Nīgrais wrote:skirem wrote:
Kura tad ir tā nākamā detaļa :unsure: , ja nemaldos , ja ši ir nolūzis , tad tur viss griežas uz riņķi :P
Nu re, pats sadari labus darbus, sagādā linkus kur gudrību smelties un...;)
Jebkurā gadījumā paldies, citādi man slinkums būtu šo jautājumu pētīt. :lol:
Nākamā detaļa kas lūzt ir šī:
http://www.saabservices.com/images/broken.jpg
Un atrodas viņa šeit:
http://www.saabservices.com/images/5335831.jpg
Lieta tāda, ka motora ass iemaucas tai dzeltenajā puļķī (bildē no labās puses gala), kas griež siltumpadeves klapi. Viss griezes moments caur šo puļķi tiek nodots klapei. Tas baltais štrunts, savukārt, tiek uzmaukts uz dzeltenā puļķa turpat kur motora ass.
Tas metāliskais jauninājums ko mēs redzam šeit:
http://www.saabservices.com/images/9-5% ... %20fix.jpg
jau ir uzmaukts uz motora ass un ja labi ieskatās, tad viņam galā ir rieva. Ja ņemam pirmo bildi un apskatam puļķa kreiso nolūzušo daļu, tad šis metāliskais jauninājums tiek uzmaukts uz tās nolūzušās daļas un tā stiprības riba dzeltenajam puļķim ieiet metāliskā jauninājuma rievā, caur kuru arī tiek atjaunināta griezes spēka pārnese. Labo nolūzušo dzeltenā puļķa galu izmetam misenē.
Savukārt šis baltais štrunts, kas šeit figurē bildēs, šofera pusē izpilda tikai gala drošības atdures funkciju. Blakussēdētāja pusē gan mazajā caurumā ir iestiprināta arī svira, kas nodod griezes spēku vēl citai klapei (varbūt arī ne klapei, neesmu vēl izpētījis kas tur galā ir, bet pieņemu, ka klapei.
Zinot to varam secināt ka:
1. Klape iesprūst, motors turpina griezties, salauž dzelteno puļķi tad arī balto štruntu.
2. Klape neiesprūst, bet šādu vai tādu iemeslu dēļ motors turpina griezties un neizslēdzas, kad klape ir sasniegusi galējo ciet/vaļā pozīciju, (aptuveni tā kā, kad nenostrādā galaslēdži), salauž balto štruntu, un ja vēl nemitējas griezties, arī dzelteno puļķi.
Pirmajā gadījumā ir vienkārši - uztaisam profilaksi, nomainam lūzušās daļas un mizojam tālāk.
Otrais gadījums ir smagāks, jo liecina, ka ir problēmas ar motora vadību - ACC kompis nesaprot kādā stāvoklī ir klape(nav atgriezeniskās saites) - tad varam sagaidīt, ka notikumi atkārtosies.
P.S. Iespējams ka murgaini izklāstīju, bet domu dzidrums mani šodien ir atstājis.:blush:[/quote]
Doma tikpat ka pareiza,bet mani novarojumi liecina,ka parasti saluzt atdure (zala krasa),aizstata ar pastiprinatu(balta krasa),kad si atdure ir saluzusi,tiek salauzta klape jo motoram galasledza nav,tas kalibrejas ar atduri.Motors ir solu dzinejs un tiek darbinats ar impulsu skaitu no ACC bloka.