Eļļa pārstāj cirkulēt.
Eļļa pārstāj cirkulēt.
Sveiki visiem.
Bija man te atgadijums viens un velejos pakonsulteties, jo pats ntieku gudrs un nemiers bida:huh:
Iedegas man paneli izsaukumzime un ellas lampina vienlaicigi, kas pec instrukcijas nozime, ka talak braukt nedrikst, jo motors neellojas (limenis bija).
Dabuju auto evakuet no ielas un azivedu uz servisu.
Teica, ka jatira karteris,jaskalo ellosanas sistema, iespejams jamaina sales.
Sales, protams, bija janomaina, ka rezultata labi samaksaju,bet nav skaidriba vai tiesam tas bija jamaina? Un turklat vai mainot sales SAAB 9-5 Aero ir vai nav jacel ara motors?
Ludzu palidziet man tikt skaidriba, jo man ir tada sajuta, ka esmu panemst uz mulki.:blush: :dry:
Bija man te atgadijums viens un velejos pakonsulteties, jo pats ntieku gudrs un nemiers bida:huh:
Iedegas man paneli izsaukumzime un ellas lampina vienlaicigi, kas pec instrukcijas nozime, ka talak braukt nedrikst, jo motors neellojas (limenis bija).
Dabuju auto evakuet no ielas un azivedu uz servisu.
Teica, ka jatira karteris,jaskalo ellosanas sistema, iespejams jamaina sales.
Sales, protams, bija janomaina, ka rezultata labi samaksaju,bet nav skaidriba vai tiesam tas bija jamaina? Un turklat vai mainot sales SAAB 9-5 Aero ir vai nav jacel ara motors?
Ludzu palidziet man tikt skaidriba, jo man ir tada sajuta, ka esmu panemst uz mulki.:blush: :dry:
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Manējais domāt, ka, lai nomainītu šāles, motors ir jāizceļ un jāizjauc:huh:
Ko tad tajā servisā (kurā?) nosauca par iemeslu šāļu maiņai?
Ko tad tajā servisā (kurā?) nosauca par iemeslu šāļu maiņai?
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Nu doma tada, ka sliktas ellosanas rezultata (ka saprotu man tada situacija bija)motoram dilst detalas - saja gadijuma ipasas cietejas esot shales (ja kads baigi nemuld:S )
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Tas gan tā varētu būt, ka braucot ar ļoti zemu eļlas līmeni, aprautas tiek šāles, bet kad tas notika, vajadzēja būt nelabai metāliskai skaņai no motora... Turbīna ir vesela? Normāli jau eļlas nepietiekamību pirmo izjūt dzinēja augšējais gals un viss kas tajā atrodas...
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Vismaz pasakiet vai 2.3 turbo var nomaini shales neizcelot motoru. Bushu pateicigs par atbildi.
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
shaales aprautas netika, motoram nav ne vainas. Ari man liekas, ka, ja neelojas, tad jau saak ar augshpusi, nevis apakshu kur shaales ari atrodas?
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Nu jā, kas gan to var tagad zināt, kā tur īsti bija?
Ja runājam par eļļas spiediena lampiņu:
Tā var iedegties vairāku iemeslu dēļ -
1. Ir zems eļļas spiediens (turpmāk ES).
2. Eļļas spiediens ir OK, bojāts eļļas spiediena sensors (turpmāk SS) vai tā elektriskā ķēde.
3. Viss ir OK ar ES un SS, problēma ir elektroniskā ierīcē (comparator) kas ir starp SS un lampiņu, kurā ir noteiks šī signāla nostrādes slieksnis, teiksim 1.0 bar.
Tātad nepieciešams konstatēt, kur ir reāla problēma.
Nav cita veida kā sākt diagnostiku, kā izmērot eļļas spiedienu ar manometru.
Tātad - galvenais diagnostikas rīks ir manometrs, un nekas cits!
Jautājums: Kādi bija ES mērījumu rezultāti, kas, jādomā, tika veikti defektu konstatēšanas procesā?
Kāda bija eļļas temperatūra?
Kādas bija ES spiediena izmaiņas mainot motora apgriezienus.
Visas šīs "lietas" ir elementāri nomērāmas un nevajadzētu būt problēmām noteikt defektu pirmajā tuvinājumā.
Ja šādu mērījumu nav, tad jādomā, ka diagnoze varēja būt arī kļūdaina un īstā problēma varēja slēpties banālā SS defektā.
Tālāk par ES:
Zinot, ka Aero motoram tiešām var būt problēmas ar ES dēļ augstākiem temperatūras režīmiem un pastiprinātas atgāzu
(benzolakas, darvas u.c.f.) nokļūšanas karterī un nožēlojamu kartera ventilācijas sistēmu, ir ticams, ka problēma bija ar ES.
Kas var izraisīt eļļas spiediena kritumu.
Retinājuma galā:
1.Aizaudzis eļļas uztvērējs karterī.
2.Nehermētiskums starp eļļas uztvērēju un eļļas sūkni.
3.Eļļas sūkņa defekti
Spiediena galā:
1.Eļļas pārspiediena vārsta “ieķeršanās” pozīcijā – vaļā.
2.Eļļas kanālu šķērsgriezuma laukuma samazinājums (aizaugšana)
3.Gultņu (šāļu) un eļļojamo daļu darba virsmu nodilums un bojājumi.
No augšminētā varam secināt, ka iemesli var būt dažādi…
Man negribas ticēt, ka šādu eļļas spiediena kritumu spēj izraisīt “padilušas” šāles.
Un ja tiešām bija problēma tieši šālēs, tad man domāt, ka, pie šādas lietu esības, ar vienkāršu šāļu nomaiņu nevar būt līdzēts, turklāt, pilnīgi neticami, ka bojātas tikai šāles, bet kloķvārpstas “kakliņi” ir nebojāti.
Vai ir veikti kloķvārpstas kakliņu mērījumi? Kādas bija darba virsmas un vai bija ovālums?
Un galvenais jautājums: Kas izraisīja šāļu bojājumus?
Tas ir primārs jautājums, jo ES kritums ir sekas. Lielākoties arī šāļu bojājums ir sekas.
Kas ir cēlonis un vai šis cēlonis ir novērsts?
Protams, vienmēr pastāv iespēja, ka vairāki sīki defekti un iemesli summējas, kā rezultātā iegūstam to ko iegūstam…
Ja runājam par eļļas spiediena lampiņu:
Tā var iedegties vairāku iemeslu dēļ -
1. Ir zems eļļas spiediens (turpmāk ES).
2. Eļļas spiediens ir OK, bojāts eļļas spiediena sensors (turpmāk SS) vai tā elektriskā ķēde.
3. Viss ir OK ar ES un SS, problēma ir elektroniskā ierīcē (comparator) kas ir starp SS un lampiņu, kurā ir noteiks šī signāla nostrādes slieksnis, teiksim 1.0 bar.
Tātad nepieciešams konstatēt, kur ir reāla problēma.
Nav cita veida kā sākt diagnostiku, kā izmērot eļļas spiedienu ar manometru.
Tātad - galvenais diagnostikas rīks ir manometrs, un nekas cits!
Jautājums: Kādi bija ES mērījumu rezultāti, kas, jādomā, tika veikti defektu konstatēšanas procesā?
Kāda bija eļļas temperatūra?
Kādas bija ES spiediena izmaiņas mainot motora apgriezienus.
Visas šīs "lietas" ir elementāri nomērāmas un nevajadzētu būt problēmām noteikt defektu pirmajā tuvinājumā.
Ja šādu mērījumu nav, tad jādomā, ka diagnoze varēja būt arī kļūdaina un īstā problēma varēja slēpties banālā SS defektā.
Tālāk par ES:
Zinot, ka Aero motoram tiešām var būt problēmas ar ES dēļ augstākiem temperatūras režīmiem un pastiprinātas atgāzu
(benzolakas, darvas u.c.f.) nokļūšanas karterī un nožēlojamu kartera ventilācijas sistēmu, ir ticams, ka problēma bija ar ES.
Kas var izraisīt eļļas spiediena kritumu.
Retinājuma galā:
1.Aizaudzis eļļas uztvērējs karterī.
2.Nehermētiskums starp eļļas uztvērēju un eļļas sūkni.
3.Eļļas sūkņa defekti
Spiediena galā:
1.Eļļas pārspiediena vārsta “ieķeršanās” pozīcijā – vaļā.
2.Eļļas kanālu šķērsgriezuma laukuma samazinājums (aizaugšana)
3.Gultņu (šāļu) un eļļojamo daļu darba virsmu nodilums un bojājumi.
No augšminētā varam secināt, ka iemesli var būt dažādi…
Man negribas ticēt, ka šādu eļļas spiediena kritumu spēj izraisīt “padilušas” šāles.
Un ja tiešām bija problēma tieši šālēs, tad man domāt, ka, pie šādas lietu esības, ar vienkāršu šāļu nomaiņu nevar būt līdzēts, turklāt, pilnīgi neticami, ka bojātas tikai šāles, bet kloķvārpstas “kakliņi” ir nebojāti.
Vai ir veikti kloķvārpstas kakliņu mērījumi? Kādas bija darba virsmas un vai bija ovālums?
Un galvenais jautājums: Kas izraisīja šāļu bojājumus?
Tas ir primārs jautājums, jo ES kritums ir sekas. Lielākoties arī šāļu bojājums ir sekas.
Kas ir cēlonis un vai šis cēlonis ir novērsts?
Protams, vienmēr pastāv iespēja, ka vairāki sīki defekti un iemesli summējas, kā rezultātā iegūstam to ko iegūstam…
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Atkārtoju - lai nomainītu šāles, motors ir jāizceļ un daļēji jāizjauc... Ja vien meistars nav arī ginekologs ;)RIP4LV wrote:Vismaz pasakiet vai 2.3 turbo var nomaini shales neizcelot motoru. Bushu pateicigs par atbildi.
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Paldies par komentariem un izsmelosam atbildem.
Par motora ara celshanu biju dzirdejis ari no cita cilveka - zinataja. Tas nozime, ka visticamak motors butu bijis jacel ara!!!!!! Mani prinicpaa uzcepa, jo neviens nepaprasija naudu par motora izcelshanu, jo, tas, kaa zinaams, ir laikietilpiigs pasaakums, kas maksaa. Taa es to saprotu.
Par tiem merijumiem, nezinu, vai tadi tika meriti, bet elloshanas sisteema tika tiirita (karteris u.t.t preciizi nezinu),shales "nomainiitas", pec kaa lampinas vairs nedeg, bija arii troksnis no shofera kreisajaa pusee (likaas ka ventilatora siksna, bet servisaa pateica - aizserejis ellas filtrs vai kaa taa, jo tas arii pec tam pazuda).
Shales esot bijis jamaina, jo bija nodilushas un tika braukts ar neelotu motoru (ar abam lampinjam nobraucu varbut 500m/10 min. Pa to laiku shales tipa nodila?
No riita mirgoja tikai ellas lampina, tad pati paargaaja, aizbraucu uz darbu 64km, peec darba maajaas tad netiku, jo dega abas.
Kaukaa taa. Skaidrs, ka pats es kauko objektiivi spriest nevaaru, bet sajuta, ka apkaasts esmu, ir pasiprinaata.
Par motora ara celshanu biju dzirdejis ari no cita cilveka - zinataja. Tas nozime, ka visticamak motors butu bijis jacel ara!!!!!! Mani prinicpaa uzcepa, jo neviens nepaprasija naudu par motora izcelshanu, jo, tas, kaa zinaams, ir laikietilpiigs pasaakums, kas maksaa. Taa es to saprotu.
Par tiem merijumiem, nezinu, vai tadi tika meriti, bet elloshanas sisteema tika tiirita (karteris u.t.t preciizi nezinu),shales "nomainiitas", pec kaa lampinas vairs nedeg, bija arii troksnis no shofera kreisajaa pusee (likaas ka ventilatora siksna, bet servisaa pateica - aizserejis ellas filtrs vai kaa taa, jo tas arii pec tam pazuda).
Shales esot bijis jamaina, jo bija nodilushas un tika braukts ar neelotu motoru (ar abam lampinjam nobraucu varbut 500m/10 min. Pa to laiku shales tipa nodila?
No riita mirgoja tikai ellas lampina, tad pati paargaaja, aizbraucu uz darbu 64km, peec darba maajaas tad netiku, jo dega abas.
Kaukaa taa. Skaidrs, ka pats es kauko objektiivi spriest nevaaru, bet sajuta, ka apkaasts esmu, ir pasiprinaata.
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Bet to, vai tikai šāles ir aprautas vai arī ir kaut kas vairāk sabeigts, var redzēt tikai motoru daļēji izjaucot...RIP4LV wrote:Paldies par komentariem un izsmelosam atbildem.
Par motora ara celshanu biju dzirdejis ari no cita cilveka - zinataja. Tas nozime, ka visticamak motors butu bijis jacel ara!!!!!! Mani prinicpaa uzcepa, jo neviens nepaprasija naudu par motora izcelshanu, jo, tas, kaa zinaams, ir laikietilpiigs pasaakums, kas maksaa. Taa es to saprotu.
Par tiem merijumiem, nezinu, vai tadi tika meriti, bet elloshanas sisteema tika tiirita (karteris u.t.t preciizi nezinu),shales "nomainiitas", pec kaa lampinas vairs nedeg, bija arii troksnis no shofera kreisajaa pusee (likaas ka ventilatora siksna, bet servisaa pateica - aizserejis ellas filtrs vai kaa taa, jo tas arii pec tam pazuda).
Shales esot bijis jamaina, jo bija nodilushas un tika braukts ar neelotu motoru (ar abam lampinjam nobraucu varbut 500m/10 min. Pa to laiku shales tipa nodila?
No riita mirgoja tikai ellas lampina, tad pati paargaaja, aizbraucu uz darbu 64km, peec darba maajaas tad netiku, jo dega abas.
Kaukaa taa. Skaidrs, ka pats es kauko objektiivi spriest nevaaru, bet sajuta, ka apkaasts esmu, ir pasiprinaata.
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Šāles VAR nomainīt, neizceļot motoru, bet tā dara TIKAI gadījumos, ka ir precīzi zināms, ka ar to pietiks (nebūs kloķenes defektu) un ir zināms CĒLONIS, kāpēc jāmaina. Un nav jābūt ginekologam. Manam "exrally black edition" tas prasīja nieka 3 stundas.
Bet - ne par to ir stāsts! Šāles, kuras neeļļojas, var nokaut praktiski 10 sekundēs! Jautājums tikai, CIK neeļļojas. Ja eļļojas kaut cik minimāli - vari nobraukt arī gadu! Viss ir relatīvs.
Tā, ka es neņemšos neko komentēt, jo saiknē klients/ meistars ir jāvalda sapratnei un uzticībai. (klientam tiek izskaidrots, kas un kā un tiek ieteikts risinājums, kuram klients vai nu piekrīt, vai nepiekrīt. Un pēc tam tiek vai nu veikts, vai neveikts remonts)
Ja gribi zināt, vai Tevi ir vai nav apkāsuši - taisi vaļā karteri un skaties! Jo katrs gadījums ir individuāls, bet sarunas šeit - itin vispārinātas.
Bet - ne par to ir stāsts! Šāles, kuras neeļļojas, var nokaut praktiski 10 sekundēs! Jautājums tikai, CIK neeļļojas. Ja eļļojas kaut cik minimāli - vari nobraukt arī gadu! Viss ir relatīvs.
Tā, ka es neņemšos neko komentēt, jo saiknē klients/ meistars ir jāvalda sapratnei un uzticībai. (klientam tiek izskaidrots, kas un kā un tiek ieteikts risinājums, kuram klients vai nu piekrīt, vai nepiekrīt. Un pēc tam tiek vai nu veikts, vai neveikts remonts)
Ja gribi zināt, vai Tevi ir vai nav apkāsuši - taisi vaļā karteri un skaties! Jo katrs gadījums ir individuāls, bet sarunas šeit - itin vispārinātas.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
jaa nu sheit taadas lietas apsprieshana ne ko daudz nedos , piekriitu arnijam . Es savam ,kad mainiiju kjeedi ,motoru ceelu aaraa ,un arii pie reizes nomainiiju shaales ,visaadus saljnjikus utt. . Un karteris ar bij jaaiztiira ,daudz nogulsnes un eljas iesuuces sietinsh bij pamatiigi aizsists ,kas ar vareetu iespaidot uz spiedienu .
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Taisniba jau Jums ir, ka buutu jaanjem skruvgriezis, lai saprastu, vai tur bija kaada vaina vai nee.
Buutiiba jau vienkaarsha - zinot, kur aptuveni taas shaales atrodaas, nebiju parliecinaats, ka taas var nomainiit, neceljot laukaa motoru. Luuk arii vaicaaju zinoshaakiem cilveekiem, bet esmu sanjeemis 2 veidu atbildes: janjem un var arii nenjemt.
Arnij pasaki luudzu, kaadaa veidaa 2.3 turbo var nomainiit shales, neceljot motoru. To, ka tas tika atri izdarits, es saprotu, es gribu zinaat vai dzineeja konstrukcija vispaar to pielauj.
Skatiijos internetaa bet neatradu sakariigu dzineeja bildi, kur vareetu saprast, vai to var izdariit no apakshas. Varbuut kaadam ir zinaams kaads resurss/atteels internetaa?
Buutiiba jau vienkaarsha - zinot, kur aptuveni taas shaales atrodaas, nebiju parliecinaats, ka taas var nomainiit, neceljot laukaa motoru. Luuk arii vaicaaju zinoshaakiem cilveekiem, bet esmu sanjeemis 2 veidu atbildes: janjem un var arii nenjemt.
Arnij pasaki luudzu, kaadaa veidaa 2.3 turbo var nomainiit shales, neceljot motoru. To, ka tas tika atri izdarits, es saprotu, es gribu zinaat vai dzineeja konstrukcija vispaar to pielauj.
Skatiijos internetaa bet neatradu sakariigu dzineeja bildi, kur vareetu saprast, vai to var izdariit no apakshas. Varbuut kaadam ir zinaams kaads resurss/atteels internetaa?
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Veel viens jautaajums - ja shales ir nodilushas un jamania, vai var buut taa ka klokvarpstas kaklinji nav nodilushi?:S
Re:Eļļa pārstāj cirkulēt.
Ja eļļošana ir bijusi kaut minimāla, tad kloķvārpsta parasti necieš. Un tā ir normāla prakse pie ~ 200-300tk nomainīt šāles. Tas tikai uzlabo eļļas spiedienu.RIP4LV wrote:Veel viens jautaajums - ja shales ir nodilushas un jamania, vai var buut taa ka klokvarpstas kaklinji nav nodilushi?:S
Par maiņu - nu jā, mācību grāmatās šādu procesu neieraudzīsi, bet tas ir iespējams nedaudz atlaižot visus pamata kakliņus un pa vienam mainot. Ar apakšējām šālēm problēmu nav, bet augšējās vnk tiek "iegrieztas" vajadzīgajā pozīcijā. Motora konstrukcija to atļauj. Tiesa gan - nav iespējams veikt kloķenes mērījumus, bet labs motorists to, vai kloķene ir dzīvotāja, noteiks arī "uz aci" un tausti.
P.S. Ja tagad viss ar spiedieniem kārtībā - domāju, nav pamata neticēt. Un - vai tad Tev vecās šāles netika uzrādītas? Parasti jau tieši viņu izskats (nodilušais uzkausējums) ir pamats viņu maiņai
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629