Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by elmo »

Ja dzīvo privātmājā un uz darbu Rīgā brauc ar Elektro auto, tad publiskais superchargers nav vajadzīgs!lādē mājās un bēdu nezini! Ja dzīvo daudzdzīvokļu paneļmājā, kuras pagalmā pat īsti nav kur parkoties, tad ar uzlādi būs skarbi.
User avatar
envoy
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2563
Joined: Wed May 05, 2010 4:08 pm
Location: Riga

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by envoy »

Nē nu jūs te tik gudri kladzinat, bet neviens ar to elektromiskasti nebraucat. Un tuvākos 10 gadus gan jau nebrauksiet. :D
Es runāju par šī brīža situāciju, nevis par to, kas būs Zviedrijā pēc padsmit gadiem. Šobrīd neviens kompakttrolejbuss nevar aizstāt iekšdedzes dzinēja auto, kā vienīgais (līdzvērtīgs) ģimenes transportlīdzeklis. Tiem, kam ir 2 auto jau tagad, var mēģināt, bet lētākas apkopes izmaksas? Phe.. sapņojat vien! Tā iPēdveidīgā konsole vien jums sabeigs nervus, pat ja remonts būs par garantiju. Jūs te dzīvojat ar rozā brillēm uz acīm. Iespēja ar to pašu Teslu tālākā braucienā vienkārši palikt uz ceļa ir ļoooooti virs vidējā salīdzinot ar tīseli vai benzīnnieku. Un par bundžām, kas nebrauc tālāk par 160km vispār var muti nedzesēt.
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by rzmzr »

envoy wrote: Un par bundžām, kas nebrauc tālāk par 160km vispār var muti nedzesēt.
Tas ir absolūti relatīvs lielums, atkarībā no vajadzībām. Ja piestrādā par kurjieru vai dien dienā brauc no D-Pils uz Rīgu, tad elektro auto, kuri ir pieejami šobrīd, protams, nebūs ar neko labāki. Runājot par citām valstīm, cilvēki, kuri stūrē valsts aparātu, domā ar galvu, un tur tiek meklēti reāli risinājumi, lai elektro-auto nebūtu luksus prece privātmāju īpašniekiem. Tie pāris gadi paskries ļoti ātri, tikmēr mēs turpināsim smirdināt 1.9 TDI, baidoties, ka tik mans čips nav pacēlis dūmainības koef.

Neviens jau nesaka, ka kāds tagad iet tesla.com un pre-orderē sev Model 3 vai Model S hipotēkā, runa jau par to, ka elektromobīlis ir izdevīgs, ja infrastruktūra tiek attīstīta līdz tik advancētam līmenīm, kāda tā ir iekšdedzes dzinēju auto, vai arī, ja pašam savā mājā (ja tāda ir, protams) ir ierīkots čārdžers, pie kura piesprausties, kamēr pēc darba ej nomazgāties un kaut ko apēst, tad jau atkal ir braucama kilometrāža. Par iespējām palikt uz ceļa - es saprotu, ka etaps - "Tesla ir jauns ražotājs, vainas ir piedodamas, viņi uzcepa šitādu brīnumu, tikmēr pārējie neticībā smējās, utt." ir noiets, bet fakts kā tāds, ka arī parastam auto kaut kas var notikt, un arī jauniem "parastajiem" auto tie displeji nav necik mazāki, vai mazāk, (Tas pats Audi virtual cockpit), un simtiem vērtie sensori lētāki nepaliek arī pēc 10 gadiem, ja ņemam pēc tādas mērauklas, sanāk, ka visi "Senior" ražotāju auto vispār neplīst? Ne taču.
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by elmo »

Motorollera bākā arī var ieliet tikai 3 litrus benzīna, bet tak cilvēki brauc ar tiem rolleriem! Tas nekas, ka nevar ģimeni uz laukiem aizvest, vai kartupeļmaisu iekraut! Ne jau visiem ir lauki 200km no Rīgas!
Es piemēram pa nedēļu nobraucu vidēji 250km tīri pa pilsētu! Tas nozīmē, ka jālādē būtu tikai 2x nedēļā, bet ar Teslu pat 1x divās nedēļās!
Godīgi sakot es būtu priecīgs par elektrisko rolleri ar 100-200km nobraukuma rezervi!
User avatar
envoy
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2563
Joined: Wed May 05, 2010 4:08 pm
Location: Riga

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by envoy »

Motorolleris neaizstāj ģimenes auto, tāpat kā elektroauto, bet te izskanēja apgalvojumi, kas liek domāt, ka tā varētu būt.
Nesaprotu uzbraucienu par čipiem un dīzeļiem. Bet es saprotu, ka Tu dzīvo ilūzijās, ka elektroauto ir kaut kas baigi ekoloģisks. :doh:
Un, rzmzr, Tu atkal kļūdies - nevis "ir izdevīgs", bet būs izdevīgs. Varbūt. Kaut kad tālā vai tuvā nākotnē. Bet ne tagad.
Jā, valsts galvas šur tur kaut ko domā, bet vai tādēļ, ka domā ar galvu, vai tādēļ, ka, kā jau visās jomās, darbojās lobijs? Visiem savas intereses, arī elektoauto ražotājiem un vispār industrijas attīstītājiem. Jo vairāk būs to, kas gribēs uz to nopelnīt, jo ātrāk tas viss virzīsies. Bet ne jau te kāds par planētas glābšanu domā...
Par to pašu Norvēģiju runājot - drīz visi tie labumi, kas pienākas elektroauto lietotājiem, tik atcelti, jo šie saradušies kā dubļi un vairs visiem vietas SabTr joslā nepietiek. :D
Es jau nesaku, ka pašam kkas tāds kādreiz nebūs, bet ko tādu gādāt šobrīd nekādi nesanāktu ekonimiski pamatoti. Tikdaudz kā stilošanai un ilūzijai par polārlāču labsajūtas uzlabošanu.
Bet nu man drīz Dambis būs kaimiņš, būs kādreiz jāuzjautā godīgs viedoklis, kā tas baltais golfs ripo. :mrgreen:
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by edijs »

elmo wrote:Godīgi sakot es būtu priecīgs par elektrisko rolleri ar 100-200km nobraukuma rezervi!
http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/s ... p?model=sr ;) Atšķirībā no Teslām, maksā tāpat kā citi jauni moči, ar šo var nobraukt 250-300km. :dance: Ir arī lētāki super moto paskata modeļi ar 160-200km.

Tiesa, nespēju iedomāties braukšanu bez skaņas.. bīstami tak, ka ne autovadītāji, ne gājēji tevi vispār nedzird.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by Ainars »

envoy wrote:Nē nu jūs te tik gudri kladzinat, bet neviens ar to elektromiskasti nebraucat. Un tuvākos 10 gadus gan jau nebrauksiet. :D
Es runāju par šī brīža situāciju, nevis par to, kas būs Zviedrijā pēc padsmit gadiem. Šobrīd neviens kompakttrolejbuss nevar aizstāt iekšdedzes dzinēja auto, kā vienīgais (līdzvērtīgs) ģimenes transportlīdzeklis. Tiem, kam ir 2 auto jau tagad, var mēģināt, bet lētākas apkopes izmaksas? Phe.. sapņojat vien! Tā iPēdveidīgā konsole vien jums sabeigs nervus, pat ja remonts būs par garantiju. Jūs te dzīvojat ar rozā brillēm uz acīm. Iespēja ar to pašu Teslu tālākā braucienā vienkārši palikt uz ceļa ir ļoooooti virs vidējā salīdzinot ar tīseli vai benzīnnieku. Un par bundžām, kas nebrauc tālāk par 160km vispār var muti nedzesēt.
Leafam jaunais akjis jau 240km iet. Gan jau paris gadu laikaa lidz 400 tiks un tad jau nopietni skatishos uz vinju... vietas tur man pietiks... un 1€ uz 100... mmmmmm
Pie tam pie darba varu par brivu uzladeties
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
User avatar
envoy
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2563
Joined: Wed May 05, 2010 4:08 pm
Location: Riga

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by envoy »

Ainars wrote:Leafam jaunais akjis jau 240km iet.
Uz papīra. Ar izslēgtu kondišku. Ikdienas testos viss ir citādāk. Atliek tikai ierubīt mūziku skaļāk. Es bez mūzikas nekustos no vietas.
Es jau nesaku, ka neies uz labo pusi (pieprasījumam augot, gan nav ko daudz cerēt, ka cena baigi kritīsies), bet šodien ir tā čābīgi. Pagaidām arī progress nav tāds, lai pēc 2 gadiem būtu 400km. Bet nu, jebkurā gadījumā, parunāsim, kad kāds no forumistiem būs ar tādu kādus gadus pabraukājis, īpaši jau pēc garantijas laika.
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by rzmzr »

Neesmu minējis, ka elektro auto ir ekoloģisks, jā, es uzskatu, ka tas ir labāks pārvietošanās veids, un ja līdzekļi atļautu, es nedomājot pirktu Teslu, bet tajā pašā laikā, es varētu braukt kaut ar 7.3 Powerstroke un diviem stainless stackiem kuzavā, bet ja nopietni, tad vienīgais, kur notiek pastiprināta piesārņošana, tās ir litija baterijas, kura ieguve ir netīra, jā, bet vai esi redzējis, kas ir bateriju šūnās iekšā? Mazi pirkstiņu stienīši, respektīvi, baterijas ražo neatkarīgi no to pielietojuma, tāpēc tas ir diskutējams fakts.
Lielākā problēma nāk brīdī, kad notiek enerģijas patēriņa pārnese konkrēti no transporta sektora, kad fosilās degvielas patēriņš krīt, bet aug elektroenerģijas pieprasījums, jo visi gāž ar elektro-mobīļiem, kaut kur tai elektrībai ir jārodas. Uz mūsu valsti tas diezko neattiecas, jo lai arī mums nav pilnīgi neatkarīga enerģētiskā ekonomija, mūsu enerģijas ieguves avoti ir zaļi, konkrētāk - CO2 neitrāli, kas ir hidro-elektro, vēja turbīnas. Problēma un neekoloģiskums tur rodas valstīm, kuru elektrības ražošana ir netīra. Piemēram, Amerika, kur Ogļu planti ražo vairāk par 2/3 elektrības, tur vairs nekas nav CO2 neitrāls, jo tas, ko ietaupi braucot ar elektrību, tik pat ātri iznāk ārā ogļu plantā.

Ok, modelējam situāciju - Ģimenei ir privātmāja un Model S, (pieņemsim, ka ģimenei dzīvē labi veicas, #daudz_naudas) un ir savs štepselis. Kā tieši elektroauto nevar aizvietot ICE?
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
envoy
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2563
Joined: Wed May 05, 2010 4:08 pm
Location: Riga

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by envoy »

Nu pilnīgi vārds vārdā kā no kāda no dīlera mutes. :D:D Dīleris/pārdevējs protams arī ir veiksmīgi nozombēts, lai pats ticētu tam, ko runā.

Kā jau rakstīju - iespēja ar Teslu neaizbraukt brīvdienās, jo vajadzēs evakuatoru, ir % pārāk liela. Palasi reālus testus un atsauksmes, nevis tirgotāju gaisa piļu aprakstus.
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by rzmzr »

Paskaidro, kas tavā izpratnē šeit ir tik neticams un zombēts? Atzombē mani, lūdzu. Un es stipri apšaubu, ka dīlera pārdevējs tev stāstīs par enerģētiku, un to, ka auto tomēr nav tik tīrs, kā sākumā likās, bet tā īsti nav mūsu vaina, pērc. Es baidos, ka dīleris tev pat nevarēs pateikt, cik KW viens elektromotors attīsta.

Un, ja kas, Teslu tirgo tieši Tesla, nevis dīleri. Teslai ir tikai servisa centri, kur auto tiek apkopti, savākti uz ekspluatāciju, un Latvijai tuvākais, auto savākšanas punkts, ir tieši Amsterdamā.
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
User avatar
Gac
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 975
Joined: Fri Jan 18, 2008 2:26 am

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by Gac »

envoy wrote:
Ainars wrote:Leafam jaunais akjis jau 240km iet.
Uz papīra. Ar izslēgtu kondišku. Ikdienas testos viss ir citādāk. Atliek tikai ierubīt mūziku skaļāk. Es bez mūzikas nekustos no vietas.
Es jau nesaku, ka neies uz labo pusi (pieprasījumam augot, gan nav ko daudz cerēt, ka cena baigi kritīsies), bet šodien ir tā čābīgi. Pagaidām arī progress nav tāds, lai pēc 2 gadiem būtu 400km. Bet nu, jebkurā gadījumā, parunāsim, kad kāds no forumistiem būs ar tādu kādus gadus pabraukājis, īpaši jau pēc garantijas laika.
Arī dzīvē var ļoti tuvu tam... ir mēģināts. Protams, kā teici, pie izslēgtas kondiškas un pilsētas režīmā (pie bremzēšanas reģenerējas). Bet var.
SAAB Sonett III; 96; 99 2d (1973); 900OG Cabrio; 900OG Sesan; 900 NG V6; 9000 5d (1984); 9-5 (1998); 9-5 (vilkatis); 9-5 Combi (vilkatis), 9-3 SC (2005.), 9-3 Cabrio (2005.), URSAAB 92001... 1/43 mērogā. :mrgreen: Un feisliftētais 9-5 Airis 1/1 mērogā.
User avatar
envoy
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2563
Joined: Wed May 05, 2010 4:08 pm
Location: Riga

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by envoy »

rzmzr, Tu centies mani pārliecināt, vai sevi? (Tas bija retorisks jautājums). Tu pasniedz tikai to informāciju, ko esi dzirdējis, jo pats, būsim atklāti, diez vai esi jomas speciālists. Es arī nē. Ja pēc gadiem Tev stāstīs ko citu, Tu atkal visam ticēsi. Bija brīdis, kad ekoloģiskumā biju pats ievālējis jau līdz slimīgumam un gana tajā visā biju iedziļinājies, lai saprastu, cik NE-vienkārši tas viss ir.

Gac, ar "var" ir par maz. Manuprāt. Es ar savu dīzeli arī gan jau "var" vis kaut ko ar izslēgtu kondišku, izslēgtu apkuri, izravētu skaņas izolāciju, cīsiņiem riepu vietā un gan jau vēl ko var sadomāt, bet vai vajag.
Tiem, kas te bija lielākie runātāji, tomēr patīk min. 17"-18" ripuļi, ventilējami beņķi un pedal to metal. Leaf to prieku nesagādās. :)

Skaidrs, ka tai visā ir savs foršums, braukt bez skaņas (ja neieviesīs kādu likumu par tarkšķiem) un šķietami nesmirdinot gaisu, šķietami lēti, bet nu kaut kāda pēcgarša paliek tik un tā..
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by elmo »

Manuprāt ar benzīnnieku nokļūt uz evakuatora ir lielāka iespēja, kā ar Elektro auto!
Biežākie iemesli kāpēc esmu braucis ar evakuatoru :
1.benzīna sūknis
2. Ckp
3. Plīsis radiators
4. Plīsusi radiatora pievada šļauka.
5. Di kasete
6. Nosprādzis ģenerators
7. Saliekts klanis

Elektro auto šādu komponenšu nav, tātad iespēja noplīst šo iemeslu dēļ ir 7x mazāk!
User avatar
Vilcins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2737
Joined: Sat Apr 07, 2012 11:55 am
Location: Riga

Re: Ko tik netā nevar atrast 2.daļa

Post by Vilcins »

Ja,un nav ella jamaina :mrgreen:
Post Reply