct me if I'am wrong)
tā kā esmu galīgs iesācējs šajā jautājumā, tad gribēju noskaidrot, vai Rīgā to var uztiasīt (ja nekļūdos, tad ArTEH taisa, tāpēc varbūt Arnijs varētu sniegt kādu profesionālu info)
un ko iegūs ar katru stage (proti cik hk un grieze Nm nāk klāt katrā stage)?
Kāds upgreids būs manam stock 9-5, '98, 2.3t, manuālis, 125kW, torque Nm ar stage 1 un cik tas aputveni maksā un vai no dzelžiem kkas tiek mainīts?
Ja pareizi saprotu, tad ar stage 1 tiek pārprogrammēts ECU izmantojot T7 vai ne? un vai ir risks kko uzlaist gaisā pēc tam, kad ir veiktas šādas modifikācijas (piemēram, ECU iemācās lidot vai arī kāds cits bloks piem ABS utt...)?
Paldies par atsaucību!
SAAB 9-5 2.3t TD04 (~275 hp/400 Nm)
ex SAAB 9-3og 2.0 Aero
ex SAAB 9-3og 2.0 Aero
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Atver kādu tuninga kantora lapu un palūri tur, kādi dzelži nepieciešami katrā no steidžiem un cik zirdziņus un ņūtonus tas dos. Tas dalījums pa steidžiem tāds nosacīts - teorētiski jau tu vari piedzīt softu kādu vien vēlies, protams, atbilstoši dzelžiem, kas sakrāmēti uz auto. Bet tas tad ir izvirtības, kas visdrīzāk jau notiek mājas apstākļos, eksperimentējot ar softā sarakstītajiem cipariem un testējot nullīšu un vieninieciņu transformāciju reālā motora darbībā un auto uzvedībā uz ceļa.
Reku, piemēram, Maptun piedāvājums priekš tava auto - http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=38" onclick="window.open(this.href);return false; Kā redzams, pirmā steidžā no dzelžiem nekas nav vajadzīgs, tiek koriģēta tikai smadzene. Ieguvums, salīdzinot ar esošo, neslikts - 235Hp/380Nm, var beidzot braukt, nevis pārvietoties. Nākamais solis ir normāla izplūde un tuklāks gaisa filtrs, kas vēl šo to dos klāt.
Aizbrauc pie Arnija, gan jau iešūs kaut ko, lai kādu brīdi čurātu karstu. Saku "kādu laiku", jo viss ir relatīvs - pienāks brīdis, kad tie 235 zirgi šķitīs jūtami par maz, ar 250 jau varēs braukt. Tad pēc laika gribēsies kādus 270-280. Tad uz ziemu iemetīsi stock softu, nedēļu liksies, ka viss ir slikti, taču tad pieradīsi. Ja auto pastāvēs nedēļu servisā un tikmēr brauksi ar kādu 100-150 zirgu vāģi, tad pēc tam savs Saabiņš ar stock softu liksies raķete. Utt.
Reku, piemēram, Maptun piedāvājums priekš tava auto - http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=38" onclick="window.open(this.href);return false; Kā redzams, pirmā steidžā no dzelžiem nekas nav vajadzīgs, tiek koriģēta tikai smadzene. Ieguvums, salīdzinot ar esošo, neslikts - 235Hp/380Nm, var beidzot braukt, nevis pārvietoties. Nākamais solis ir normāla izplūde un tuklāks gaisa filtrs, kas vēl šo to dos klāt.
Aizbrauc pie Arnija, gan jau iešūs kaut ko, lai kādu brīdi čurātu karstu. Saku "kādu laiku", jo viss ir relatīvs - pienāks brīdis, kad tie 235 zirgi šķitīs jūtami par maz, ar 250 jau varēs braukt. Tad pēc laika gribēsies kādus 270-280. Tad uz ziemu iemetīsi stock softu, nedēļu liksies, ka viss ir slikti, taču tad pieradīsi. Ja auto pastāvēs nedēļu servisā un tikmēr brauksi ar kādu 100-150 zirgu vāģi, tad pēc tam savs Saabiņš ar stock softu liksies raķete. Utt.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
he he... paldies edij! ļoti vērtīga informācija...
tieši kādam laikam arī plānoju šo upgreidu... tad kad sākšu "čūrāt remdenu" tad domāšu ko darīt...
tagad ieraudzīju, ka elmo parakstā stāv 2 saabi "steidžoti" pie ArTEH.. elmo, varbūt vari padalīties ar savām zināšanām?
un kā ir ar degvielas patēriņu? palielinās? (esmu dzirdējis, ka čipojot dīzeļus, patēriņš pat samazinās, nez kā ir ar petrol engine?)
džingelbels!
tieši kādam laikam arī plānoju šo upgreidu... tad kad sākšu "čūrāt remdenu" tad domāšu ko darīt...
tagad ieraudzīju, ka elmo parakstā stāv 2 saabi "steidžoti" pie ArTEH.. elmo, varbūt vari padalīties ar savām zināšanām?
un kā ir ar degvielas patēriņu? palielinās? (esmu dzirdējis, ka čipojot dīzeļus, patēriņš pat samazinās, nez kā ir ar petrol engine?)
džingelbels!
SAAB 9-5 2.3t TD04 (~275 hp/400 Nm)
ex SAAB 9-3og 2.0 Aero
ex SAAB 9-3og 2.0 Aero
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Reku Abbott racing piedāvājums http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=357" onclick="window.open(this.href);return false;
Un, ja vien atmiņa neviļ, nesen pa ausu galam dzirdēju, ka iekš Arteh parādījusies šilte ar "Hirsch Performance" - varbūt var kaut ko sarunāt no šīs sērijas.
Degvielas patēriņš - sākotnēji noteikti pieaug un pamatīgi, jo gāzes pedālis tiek darbināts atraktīvāk. Bet vēlāk, kad apradīsi ar jaudu un iemācīsies braukt kā pieklājas (tas nebūt nenozīmē braukt kā sēnei) - lieku roku uz sirds un saku, ka, vismaz ar Stage1, samazinās. Jo īpaši, ja tev stock'ā ir svaram neatbilstoša jauda, kas pie Stage1 tiek uzgriezta kaut necik samērīgā apjomā. Un īstenībā man arī ar Maptun Stage 3 nebūt nešķiet, ka auto būtu nesamērīgi rijīgs - ja brauc ar prātu, tad normas robežās. Kad iespiež tā, lai smaids līdz ausīm, tad arī ierij vairāk benzīna, taču smaids ir tāds, ka patēriņš tādos brīžos kļūst otršķirīgs.
Un, ja vien atmiņa neviļ, nesen pa ausu galam dzirdēju, ka iekš Arteh parādījusies šilte ar "Hirsch Performance" - varbūt var kaut ko sarunāt no šīs sērijas.
Degvielas patēriņš - sākotnēji noteikti pieaug un pamatīgi, jo gāzes pedālis tiek darbināts atraktīvāk. Bet vēlāk, kad apradīsi ar jaudu un iemācīsies braukt kā pieklājas (tas nebūt nenozīmē braukt kā sēnei) - lieku roku uz sirds un saku, ka, vismaz ar Stage1, samazinās. Jo īpaši, ja tev stock'ā ir svaram neatbilstoša jauda, kas pie Stage1 tiek uzgriezta kaut necik samērīgā apjomā. Un īstenībā man arī ar Maptun Stage 3 nebūt nešķiet, ka auto būtu nesamērīgi rijīgs - ja brauc ar prātu, tad normas robežās. Kad iespiež tā, lai smaids līdz ausīm, tad arī ierij vairāk benzīna, taču smaids ir tāds, ka patēriņš tādos brīžos kļūst otršķirīgs.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
nu jau tā bilde paliek arvien skaidrāka.
tīri ciparu ziņā izskatās, ka Maptun ir jaudīgākais stage 1 upgreids... Hirscham ir mazāk... bet mosh Hirsch ir atbilstošāks/labāks saabiem...?
edij, Tu vienā momentā rakstīji: QUOTE/ Tad uz ziemu iemetīsi stock softu, nedēļu liksies, ka viss ir slikti, taču tad pieradīsi. /UNQUOTE
sorry par debīlu jautājumu, bet uz ziemu ir jaaliek stock softu (kkaadu tehnisku iemeslu dēļ)? vai arī tas tik piemērs un varu braukt uz nebēdu cauru gadu ar stage 1?
paldies!
tīri ciparu ziņā izskatās, ka Maptun ir jaudīgākais stage 1 upgreids... Hirscham ir mazāk... bet mosh Hirsch ir atbilstošāks/labāks saabiem...?
edij, Tu vienā momentā rakstīji: QUOTE/ Tad uz ziemu iemetīsi stock softu, nedēļu liksies, ka viss ir slikti, taču tad pieradīsi. /UNQUOTE
sorry par debīlu jautājumu, bet uz ziemu ir jaaliek stock softu (kkaadu tehnisku iemeslu dēļ)? vai arī tas tik piemērs un varu braukt uz nebēdu cauru gadu ar stage 1?
paldies!
SAAB 9-5 2.3t TD04 (~275 hp/400 Nm)
ex SAAB 9-3og 2.0 Aero
ex SAAB 9-3og 2.0 Aero
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Ar stage1 var braukt cauru gadu. Ar stage3 (kā man) ir tā, ka pie slidenākiem ceļa apstākļiem sāk palikt apgrūtinoši normāli uzsākt braukšanu - baigi prātīgi jāspiež gāzi, lai nerautu riņķī pirmos trīs robos. Tad uznāk vēlme iešūt atpakaļ stage1, kas būtībā pietiek atliektiem galiem - ziemā jau nav jāskrienas ar visādiem šķūnētiem dampjiem. Bet nav jau tā, ka ar lielāku jaudu braukt nevarētu - vienkārši uz ledus un sniega putrā no tiem nepilniem 300 lopiem (uz papīra, protams, heh) jēga maza, ērtāk, ja jauda tiek nedaudz samazināta. Šobrīd gan vēl slinkuma dēļ to neesmu izdarījis, taču nav jau arī ziema vēl kā ziema. Bet, tiklīdz būs sniegs, likšu hirsch stg1.
Par tiem dažādu kantoru piedāvātajiem softiem - uz papīra max jauda/grieze ir diezgan līdzīga, bet mēdz atšķirties jaudas līknes. Viens atsaucīgāks un dinamiskāks pie zemākiem apgriezieniem, cits tendēts uz max jaudu pie lieliem apgriezieniem. Jāsaprot, ko no sava auto vēlas izspiest. Neesmu baigi pētījis līknes, taču tīri tā uz sajūtām man labāk patīk braukt ar hirsch stage 1, nevis maptun stage 3 - tīri dēļ tā, ka pie zemākiem apgriezieniem pirmais tāds kā atsaucīgāks, ātrāk iegriežas. Maptuns asāks un žiperīgāks, taču arī jāspiež dziļāk. Tiesa, es jau neesmu braucis ar Maptun stage 1, lai varētu salīdzināt abu kantoru garadarbus. Taču ir braukāts ar ar T5suites autowizarda stg1 un stg2 - un, lai arī tiem par stocku ir jūtami labāki, dīvainā kārtā ar hirschu ir citas sajūtas, es teiktu, ka labākas.
Par tiem dažādu kantoru piedāvātajiem softiem - uz papīra max jauda/grieze ir diezgan līdzīga, bet mēdz atšķirties jaudas līknes. Viens atsaucīgāks un dinamiskāks pie zemākiem apgriezieniem, cits tendēts uz max jaudu pie lieliem apgriezieniem. Jāsaprot, ko no sava auto vēlas izspiest. Neesmu baigi pētījis līknes, taču tīri tā uz sajūtām man labāk patīk braukt ar hirsch stage 1, nevis maptun stage 3 - tīri dēļ tā, ka pie zemākiem apgriezieniem pirmais tāds kā atsaucīgāks, ātrāk iegriežas. Maptuns asāks un žiperīgāks, taču arī jāspiež dziļāk. Tiesa, es jau neesmu braucis ar Maptun stage 1, lai varētu salīdzināt abu kantoru garadarbus. Taču ir braukāts ar ar T5suites autowizarda stg1 un stg2 - un, lai arī tiem par stocku ir jūtami labāki, dīvainā kārtā ar hirschu ir citas sajūtas, es teiktu, ka labākas.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Es teiktu, ka patēriņš man ir palicis nemainīgs, kaut gan arī uz šosejas nekad neesmu braucis ar tiem 90km/h, kad tas čipošanas ekonomiskums parādās! Braucu tā lai ir prieks un pie apdzīšanas spiežu sirsnīgi! Un prieks pēc čipošanas ir liels.Henry wrote:he he... paldies edij! ļoti vērtīga informācija...
tieši kādam laikam arī plānoju šo upgreidu... tad kad sākšu "čūrāt remdenu" tad domāšu ko darīt...
tagad ieraudzīju, ka elmo parakstā stāv 2 saabi "steidžoti" pie ArTEH.. elmo, varbūt vari padalīties ar savām zināšanām?
un kā ir ar degvielas patēriņu? palielinās? (esmu dzirdējis, ka čipojot dīzeļus, patēriņš pat samazinās, nez kā ir ar petrol engine?)
džingelbels!
Bet man jau ir kā Edijs teica "VAIRS NEIET " sindroms. Gribēju jau vest uz Arteh, jo domāju, ka kaut kas noplīsis. Bet uz skrienot ar Chippy vai Rechiju sapratu, ka auto ir pilnīgā kārtībā, tikai sajūtas notrulinājušās un prasās lielāku dozu adrenalīna. Tagad mērķēju uz Hirsh 300zs steidžu! Kaut gan Nm jau tagad kā Hirsham, bet gribas arī tos zirgus pielasīt klāt.
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
jaa taa pretiigaa spoleshana ir liels miinuss pie lieliem zs un FWD. pat ar 50km/h braucot un ieminot strauji griidaa, spolee kaa negudrs
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Ainār 235 /45 R17 šo problēmu risina lieliski.
Ar R15 vispār psc... .... Stāv uz vietas un kauc!
Ar R15 vispār psc... .... Stāv uz vietas un kauc!
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
elmo wrote:Ainār 235 /45 R17 šo problēmu risina lieliski.
Ar R15 vispār psc... .... Stāv uz vietas un kauc!
nekas to probleemu nerisina.. bez iekaartaam kas to aptur, vienritenis griežas ar zilibaltiem duumiem ar visaam 235 un 225 r17 riepaam
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)
Jautājums par OBD 2 (biju atmetis jau cerības šo atdzīvināt, bet varbūt kāds zinās):
No ebaya pasūtīju vairākus (dažādu marku un cenu diapozonu) OBD ELM327 ar bluetooth, lai savienotu savu saabu (9-5, '98, 2.3t, 125kW) ar Torque programmu androīdā.
Neviens no tiem negāja uz mana saaba (torque rādīja, ka OBD 2 nevar savienoties ar ECU), taču viens no tiem strādāja uz mana sanča 2008.g. vilkača 1.9TiD un varēju savienoties ar viņa ECU un priecāties par nolasītajiem datiem (turklāt tas bija parastais OBD 2 nevis EOBD)
Nopirku citu ierīci (MaxiScan MS300 OBD2 CAN BUS Code Reader Engine Diagnostic Scanner - bilde pielikumā un links zemāk... aprakstā bija rakstīts, ka der visiem modeļiem sākot ar MY1996), jo jūķūbā redzēju kā vienam 99g. modelim šis darbojās, taču manam akal nekā, bet senča vilkatim savukārt viss ok arī ar šo ierīci.
Piemērs MaxiScan ierīcei:
http://www.ebay.com/itm/MaxiScan-MS300- ... ls&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Mana saaba ECU kļūdas ir lasītas ArTEHā, tā ka ar pašu konektoru visam būtu jābūt ok.
Man ir nelāga aizdoma, ka neesmu vienīgais tāds un ka problēma varētu būt tajā, ka ne visiem saabiem līdz MY2001 var pieslēgt šādas OBD ierīces (maybe nepareizie protokoli vai kas cits??).
Varbūt kādam ir bijusi līdzīga situācija un ir atrasts risinājums/pareizā OBD ierīce, lai tomēr pieslēgtos ECU paša spēkiem (bez Tech2)?
Paldies un lai garšīgas piparkūkas!
No ebaya pasūtīju vairākus (dažādu marku un cenu diapozonu) OBD ELM327 ar bluetooth, lai savienotu savu saabu (9-5, '98, 2.3t, 125kW) ar Torque programmu androīdā.
Neviens no tiem negāja uz mana saaba (torque rādīja, ka OBD 2 nevar savienoties ar ECU), taču viens no tiem strādāja uz mana sanča 2008.g. vilkača 1.9TiD un varēju savienoties ar viņa ECU un priecāties par nolasītajiem datiem (turklāt tas bija parastais OBD 2 nevis EOBD)
Nopirku citu ierīci (MaxiScan MS300 OBD2 CAN BUS Code Reader Engine Diagnostic Scanner - bilde pielikumā un links zemāk... aprakstā bija rakstīts, ka der visiem modeļiem sākot ar MY1996), jo jūķūbā redzēju kā vienam 99g. modelim šis darbojās, taču manam akal nekā, bet senča vilkatim savukārt viss ok arī ar šo ierīci.
Piemērs MaxiScan ierīcei:
http://www.ebay.com/itm/MaxiScan-MS300- ... ls&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Mana saaba ECU kļūdas ir lasītas ArTEHā, tā ka ar pašu konektoru visam būtu jābūt ok.
Man ir nelāga aizdoma, ka neesmu vienīgais tāds un ka problēma varētu būt tajā, ka ne visiem saabiem līdz MY2001 var pieslēgt šādas OBD ierīces (maybe nepareizie protokoli vai kas cits??).
Varbūt kādam ir bijusi līdzīga situācija un ir atrasts risinājums/pareizā OBD ierīce, lai tomēr pieslēgtos ECU paša spēkiem (bez Tech2)?
Paldies un lai garšīgas piparkūkas!
SAAB 9-5 2.3t TD04 (~275 hp/400 Nm)
ex SAAB 9-3og 2.0 Aero
ex SAAB 9-3og 2.0 Aero