Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Laba diena!
Vaertu kaads padaliities pieredzee par bioetanola izmantossanu FFV motoros? Kaadas ir konstruktiivaas iipatniibas un atsskkiriibas no parastaa motora? Jaudas, degvielas pateerinna uc parametru izmainnas? :unsure:
Paldies
Vaertu kaads padaliities pieredzee par bioetanola izmantossanu FFV motoros? Kaadas ir konstruktiivaas iipatniibas un atsskkiriibas no parastaa motora? Jaudas, degvielas pateerinna uc parametru izmainnas? :unsure:
Paldies
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Pieredze ir tāda, ka brauc uz Statoil (Valdemāra ielā)un lej tik iekšā! Ja ir kam liet ;) Patēriņš lielāks, jauda arī, dzelzis (motors) tas pats, elektronika cita, parametri arī.Pūks wrote:Laba diena!
Vaertu kaads padaliities pieredzee par bioetanola izmantossanu FFV motoros? Kaadas ir konstruktiivaas iipatniibas un atsskkiriibas no parastaa motora? Jaudas, degvielas pateerinna uc parametru izmainnas? :unsure:
Paldies
... ak jā. Man nav, kam liet :D
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Pēc papīriem manam Saabucim ir pieļaujams 10% bioetanola piemaisījums! Tātad sanāk, ka uz pilnu bāku var piešaut kādus 7litrus bioetanola! :)
Man gan nav drosmes eksperimentēt!
PS: Zviedru tjūneri šobrīd piedāvā veikt nepieciešamās pārbūves, lai parastajos auto gāztu iekšā bioetanolu!
Man gan nav drosmes eksperimentēt!
PS: Zviedru tjūneri šobrīd piedāvā veikt nepieciešamās pārbūves, lai parastajos auto gāztu iekšā bioetanolu!
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
elmo... Ziemā tas būtu pat ieteicams, kā kondensāta piesaistes līdzeklis.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
taatad ari parastajaa 2.3t var gāzt iekšā to E85? nu tos procentus?
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Kā jau elmo teica... 10% mierīgi. Bet tolks būs tikai, kā kondensāta piesaistītājam. Jo bez attiecīgas vadības programmas nekādu izmaiņu praktiski nebūs. Spirtam ir zemāka aizdegšanās spēja. Spirts ir "agresīvāks" motora blīvslēgiem, bet šo punktu principā var izslēgt, jo tas ir maznozīmīgi. Agresīvs būs tikai tīrs spirts, bet jau E85 sastāvā ir 15% benzīns.Ainars wrote:taatad ari parastajaa 2.3t var gāzt iekšā to E85? nu tos procentus?
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Pats esmu eksperimentējis ar standarta auto (Audi A3) - tika piejaukts benzīnam līdz 40 % bioetanola. T.i. tika darbināts auto ar E10, E20, E30 un E40.
Rezultāti tādi, ka protams palielinot bioetanola koncentrāciju - degvielas patēriņš pieaug. Pie E10 - patēriņš pieaug ne vairāk par 3%, bet pie E40 - ~11%.
Savukārt, ja apskata jaudas, tad interesanti tas, ka pie E10 degvielas, jauda pat par dažiem procentiem ir lielāka nekā lietojot parastu benzīnu, bet pie lielākas bioetanola koncentrācijas jauda pakāpeniski samazinās (pie E40 tā samazinās vairāk kā par 20 %.
Principā uzskatu ka lielākajam vairumam mūsdienu auto droši var lietot vismaz E10 degvielu.
;)
Rezultāti tādi, ka protams palielinot bioetanola koncentrāciju - degvielas patēriņš pieaug. Pie E10 - patēriņš pieaug ne vairāk par 3%, bet pie E40 - ~11%.
Savukārt, ja apskata jaudas, tad interesanti tas, ka pie E10 degvielas, jauda pat par dažiem procentiem ir lielāka nekā lietojot parastu benzīnu, bet pie lielākas bioetanola koncentrācijas jauda pakāpeniski samazinās (pie E40 tā samazinās vairāk kā par 20 %.
Principā uzskatu ka lielākajam vairumam mūsdienu auto droši var lietot vismaz E10 degvielu.
;)
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
E10 var lietot bez aiztures :)
Bet, ja nav izmaiņu motora vadības un degvielas sistēmās, tad arī lietojot E85, nekāda rezona nebūs. SAAB BioPower, lejot E85, tiek panākta ~ 30proc lielāka jauda un tikpat lielāks patēriņš. Pārejot no vienas degvielas uz otru tukšgaitā jāpadarbina apm 5 minūtes. Šai laikā notiek elektronikas adaptācija un - atbiltoši degvielas procentuālajai attiecībai, tiek iestādīta aizdedze un devg. programma smidzinātājiem.
Bet, ja nav izmaiņu motora vadības un degvielas sistēmās, tad arī lietojot E85, nekāda rezona nebūs. SAAB BioPower, lejot E85, tiek panākta ~ 30proc lielāka jauda un tikpat lielāks patēriņš. Pārejot no vienas degvielas uz otru tukšgaitā jāpadarbina apm 5 minūtes. Šai laikā notiek elektronikas adaptācija un - atbiltoši degvielas procentuālajai attiecībai, tiek iestādīta aizdedze un devg. programma smidzinātājiem.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Kamēr iekš ES netiks noteiktas vienotas kvalitātes prasības un nodokļu likmes bioetanolam, tikmēr nekas nopietni uz priekšu šajā jomā nekustēsies... diemžēl...
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Nu un - labi vien būs. Protams, tas ir veids alternatīvajai degvielai, bet - saražojot šo degvielu, pašā ražošanas procesā ir vairāk kaitīgo izmešu, nekā tad, ja auto ekspluatē ar benzīnu. Tāda pseidoekoloģija vien sanāk :(lawyer wrote:Kamēr iekš ES netiks noteiktas vienotas kvalitātes prasības un nodokļu likmes bioetanolam, tikmēr nekas nopietni uz priekšu šajā jomā nekustēsies... diemžēl...
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Pēc tavas teorijas sanāk, ka dzerot alu es piesārņoju atmosfēru vairāk, nēkā braucot ar SAABU! :DArnijs wrote:Nu un - labi vien būs. Protams, tas ir veids alternatīvajai degvielai, bet - saražojot šo degvielu, pašā ražošanas procesā ir vairāk kaitīgo izmešu, nekā tad, ja auto ekspluatē ar benzīnu. Tāda pseidoekoloģija vien sanāk :(lawyer wrote:Kamēr iekš ES netiks noteiktas vienotas kvalitātes prasības un nodokļu likmes bioetanolam, tikmēr nekas nopietni uz priekšu šajā jomā nekustēsies... diemžēl...
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Ne tikai atmosfēru...:Delmo wrote: Pēc tavas teorijas sanāk, ka dzerot alu es piesārņoju atmosfēru vairāk, nēkā braucot ar SAABU! :D
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Runājot par SAAB BioPower, vai ir pieejama kaut kāda informācija par tehniskajām izmaiņām, kādas ir veiktas šajā mašīnā, kas ir tas agregāts, kas nosaka degvielas sastāvu, kur tas atrodas un kā tas darbojas.
Personīgi man vairāk interesē tā tehniskā puse - kā var panākt lai auto kvalitatīvi darbotos ar Biodegvielu.
Par bioetanola iegūšanas izdevīgumu un kaitīgumu, tā ir cita opera....
Un vai šeit forumā dzīvo kāds, kurš ikdienā pārvietojās ar SAAB BioPower??? :blush:
Personīgi man vairāk interesē tā tehniskā puse - kā var panākt lai auto kvalitatīvi darbotos ar Biodegvielu.
Par bioetanola iegūšanas izdevīgumu un kaitīgumu, tā ir cita opera....
Un vai šeit forumā dzīvo kāds, kurš ikdienā pārvietojās ar SAAB BioPower??? :blush:
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Darbinot nepārbūvētu auto ar E85, būs ļoti liess degmaisījums, kā rezultātā pirmkārt visticamāk nebūs iespēja auto iedarbināt, jaudas un visi pārējie rādītāju būs opā.... Un visticamāk , ja auto arī ies, tad pie lielākas slodzes arī kautkas nokusīs.
Re:Bioetanola (E85) lietošana FFV un nepārbūvētos aut
Pūks... Forumā, šķiet, nav neviena BioPower lietotāja. Daži auto ir Statoil īpašumā. Sapratu, ko tieši vēlies uzzināt. Un škiet, ka arī - kāpēc! ;) Mēģināt noskaidrot varu. Reāli šo lietu varētu apstāstīt personāžs Zinītis (pa retam iegriežas)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629