Blow-off valve uz SAAB
-
- Forums - otrās mājas
- Posts: 1143
- Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
- Location: Latvia
Blow-off valve uz SAAB
Nu tad jautajums sekojošs,vai kads lika sev tadu varstu SAABam un vai zemak rakstitajs ir patiesiba ,,jo atsauksmes baigi atšķiras ka ari viedokļi ...vislabakie it ka esot Greedy
Ja strikti pieturamies pie terminoloģijas tad ir tā:
Bypass valve: Vārsts, kurš droselei aizveroties (ieplūdes kolektorā parādās vakuums) novada sakompresēto gaisu ieplūdes sistēmā pirms turbīnas, tādējādi pasaudzējot turbīnu no ļoti straujas apstāšanās, un pat griešanās pretējā virzienā, kas rastos dēļ tā, ka sakompresētajam gaisam nav kur palikt. Rezultātā turbīna turpina griezties pēc inerces, un atkal nospiežot uz gāzes pedāļa ir nepieciešams ļoti īss laiks, lai tā atkal spētu saražot pozitīvu spiedienu.
Blow-off valve: Tāpat kā bypass, tikai atšķirība ir tāda, ka gaiss tiek nevis novadīts atpakaļ ieplūdes sistēmā starp turbīnu un gaisa mērītāju, bet gan novadīts atmosfērā.
Rūpnīcā parasti tiek uzstādīti bypass vārsti, jo lielākā daļa motoru izmanto gaisa masas mērītājus. Tas nozīmē, ka motorā ieplūstošā gaisa daudzums tiek samērīts uzreiz kā tas izceļo cauri gaisa filtram. Un pēc tam vadības bloks sarēķina cik daudz degvielas ir nepieciešams. Ja tiek izmantots bypass vārsts, tad samērītais gaiss, kurš ir izceļojis cauri turbīnai nonāk starp gaisa mērītāju un turbīnu. Tādējādi to var atkal iesūknēt motorā, un gaisa mērītājs precīzi reģistrē visu gaisu kas nonāk motorā, jo vienīgais ceļš gaisam ārā no sistēmas ir caur motoru.
Ja tiek izmantots blow-off vārsts kopā ar gaisa mērītāju, tad jau vienreiz samērītais gaiss tiek novadīts uz atmosfēru, un motors sūknē iekšā svaigu gaisu caur filtru un mērītāju. Tādējādi sanāk ka tiek samērīts vairāk gaisa nekā patiesībā nonāk motorā un līdz ar to vadības bloks saņem informāciju, ka motorā ir nonācis vairāk gaisa nekā ir patiesībā un rezultātā veidojas trekns maisījums, un tā rezultātā motors mēdz noslāpt.
Gadījumā ja tiek izmantots MAP sensors (mēra spiedienu ieplūdes kolektorā), var izmantot blow-off vārstu, jo vadības bloks vadās tieši no spiediena ieplūdes kolektorā, un tas nemainās atkarībā no tā vai gaiss tiek recirkulēts atpakaļ, vai novadīts atmosfērā.
Ja strikti pieturamies pie terminoloģijas tad ir tā:
Bypass valve: Vārsts, kurš droselei aizveroties (ieplūdes kolektorā parādās vakuums) novada sakompresēto gaisu ieplūdes sistēmā pirms turbīnas, tādējādi pasaudzējot turbīnu no ļoti straujas apstāšanās, un pat griešanās pretējā virzienā, kas rastos dēļ tā, ka sakompresētajam gaisam nav kur palikt. Rezultātā turbīna turpina griezties pēc inerces, un atkal nospiežot uz gāzes pedāļa ir nepieciešams ļoti īss laiks, lai tā atkal spētu saražot pozitīvu spiedienu.
Blow-off valve: Tāpat kā bypass, tikai atšķirība ir tāda, ka gaiss tiek nevis novadīts atpakaļ ieplūdes sistēmā starp turbīnu un gaisa mērītāju, bet gan novadīts atmosfērā.
Rūpnīcā parasti tiek uzstādīti bypass vārsti, jo lielākā daļa motoru izmanto gaisa masas mērītājus. Tas nozīmē, ka motorā ieplūstošā gaisa daudzums tiek samērīts uzreiz kā tas izceļo cauri gaisa filtram. Un pēc tam vadības bloks sarēķina cik daudz degvielas ir nepieciešams. Ja tiek izmantots bypass vārsts, tad samērītais gaiss, kurš ir izceļojis cauri turbīnai nonāk starp gaisa mērītāju un turbīnu. Tādējādi to var atkal iesūknēt motorā, un gaisa mērītājs precīzi reģistrē visu gaisu kas nonāk motorā, jo vienīgais ceļš gaisam ārā no sistēmas ir caur motoru.
Ja tiek izmantots blow-off vārsts kopā ar gaisa mērītāju, tad jau vienreiz samērītais gaiss tiek novadīts uz atmosfēru, un motors sūknē iekšā svaigu gaisu caur filtru un mērītāju. Tādējādi sanāk ka tiek samērīts vairāk gaisa nekā patiesībā nonāk motorā un līdz ar to vadības bloks saņem informāciju, ka motorā ir nonācis vairāk gaisa nekā ir patiesībā un rezultātā veidojas trekns maisījums, un tā rezultātā motors mēdz noslāpt.
Gadījumā ja tiek izmantots MAP sensors (mēra spiedienu ieplūdes kolektorā), var izmantot blow-off vārstu, jo vadības bloks vadās tieši no spiediena ieplūdes kolektorā, un tas nemainās atkarībā no tā vai gaiss tiek recirkulēts atpakaļ, vai novadīts atmosfērā.
Re:Blow-off valve uz SAAB
T7 motoriem to nevar darīt, tajos gaisa aprēķinos tad viņiem aiziet šķībi un var iegūt tikai zaudējumus.
T5 motoriem gan to var darīt.
T5 motoriem gan to var darīt.
-
- Forums - otrās mājas
- Posts: 1143
- Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
- Location: Latvia
Re:Blow-off valve uz SAAB
Kurš stav SAAB 9-5 2002g Aero modelis 250 zs,,,
un kas tas pa varstu
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1126
Es ta sapratu tas ir tas pats BLOW OFF ,,:dry:
un kas tas pa varstu
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1126
Es ta sapratu tas ir tas pats BLOW OFF ,,:dry:
Re:Blow-off valve uz SAAB
Un kaads buus ieguvums uzstaadot to vaarstu?
Re:Blow-off valve uz SAAB
Tur tak ir tieši uzrakstīts, ka nevar:SAABaeroist wrote:Kurš stav SAAB 9-5 2002g Aero modelis 250 zs,,,
un kas tas pa varstu
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1126
Es ta sapratu tas ir tas pats BLOW OFF ,,:dry:
"Not Suitable for Trionic 7 or 8 Engines (All 9-5 models, 9-3 Viggen and all models 2001 onwards, 9-3 Sports Saloon/Sedan)
"
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
- Nauris_t16
- Forums - otrās mājas
- Posts: 3418
- Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
- Location: Pārdaugava
Re:Blow-off valve uz SAAB
Nav lielas jēgas likt to vārstu uz auto ar gaisa masas mērītāju, man pietika ar divām dienām, lai saprastu, ka es negribu katru reizi pēc gāzes atlaišanas (bremzējot) tomēr turēt nedaudz nospiestu gāzi lai tikai auto nenoslāptu ;)
900aero clubsport #8
Re:Blow-off valve uz SAAB
to SAABaeroist: 9-5 ir T7 motori, pašiem jaunākajiem 9-5, tie laikam skaitās T8, viņiem visiem nāk by-pass vārsti (noņemto spiedienu ielaiž atpakaļ ieplūdē pirms turbīnas).
Tavā bildē, tas ir blow-off vārsts, kurš spiedienu izlaiž atmosfērā.
Ieguvums no blow-off, drošvien skaņa. :)
Tavā bildē, tas ir blow-off vārsts, kurš spiedienu izlaiž atmosfērā.
Ieguvums no blow-off, drošvien skaņa. :)
Re:Blow-off valve uz SAAB
aaaa, lai tik ļoti nedzirdētu žvadzošo motora ķēdi :laugh:
-
- Forums - otrās mājas
- Posts: 1143
- Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
- Location: Latvia
Re:Blow-off valve uz SAAB
Viss ir skaidrs tad šito mantu mes neliksimB) Lai nejac pratu .........