Blow-off valve uz SAAB


Post Reply
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Blow-off valve uz SAAB

Post by SAABaeroist »

Nu tad jautajums sekojošs,vai kads lika sev tadu varstu SAABam un vai zemak rakstitajs ir patiesiba ,,jo atsauksmes baigi atšķiras ka ari viedokļi ...vislabakie it ka esot Greedy


Ja strikti pieturamies pie terminoloģijas tad ir tā:
Bypass valve: Vārsts, kurš droselei aizveroties (ieplūdes kolektorā parādās vakuums) novada sakompresēto gaisu ieplūdes sistēmā pirms turbīnas, tādējādi pasaudzējot turbīnu no ļoti straujas apstāšanās, un pat griešanās pretējā virzienā, kas rastos dēļ tā, ka sakompresētajam gaisam nav kur palikt. Rezultātā turbīna turpina griezties pēc inerces, un atkal nospiežot uz gāzes pedāļa ir nepieciešams ļoti īss laiks, lai tā atkal spētu saražot pozitīvu spiedienu.

Blow-off valve: Tāpat kā bypass, tikai atšķirība ir tāda, ka gaiss tiek nevis novadīts atpakaļ ieplūdes sistēmā starp turbīnu un gaisa mērītāju, bet gan novadīts atmosfērā.

Rūpnīcā parasti tiek uzstādīti bypass vārsti, jo lielākā daļa motoru izmanto gaisa masas mērītājus. Tas nozīmē, ka motorā ieplūstošā gaisa daudzums tiek samērīts uzreiz kā tas izceļo cauri gaisa filtram. Un pēc tam vadības bloks sarēķina cik daudz degvielas ir nepieciešams. Ja tiek izmantots bypass vārsts, tad samērītais gaiss, kurš ir izceļojis cauri turbīnai nonāk starp gaisa mērītāju un turbīnu. Tādējādi to var atkal iesūknēt motorā, un gaisa mērītājs precīzi reģistrē visu gaisu kas nonāk motorā, jo vienīgais ceļš gaisam ārā no sistēmas ir caur motoru.

Ja tiek izmantots blow-off vārsts kopā ar gaisa mērītāju, tad jau vienreiz samērītais gaiss tiek novadīts uz atmosfēru, un motors sūknē iekšā svaigu gaisu caur filtru un mērītāju. Tādējādi sanāk ka tiek samērīts vairāk gaisa nekā patiesībā nonāk motorā un līdz ar to vadības bloks saņem informāciju, ka motorā ir nonācis vairāk gaisa nekā ir patiesībā un rezultātā veidojas trekns maisījums, un tā rezultātā motors mēdz noslāpt.

Gadījumā ja tiek izmantots MAP sensors (mēra spiedienu ieplūdes kolektorā), var izmantot blow-off vārstu, jo vadības bloks vadās tieši no spiediena ieplūdes kolektorā, un tas nemainās atkarībā no tā vai gaiss tiek recirkulēts atpakaļ, vai novadīts atmosfērā.
User avatar
Jancis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 669
Joined: Thu Jan 17, 2008 7:36 am

Re:Blow-off valve uz SAAB

Post by Jancis »

T7 motoriem to nevar darīt, tajos gaisa aprēķinos tad viņiem aiziet šķībi un var iegūt tikai zaudējumus.
T5 motoriem gan to var darīt.
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:Blow-off valve uz SAAB

Post by SAABaeroist »

Kurš stav SAAB 9-5 2002g Aero modelis 250 zs,,,

un kas tas pa varstu
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1126

Es ta sapratu tas ir tas pats BLOW OFF ,,:dry:
aikon
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 244
Joined: Fri Jan 18, 2008 3:24 pm

Re:Blow-off valve uz SAAB

Post by aikon »

Un kaads buus ieguvums uzstaadot to vaarstu?
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Blow-off valve uz SAAB

Post by lawyer »

SAABaeroist wrote:Kurš stav SAAB 9-5 2002g Aero modelis 250 zs,,,

un kas tas pa varstu
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1126

Es ta sapratu tas ir tas pats BLOW OFF ,,:dry:
Tur tak ir tieši uzrakstīts, ka nevar:

"Not Suitable for Trionic 7 or 8 Engines (All 9-5 models, 9-3 Viggen and all models 2001 onwards, 9-3 Sports Saloon/Sedan)

"
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Blow-off valve uz SAAB

Post by Nauris_t16 »

Nav lielas jēgas likt to vārstu uz auto ar gaisa masas mērītāju, man pietika ar divām dienām, lai saprastu, ka es negribu katru reizi pēc gāzes atlaišanas (bremzējot) tomēr turēt nedaudz nospiestu gāzi lai tikai auto nenoslāptu ;)
900aero clubsport #8
User avatar
Jancis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 669
Joined: Thu Jan 17, 2008 7:36 am

Re:Blow-off valve uz SAAB

Post by Jancis »

to SAABaeroist: 9-5 ir T7 motori, pašiem jaunākajiem 9-5, tie laikam skaitās T8, viņiem visiem nāk by-pass vārsti (noņemto spiedienu ielaiž atpakaļ ieplūdē pirms turbīnas).
Tavā bildē, tas ir blow-off vārsts, kurš spiedienu izlaiž atmosfērā.

Ieguvums no blow-off, drošvien skaņa. :)
aikon
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 244
Joined: Fri Jan 18, 2008 3:24 pm

Re:Blow-off valve uz SAAB

Post by aikon »

aaaa, lai tik ļoti nedzirdētu žvadzošo motora ķēdi :laugh:
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:Blow-off valve uz SAAB

Post by SAABaeroist »

Viss ir skaidrs tad šito mantu mes neliksimB) Lai nejac pratu .........
Post Reply