Apkopojums


Post Reply
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Apkopojums

Post by Nauris_t16 »

Saab 900og (old gen), saukts arī par classic 900 (c900) ir auto, kas tika prezentēts 1978.gadā un tika ražots sākot ar 1979. modeļa gadu. Pamatā tas ir balstīts uz 1969.gadā ieviesto saab 99. 900 tika pie garākas priekšas daļas (lielākas motortelpas) un nedaudz savādākas priekšējās piekares. 900 tika ražots līdz 1993.gadam, kabrioleti pat līdz 1994. gadam. Tas bija pieejams 5 dažādos virsbūvju tipos - 3 un 5 durvju hečbeki (no 1979.), 2 durvju sedans (no 1984.) un 4 durvju sedans (no 1980.gada otrās puses), kā arī četrvietīgs kabriolets (1986.-1994.), kas bija balstīts uz 2 durvju sedana. Pamatā bija 3 dažādas ātrumkārbas - 4 un 5 pārnesumu manuālās un automātiskā, kā arī 3 dažādu tipu dzinēji - 8 vārstu B tipa (sadalītājs atrodas blakus ieplūdes kolektoram), 8 vārstu H tipa (sadalītājs atrodas dzinēja galvas galā, vārstu vāka galā) un 16 vārstu B2x2 tipa (16 vārstu motors bez balansiervārpstām). Par versijām un apzīmējumiem runājot - nav reāla strikta dalījuma, kā tas ir jaunāko gadu Saabiem. Simbols pie 900 modeļa numura principā apzīmē motora veidu.

Kā Māris jau minēja, reāli ir 2 galējības, ko ir jēga sagaidīt no šīm mašīnām - lēts pārvietošanās līdzeklis ikdienai, auto ar kuru tiek iziets uz kompromisiem - ērts, komfortabls un pats galvenais, ekonomisks vai tieši otrādi - bezkompromisa brīvdienu/brīvā laika mašīna, kurai netiek žēloti līdzekļi un laiks. Viss pārējais, kas ir pa vidu - nu, tas ne vienmēr ir loģisks lēmums. No savas pieredzes varu teikt, ka Latvijā ikdienā vizināties ar sēdinātu un pietiekami modificētu 900 aero ikdienā nav sevišķi prātīgi :)



Motors:
Ir dzirdēti nostāsti no Saab S&R departamenta darbiniekiem, ka B tipa motors kā tā ir tomēr izturīgākais. Pamatojums - izpētes, kas veiktas līdz 80.gadu vidum.
Ja pa nopietno un par B202T, tad:
-sākot ar 90./91.gadu virzuļiem labāks "dizains"(vieglāk eļļojas gredzeni)
-85.gada klaņi ir visvieglākie
-85.gada T16 izplūdes sadalene ir visagresīvākā
-85.gada galva piedāvā augstāku kompresijas pakāpi nekā pārējo gadu galvas, B212(B234 neT5) galvas piedāvā zemāku KP
-pirmo gadu T16 klaņu skrūves nemīl augstus apgriezienus
-blokus labāk tomēr ņemt jaunākus/ar mazāku noskrējienu
-interkūlers no 84.-85.gada, jo ir ar alumīnija galiem, jaunākiem ir plastmasa
-Turbīnas gaisa trubas no 89.gada+, lielāka diametra par vecajām
-pēdējo gadu Mitsubishi TE05 turbīnas iegriežas ātrāk par vecajām Garrett T3, tiesa tām ir šaurāks jaudas diapazons un tās nav efektīvas ne lielākos apriezienos, ne pie lielākiem spiedieniem.

Rezumē - ja nedzenies pēc kaut kā vairāk par stock, vienkārši meklē jaunāku motoru ar mazāku noskrējienu. 1985.gadam (1984) varētu būt problēmas ar detaļām, to saderību ar citiem T16.

Kārba:
-Chillcast korpuss ir atzīts par stiprāko (75.-79.gadu 99ie)
-88.-93. primary zobratu vāks atzīts par labāko
-88.+ kārbām ir platāki zobrati
-84.-87.gada kārbām ir chillcast pinion housing (reduktora "šneka" gultņa ietvars, viena no vājajām vietām)
-89.93. kārbām ir lielāki vārsptu gultņi
-89.-90.gada korpuss ir labākais pēc chillcast
-līdz 88.gadam diferenciālis ir par kripatu "garāks" nekā tas, kas nāk jau sākot ar 89.gadu
-~84.-86. gadā mainījās pārslēdzējmehānisma centrēšanas mehānisms - tas, kas neļauj ātrumkloķim ļurkāties. Labāk izvēlēties jau jauno tipu, kas ir iebūvēts ātrumkārbā, nevis mašīnas salonā.
-Spararats no 90.+ ir paredzēts 228mm sajūga diskam, kamēr līdz 89.gadam ieskaitot ir jāizmanto 215mm disks.
-Vērtīgs uzlabojums modificētiem motoriem ir 9000 240mm sajūgs. Kas tam ir nepieciešams:
1) 240mm sajūga disks un kurvis no 9k (91-93 gads, B234 longblock)
2) Spararats no c900 (90-93 gads)[par ko vairs neesmu līdz galam drošs] vai no 91-93 9k 2.3T. Ar 9k spararatu vienīgā problēma ir tā, ka atšķiras aizdedzes atzīmes, ko nāksies kaut kādā veidā pielāgot (pārsist, diezgan elementārs DIY darbs) attiecīgi priekš 900. Kā arī ārzemēs pārbaudīts risinājums ir nofrēzēt 1mm no spararata darba virsmas, lai novērstu sajūga hidraulikas pārāk lielo gājienu, kas var netīši apdraudēt kurvi (es to nedarīju un viss, pagaidām, ir ok).
-Pēdējo gadu (sākot ar 92.?93.?) ātrumpārslēdzēja kloķis ir labākas un pamatīgākas konstrukcijas, kur metāla detaļas aizvieto plastmasu. Tas ir ideāls arī short shifter izgatavošanai.

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... 416&page=2

Virsbūve:
-2 durvju ir visstingrākā, kabrioleta - visvājākā
-rūsē visas, tāpēc gads un ekspluatācijas apstākļi (klimatiskā zona, valsts, iepriekšējo īpašnieku rūpes) izsaka visu šajā sfērā
-laikam no 90.gada ir lielāka pilnā masa, kas izsakās lielākā ikgadējā ceļa nodoklī
-facelift modeļiem (87.+) ir mazāks gaisa pretestības koeficients un modernāks izskats
-par visā pasaulē atpazīstamu kulta modeli ir kļuvis melns 3durvjnieks, diezgan banāli manā skatījumā, bet 90% cienītāju tieši tādu vēlas
-retākais motora pārsegs ir 79.gada ar divām ventilācijas lūciņām un bez saab zīmītes.
-simboli pie 900 uzraksta uz bagāžnieka vāka:
a)līdz 1984.?gadam (visiem 8 vārstu motori):
~900GL - no sākuma bāzes versija, vēlāk jau otrā pakāpe modeļu hierahijā. Pamatā bija motors ar vienu karburatoru un 4 pakāpju ātrumkārbu (Štatos 900S)
~900GLs - 2 karburatori un automātiskā vai manuālā kārba.
~900GLi - mehāniskā degvielas iesmidzināšana un arī iespējamas abas ātrumkārbas.
~900EMS - teorētiski sportiskāka versija ar degvielas iesmidzināšanu un tikai manuālu ātrumkārbu (Štatiem bija arī automāti)
~900GLE - paaugstināta luksusa versija ar degvielas iesmidzināšanu un automātisko kārbu (Štatiem tika arī manuālis)
~900turbo - augstākā vieta modeļu hierarhijā, turbopūtes motors ar devielas iesmidzināšanu un tikai manuālo kārbu.
b)no 1984.gada (2 litru 8v un 16v, kā arī 2,1 16v motori)
~900 - bāzes versija. Bija iespējams jebkurš no atmosfēriskajiem motoriem un jebkura ātrumkārba.
~900c - tā pēdējos gados (beidza ražot 1989.gadā) sauca 900 ar 8 vārstu karburatormotoru.
~900S (900lpt) - 1990.gadā ieviestais modelis ar zemspiediena turbomotoru.
~900turbo - ar 8v H tipa (ar vai bez interkūlera) vai 16v B202 tipa turbomotoriem aprīkotas mašīnas. Tautā sauktas arī par T8 un T16.
~900turboS (900aero, 900T16S, 900SPG) - oficiāli jaudīgākā un vislabāk aprīkotā 900 versija gadu gaitā. Ražota periodā no 1984. līdz 1993. gadam. Ar nelieliem iznēmumiem tika aprīkota ar gandrīz visām iespējamajām elektro ierīcēm (elektriskā lūka bija jāpasūta atsevišķi), ādas apdares salonu, sporta piekari (no 1987.gada) un dzinēja tuninga komplektu(no 1988.gada?).


Elektrība:
-nezinu par pēdējo gadu krievu elektroniku (90.+, pēc nostāstiem), bet no 85.-86.gada elektrības ir jāizvairās. Visā pasaulē atzīta par problemātiskāko no visām. Vadi kūst, iet uz "īso" un citi elektrības rūķa piedāvātie labumi. Vadiem ir izolācija, kas bioloģiski sadalās (biodegradable). Lielākās briesmas gan dzirdētas tieši uz T16 šajos gados.
-85.gadam ir arī atšķirīgi komponenti - piemēram, cits sadalītājs
-Vadības sistēmas:
-Bosch K-Jetronic - mehāniskā degvielas iesmidzināšanas sistēma, sastopama tikai un vienīgi un 8 vārstu motoriem sākot ar 70.gadu vidu. Pirms tam uz 99 bija Bosch LE-jetronic.
-Bosch Lh2.2 - primitīvākā un populārākā no trim elektriskajām degvielas iesmidzināšanas sistēmām, līdz 88.gadam. Sastopama arī uz 80.gadu Volvo.
-Bosch Lh2.4 - 2.2 evolūcija, spēj kontrolēt tukšgaitu un pāris citas jaunas opcijas.
-Lucas Cu14 - jaunākā no visām, bet smagas problēmas ar prolēmu novēršanu un daļu pieejamību. Vienīgā, ar kuru tika aprīkoti 900LPT
-APC no 82.gada līdz 85.gadam ir primitīvākie 14pin bloku varianti, no 86.gada jau nāca 25pin bloki. Bija iespējams arī nopirkt adapteri, kas atļautu 25pin bloku pieslēgt pie 14pin sistēmas. Labākais ir t.s. red box, spējīgs uz 0,85bar spiedienu no rūpnīcas. Iespējams ar skrūvgriezi pieregulēt uz ~1-1,1bar ar dajebkādu rise rate - respektīvi, cik ātri tiks sapūsts full boost.
-Sadalītājs labākais ir no pēdējo gadu speciālajām versijām (commerative edition) ar pārveidotu vakumkapsulu, kas vairāk koriģē aizdedzes apsteidzes leņķi pie virsspiediena. Ļoti laba DIY modifikācija motoriem, kam tiek pūsts vairāk par 0,7bar.
-Amerikas versijām pienācās apsildāmi spoguļi, neesmu gan pārliecināts vai visām un arī par gadiem. Bet facelift turbo tas bija aprīkojumā.
-Amerikas versijas auto ir aprīkoti ar Sealed beam prieksējām lampām, kas deva nekonkrētu gaismas kūli. Taču tā nav problēma ielikt H4 standarta parastās lampas.
-Amerikas facelift versijām bija papildus atpakaļgaitas gaisma iebūvēta priekšējos gabarītos, lai tumsā redzētu sānus, braucot atpakaļgaitā.

Piekare:
-atsperes marķētas dažādās krāsās, bronzas marķējums apzīmē zemākās uz cietākās atsperes (aero, sākot ar 88.gadu).
-No aftermarket sēdinātām atsperēm jēdzīgākais variants ir Kilen(Lesjofors), jo piedāvā 25mm sēdinājumu par ļoti adekvātu cenu. Vēl diezgan izplatītas ir Intrax(Amerika) un Abbott Racing(Anglija), taču tās izceļas ar vismaz 40mm sēdinājumu un lielāku cenu.
-aizmugurējais šķērstabilizators ir svarīgākais, kas nepieciešams piekarē. Par priekšējā novākšanu man pagaidām komentāru nav, kamēr pats to neesmu izdarījis, bet atsauksmes ir pozitīvas. Auto rodas tieksme celt vienu no aizmugurējiem riteņiem gaisā līkumos, toties priekša ieķeras asfaltā.
-tie paši aero (sachs) amortizatori arī būs stingrākie no oem ekvivalentiem, bija pieejami arī iekš Saab roadholding kit
-Saab roadholding kit - abi šķērstabilizatori, amortizatori un atsperes. Standarts uz spg un aero.
-Atsevišķi par amortizatoriem(pēc cietības/sportiskuma):
1)KONI special red ar regulējamām cietības pakāpēm - priekšējiem ir 0;1;2;3 un aizmugurējiem ir 0;1;2. 0 būs apmēram ekvivalents parastiem gāzes amortizatoriem, bet ar max cietību no komforta jāatsakas stabilitātes labā.
2)Bilstein B6 HD(neregulējami gāzes) un AVO(regulējami eļļas). Bilstein, laikam, šobrīd ir dārgākie no visiem, bet ir must have sportiskām aktivitātēm. AVO, kā jau anglu produktam, ir laimes spēle ar kvalitāti. BET, ja AVO neatnāk iztecējuši, tie tiešām ir labi amortizatori par fantastisku cenu un 16? cietības pozīcijām.
3)Sachs sport (aero 88+ oriģinālie amortizatori), KYB EXCEL-G un Bilstein B4 Touring. Šie visi būs kā labs vadāmības uzlabojums pilnīgām standarta mašīnām, nosacīti nezaudējot braukšanas komfortu. KYB jebkurā gadījumā būs ļoti labs price/performance variants, krietni labāk par 30 gadus veciem oriģinālajiem amortizatoriem.
4)Ir vēl, iespējams, vairāki alternatīvi varianti, bet vai nu tur ir problēmas ar kvalitāti, vai pieejamību mūsu platuma grādos.
-Par buksēm runājot ir tā, ka vislabākais uz optimālākais variants OEM bukses, kas ir pietiekami ilgmūžīgas un ir perfektas ikdienas braukšanai. Taču ir arī alternatīvas.
Sportisti vēlēsies poliuretāna bukses - rūpnieciski ražotas (powerflex, superflex) vai no rokas taisītas. Par poly buksēm personīgu komentāru nav, vēljoprojām neesmu mainījis nevienu ievērības cienīgu buksi.
Un ir arī lētāka alternatīva par OEM, kas ir Scantech (proparts?). Ar Scantech buksēm jābūt uzmanīgiem, ir dzirdēts par šo bukšu grūto iepresēšanu, viņas vienkārši saplīst mēģinot tās iespiest vietā (runa ir par, teiksim, plauktu buksēm). Kā arī Scantech ir īsāks mūžš par oem.


Salons:
-vieglāk kopjama ir āda, arī eksluzīvāka. Retākais ir tumšais ādas salons ar Zegna vilnas vidusdaļu (GT aero un Ruby versijām)
-retākā krāsa ir zila, runājot par 84.+ modeļiem, bija arī ādas izpildījums.
-retākais panelis viennozīmīgi ir bordo krāsas, kopā ar A statņu bordo krāsas uzlikām un bordo salonu.
-9000 skrūvju standarta sēdekļi no 91.gada, labāka augstuma regulācija. Vecākais variants izļogās, kas noved pie vadītāja sēdekļa čīkstēšanas, grabēšanas un neadekvātām kustībām.
-lielākā problēma ir grīdas skaņas izolācijas, kas ir taisīta no porolona un kalpo kā sūklis. Jebkuram auto būtu nepieciešams vasarā to izņemt un izžāvēt/izmest miskastā un apskatīt salona grīdas stāvokli, pie/zem priekšā sēdošo kājām ir tipisks rūsas perēklis.

Bremzes:
-Nu šeit nav divu domu. Sākot ar 1988.gadu, ieskaitot, tika liktas 9000 bremzes, kas bija krietni uzticamākas. Vecā tipa priekšējie suporti ir sarežģītākas uzbūves, ātrāk izdilst un sāk klaudzēt bremzējot, sevišķi atpakaļgaitā, kā arī krietni ātrāk pazūd rokas bremzes regulējums, kura arī ir uz priekšējiem riteņiem.
-Ir jēga '88.+ bremzes aizstāt ar 9000turbo (1988+) vai 9000cs bremzēm. Salīdzinoši lēts un efektīvs bremžu sistēmas uzlabojums. Doto 9000 bremžu diski ir par 1mm biezāki, taču galvenais ieguvums ir suportu ziņā. Suporti paši ir masīvāki, lielāks virzulīša diametrs un kādu pusotru reizi lielāka bremžu uzliku virsma. Lai to visu uzliktu ir nepieciešams minimāli modificēt (apgraizīt) bremžu disku putekļsargu un izveidot bremžu šļauciņas stiprinājumu pie suporta.
-Šobrīd (2017) jau ir atļautas armētās bremžu šļaukas LV tehniskajā apskatē, es, laikam, ieteiktu tās pašas HEL šļaukas sportiskākai braukšanai, ja ne savādāka pedāļa sajūta, tad vismaz lielāka pārliecība kā ar parastām gumijas šļaukām.
-Strādājot pie bremžu sistēmas būtu labi apskatīt galvenā bremžu cilindra stāvokli un nepieciešamības gadījumā tam samainīt manžetes vai nomainīt to visu pilnībā. Jaunākajiem 900og šobrīd ir 24 gadi un MBC kapitulācija nozīmē pilnīgu bremžu atteikumu.
-Sistēma ir radīta DOT4 sērijas šķidrumam, aktīvākai braukšanai būtu labi ieliet DOT5.1 vai kādu no DOT4 sērijas šķidrumiem, ar augstāku vārīšanās temperatūru.




Laika gaitā 200%, ka atcerēšos kaut ko vēl un papildināšu/izlabošu sarakstu. Un, cerams, ka ne tikai ar saviem ierakstiem.

Paldies par uzmanību.
-05.02.2017.-
900aero clubsport #8
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Apkopojums

Post by alnislacis »

Nez vai nevajag sticky sadaļu "Bibliotēka"..

Te ir diezgan daudz skenētu meteriālu zem sadaļas Download: http://saabclub.gr/
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Apkopojums

Post by Nauris_t16 »

Sen šeit nekas nav rakstīts un esmu apsolījies nopulicēt sasvērto riteņu disku rezultātus. Daži rezultāti ir diezgan fantastiski, gan labā, gan sliktā veidā :D Pamatā tie ir klasikas diski, bet pie reizes šeit arī pierakstīšu citus sev pieejamos rezultātus.

Disku svars tieši ietekmē jaudas zudumus, kas no motora nonāk līdz ceļa segumam, paātrinājumu, elastību gaitā un, protams, tagad tik svarīgo degvielas patēriņu. Pareizi izvēloties riepas un diskus, ir iespējams "nodzīt" pat litru un vairāk no degvielas patēriņa uz simts kilometriem.


95/96/sonett

5,55kg Ronal 5J15
Image

6,5kg Saab sport & rally atvieglots soccerball, 4,5J15
Image

6,55Kg dzelzs disks, 4J15
Image

7,3kg dzelzs disks, 4,5J15
Image

7,55kg Soccerball lietais disks, 4,5J15
Image

90/99/900 4x114,3

6,45kg GB009 5,5J15
Image

7,1kg Minilite 5,5J15
Image

7,1kg Ronal silverspoke 5,5J15
Image

7,1kg Inca 5,5J15
Image

7,8kg Sunburst 5,5J15
Image

8,5kg dzelzs disks 5,5J15 - ir arī 5J15, nav vēl nosvērti
Image

9,5kg dzelzs disks (#891880) 4,5J15

9,7kg dzelzs disks (#892430) 5J15
Image


900/9000

7,5kg Crosspoke 6,5J16
Image

7,8kg Sunburst 6J15
Image

8,0kg dzelzs disks 5,5J15
Image

8,6kg Aero 6,5J16
Image

8,7kg Azev Type A 7,5J16
Image


900/9-3/9-5

8,5kg Viking Aero 6,5J16
Image

9,6kg 5-spoke 6,5J16
Image

23,2kg-23,7kg Double-three spoke 7J17 + 235/45R17 Dunlop SP Sport Maxx
Image
Last edited by Nauris_t16 on Sun May 03, 2015 10:09 pm, edited 5 times in total.
900aero clubsport #8
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Apkopojums

Post by lawyer »

Cik esmu lasījis un sapratis, tad auto vadāmību būtiski ietekmē neatsperotās masas lielums, tai skaitā diski - jo lielāks diska svars, jo negatīvāk tas ietekmē auto vadāmību un otrādi :) Vai arī es ko esmu sajaucis? :huh: :silly:

P.S.Ar kādiem svariem Tu tos svēri? Man šķiet, ka tie, kuri man ir mājās un uz kuriem es pats sveros, tas ir, plakanie, elektroniskie arī varētu derēt :huh: Un man garāžā arī ir šis tas ko nosvērt, kas te neparādās :)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Apkopojums

Post by Nauris_t16 »

lawyer wrote:Cik esmu lasījis un sapratis, tad auto vadāmību būtiski ietekmē neatsperotās masas lielums, tai skaitā diski - jo lielāks diska svars, jo negatīvāk tas ietekmē auto vadāmību un otrādi :) Vai arī es ko esmu sajaucis? :huh: :silly:

P.S.Ar kādiem svariem Tu tos svēri? Man šķiet, ka tie, kuri man ir mājās un uz kuriem es pats sveros, tas ir, plakanie, elektroniskie arī varētu derēt :huh: Un man garāžā arī ir šis tas ko nosvērt, kas te neparādās :)
Dažus ar industriālajiem, ar kuriem sver pakas sūtīšanai, dažus mājās. Ja mājas svari neņem neko tik vieglu - sveries vienreiz pats, vienreiz ar disku ;) Tikai izcili gan būtu disks bez riepas.
900aero clubsport #8
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Apkopojums

Post by lawyer »

OK, pamēģināšu un ziņošu par rezultātiem :)

P.S. Tieši visi, kuri nav uz auto, šobrīd ir bez riepām :)

P.P.S. Cepums par uzņēmību :)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:Apkopojums

Post by mixeris »

Secinājums! Futbolbumba ir jāfrēzē vai jāvirpo :)
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Apkopojums

Post by lawyer »

Tā, tā, tā. Pirms svēršanas pārbaudīju svarus - nosvēru atsvarus - 1,25kg norādīja kā 1,3 kg, acīmredzot noapaļoja uz augšu - tādēļ visi mērījumi acīmredzot ir ar precizitāti +/-0,05kg

Sunburst 15" 6.0J ET33 FUNDO 4x108 - 7,8kg

Sunburst 15" 5.5J ET40 FUNDO 4x114,3 - 7,8kg Image
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re: Apkopojums

Post by Nauris_t16 »

Atjaunoju bildītes disku svara postam un pievienoju azev A. 100g smagāki par aero16, bet toties collu platāki :P
Post Reply